Jump to content

Mazda CX-5 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni nesil motorlarda rodaj süresi eskisi gibi uzun değil, çok çok 1.000 Km yaptığında bu süre aşılmış oluyor diye biliyorum...

Hayırlı olsun, kazasız günler.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun aracınız, sonunda Türkiye'den de  CX-5 sahipleri foruma yazmaya başladı  :)

Rodaj ve kış şartları yakıtı 1 lt kadar etkileyebilir...

Umarım duvara sert vurmamışsınızdır, nasıl oldu bu ?

aman iyi bkalım onlara zaten bir elin parmakları kadarlar nazar degmesin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aralık başında satın aldığım mazda cx-5 4x4 power at 6000 km yol yaptı, motor hala rodaj damısır bilemiyorum ve yakıt tüketimi olarak % 50 şehir içi olmak üzere 8.7 lt/100 değerinin altına inemedim, bazı iletilerde 7 lt/100 değerlerinden bahsediliyor, rodaj dan mı, ya da kış ayımı etkiliyor bilemiyorum, yorumlarınızı bekliyorum.

Ayrıca, 35 km altında ki süratlerde otomatik fren sistemini deneyen var ise bilgi almak isterim, özellikle park ederken önümde ki duvara çarpmayı önlemesi lazım diye düşünüyorum, ama fayda etmedi,

Bunların dışında genel de çok memnunum, yakıt da bu tip muadilleri arasında oldukça iyi

Bizdeki cx5 4x4 2.2 dizel sadece sehiriçi şeklinde 8.5 yakıyor araç 10binde ve bu rakam sadece şehiriçi. Fren sistemi 60 km ye kadar işlev görüyor ama şöyle bir sıkıntısı var sizin frene dokunmamanız gerekiyor duran trafikte önümdeki tır a doğru hızlandım bakalım işe yarıyacak mı diye ilk  denememde korktuğum için ben kendım frene bastım bu ne ya çalışmıyor diye triplere girdim :D daha sonra frene dokunmadan allah ne verdiyse gittim çok şükür çalıştı gayet makul bir uzaklıkta durdurdu  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX5 2.2 4*4 175hp at;  6000km civarındayım ve 7.1lt/100km görmeme rağmen şuanda 7.3lt/100km.  19inch lastikle daha iyisini göreceğini pek sanmıyorum ama EVO'da Cem bey'in söylediğine göre ilk bakım sonrası %5 daha düşebilirmiş.  Genel olarak şehir içi kullanım bu ama bir kere günübirlik Ist. - Eskişehir - Ist. yaptım.  Fakat o seyahatte biraz da motoru açmak adına max. sürat olan 210'u görmeye çalışım.  Ben 200 gördüm fazla da yol yok zaten.  Sürati bundan daha iyi koruyan, muhafaza eden bir araç kullanmadım.  Aldığı gazın son damlasına kadar kullanıyor ve hakkını veriyor.  Bu motorun Japonya'da üretilmiş en üstün teknolojiler arasına alınmasına şaşmıyorum.  Fakat Mazda Türkiye bunu neden kullanmıyor anlamıyorum.  CX5 Japonya'da yılın aracı seçilmiş, motor desen elit, bakım maliyetleri vs. düşük.  Bu ülkede kaba saba kamyonet tipli jiplere 300-400bin TL verenler var, Mazda bunları hedefleyebilmeli.  X3 fiyatına Mazda satamamak sadece bir marka sorunu olamaz gibi geliyor.  Yazık oluyor markaya ve araca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir müşterim hususi denedi.. 2.2 D 175 ile hergün marmaris muğla yapar. 6.3 yakmış. ben denemiyorum 8.5 altına düşmedi, ama hakkını veririm...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bence çok güzel tercih yapmışsınız, hayırlı olsun güzel günlerde kullanın. Evoque deyip bizi ters köşe yaptınız vallahi. X3 de çok güzel bir tercih olurdu. Ancak CX5 in sizi üzeceğini sanmıyorum. Tahmin ederim ki, CX5 seçiminde RX'in de katkısı olmuştur herhalde...

