Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Dizel Yakıt Tüketimi


Arilda07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest Coriolis

tabii benzinlide birde şu var, güç ve tork daha geniş bir bantta alınır.

dizelde misal şu 1.5dci' lerde 2000 ila 4000 arası, yani sadece 2000 devir çekiş alırsın, öncesi ve sonrası yoktur çekjiş anlamında.

benzinli motorlarda bu çok daha homojendir.

tabii burada dizellerdeki yüksek sıkıştırma ve dolayısıyla uzun strok' unutmamalı.

turbonun basıncı ve bunu hangi maksatla yaptıkları da önemli.

nissan juke' ta bahsettiğiniz araç atmosferik emişli bir makine. yukardan beri bahsettiğimiz turbolu ve turbosuz farkı orada işte...o araçta turboyu sökmüşler gibi duruyor çünkü turbo yok? ;D ;D

juke' un bir 180 hp lik modeli olmalı...sanırım o çok farklı bir dünya yaşatacaktır.

bilmem denk gelen oldu mu hayatında ama ben aynı motorun hem turbolu hem turbosuz versiyonlarını aynı araçta kullandım (Ssangyong Musso 2.9d ve 2.9TD) dizeli turbosuz kullanın bakalım benzinlinin yarısı kadar çekecek mi? :)

Semavi;

aynı motor ancak yazılım,i turbo basıncı ve son dişli gibi detaylarda fark varsa ki olmalı yakıt ta etkilenir.

ben Focus' u da M3' ü de kullandım...Focus o kadar keyifli bir kullanıma sahip değildi...M3 ise bana göre fazla hızlı bir dizel için...şehir içinde ıslak zeminde o kadar çekiş sıkıntı yaratabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hesaplamalar ilginç olmuş... Ancak Dizel ile benzinliyi satarken aynı fiyata satarsanız evet fazla bir maliyet farkı yok... yine 500 km de benzinliğe gitmek ile yaklaşık 750 km de bir benziliğe gitmenin, 220 TL depo doldurmak ile 170 Tl ile depo doldrumanın psikolojik etkisini de dikkate almamak gerekiyor... Yine arabayı 100 bin değil de 130 bin km kullanmak belki maliyete etki edebilir...

Not: şu anda benzili kullanıyorum, yaklaşık 90 km oldu... Hiç dizel almadım ancak dizel kullananların mutlu olmadığını pek göremedim daha... Bu sebepten bana dizel şu an için çekici geliyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel araçlar genelde daha ekonomiktir. Arkadaşlar bazı hesaplamalar yapmış ama hesaplamalarda es kaza atlanılmış kriterler var; sadece 100 km/s hızlardaki tüketimler baz alınmış. Ama 130-140-150 km gibi hızlarda dizellerin ekonomikliği daha da ön plana çıkıyor. 1.4 D-4D corolla aracımla 150 km hızlarda asla 7.5 litrenin üstüne çıkamadığımı hatırlıyorum. Şimdi 1.5 Mitsubishi Lancer aracım var; 150 km hızda 11 litre civarında yakıyorum.

Özetle dizel araç sahipleri şehirlerarası yollarda kesinlikle daha mutlu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Dizel araçlar genelde daha ekonomiktir. Arkadaşlar bazı hesaplamalar yapmış ama hesaplamalarda es kaza atlanılmış kriterler var; sadece 100 km/s hızlardaki tüketimler baz alınmış. Ama 130-140-150 km gibi hızlarda dizellerin ekonomikliği daha da ön plana çıkıyor. 1.4 D-4D corolla aracımla 150 km hızlarda asla 7.5 litrenin üstüne çıkamadığımı hatırlıyorum. Şimdi 1.5 Mitsubishi Lancer aracım var; 150 km hızda 11 litre civarında yakıyorum.

