Jump to content

Nurkan Yurdakul : "Verimsiz Bayilerle Vedalaşacağız"


Zotone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sabredemeyenler dışarı diyor yani Nurkan Bey...

doğru bir yaklaşım, çünkü en fazla seneye mazda deli gibi satmaya başlayacak... bir kaç sene sonra da ne bu fiyatlara alabileceğiz, ne de bu kadar rahat alabileceğiz araçları...

güzel günler yakın... :D

Ben bunun hemen seneye olabileceğini düşünmüyorum. Yıllardır Mazda bu durumda düzelmeye çalışıyor.Stratejiler bundan sonra iyi bile olsa yine de zaman alacaktır oturması. Mazda önce kendini kanıtlaması lazım ki bu dedikleriniz yapılabilsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 218
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    51

  • A-Lee

    47

  • emregc

    16

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Ben bir yandan avantaj olduğunu da düşünüyorum. Adam Honda Bakmaya geliyor bakıyor yan tarafta Mazda daha donanımlı, daha şık, daha uygun . Ayrıca aynı satış personeli bakmıyor. Dezavantajlarıda vardır muhakkak. Ama birçok marka için u uygulama var. Mesela Ataşehirde Mitsubishi ile Citroen aynı yerde hatta aynı çatı altında.

ya bu çok tartışılan bir konu. birşey muhakkak, bayi sahibinin özel alakası hangi markaya yoğunlaşıyorsa o marka öne çıkıyor.

misal hiç çorlu mazda' yı aradınız mı telefonla yada gittiniz mi?

bir kere aradım "honda" diye açtılar teli...terkedilmiş gibi bir yer orası hiç gittiniz mi bilmem...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya bu çok tartışılan bir konu. birşey muhakkak, bayi sahibinin özel alakası hangi markaya yoğunlaşıyorsa o marka öne çıkıyor.

Bunu bayi sahibinin insiyatifine bırakmak doğru mu ? Bu işin hiç kontrolü yapılmıyor mu acaba ?

Bir serviste Satış Sonrası Direktörü Cem Bey yanımda iken, servis danışmanlarında biri bünyelerindeki diğer markanın kartını uzattı, Cem Bey bile isyan etti Mazda kartı yok mu diye, onlar da sadece bizde değil müdürümüzde bile yok dediler.

Bence bu anlayış da çok zarar veriyor markaya..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu bayi sahibinin insiyatifine bırakmak doğru mu ? Bu işin hiç kontrolü yapılmıyor mu acaba ?

Bir serviste Satış Sonrası Direktörü Cem Bey yanımda iken, servis danışmanlarında biri bünyelerindeki diğer markanın kartını uzattı, Cem Bey bile isyan etti Mazda kartı yok mu diye, onlar da sadece bizde değil müdürümüzde bile yok dediler.

Bence bu anlayış da çok zarar veriyor markaya..

tekrar aynı noktaya döneceğim...Grup Muafiyeti Kanunu...

karşılıklı mutabakat olmadan değiştirmek çok zor.

işte bu yüzden "zaman alacak" diyorum sürekli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu anlayış da çok zarar veriyor markaya..

bence şikayetçi olan herkes destek olmak istiyorsa müşteri çağrı merkezine sürekli şikayet bıraksın...en iyi yol bu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaynak:

http://www.otomobilport.com/Mazda-ataga-kalkacak-OPW32063

"Mazda’da genel müdür koltuğu 1 yıl boş kaldı, 2 bin 500 adetlik satıştan oldu.

Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, “Geçen yıl herkes rekora koşarken Mazda genel müdürsüz olduğu için 2 bin 500 adetlik satıştan oldu. Bu yıl bayi teşkilatını yenileyip, 5 bin adetlik satışa ulaşacağız” dedi."

Özellikle Ankara dışındaki büyük şehirlerdeki bazı bayilerden memnun olmadıklarını ifade eden Yurdakul, şöyle devam etti:

“Bu yıl sonuna kadar 7-8 bayimizi değiştireceğiz. Yeni bir bayilik operasyonu başlatıyoruz. Nisan ayında başlayacak atılımla bayi sayımız 30’a çıkacak. Bayilerimize yük getirecek bir operasyon yapmayacağız. Onların çoklu markalara yönelik çalışmalarına sıcak bakıyoruz. Böyle olursa daha kârlı operasyon yürütebilirler. Şimdiden 12 bayilik başvurusu var.” Nisan ayında yeni Mazda 5 serisini Türkiye pazarına sunacaklarını belirten Yurdakul, bu yıl 5 bin adedi yakalamak için kampanya düzenleyeceklerini kaydetti. Yurdakul, 2011’de toplam pazarın rekor yıl 2010’a göre daralacağını belirterek, “Merkez Bankası’nın ve hükümetin aldığı kararlarla satışların bir miktar düşeceğini öngörüyoruz” dedi.