CX5 2.2 4*4 175hp at;  6000km civarındayım ve 7.1lt/100km görmeme rağmen şuanda 7.3lt/100km.  19inch lastikle daha iyisini göreceğini pek sanmıyorum ama EVO'da Cem bey'in söylediğine göre ilk bakım sonrası %5 daha düşebilirmiş.  Genel olarak şehir içi kullanım bu ama bir kere günübirlik Ist. - Eskişehir - Ist. yaptım.  Fakat o seyahatte biraz da motoru açmak adına max. sürat olan 210'u görmeye çalışım.  Ben 200 gördüm fazla da yol yok zaten.  Sürati bundan daha iyi koruyan, muhafaza eden bir araç kullanmadım.  Aldığı gazın son damlasına kadar kullanıyor ve hakkını veriyor.  Bu motorun Japonya'da üretilmiş en üstün teknolojiler arasına alınmasına şaşmıyorum.  Fakat Mazda Türkiye bunu neden kullanmıyor anlamıyorum.  CX5 Japonya'da yılın aracı seçilmiş, motor desen elit, bakım maliyetleri vs. düşük.  Bu ülkede kaba saba kamyonet tipli jiplere 300-400bin TL verenler var, Mazda bunları hedefleyebilmeli.  X3 fiyatına Mazda satamamak sadece bir marka sorunu olamaz gibi geliyor.  Yazık oluyor markaya ve araca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-5 tercihinde RX8'den çok memnun olmanın etkisi var tabii.  Ama aracı alırken duygusal olmama telkinini çok yaptım ve seçimi, araca değeceği için yaptım.  Tabii bu bir de kişisel duruşla alakalı, Evoque tarzım değil sanırım.  Sonuçta X3'den az da olsa küçük ve az daha ucuz;  istediğim ebatlarda; iplik, kumaş ve Tril*'leri taşımak için gerektiğinde numunelerimi taşıyacak büyüklükte bir hacim sunuyor.  Ne bir şehir azmanı, ne de ufak;  üstelik görünüşündeki asil ve agresif duruş ile zaten yollarda ayrıcalıklı, azlığı da cabası.  Evoque'a gelince, zaten bir Tarsus seyahatimde kullanmış ve 230km/s hızı zevkle görmeme rağmen, kabinin şasi ile uyumsuzluğundan hoşlanmamıştım.  Ne X1'de, ne de CX-5'deki sürücü ile aracın bir olma hissi yok.  Sen duruyorsun, kabin senden sonra duruyor!  Evet iki senedir tasarım ödülleri alıyor ama dışından bakınca güzel sadece; içinde hele arkada oturuyorsan ki biz dört kişilik bir aileyiz, çocukları basan bir mekan istemem.  Ayrıca benim araçla aynı fiyata sadece benzinlisi var, yakıt olarak en az ikibuçuk katı yakıyor ve operasyon, bakım vs. maliyeti de katlar.  Tabii CX-5 Diesel biraz riskli seçimdi, motor daha çok yeni bir teknoloji, fakat Mazda'nın Grand AM yarışlarında bu motoru kullanacağını okumuyunca, Mazda'nın motora olan inancına prim vermiştim.  Netekim ilk yarışın hüsranından sonra ikinci yarıştan ikincilik çıkarmışlar diye okudum.  Araç Yılın Otomobili yarışmasında da finalistlerden biri idi.  Şimdilik çok memnunum,  allah kaza bela vermesin.  Gerçi Eskişehir dönüşü 200km/s max hız beni biraz hayal kırıklığına uğrattı zira fazlasına alışığım, RX 8 sağolsun!

* Tril, bakınız,  www.tril.com.tr;  yeni jenerasyon yazlık pike markam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında ben de alacak kadar beğeniyorum CX5'i. Ancak yerine alacağım aracım 245 bg, çok sürat yapmayı sevmiyorum ama ara hızlanmaları ve ortam müsait ise dinamik kullanmayı seviyorum. Dizele ihtiyacım yok, çünkü artık iş için kullanmıyorum. Şimdiki aracımla 5 yılda yapabildiğim 40 bin km. CX5 sportif ve elit gõrüntüsü, nadirliği, iç mekanın sade ama kaliteli yapısı, yeterli awd sistemi ile hoşuma gidiyor. Donanım da iyi. Benim için 2 sıkıntı servislerinin durumu beni tatmin etmiyor ve 245 bg den 160'a sıkılır mıyım? Korkusu....