Özetle dizel araç sahipleri şehirlerarası yollarda kesinlikle daha mutlu.

oradak, 100km hız değil mesafe...

o mutluluk dizel' den değil turbo' dan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Hesaplamalar ilginç olmuş... Ancak Dizel ile benzinliyi satarken aynı fiyata satarsanız evet fazla bir maliyet farkı yok... yine 500 km de benzinliğe gitmek ile yaklaşık 750 km de bir benziliğe gitmenin, 220 TL depo doldurmak ile 170 Tl ile depo doldrumanın psikolojik etkisini de dikkate almamak gerekiyor... Yine arabayı 100 bin değil de 130 bin km kullanmak belki maliyete etki edebilir...

Not: şu anda benzili kullanıyorum, yaklaşık 90 km oldu... Hiç dizel almadım ancak dizel kullananların mutlu olmadığını pek göremedim daha... Bu sebepten bana dizel şu an için çekici geliyor..

dizel- benzinli arasındaki 2. el değer kaybını kastediyorsunuz sanırım, ama unutmayın alırken de aynı fiyata almıyorsunuz, kayıp oranı daha çok markayla alakalı diye düşünüyorum.

değer kaybı konusunda tek katılacağım nokta 2.0lt benzinli araçlar için olabilir. bunların kayıp oranı daha fazla tabii..

ama burada dizele erken verdiğiniz paranın bileşik faizini unutmayın derim...

geriye tamamen psikolojik etki kalıyor.

bakın burada altı çizilen şey "dizel aslında ekonomik değildir" değil...

dizel ve benzinli arasındaki fark 7500 liradan aşağı (tercihan 4500-5000) değilse dizeli tasarrufunun çok bir anlamı kalmıyor.

budur anlatılmak istenen...

ha tabii enjektörler 1 kere arıza yaparsa o tasarrufu da unutabilirsiniz...özellikle Anadolu' da bu çoook mümkün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dizel- benzinli arasındaki 2. el değer kaybını kastediyorsunuz sanırım, ama unutmayın alırken de aynı fiyata almıyorsunuz, kayıp oranı daha çok markayla alakalı diye düşünüyorum.

değer kaybı konusunda tek katılacağım nokta 2.0lt benzinli araçlar için olabilir. bunların kayıp oranı daha fazla tabii..

ama burada dizele erken verdiğiniz paranın bileşik faizini unutmayın derim...

geriye tamamen psikolojik etki kalıyor.

bakın burada altı çizilen şey "dizel aslında ekonomik değildir" değil...

dizel ve benzinli arasındaki fark 7500 liradan aşağı (tercihan 4500-5000) değilse dizeli tasarrufunun çok bir anlamı kalmıyor.

budur anlatılmak istenen...

ha tabii enjektörler 1 kere arıza yaparsa o tasarrufu da unutabilirsiniz...özellikle Anadolu' da bu çoook mümkün.

Mazda 3 dizel aldım 28 ekim akşamı iki tam gün sonrası ilk 250 km olmasına rağmen yakıt ortalaması olarak 5.6 ila 5.8 ortalama arasında değerleri verdi şehir içinde. Ortalama hız olarakta 48 km olmasına rağmen.

Ekonomik değerler bence, en azından katoloğunda verilen değerleri tutturabilirim gibi görnüyor.

Bende alırken dizel ila benzinli model arsında kaldım. fiyat farkı 3000 tl idi. Bu fiyat farkınıda üç yılda kapatacağını zannediyorum. Eski 626 kullanıcısı olarak. Eski aracımın katedeceği yol verilerini yaklaşık 50 km ile yakaladım hep. en son 250 tl ye dolan benzinle 650 km ortalaması vardı şehir içinde.

Yeni mazda 3 ile şehir içinde herhalde 900 ü yakalarım gibime geliyor. Konuyu açan arkadaşın değerlerini okuduğumda yanıldımmı acaba dedim ama galiba mazda 3 utandırmayacak beni.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dizel- benzinli arasındaki 2. el değer kaybını kastediyorsunuz sanırım, ama unutmayın alırken de aynı fiyata almıyorsunuz, kayıp oranı daha çok markayla alakalı diye düşünüyorum.

değer kaybı konusunda tek katılacağım nokta 2.0lt benzinli araçlar için olabilir. bunların kayıp oranı daha fazla tabii..

ama burada dizele erken verdiğiniz paranın bileşik faizini unutmayın derim...

geriye tamamen psikolojik etki kalıyor.

bakın burada altı çizilen şey "dizel aslında ekonomik değildir" değil...

dizel ve benzinli arasındaki fark 7500 liradan aşağı (tercihan 4500-5000) değilse dizeli tasarrufunun çok bir anlamı kalmıyor.

budur anlatılmak istenen...

ha tabii enjektörler 1 kere arıza yaparsa o tasarrufu da unutabilirsiniz...özellikle Anadolu' da bu çoook mümkün.

