Jump to content

2012 Makyajlı Mazda 3 Dizel İzlenimler


Guest Orbitus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İstanbul-Ankara-İstanbul yolculugumun sonuna gelmis bulunuyorum. İlk uzun yol surusunden tam not aldi Mazda 3 um. Bir depo ile 900 km yol yaptim. Ortalamamda simdi kontagi kapattim 5.4 . Dadindan yenmez. Herkese kazasiz surusler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 260
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    25

  • Fotifoti

    27

  • barisdascan

    16

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Duyurulur:

Sayin Mazda Turkiye, sizden bir ricam var; bu hem sizin hem de bizim iyiligimiz icin...

Lutfen yeni gelecek Mazda 3`lerde ve belki diger Mazda`larda mutlaka ayak dayamayi standart donanim icerisine aliniz ya da aldiriniz... Bu cok ciddi ve acil bir ihtiyac... Pahali metal malzeme takmalarina da gerek yok, ama hemen hemen her marka aracta oldugu gibi plastik bir ayak dayama yeterlidir. Fabrika maiyeti 1 $`i gecmez...

Japonya`da, Avrupa`da hatta Rusya`da bile 15 gun sehirde dolas ayakkabin tozlanmaz, 3 ay araba sur araban ilk yikandigi gun gibidir. Yagmur ve kar da yagsa bu degismez... Asfalt ve su, baska birsey yok... Ama bizim ulke boyle degil, her sabak ayakkabini temizler, en fazla 3-4 gunde bir de arabani esasen yikatma ihtiyaci dogar... Boylesine konforlu bir arac, ayak dayamasiz olmaz... Biraz kirlenince berbat bir goruntu olusuyor... Bir sure sonra oradaki iz islak bezle bile silinmiyor ve kolay kolay temizlenmiyor, ilacla veya deterjanla uzun uzadiya silmek gerekiyor..

Hele skyactive`leri hic boyle getirmeyiniz...

Ilgilerinize ve bilgilerinize sunulur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Işık yandı tek bir kare kalmıştı.Daha 52 km gösteriyordu lakin riske atmak istemedim çektim Shell'e :)

Demek ki aracta yaklasik 10-12 litre yakit kalmis demek oluyor bu.. Arabaya benzin almasaydin, teorik olarak 150-200 km daha yol yapabilirdin. Muhtemelen 55-10 ya da 12 = 43-45 lt gibi yakit almistir arac....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısınız. 43-45 lt yakıt aldım.110 / 120 km hızla ve neredeyse yolun tamamını cruise kontrol ile gittim . Anlık düketimin 3.4'lere kadar düştüğü oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir düve cinsi varlik, hafta sonu otomobilimin arka tamponuna, dik olarak iki adet centik izine benzer cizik atmis, kendisine buradan, hepinizin huzurunda en derin duygularla dunyevi temennilerimi iletmek istiyorum...  :666:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her gittiğim oto yıkamacıyla burun buruna geliyorum kullandıkları bezden dolayı :) Psikolojik sorunlarımın olduğumu düşünmeye başladım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısınız. 43-45 lt yakıt aldım.110 / 120 km hızla ve neredeyse yolun tamamını cruise kontrol ile gittim . Anlık düketimin 3.4'lere kadar düştüğü oldu.

Bence oldukca basarili, sehirler arasi 110-120 km/h ile 1050-1100 km`ye kadar gidebilir olmak yabana atilacak bir deger degil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ki yolların uzun bir bölümü hep tırmanış. İstanbul - İzmir arasın değerlerin daha da iyi olacağı düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her gittiğim oto yıkamacıyla burun buruna geliyorum kullandıkları bezden dolayı :) Psikolojik sorunlarımın olduğumu düşünmeye başladım :)