Benim öngörüm eğer ki satışların artması ( 5 bine çıkması) bekleniyorsa, özellikle büyük şehirlerde Çoklu Marka stratejisi markaya  zarar verebilir...Yeni gelen yönetim de "eski yönetim yaptı gitti değiştiremiyoruz bayilik anlaşmalarını" diyebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ancak 2005' ten sonra değişiklikler var oldukça...

kısacası şu: ticari faaliyetinize hayati bir sekte (ödemeler, tabela indirme, kötüleme vb gibi aleni durumlar) vurmuyorsa bayiliği sona erdirmek çok çok çok zor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ancak 2005' ten sonra değişiklikler var oldukça...

kısacası şu: ticari faaliyetinize hayati bir sekte (ödemeler, tabela indirme, kötüleme vb gibi aleni durumlar) vurmuyorsa bayiliği sona erdirmek çok çok çok zor.

bu tüketiciyi koruma kanununun bir parçası ve AB uyum yasaları çerçevesinde çok markalı tip bayiliklerin önünü açan yasa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman distribütörün ne yaptırımı var ? Bir bayi / servis hakkında yapılan şikayetlerin bir karşılığı olmuyor mu bu durumda ?

fiziki ve personel şartlarını asgaride yerine getiren, stok seviyesini asgaride tutan bayilere tek yaptrımın aynı cadde üstünde "n" sayıda bayilik verebilmen...

de

bu kime ceza olur kim buna yanaşır orası meçhul tabii...

2 tip var bu yasada.

1. tip münhasır distribütörlük : aylık kota ve bölge tanımı olan ve "derebeylik" olarak tanımlayabileceğin sistem (Türkiye' deki eski sistem)

2. tip seçici distribütörlük : kota ve bölge tanımı olmayan, ancak distribütöre daha serbest bayi açma yetkisi veren tip.

tabii buradaki "yetki" sizi yanılmasın...ekonomik gerçekler elinizi kolunuzu bağlar.

kısaca sisteminizdeki "satıcılar" ve "tezgahtarlar" ı ayrıştırmak için aslında sistemi en baştan çok itinalı programlamak lazım. aksi durumda işiniz çok zor ve en az 2-3 yılınıza mal olur.

yada

Kia' nın Sorento' su gibi "tezgahtarlar"a bile sattıracak uygun ürününüz olacak...kötüler arada sırıtmayacak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman distribütörün ne yaptırımı var ? Bir bayi / servis hakkında yapılan şikayetlerin bir karşılığı olmuyor mu bu durumda ?

birde bu şikayetlerin ayyuka çıkması lazım...artık dolup dolup taşması lazım o bayi hakkında..bu da faydalı olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi biraz daha anlaşılıyor neden şikayet edilen bayi ve servislerin değişmediği veya düzelmedi.

Bu durumda forumların ciddi bir yaptırımı olur diye düşünüyorum zira distribütörün eli kolu bağlı ise bayiye verilecek tek ceza müşterinin gitmemesidir ki bunu da şikayetlerin bu gibi platformlar üzerinden yapılıp insanlara duyurulması ile sağlayabiliriz ama tabii burada kantarın topuzunu da kaçırmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi biraz daha anlaşılıyor neden şikayet edilen bayi ve servislerin değişmediği veya düzelmedi.

Bu durumda forumların ciddi bir yaptırımı olur diye düşünüyorum zira distribütörün eli kolu bağlı ise bayiye verilecek tek ceza müşterinin gitmemesidir ki bunu da şikayetlerin bu gibi platformlar üzerinden yapılıp insanlara duyurulması ile sağlayabiliriz ama tabii burada kantarın topuzunu da kaçırmamak lazım.

bence 3 e 5 e bakmadan hizmet kalitesi yüksek olan bayiyi ödüllendirmek lazım...

tabii para tatlı, bunun için de kimseyi suçlayamam..