CX-5 tercihinde RX8'den çok memnun olmanın etkisi var tabii.  Ama aracı alırken duygusal olmama telkinini çok yaptım ve seçimi, araca değeceği için yaptım.  Tabii bu bir de kişisel duruşla alakalı, Evoque tarzım değil sanırım.  Sonuçta X3'den az da olsa küçük ve az daha ucuz;  istediğim ebatlarda; iplik, kumaş ve Tril*'leri taşımak için gerektiğinde numunelerimi taşıyacak büyüklükte bir hacim sunuyor.  Ne bir şehir azmanı, ne de ufak;  üstelik görünüşündeki asil ve agresif duruş ile zaten yollarda ayrıcalıklı, azlığı da cabası.  Evoque'a gelince, zaten bir Tarsus seyahatimde kullanmış ve 230km/s hızı zevkle görmeme rağmen, kabinin şasi ile uyumsuzluğundan hoşlanmamıştım.  Ne X1'de, ne de CX-5'deki sürücü ile aracın bir olma hissi yok.  Sen duruyorsun, kabin senden sonra duruyor!  Evet iki senedir tasarım ödülleri alıyor ama dışından bakınca güzel sadece; içinde hele arkada oturuyorsan ki biz dört kişilik bir aileyiz, çocukları basan bir mekan istemem.  Ayrıca benim araçla aynı fiyata sadece benzinlisi var, yakıt olarak en az ikibuçuk katı yakıyor ve operasyon, bakım vs. maliyeti de katlar.  Tabii CX-5 Diesel biraz riskli seçimdi, motor daha çok yeni bir teknoloji, fakat Mazda'nın Grand AM yarışlarında bu motoru kullanacağını okumuyunca, Mazda'nın motora olan inancına prim vermiştim.  Netekim ilk yarışın hüsranından sonra ikinci yarıştan ikincilik çıkarmışlar diye okudum.  Araç Yılın Otomobili yarışmasında da finalistlerden biri idi.  Şimdilik çok memnunum,  allah kaza bela vermesin.  Gerçi Eskişehir dönüşü 200km/s max hız beni biraz hayal kırıklığına uğrattı zira fazlasına alışığım, RX 8 sağolsun!

* Tril, bakınız,  www.tril.com.tr;  yeni jenerasyon yazlık pike markam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hız konusu zaten Crossoverlar için pek ön planda bir durum değil.  Sıkılır mısınız, CX-5 özelinde yazmıyorum ama yüksek araçta manzara, gezme, tozma modu daha önde oluyor.  Dolayısı ile zaten sürat birinci öncelik değilse sıkılmazsınız.  Hatta ben RX-8 le görmediğim manzarayı gördüğüm için bazen hayret ediyorum. 

Geçen kış Çekmeköy'de bir ay yerden kalkmayan kar yüzünden AWD bir araç bakmaya başlamıştım.  Allahtan bu yıl kar pek yağmadı zira bu sefer de kış lastiği bulamadım.  Yeni model araçların kış lastikleri genelde bir sene sonra pazara giriyor şeklinde açıklamalar aldım.  Çok zorlansam 19" yerine 17" jant alıp onlara uygun lastik bakacaktık.  Belki de kış şartları için de iyi bir seçim olurdu.  Yakıt tüketimi düşerdi sanırım.  Kış şartlarında seneye de yine bu 17" uygulaması için ne dersiniz?

CX-5 almadan önce benzinlisi ile deneme sürüşü yapmıştım, ben de benzer çekincelerle 2.2 diesel tercihi yaptım, ve evet yılda 15-20bin km yapıyorum, ama EVO'da Cem bey manuel kullanımda benzinlinin, dieselden çok büyük farkı olmayacağını da söylemişti.  Fakat ben ilk otomatik aracımı, otomatik kullanmak istedim doğrusu.  Benim alışık olmadığım ve başta yadırgadığım, bir Çorlu dönüşü yüksek gelen rüzgar sesi idi.  Bu da sanırım o gövdede bir araç için Crossover standardı bir durum.