Dogru, sifir veya 2. el farketmez, yeni arac aldigimizda aslinda az cok psikolojik sorunlar olusuyor cogumuzda; en cok da "obsesyon" lar ortaya cikiyor... Yani halk arasindan "takinti' denen sey.... Ama bu gecici, arac eskidikce ve ufak tefek cizikler olustukca hastalik hafifliyor ve tamamen gecmese de rahatsizlik vermiyor...  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir gereksiz bilgi daha:

Otomatik klima, hava ısındığında soğutmayı devreye sokup, üfürmeyi de kendi kararıyla üstten yapıyor... Daha önce yazmıştım, soğuk havada alttan, çok soğuk havada da hem alt hem de camdan başlıyor üfürmeye.... Harbi otomatik...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Havalandırmanın prensiplerinden biriymiş o. Soğuk hava üstten ( alta çöktüğü için ) , sıcak hava alttan ( yükseldiği için ) üflenirmiş, ben de yenilerde öğrendim.. Araba için değil diğerleri için de geçerli bir prensipmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Azgın teke beni çok duygulandırıyor.  :'(

Kontağı kapattıktan sonra, inmeye hazırlanırken motor bölümünden alt tarafa doğru çok acıklı bir ses geliyor: uzun aralıklarla masum ve kısık bir sesle "viyk.......viyk" ediyor. Ne mesaj vermeye çalıştığını çözemedim ?  ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Azgın teke beni çok duygulandırıyor.  :'(

Kontağı kapattıktan sonra, inmeye hazırlanırken motor bölümünden alt tarafa doğru çok acıklı bir ses geliyor: uzun aralıklarla masum ve kısık bir sesle "viyk.......viyk" ediyor. Ne mesaj vermeye çalıştığını çözemedim ?  ???

  bu ses benim arabadan da geliyordu, ama şu sıralar duymuyorum. bende merak etmiştim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cumartesi günü, hanım'ın 308'i sanayiye götürdüm. Malum her yerinden ses geliyor, bir iki lastik sıkıştırttım ön kaput içine, birkaç kablo bağı attırdım falan... Araba iyi güzel de, nereye el atsan elinde kalıyor... Kaput içinde oynaşmayan, zıngırdamayan parça ve yer yok gibi...  :kafa:

Konu bu değil aslında da. Hanım da, cumartesi benim arabayı alınca hız denemesi yapmaya kalkmış; daha başlarken bir baktım 180'e çıkmış diyor, fazlası için yol bitmiş... Sabah erken saat olduğundan yol boştu diyor.... Galiba bir daha vermemem gerekir.  ;)

Eleştirisi, kalkışlarda 308 kadar atak olmadığıydı. Bunu düşündüm, 308'i en az 20.000 km kullandığım için ben de tam tersini düşünüyordum.  ???

Sebebler belli;

1) 308'in gaz pedalı kadınlar için oldukça hafif, bastın mı dibini görüyorsun.... Fakat Mazda 3'ün gaz pedalının mukavemeti biraz daha sert, ayağı geriye itiyor, muhtemelen gaza 308'deki kadar rahat basamadı... Düşünün ben de Mazda3 Dizel'in kalkışta korkutucu derecede seri olduğunu söylemiştim... Gaza basmayı bilmek lazım....

2) 308'in debriyajı oldukça aşağıda kavrıyor, özellikle yokuşlarda stop ettirmeden kalkmak hüner ister. Mazda 3'ün debriyajı ise saha yukarda kavradığından, sürüş konforu daha iyi. Dolayısıyla kalkış atağı için ayarı bilmek lazım...

3) Araçlar arasında kalkış ivmesini hissetme farkı olabilir... Çünkü 2008 model 308'e göre 3 aylık Mazda 3 oldukça sessiz...

4) Yeni arabayı ona vermediğim için bana kıl oluyor, arabadan soğutmaya çalışıyor... ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kuvvetle muhtemel 4 numaralı şık :D

Bir de debriyajda bu kadar fark varsa balatalara dikkat etmek lazım :D 2 gün sonra balata sıyrılırsa o zaman gerçekten ağır kalkar :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...