Jump to content

Mazda CX-5 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda cx-5' in 2.0 benzinli olduğunu bile bile nasıl 65-70 olabilir diyoruz buna??????

26-32k euro olanlar 1.4 motor ve ötv' si %37...ki onun da 1,4' ü 75 binlira...

2.0' dizelin ötv' si %80 ve o da 42k euro yani 97 binlira

şimdi diyorsunuz ki 1,4 motorlu %37 ötv' li tiguan fiyatına 2.0 yani %80 ötv' li Mazda cx-5 mi olacak???..

üstüne bu araçta %10 da herşeyin üstüne gümrük vergisi de var ki tiguanda yok bu...

kusura bakmayın ama öyle bir dünya olacağını sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.0 motorun vergisi %80

2.2 motorun vergisi %130....

aynı vergi diliminde değil....

ayrıca Mazda' nın üstünde %10 gümrük vergisi de var ki bunun anahtar teslime yansıması %20 civarında

mesajları sonuna kadar okumadan atlamışım sazan misali :D

1.5 dizel gelecek , dertler bitecek :P

öyle bir şey olsa kaşkayi zor anlar yaşayabilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

olur öyle arada atlamalar sırçramalar düzeltiyordum zaten :D vergi dilimlerini falan toz pembe oldu bir an her şey :D hayat memat meselesi değil zannedersem? detaylı açıklamalar için sağolun yinede :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.0 motorun vergisi %80

2.2 motorun vergisi %130....

aynı vergi diliminde değil....

ayrıca Mazda' nın üstünde %10 gümrük vergisi de var ki bunun anahtar teslime yansıması %20 civarında

%10 neden ? diğer markalarda yokmu yani Kerem bey ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

%10 neden ? diğer markalarda yokmu yani Kerem bey ?

Japonya'dan otomobil ithalatında %10 vergi var ya !? Bu Avrupa'dan ithalatta "ortak pazar" anlaşmasından dolayı yok.  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o vergi direkt navlunlu yani fabrika çıkışı + nakliye fiyat üstünden hesaplanıyor. tüm diğer vergiler de üstüste bindiğinden anahtar teslime yansıması çok dramatik.

yani araç başına Avrupalı üreticiler %20 (en az) dahafazla kazanıyor.

sanırım bu kafalardaki biiiirçok soruyu yanıtlamalı.

bilgi için: araç başı karlılık herşeyi! etkiler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu Japonya'dan ve daha doğrusu Avrupa dışından gelen tüm otomobillerin ortak dezavantajı :(

Burak,

burada birşeyi daha belirtelim: Toyota malum TR ve diğer avrupa ülkelerinde üretimi olan bir marka,

Honda zaten kesinlikle Japon üretimi değil, Mitsubishi keza (misal Colt' lar Hollanda-NEDCAR, vb)

Hyundai Avrupada ve ülkemizde üretimi olan bir marka, Kia desen Polonya, Ukrayna vb.

Orjinal Japon bildiğim sadece Subaru, Mazda ve sanırım Infiniti olmalı.

VW Jetta' ları Meksika' dan ithal edip Alman malı diye işletiyordu çok ciddi (60 milyon lira civarı sanırım) ceza yedi hatırlatalım.

size vergilerin etkilerini şöyle anlatayım:

7500USD FOB fiyatı olan (fabrika çıkışı diyelim) bir araca navlunu yaklaşık 1200-1800USD civarında ekleyelim.

sonra bunu Anahtar Teslime götürelim görmediğiniz vergilerle beraber (%10 distribütör + %10 bayi karı desek ki bunlar müşteriye verilir genelde kampanya vb adı altında) çıkacak rakam 27000TL civarı...2005 yılındaki rakamlar...

ki bu örnek araç Çin malı C segmenti bir modeldi...ismini boşverin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar Cx-5 ile alakali birkac nacizhane yorumum olacak.