Siz ne alternatif bakıyorsunuz, benim bekleyemediğim bir araç da Volvo Cross Country idi, bilmem geldi mi ama bir Crossover'dan çok büyücek station wagona benziyordu. Ama hoş görünüyordu.  Hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde 2 adet Crossover var. Birisi Subaru Outback 3.0R 6 silindirli boxer 245 bg, diğeri yine Subaru Forester 2.5 turbo boxer 230 bg. Her ikisi de BMW X-Drive benzeri default olarak arkadan itiş ağırlıklı sürekli awd. Crossover olmalarına rağmen çok agresif sürülebilen ve virajlarda kuruda RX8'e geçilmelerine rağmen ezilmeyen, ıslakta ise geçen araçlar. İşte zorluk burada benim için CX5 ile ilgili. Test sürüşünde rijit şaşisini, viraj karakterini çok beğendim. Ancak awd sistemi bana BMW ve Subaru kadar sürüş dinamiklerine katkıda bulunuyor gibi gelmedi. Aslında bu sınıfta pek de bulunan bir õzellik değil. Awd sistemleri genellikle kõtü havalarda yolda kalmamak, çimende rezil olmamak için var bu sınıfta.

Õncelikli olarak yeni Subaru Forester 2.0 turbo 240 bg düşünüyorum. Ancak showroom'a geldiği halde henüz fiyat belli değil, Mayıs sonu satışa çıkacak. Eğer test sürüşünde beğenmezsem veya abuk bir fiyat koyarlarsa, hedefimde CX5 var. Ya da sedan'a geri dõnüp S80 awd olabilir. S80 kasasını her zaman çok beğendim.

Hız konusu zaten Crossoverlar için pek ön planda bir durum değil.  Sıkılır mısınız, CX-5 özelinde yazmıyorum ama yüksek araçta manzara, gezme, tozma modu daha önde oluyor.  Dolayısı ile zaten sürat birinci öncelik değilse sıkılmazsınız.  Hatta ben RX-8 le görmediğim manzarayı gördüğüm için bazen hayret ediyorum. 

Geçen kış Çekmeköy'de bir ay yerden kalkmayan kar yüzünden AWD bir araç bakmaya başlamıştım.  Allahtan bu yıl kar pek yağmadı zira bu sefer de kış lastiği bulamadım.  Yeni model araçların kış lastikleri genelde bir sene sonra pazara giriyor şeklinde açıklamalar aldım.  Çok zorlansam 19" yerine 17" jant alıp onlara uygun lastik bakacaktık.  Belki de kış şartları için de iyi bir seçim olurdu.  Yakıt tüketimi düşerdi sanırım.  Kış şartlarında seneye de yine bu 17" uygulaması için ne dersiniz?

CX-5 almadan önce benzinlisi ile deneme sürüşü yapmıştım, ben de benzer çekincelerle 2.2 diesel tercihi yaptım, ve evet yılda 15-20bin km yapıyorum, ama EVO'da Cem bey manuel kullanımda benzinlinin, dieselden çok büyük farkı olmayacağını da söylemişti.  Fakat ben ilk otomatik aracımı, otomatik kullanmak istedim doğrusu.  Benim alışık olmadığım ve başta yadırgadığım, bir Çorlu dönüşü yüksek gelen rüzgar sesi idi.  Bu da sanırım o gövdede bir araç için Crossover standardı bir durum.