E alırkende anı fiyata almadığımz için yapmadınız mı o maliyet hesaplama tablosunu??? Arada fiyat farkı var evet hatta abartılı fark var bu konuda katılabilirim siz ancak 170 TL' ye depo doldurup nerede ise her defasonda en az %50 daha fazla yol yapıp, benzinci il daha az görüşmek psikolojik etkiden daha fazlasını kazandırıyor gibi...

Arıza derken, sizin benzinli motorun arıza yamayacağının garantisi ndir acaba?? Her araba arıza yapabilir...

Ayrıca yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, benim 160-170 ile 12-13 litre yaktığım otobanda dizel mazda 3 aynı kmleri 7-8 litr arası yakarak alabiliyor...

Ha konfor olarak katılabilirim size ancak dizel araçların ekonomik olmadığı savınız ancak bnzinli araç kullanmanız ndeni ile kendizi rahatlatma çabasıdır diy düşünüyorum...

kaldı ki istanbul şehir içerisinde yapmış olduğunuz hesaplama doğrudan çökecektir. benim gittiğim yolda benzinli manul mazda ile 9 - 9,5 litre arasında tüketim dizel mazda 3 il en fazla 6,5 oluyor ki buna gör ve şehirlr arası yollardaki farkı koyarsanız sizin yaptığınız hesaptan daha fazla bir tasarruf sağlanır gibi duruyor...

Ha hiç dizel aracım olmadı, son 5yıldır manuel mazda 3 kullanıyorum ve arabamı seviyorum ancak arabam honda da olsa, mazda da olsa, 1,6 bu sınıfta n olursa olsun bu fiyatlar ile akaryakıt can yakıyor...

Ayda 3 depo ile yaptığım km (iş dışında Sakarya) yaklaşık 1,5 - 2 depo ile rahatlıkla yapılacak ise ki 1 depo benzinli araçta 220 TL az ayda bana en az kazandıracak olduğudur dizl aracın... Ha tüp de takılabilir ancak İstanbul ve otoparklar henüz hazır değil bu duruma...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Mazda 3 dizel aldım 28 ekim akşamı iki tam gün sonrası ilk 250 km olmasına rağmen yakıt ortalaması olarak 5.6 ila 5.8 ortalama arasında değerleri verdi şehir içinde. Ortalama hız olarakta 48 km olmasına rağmen.

Ekonomik değerler bence, en azından katoloğunda verilen değerleri tutturabilirim gibi görnüyor.

Bende alırken dizel ila benzinli model arsında kaldım. fiyat farkı 3000 tl idi. Bu fiyat farkınıda üç yılda kapatacağını zannediyorum. Eski 626 kullanıcısı olarak. Eski aracımın katedeceği yol verilerini yaklaşık 50 km ile yakaladım hep. en son 250 tl ye dolan benzinle 650 km ortalaması vardı şehir içinde.

Yeni mazda 3 ile şehir içinde herhalde 900 ü yakalarım gibime geliyor. Konuyu açan arkadaşın değerlerini okuduğumda yanıldımmı acaba dedim ama galiba mazda 3 utandırmayacak beni.

siz sanırım 3000 lira farkı Impressive benzinli ile Touring dizel arasında görüyorsunuz!??

Touring benzinli ve Touring dizel arasında 9142 lira fark var.

Sun-roof, koltuk ısıtma, RVM, park sensörü, Cruise Control vb?? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

E alırkende anı fiyata almadığımz için yapmadınız mı o maliyet hesaplama tablosunu???

kesinlikle bu sebepten ilk hesapta dikkate almadım. her ikisini de farklı fiyattan alıp farklı fiyattan 2. elde değerlendireceksiniz.