Oncelikle Cx-7 den bahsetmek istiyorum.Hani sizin bildiginiz ama Turkiye'de goremediginiz arac. Cx-7 gercekten cok cekici ve kullanirken de tad veren bir aracti. Ancak gerek carpisma testlerinde gerekse servis anlaminda bir Mazda 3 , Mazda 6 hatta Cx-9 olamadi. 1 yil kadar once bircok kez niyeti bozup Cx-7 almak icin gittim test surusleri yaptim ama surekli gittigim Mazda'daki servis muduru arkadasim bile "Mazda 6 al sen de rahat ol ben de " demisti.2.2 ve  2.5 lt Sport versiyonu bile bana "sport" gibi gelmemisti o aracin.. Tipki mazda 3 1.6 lt gibi "hadi yuru be " dedirtiyordu yolda. Kisacasi bence Cx-7 , BMW X3 ayarinda bir aracti ! bir nevi ara surum. Rusya'da inanilmaz satti ve alanlarin cogu da bayandi. Neden Cx-7 yi acikladim? cunku inaniyorum ki Mazda Cx-7 den saglam sekilde ders aldi ve CX-5 i gelistirirken Cx-7 nin eksikliklerini tamamlamak istedi ve de Skyactive teknolojinin ilk ornegini de CX-5 ile gostererek bence cok mantikli bir yol izledi. Cx-9 ! Rusya'da yolda sokakta gormek mumkun olsa da fiyati sebebiyle zaten bircok ulkeye gore ucuz olan lux arac fiyatlari sebebi ile Rusya'da geri planda kaldi.Ornegin Lexus ya da Touareg ya da 2 yasinda bir Porsche Cayenne alabiliyordunuz ayni paraya. Netice de Cx-5 bence Mazda'nin cip sinifinda dikis tutturabilecegi bir arac! Netekim kullaniyorum kisa suredir de olsa ve cok mutluyum. Cx-5 den bahsetmem gerekir ise.. Arac Nissan Qashqai ve Hyundai IX 35 in boyut ve sekillerine sahip.. Hatta ve hatta konsolda qashqai de kullanilan ekranin neredeyse birebir aynisi kullanilmis ki benim hic begenmedigim bir gorunuse sahip. İcerideki malzeme kalitesi bu yeni teknolojiye daha da yakisir kalitede olabilirdi. Motor secenegi olayina deginmek bile istemiyorum cunku su an kullandigim 14:1 sikistirma oranli 2.0 lt AT sanziman bana fazlasi ile iyi geldi.. "hadi be oglum,yuru " degil, aksine "maasallah kocuma" dedirtecek cinsten :) Arac AWD ve giderken yol tutusu ile de bunu bariz belli ediyor ancak boyutlarina bakarsak bence SUV denilecek bir arac degil. Cunku Benim SUV anlayisima cussesi ile kullandigim esas aracim Fx37 bile girmiyor.. Bence SUV Land cruiser, Pajero gibi kendini ispatlamis modellerin nickname i :) Netice de SUV denildiginde motorundan suspansiyonuna , manuel ya da otomatik esit guc dagitip araci saplamayip suruse devam ettirecek sisteme  ve de yerden yuksekligine kadar "araziye hazir" arac geliyor akillara ki bahsettigimiz Cx-5 her ne kadar yolda kalmasa da qashqai , IX 35 , C-RV , RAV-4 gibi sehirici araclari. Offroad denilince hicbirimizin en azindan araziye surmeye kiyamayacagimiz arac.

Not: Anlatmaya calistigim seyler tamamen kendi gozlemlerimdir. Hatam varsa duzeltmenizi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o vergi direkt navlunlu yani fabrika çıkışı + nakliye fiyat üstünden hesaplanıyor. tüm diğer vergiler de üstüste bindiğinden anahtar teslime yansıması çok dramatik.

yani araç başına Avrupalı üreticiler %20 (en az) dahafazla kazanıyor.

sanırım bu kafalardaki biiiirçok soruyu yanıtlamalı.

bilgi için: araç başı karlılık herşeyi! etkiler...

Bu durum onların her başı sıkıştığında çok cazip fiyatlarla kampanya yapabilme kapasitelerini az çok açoklıyor.

Bu avantaja rağmen Avrupa markalarının daha kötü donanımlı araçları neredeyse Mazda ile aynı fiyata satmaları oyun alanlarının ne kadar rahat olduğunu gösterir.

Hal böyle iken istediğin reklamı yapar istediğin indirimi sağlarsın.