ama bu sistem en başlarda da söylediğim gibi tamamen bir tavuk-yumurta meselesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta Çekmeköy'deki bayiiye gittim. Eşimin aracını servise götürmüştüm. Bizim araçlar dışında Geely ve Daihatsu vardı. Daihatsu muhtemelen ellerinde kalan araçlardı. Servis için gitmiştim. Akıllıca bir taktikle servis bekleme salonu, araçların sergilendiği satış bölümünün içinde. Beklerken bütün araçları gezdim. Hem Daihatsu, hem Geely hem de Mazda'ların tüm modellerinin kapısı açıktı. Hepsine baktım. CX-9 şahaneydi :) Çin arabaları bizimkilerden iyi satılıyormuş. Ama umutlu konuştular Mazda için. Bir de servisten 3 gün sonra aradılar. Servisten memnun kaldınız mı, araçta herhangi bir sorun var mı, ücretimizi nasıl buldunuz gibi sorular sordular. Beğendim yani yeni bayiimizi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta Çekmeköy'deki bayiiye gittim. Eşimin aracını servise götürmüştüm. Bizim araçlar dışında Geely ve Daihatsu vardı. Daihatsu muhtemelen ellerinde kalan araçlardı. Servis için gitmiştim. Akıllıca bir taktikle servis bekleme salonu, araçların sergilendiği satış bölümünün içinde. Beklerken bütün araçları gezdim. Hem Daihatsu, hem Geely hem de Mazda'ların tüm modellerinin kapısı açıktı. Hepsine baktım. CX-9 şahaneydi :) Çin arabaları bizimkilerden iyi satılıyormuş. Ama umutlu konuştular Mazda için. Bir de servisten 3 gün sonra aradılar. Servisten memnun kaldınız mı, araçta herhangi bir sorun var mı, ücretimizi nasıl buldunuz gibi sorular sordular. Beğendim yani yeni bayiimizi.

İstanbul'da Çin arabalarıyla Mazda aynı mekanda satılıyorsa iş bitmiştir, birine iyi diğerine kötü dermi satıcı , bakın Çin arabalarında da ABS vs  özellikler var fiyatlarıda  bu diyecekler, daha çok satacaktır doğal olarak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul'da Çin arabalarıyla Mazda aynı mekanda satılıyorsa iş bitmiştir, birine iyi diğerine kötü dermi satıcı , bakın Çin arabalarında da ABS vs  özellikler var fiyatlarıda  bu diyecekler, daha çok satacaktır doğal olarak...

Bu yeni birşey değil ki Emre. Mermerler Chery ile anlaştığında, birçok bayii de ikisi birlikte satıldı. Merser Koşuyolu Chery'i bıraktı en son. Açıkcası ben çok soğuk bakmıyorum bu iki marka işine. Sonuçta yılda sadece 2500 araç satabilmiş bir marka. Kimse kolay kolay sadece bu markayı satmaya kalkmaz. Daha çok satılan markaların yanında, hiç değilse tanıtım ve reklam olmuş olur. Bayii açıp, iş yapamadan kapatacağına, bu şekildeki ortaklıklara fırsat vermek daha akıllıca bence. Kıyaslama yapınca neyin ne olduğu anlaşılıyor zaten. Hiç aklında yokken, birden fikir değiştirebilir insan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yeni birşey değil ki Emre. Mermerler Chery ile anlaştığında, birçok bayii de ikisi birlikte satıldı. Merser Koşuyolu Chery'i bıraktı en son. Açıkcası ben çok soğuk bakmıyorum bu iki marka işine. Sonuçta yılda sadece 2500 araç satabilmiş bir marka. Kimse kolay kolay sadece bu markayı satmaya kalkmaz. Daha çok satılan markaların yanında, hiç değilse tanıtım ve reklam olmuş olur. Bayii açıp, iş yapamadan kapatacağına, bu şekildeki ortaklıklara fırsat vermek daha akıllıca bence. Kıyaslama yapınca neyin ne olduğu anlaşılıyor zaten. Hiç aklında yokken, birden fikir değiştirebilir insan.

Olayın imaj boyutu nedense daha önemliymiş gibi geliyor bana.

Aynı sınıfdaki diğer markaların başka gruba ait araçlarla beraber satıldığını gördünüzmü, Renault Dacia, Opel Chevrolet, bunlar hep aynı grubun araçları , Toyota , Honda görmedim hiç başka markalarla beraber satılan, ama bizim kombinasyonlar bir enteresan Mazda Geely , Mazda Chevrolet,  Mazda Volvo vs. vs.  kendi içinde rekabet var sanki bayinin, artık kimi tutar bayi , tarafsız olurmu bilmem kendi inisyatiflerine kalmamış mı daha karlı olan birini öne çıkarmak...

Yinede uzun vadeli düşünüp işe şöyle başlansaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum:

-5000 adetlik satış hedefleri 1100 de kalıp tutuşunca reklam vermeye değil , baştan başlanabilirdi sıkı bir reklam vermeye

- güven verip müşteri kazanmak  ve müşteri memnuniyeti sağlamak adına rakiplerin yaptığını yapıp bakım aralıkları en azından 1 yıl a , garanti 5 yıl/150.000 km ye çıkarılmaya çalışılabilirdi...

- olmayan illerimize bayiler açmaya teşvik edilebilirdi yatırımcılar..

İleride beklenen o izlenim bırakılabilecekmi Çin, Hindinstan araçlarının yanında duruyorken sıradışı Skyactiveler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...