Jump to content

2012 Motorlu Taşıt Vergileri


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 116
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    23

  • Gökhan

    16

  • NoooFearrrr

    15

  • İlhan

    13

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Bu gün eşim, bonusla internetten ödemesini yaptı. Taksit yokmuş.

www.gib.gov.tr sitesindenmi ödediniz Gökhan Abi. Çünkü ben bizim şirket araçlarının 2012/1.taksitini Şirket Bonus Kredi kartı ile ödemiştim taksitlendirerek. Bu dönem belki Bonus'ta taksit olmayabilir, çünkü kendi aracımında, şirketimin araçlarınında vergilerini daha ödemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni bir Mtv kampanya sms'ni paylaşıyorum.

Motorlu Tasit Verginizi HSBC ADVANTAGE ile gib.gov.tr den 6 taksitte odeyin, SPEEDY den agustos sonuna kadar gecerli klima bakimi ve dezenfeksiyonu kazanin. Son gun 10 Agustos. Ayrintili bilgi advantage.com.tr de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

www.gib.gov.tr sitesindenmi ödediniz Gökhan Abi. Çünkü ben bizim şirket araçlarının 2012/1.taksitini Şirket Bonus Kredi kartı ile ödemiştim taksitlendirerek. Bu dönem belki Bonus'ta taksit olmayabilir, çünkü kendi aracımında, şirketimin araçlarınında vergilerini daha ödemedim.

Evet oradan. Belkide vardır taksit, geçen sefer vardı. Ama bir ifade göremedim dedi eşim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sistem kendisi taksitlendiriyor diye hafızamda kalmış Gökhan Abi. 2012-Ocak döneminde öderken, tek kalemde ödemiş gibi görünüyordu. Ama ekstreye taksitli şekilde yansımıştı.

Bu gün gün içinde kendi vergimi ödeyeceğim Hsbc Advantage kartla, sonucu paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sistem kendisi taksitlendiriyor diye hafızamda kalmış Gökhan Abi. 2012-Ocak döneminde öderken, tek kalemde ödemiş gibi görünüyordu. Ama ekstreye taksitli şekilde yansımıştı.

Bu gün gün içinde kendi vergimi ödeyeceğim Hsbc Advantage kartla, sonucu paylaşırım.

O zaman yırttık desene. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız bir detayı atlamayalım.

Aracın yaş sorgusuna cevap yazmak için hesap yaparken, aracın model yılından itibaren saymaya başlayın. İnsan yaşı hesaplar gibi değil. :)

Yani 2010 model araba bu sene 3 yaşında oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, vergilendirmede ana usul, vergilendirilen gelirin miktarıdır. Yani elde edilen ya da sahip olunan değerin rakamsal miktarıdır. Vergi matrahı budur. Motorlu taşıtlarda bir de çevreye verilen tahribat söz konusu olduğundan, bununla ilgili de bir çarpanı söz konusudur. Ülkemizde halen çok eskilerden kalma ve bugünkü teknolojik ilerlemeleri karşılayamayan motor hacmine göre çevre tahribatı çarpanı uygulanıyor. Ancak yeni geçilmesi planlanan ve eksoz emisyonlarına göre planlanan çarpanın da bugünün gerçeklerini ve ihtiyaçlarını karşıladığı söylenemez. Aksine otomotiv dünya'sının fenomenlerinin yok olmasına sebep oluyor. Yani otomobilleri birer taşıt aracı olmaktan öte, bir tutku olarak algılanmalarını sağlayan markalara özel teknolojiler yok oluyor. Mazda'da buna örnek olarak Wankel Rotary motoru verebiliriz. BMW'de örnek olarak BMW'yi BMW yapan meşhur sıralı 6 silindirli motorları örnek verebiliriz. Emisyonlar bu şekilde sertleşmeye devam ettiği sürece spor sınıfta araç bulabilmek, awd bir sedana binebilmek, bir SUV sahibi olmak ya da müthiş zengin değilseniz elinizde bir klasik/klasiğe yakın araç bulundurmak imkansız olacak. Yani otomobiller doğdukları temele, taşıt aracı olma yoluna geri döndürülüyorlar ve otomobil hobisi ise çok zenginlere özel bir elit kültür olma yoluna gidiyor. Bakınız yeni planlanan emisyon çarpanı da neden günümüzü karşılamıyor?