Siz ne alternatif bakıyorsunuz, benim bekleyemediğim bir araç da Volvo Cross Country idi, bilmem geldi mi ama bir Crossover'dan çok büyücek station wagona benziyordu. Ama hoş görünüyordu.  Hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de Crossover anlatıyorum.  RX 7,5 ve 245bg yazınca, ikisini birleştirmiştim.  Diğer araçları da profilde görmediğim için yanıltıcı oldu.  Geçenlerde nette izlediğim pek de profesyonel olmayan bir testte, çimen rampada awd testi yapıyorlardı.  X1, Subaru Forester ve CX-5.  Girip çıkmada genelde hiçbiri sorun yaşamazken, rampa ortası dur kalkta hepsi başarısız oldular.  Ancak  dur kalk testinde CX-5 görünürde pek awd tepkisi vermedi.  Subaru ile X1 dört teker tutanamayıp, yerinden fazla oynamazken 4*4 tepkisi veriyordu, CX-5 ise daha çok önden çekişte kaldı.  Bu iyi mi, kötü mü bilmiyorum çünkü aslında hiçbiri rampayı tırmanmayı başaramadı.  Bu durumda CX-5 daha mı iyi algıladı ve başaramayacağını yapmaya kalkmadı, ya da 4*4 sistemi yeterli değil mi, anlamadım?  Fakat dediğim gibi testi yapanlar profesyonel değil, bir kaç arkadaş.  Yani her aracı ayrı kişi kullandığı ve hepsinde farklı lastik olduğu için sonuç çıkarmak zor.  Evo'dan Cem bey'de, CX-5'de awd'ın güç arttıkça daha iyi tepki verdiğini söylemişti.  Özellikle karda kullanımdan bahsediyorum.  Mazda'da Proactive veya Automatic All Wheel Drive denen yeni teknoloji, yüksek sensörlerle çalışan bir sistem olduğunu okumuştum.  BMW ve Subaru gibi sürekli 4*4 çekişte olmadığını düşünüyorum.  Mazda genelde FWD ancak yol durumuna göre 4*4 tepkisi veriyor.  Zaten evdeki X1'in 2.0 diesel ile 9,0lt/100km ve benim 2.2 ile 7,2lt/100km performansımız, üstelik de CX-5 gövdesi epeyce büyük,  bunu kısmen açıklıyor.  Eğer CX-5'in yazılımı ve sensörleri, bu anlamda teknolojisi, yeni ve daha üstün ise bunun tercih edilir bir durum olduğunu, aksi halde sürekli 4*4 sisteminin hem aracı çok yoracağını, hem de yakıt ekonomisine çok darbe vuracağını, hem de tam olmasa da örnekte görüldüğü gibi sonucun değişmediğini düşünüyorum.  Ancak hangisi daha başarılı bunu net test etmek lazım.  Yeni araçınız hayırlı olur umarım, güzel yollar olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BMW temelde arkadan itiş olarak dizayn edilen bir otomobil. X-Drive modelleri default olarak, yani kavrama zemin iyi durumdaysa gücü sürekli %60 arka ve %40 ön olarak paylaştırıyor. Böylece arkadan itişli bir aracın direksiyon ve viraj tepkilerini korurken, ani gaza yüklenmelerde, kötü zeminlerde sıkıntılı durumları önleyerek, arkadan itişli kardeşlerine göre daha emniyetle kullanılır duruma kavuşuyor. Üstelik kar ve buzda otoparkda yatırmak zorunda da kalmıyorsunuz. Araç kavramanın zayıf olduğu noktalarda gücü öne veya arkaya istediği gibi yönlendirebiliyor ve sağ/sol tekerlekler arasında da DSC'yi eLSD gibi kullanıp, bir miktar gücü transfer edebiliyor.

Benim Subarular da benzer kafada. Default olarak arkaya %55 ve öne %45 güç gönderiliyor. Böylece BMW ile hemen hemen aynı sürüş hisleri sağlanıyor. (sportif anlamda) Yine araç istediği gibi (zemin ve kavrama durumuna göre) ön arka aks arasında ve VDC'yi eLSD gibi kullanarak sağ ve sol tekerlekler arasında güç transferi yapabiliyor. Subaru'larda ayrıca arka diferansiyel viskoz LSD. Yani derin kar ve çamurda DSC/VDC yeterince patinaja izin vermediği durumlarda bunları kapatıp, arka LSD'nin sağ sol tekerler arasında gücü koordine etmesine güvenebiliyorsunuz.

Mazda CX-5'deki sistem önden çekiş bazlı. Sportiflikten çok, yolda karşılaşacağınız kötü koşullarda güvenliği arttırmaya ve çekişe devamı sağlamaya yönelik. Yani araç ihtiyaç olmadığında önden çekişli ve klasik önden çekişliye yakın tepkileri var. Proaktif olması (günümüzde birçok modern sistem gibi) daha kullanışlı yapıyor. Yani patinaja müdehale etmek yanında patinaj ihtimaline karşı da devreye giriyor.