Konu başka yerlere gidiyor. Başka başlıkta toplamak lazım sanırım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yorumlarınızı zevkle okudum ama suv konusundaki yorumunuza katılmıyorum eğer land cruzer veya land cruzer prado' u siz cx-5 ile aynı kefeye koyarsanız yanılırsınız o araçlar V8 ve dev motorlara sahip  vede tam arazi şartlarına uygun zaten aracınızı araziye sürmeye kıymamanızda bu yüzden sizin aldığınız araç biraz daha şehirci bir araç bence tabii suv kategorisininde biraz son yıllarda anlamımı desem içeriğimi desem değişti bence tam arazi araçlarına suv denilmemeli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu durum onların her başı sıkıştığında çok cazip fiyatlarla kampanya yapabilme kapasitelerini az çok açoklıyor.

Bu avantaja rağmen Avrupa markalarının daha kötü donanımlı araçları neredeyse Mazda ile aynı fiyata satmaları oyun alanlarının ne kadar rahat olduğunu gösterir.

Hal böyle iken istediğin reklamı yapar istediğin indirimi sağlarsın.

Konu başka yerlere gidiyor. Başka başlıkta toplamak lazım sanırım..

mazdada fabrika açsın, yatırım yapsın, diğer firmaları niye eleştirelim dünyanın yatırımını yapıyolar iş imkanı sağlıyolar ne kadar ek kolu olan bir sektör olduğunu biliyosunuz otomotivin  aslına bakarsan varya milli düşüncek olsak ülkemizde fabrikası olan markaları tercih etmek gerek. bence mazda şikayet etmesin hatayı kendilerinde arasınlar dünyanın birtek japonya olmadığını  anlasınlar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdada fabrika açsın, yatırım yapsın, diğer firmaları niye eleştirelim dünyanın yatırımını yapıyolar iş imkanı sağlıyolar ne kadar ek kolu olan bir sektör olduğunu biliyosunuz otomotivin  aslına bakarsan varya milli düşüncek olsak ülkemizde fabrikası olan markaları tercih etmek gerek. bence mazda şikayet etmesin hatayı kendilerinde arasınlar dünyanın birtek japonya olmadığını  anlasınlar.

tamam;

VW burada üretilmiyor veya Skoda veya Peugeot/Citroen veya Opel veya Renault' un birçok modeli veya Fiat' ın birçok modeli veya Kia vb vb vb...

bunlara da aynı şeyleri söyleyelim mi?

onlara neden %10 ek vergi koymuyorlar????

ayrıca buradaki fabrikaların hangisinde Türk ortak veya yönetici kaldı sanıyorsunuz?????

Mercedes Otobüs fabrikası burada diye Metro ihalelerini saklıyorlar yaptırmıyorlar onun yerine Metrobüs diye bir garabet çıkardılar...

yani demem o ki o kadar da basit değil ve basite de indirgenmemesi gereken işler bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

NoooFearrrr ; Cx-5 i bahsettigim markalar ile ayni kefeye koymuyorum.Benim de bahsettigim o sinifin gercek anlamda SUV olamayacagi idi zaten :)

Coriolis ; Allah kaza bela vermesin , arac ne kadar guvenli gorunurse gorunsun kazanin sekline gore aracin guvenlik donaniminin olumleri bazen engelleyemeyeceginin farkindayim.Ancak Mazda gibi servise bakimdan bakima goturen "saglam" imajli bir markanin her turlu testten 5 yildiz almasi gerektiginden yanayim. Ben guvenlik konusunda asiri hassasim ve 5 yildiz almis arc varken 4 yildiz alan tercih sebebim olamaz.Neticede en basta hayatta benim icin en degerli varlik,oglum ve ardindan ailem araba dedigimiz metal yigininin icerisinde bazen benim bazen de esimin kontrolunde. Yanlis anlasilmasin ama sirf bu sebepten oglumu Mazda'da degil FX 37 de tasirim araca ve yasina en uygun olan cocuk koltugunda. Mazda 3 u alirken de hata edip bakmamistim carpisma testlerine.Belki de baksam almazdim Mazda 3 u. Benim kullandigim kasa da bahsettigin gibi 4 yildiz almis cunku.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mfsx, SUV demek sport utilty vehicle anlamına geliyor. Türkçeye tam olarak nasıl çeviririz bilmiyorum ama arazi aracı değiller. Bir pajero,land cruiser gibi çölde,dağda gitmek için tasarlanmıyorlar . farklı sınıf araçlar . Suv'a yerden yüksek binek desek olur sanıyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...