Ancak Dizel ile benzinliyi satarken aynı fiyata satarsanız evet fazla bir maliyet farkı yok

değer kaybı motor farkından değil markadan kaynaklanacak.

Arada fiyat farkı var evet hatta abartılı fark var bu konuda katılabilirim siz ancak 170 TL' ye depo doldurup nerede ise her defasonda en az %50 daha fazla yol yapıp, benzinci il daha az görüşmek psikolojik etkiden daha fazlasını kazandırıyor gibi...

işte o kazandırma kısmını rakamlar anlatıyor.

kazandırmıyor demedim. bu fiyat farkı ile anlamsız dedim...markadan bağımsız olarak 7500 lira farklı VW örneğini de verdim.

biri 5.7 diğeri 7.7 yakan örnekleri de verdim değerlendirme sizin.

Arıza derken, sizin benzinli motorun arıza yamayacağının garantisi ndir acaba?? Her araba arıza yapabilir...

yanlış,

benzinli atmosferik motora su dordur istersen sonra boşalt yine yürür,

dizel motordaki o enjektörlerin kaç bar'la yakıt pompaladıklarını biliyor musunuz?

mikron boyutlarındaki enjektör memelerinde birikebilecek bir kükürt yada herhangi bir yakıt artığı o tasarrufu siler süpürür(yor) bunu hem Mazda' da hem de diğer markalarda defa defa gördük.

untumayın ülkemizde kırsal motorin kullanımı %71' den fazlaydı...bir gecede de bitmedi o iş...

ayrıca Turbo yapı olarak sorunlu bir yapı. turbo arızalarında tamir kitleri sınırlı performans verir, yada sınırlı zaman için performans verir.

turboyu komple değiştirirseniz (ki inanın %90 kullanıcı hatasına sokulur bu) zaten tasarruf filan yalan.

bunlar yanında atmosferik motorlar hem benzinli hem dizelde çok daha yüksek toleranslar arasında çalışır. (turbo adı üstünde "aşırı besleme")

Ayrıca yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, benim 160-170 ile 12-13 litre yaktığım otobanda dizel mazda 3 aynı kmleri 7-8 litr arası yakarak alabiliyor...

6.6 ve 9.7 lik yahut 5.7 ve 7.7' lik değerler bu bahsettiğiniz kullanımları da içeren değerlerdir. ortalamalardır.

anlık yakıt tüketimi moralinizi bozmasın. tamamı dikkate alınmış durumda...

Ha konfor olarak katılabilirim size ancak dizel araçların ekonomik olmadığı savınız ancak bnzinli araç kullanmanız ndeni ile kendizi rahatlatma çabasıdır diy düşünüyorum...

hahaha :D bu iyiydi ;D:D :D ben yaklaşık 15 senedir otomotiv sektöründe çalışıyorum, o bahsettiğiniz kendini avutma olayını aşalı çok oldu teşekkürler :)

bakın burada altı çizilen şey "dizel aslında ekonomik değildir" değil...

dizel ve benzinli arasındaki fark 7500 liradan aşağı (tercihan 4500-5000) değilse dizeli tasarrufunun çok bir anlamı kalmıyor.

budur anlatılmak istenen...

bakın ne demişim?

kaldı ki istanbul şehir içerisinde yapmış olduğunuz hesaplama doğrudan çökecektir. benim gittiğim yolda benzinli manul mazda ile 9 - 9,5 litre arasında tüketim dizel mazda 3 il en fazla 6,5 oluyor ki buna gör ve şehirlr arası yollardaki farkı koyarsanız sizin yaptığınız hesaptan daha fazla bir tasarruf sağlanır gibi duruyor...

"gibi" durmasın siz de hesaplayın, tavsiye ederim.