-- Bugünkü düzende 2 adet 1.6 dizel Mazda 3 düşünün. Birisi şahıs kullanımında, birisi de şirket kullanımında. Birisi yılda 10.000 diğeri yılda 50.000 yapıyor. Yani yaklaşık birisi diğerinin 5 katı çevreyi kirletiyor. Bugünkü sistemde aynı vergiyi ödüyorlar. Yarın gelecek olan eksoz emisyon sistemine göre de aynı vergiyi ödeyecekler. Bu durumda vergide adalet unsuru ve reel olarak çevreye daha fazla zarar veren daha çok ödesin mantığı yine yok!

-- Avrupa Birliği tarafından araçların kataloglarına yazılmak üzere yapılan ve nasıl yapılacağının kriterleri yayınlanmış olan tüketim testleri var. Bu testler bu araçlar piyasaya verilmeden önce yapılıyor, kataloglarına yazıldığı gibi, devlet kayıtlarına da geçip, vergiye çarpan oluyor. Bu sebeple ingilizce downsizing olarak adlandırılan, hacim küçültme modası başladı. Ancak bazı araçların katalog değerleri gerçek tüketimlere çok daha yakınken, bazıları uzak ara fazla! Bu nasıl oluyor? Birçok üretici EU'nun test etme kriterlerine uygun araçlar dizayn etmeye başladı. Yani bu test kriterlerinde kullanıldığında çok sert EU5, EU6 gibi normları karşılayacak ve az vergi ödeyecek araçlar dizayn ediyorlar. Ancak hiçbir sürücü gerçek hayatta, hele ki Türkiye yolları ve trafiğinde EU test şartlarında otomobil kullanamayacağı için, burada gerçek yollarda tüketim değerleri çok farklı oluyor. Buna en iyi örneklerden birisi Mercedes C 180! gerçek hayatta 2.0 lt bir araç kadar tükettiğini hepiniz duymuşsunuzdur. Yarın eksoz emisyon değerlerine göre vergi sistemine geçilince, piyasada aslında gerçek hayatta daha az tüketen birçok otomobil için, kayıtlı emisyon değerleri daha yüksek diye daha fazla vergi ödenecek. Yani dürüst olan cezalandırılacak. Örneğin benim 3.0 lt aracımın gerçek hayat tüketimi ile kıyasladığım bir 1.6 lt araç, birebir aynı rotada benim aracımdan %25 daha az yakıyor. Ama kayıtlı eksoz emisyonları arasında %40 fark var.

-- Evinizde doğalgaz ve elektrik tüketiyorsunuz. Bu gazın ya da elektrik üretimi aşamasında çevrenin kirletilmesine de yol açmış oluyorsunuz. Gaz ve elektrik faturaları üzerinden sizden oransal vergiler alınıyor. Yani özetle, ne kadar tüketirseniz, ne kadar çevreyi kirletirseniz, onunla orantılı vergi ödüyorsunuz.

Günümüz teknolojisinde otomobil vergilerinde de bunu yapmak çok kolay. TÜV muayenelerinde zaten kilometre kaydını alıyor ve kaydediyor. TÜV muayene esnasında aracın 2 yılda kaç kilometre kullanıldığını sisteme kayıt edebilir. Sizde bankadan veya vergi dairesinden ödeme yaparken, aracın değeri + eksoz emisyon çarpanı + yıllık yapılan km (yani yılda çevreye salınan gerçek gaz ve partikül miktarı) üzerinden verginizi ödersiniz.

Böylece iş maksatlı yılda 50.000 yapan Mazda 3 ile, aile kullanımı maksatlı 10.000 yapan Mazda 3 arasında vergi farkı olur. Vergide adalet hissi kuvvetlenir. Çok kullanan, kullandığı kadar vergi ödeyeceği için, az kullanmaya yönelik tedbirler ve gerçek çevre koruma tedbirleri devreye girer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Hayir gerekmiyor Burak. Ben de bonus ile ödedim.Hesap kesildi taksit yapmislar direk.

Bu arada işin komik tarafi 2013 mart başı bitecek ödemem. Ama Ocak da yenisini ödeyecegim bu ödeme hala devam edecek :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...