"ortalama tüketim" değeri bu yüzden var şehir içi şehir dışı kullanımdan ötürü farkları "ortalamak" için.

ve o hesaplarda TAMAMI göz önüne alınmıştı,

keşke ilk yazdıklarımdan itibaren iyi okusaydınız...

bir bilgi:

100km ort tüketim (lt)  mazot birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)

6.5                                    3.88                          25.22                          0.25

       

       

100km ort tüketim (lt)  benzin birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)

9.7                                  4.30                                  41.71                          0.42

       

        km başına fark (tl)

        0.16

       

        dizel benzinli arasındaki fiyat farkı

        9,142

       

        amortisman için gerekli km

        55,440

9.7' lik değer benim büyükçekmece-şişli arasında katettiğim sabah-akşam iş trafiğinde klima açık olarak Impressive A/T aracın tüketimidir....

ben benzinli için en yüksek karma değeri aldım...bunu gerçek ortalaması 8.5 lara indirirsek dizel için daha dramatik olur...

aşağıda o da var,

100km ort tüketim (lt)  mazot birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)     

6.5                                  3.78                                  24.57                          0.25     

             

             

100km ort tüketim (lt)  benzin birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)     

8.5                                  4.23                                  35.96                          0.36     

             

        km başına fark (tl)     

        0.11     

             

        dizel benzinli arasındaki fiyat farkı     

        9,142     

             

        amortisman için gerekli km     

        80,299     

             

        KM başına tasarruf (tl)     

        0.11     

             

        Tasarruf miktarı     

        2,243  100000  km

            -34  80000  km

        -1,173  70000  km

------------------------------------------------------------------------

misal VW grubunda 1,6TDI golf ile 1,4TSI karşılaştırması

100km ort tüketim (lt)  mazot birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)     

5.7                                  3.78                                  21.55                          0.22     

             

             

100km ort tüketim (lt)  benzin birim fiyatı (tl)  100km tüketim maliyet  km başına maliyet (tl)     

7.7                                  4.23                                  32.57                          0.33     

             

        km başına fark (tl)     

        0.11     

             

        dizel benzinli arasındaki fiyat farkı     

        7,500     

             

        amortisman için gerekli km     

        68,027     

             

        KM başına tasarruf (tl)     

        0.11     

             

        Tasarruf miktarı     

        3,525  100000  km

        1,320  80000  km

        218          70000  km

gördüğünüz gibi Touring benzinli ile Touring dizelli karşılaştırdım, ayrıca VW Golf Trendline 1,6lt TDI ile en yakını 1,4TSI karşılaştı.

neden 1,6 8v SOHC motoru ( bu arada Mazda' nın motoruna eski diyenlere bu motora bakmalarını söylüyorum hep :) ) almadın derseniz bu motor çok daha ucuz olduğundan çok daha avantajlı oluyor amortismanda.

9000 liralar, 7500 liralar çok büyük farklar...4500-5000' den sonra fiyat farkları işi anlamsızlaştırıyor.

mesela bir arkadaşım fark 5500 iken Golf TDI 6. nesil aldı gayet iyi bir fiyattı ve mantıklı olanı yaptı.

bugün olsa 7500 lira ile anlamsız bir durum söz konusu olurdu.

Ha hiç dizel aracım olmadı, son 5yıldır manuel mazda 3 kullanıyorum ve arabamı seviyorum ancak arabam honda da olsa, mazda da olsa, 1,6 bu sınıfta n olursa olsun bu fiyatlar ile akaryakıt can yakıyor...

Ayda 3 depo ile yaptığım km (iş dışında Sakarya) yaklaşık 1,5 - 2 depo ile rahatlıkla yapılacak ise ki 1 depo benzinli araçta 220 TL az ayda bana en az kazandıracak olduğudur dizl aracın... Ha tüp de takılabilir ancak İstanbul ve otoparklar henüz hazır değil bu duruma...

işin maddi yönü yukardaki gibi, sonrası sizin keyfiniz.

tekrar söylüyorum, dizel tasarrufsuz değildir ama bu fiyat farklarını amorti etmek için harcayacağınız km ile anlamsız hale geliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Mazda3 dizelin haddinden fazla pahali ve alinmasinin anlamsiz oldugunu hep soyledik. hatta nedeni olarakta forddan motorun pahaliya gelmesi soylenmisti...

işin komik tarafı şu; (bence piyasada dizellerin fiyatları toptan saçma ancak piyasa bu ise;)

o motor ve bu yorumlara rağmen şu andaki 51 577' lik fiyat piyasa şartlarında bedava sayılabilecek durumda...

kapaklı jantlı, aksesuarı ve gücü eksik Comfort tipi 1.4 DI-D Corolla 1800 civarı daha pahalı :) bir sonraki Corolla dizel 57 400 sonraki elegance 59 900..

üstüne üstlük o 1.4DI-D motor EU5 bile değil....EU4...yani yaklaşık toplam 5000 ila 7000 lira civarında ucuza mal olmuş olması lazım o aracın...

VW' de durum daha vahim,

ESP' siz, kapaklı jantlı, manuel klimalı, sis farı ve karanlık sensörü olmayan, direksiyondan kumandalı müzik sistemi olmayan, H sınıfı lastikleri olan (Mazda' da tüm bunlar standart artı lastikler V sınıfı) VW Jetta 6 023 lira daha pahalı...

bir sonraki donanımlar 11 723 ve 14 323 lira daha pahalı,

Skoda' ya bakalım,

Octavia Classic 1.6TDI 48800 seviyesinde,

karşılığında neler yok?

otomatik klima, otomatik arka camlar, deri direksiyon, yol bilgisayarı, sürücü tarafı güneşlik aynası, deri vites topuzu, bel desteği, kol dayamalar, alaşım jantlar, v sınıfı lastikler, 6 hoparlör, direksiyondan kumanda, ESP, ASR, Ön sis farları, karanlık sensörleri, havayastık sensörleri, perde yada tavan havayastıkları, arkada 3. kafalık.....YOK....

bir üst donanım, yani Ambiente alalım, yaklaşık 1223 lira daha fazla vererek;

otomatik klima, deri direksiyon, deri vites topuzu, bel desteği, kol dayamalar,  direksiyondan kumanda, ESP, ASR, Ön sis farları, karanlık sensörleri, havayastık sensörleri, perde yada tavan havayastıkları, arkada 3. kafalık....ALAMIYORUZ....

Ford' da durum benzer;

Comfort 95 beygirlik 230nm torklu araç 50 355 lira,

bu araçta nelerden vazgeçiyoruz? otomatik klima, ısıtmalı aynalar, elektrikli arka camlar, deri vites topuzu, yüksekli ayarlı sürücü koltuğu, bel destekleri, kol dayamalar, alaşım jantlar, MP3 player, ASR, ESP, Karanlık sensörü, bazı havayastıkları bu fiyata alamadığımız aksesuarlar

Trend 95 beygir 230 torklu araç 52 555 lira,

otomatik klima, ısıtmalı aynalar, bel destekleri, kol dayamalar, alaşım jantlar, MP3 player, Karanlık sensörü, sis farları,  bazı havayastıkları ve sensörleri bu fiyata alamadığımız aksesuarlar,

Style ve Titanium paketleri motor ve aksesuar olarak daha yakın ancak onlarda fiyat farkları 3 653lira  ve 9 865lira seviyesinde...

listeler buna benzer şekilde gidiyor...

kısacası Mazda 3 bu segmentte fiyatlandırmada oldukça iyi bir noktada olmasına rağmen bence dizel modeller sektör genelinde uçuk fiyatlarda...

saygılar

Kerem :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunları okudukça dizelden daha da uzaklaşıyorum.. :D :D :D Ki zaten hiç yakın değildim.. :D

Bunları okudukça dizele daha da yaklaşıyorum. :D :D :D Ki zaten hep içindeyim.... :D

Nasıl iyi mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Dikkat çekmek istediğim bir husus var...

Evet, mazda3 touring üzerinden konuşursak 10bin lira pahalı... Ama burada 10 bin liranın amortisini düşünmemek lazım. Zira satarken benzinliyi (örneğin) 35e anca satabiliyorken dizeli 40a satıyoruz...

Bileşik faiz olayından bakmamak lazım, zira kullanıcıların bu yönden bakacağını sanmam. Böyle bakılıyor olsaydı impressive donanımı satılamıyor olurdu sanırım. Zira ona da hatırı sayılır bir fark ödeniyor.

Ben yapılan hesaplara katılmak beraber, ikinci elde ki yüksek değerinden dolayı, dizellerin amorti sürelerinin daha kısa olabileceğini düşünüyorum her ne kadar dizeli sevmesemde...

Semavi Hocam ama bu yazı talihsiz oldu bak :D

imdii:

42435 lira ATF fiyatı Touring benzinli

35000' e sattık

7000 lira kaybımız oldu..

51577 lira ATF Touring dizel

40000' a sattık

11577 lira kaybettik???....

;) ;) ;);D ;D ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

şaka bir yana sahibinden.com' a bakarsanız 2011 touring' lerde en düşük fiyatın 35-37' lerde olduğunu göreceksiniz, 2010' larda bu 32' lere geriliyor.

2011 dizel touring' lerde ise en düşük 44 ila 46 arası fiyatlar mevcut, 2010 olarak 41 gördüm.

her şartta benim söylediğimi doğrular nitelikte farklar...

motor değil markanın ortak ve standart değer kaybı var. birini 42 ye alıp 34-37 arası satıyorsun,

birini 51' e alıp 41-46 arası satıyorsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 Kasım 2010'da 35bine alınan araba, 12 ay ve 12bin km. Sonra 32-34bin arası satılırsa ne olur Kerem? Böyleleri de var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

5 Kasım 2010'da 35bine alınan araba, 12 ay ve 12bin km. Sonra 32-34bin arası satılırsa ne olur Kerem? Böyleleri de var.

bu zamanda çok iyi olur hocam ne diyeyim? :)

25.5' a aldığım Colt şu anda 18-19 etmiyor ne diyeyim? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Coriolis Üstadım, valla 15 yıl otomotiv sektöründe kalıp bu ince hesapları yapıp dizelin her ne kadar yeterince ekonomik olmadığını iddia etseniz de... Satışlara bakıldığında genel izlenim insanlar sizin gibi düşünmüyor...

yine sizin yaptığınız hesapların dışına çıkarak(müsadenizle) kaba taslak bir hesap ile ve EN KÖTÜMSER HESAPLAMA ile, (50 Litre/depo)

ayda ortalama 500 km' den toplamda 1500 Km ve 3 depo  BENZİN yerine(toplamda en az 648 TL), 

Ayda ortalama 750 Km ve 2 depo benzin harcamak (yaklaşık 380 TL) daha mantıklı geliyor kulağa...

1500 Km' de (648 - 380 =) yaklaşık 268 TL' den 150 Bin km' de yaklaşık 26.800 TL fark olur ki, bu hesap ben 15 yıldır otomotiv sektöründe olmadığım için bu kadar abartılı da çıkmış olabilir...

Arıza kısmı ile ilgili yazdıklarınıza hiç değinmiyorum.... Bu tarz bir hesap tüm dizeller arıza yapar benzinliye bişi olmaz yaklaşımıdır ki böyle br genelleme istatistik bilimine de aykırıdır kanaatimce... Yada siz hyundai de yada fiat da çalışıyorsunuz bu aıza ortalamaları ile .... (şaka şaka..) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizeller hep arıza verir derler ama sürdüğüm dizellerde arızaya hiç şahit olmadım. Özellikle eski şirketteki aracımız 240 bin km den sonra kırsal motorin kullanmamıza rağmen( Toyota Hilux) 340 bin km ye kadar hiç motor ve turbo arızası vermedi. Hala daha saat gibi çalışıyor. Navara 90 bin km (şirket), Focus 90 bin (şirket), Audi a4 85 binde, linea 65 bin km, passat 1.9 130 bg  150 bin km de. Bir tek arkadaşın C4 de 3 kez turbo değişti garantiden, verim alamayınca satıp A4 dizel aldı o da 85 binde henüz arıza vermedi.

Velhasıl dizel araç arıza verir sözünü kim söylemiş merak ediyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...