Neyse burayı awd izahat yerine çevirmeyeyim. Konu o kadar detaylı ki çok uzun sürer. Siz bu konuları merak ediyorsanız google'da 'symmetrical awd tipleri' olarak aratırsanız, benim Subaru ve genel anlamda awd sistemleri ile ilgili subaruclubtr'da yazdığım bir forum var.

CX-5'in awd sistemi dediğiniz gibi BMW'ninkinden daha fazla ekonomiye katkı sağlıyor. Yine dediğiniz gibi, o çim yokuştan çıkma videosu çok amatörce. Aralarında sadece X1 kış lastiğine sahip. Uygun lastiklerle o şartlarla en iyi mücadele edebilecek araç Forester, daha sonra X1 ve en son da CX-5 olurdu...

Bu CX-5'in yetersiz bir awd sistemine sahip olduğu izlenimini yaratmasın. Sadece Subaru ve BMW sınıflarının üstünde sistemler sunuyorlar. VW ve Audi'nin çoğu modeli Haldex bazlı ve Mazda'nın sistemine benzer bir sistem kullandığını düşünürseniz eğer...

Ben de Crossover anlatıyorum.  RX 7,5 ve 245bg yazınca, ikisini birleştirmiştim.  Diğer araçları da profilde görmediğim için yanıltıcı oldu.  Geçenlerde nette izlediğim pek de profesyonel olmayan bir testte, çimen rampada awd testi yapıyorlardı.  X1, Subaru Forester ve CX-5.  Girip çıkmada genelde hiçbiri sorun yaşamazken, rampa ortası dur kalkta hepsi başarısız oldular.  Ancak  dur kalk testinde CX-5 görünürde pek awd tepkisi vermedi.  Subaru ile X1 dört teker tutanamayıp, yerinden fazla oynamazken 4*4 tepkisi veriyordu, CX-5 ise daha çok önden çekişte kaldı.  Bu iyi mi, kötü mü bilmiyorum çünkü aslında hiçbiri rampayı tırmanmayı başaramadı.  Bu durumda CX-5 daha mı iyi algıladı ve başaramayacağını yapmaya kalkmadı, ya da 4*4 sistemi yeterli değil mi, anlamadım?  Fakat dediğim gibi testi yapanlar profesyonel değil, bir kaç arkadaş.  Yani her aracı ayrı kişi kullandığı ve hepsinde farklı lastik olduğu için sonuç çıkarmak zor.  Evo'dan Cem bey'de, CX-5'de awd'ın güç arttıkça daha iyi tepki verdiğini söylemişti.  Özellikle karda kullanımdan bahsediyorum.  Mazda'da Proactive veya Automatic All Wheel Drive denen yeni teknoloji, yüksek sensörlerle çalışan bir sistem olduğunu okumuştum.  BMW ve Subaru gibi sürekli 4*4 çekişte olmadığını düşünüyorum.  Mazda genelde FWD ancak yol durumuna göre 4*4 tepkisi veriyor.  Zaten evdeki X1'in 2.0 diesel ile 9,0lt/100km ve benim 2.2 ile 7,2lt/100km performansımız, üstelik de CX-5 gövdesi epeyce büyük,  bunu kısmen açıklıyor.  Eğer CX-5'in yazılımı ve sensörleri, bu anlamda teknolojisi, yeni ve daha üstün ise bunun tercih edilir bir durum olduğunu, aksi halde sürekli 4*4 sisteminin hem aracı çok yoracağını, hem de yakıt ekonomisine çok darbe vuracağını, hem de tam olmasa da örnekte görüldüğü gibi sonucun değişmediğini düşünüyorum.  Ancak hangisi daha başarılı bunu net test etmek lazım.  Yeni araçınız hayırlı olur umarım, güzel yollar olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende de Cx5 4WD sistemin hakkında ufak bir bilgi var, Paylaşmak isterim...

4WD Kontrol Modülü

• 4WD kontrol modülü, ön yolcu ayak boşluğundaki alt A sütununa monte edilmiştir.

44_V1_03012

• Aşağıda belirtilen giriş sinyalleri esas alınarak, 4WD kontrol modülü arka tekerlekler için optimum tork dağılımı miktarını hesaplar ve elektronik kontrol kaplini (4WD solenoid) için karşılık gelen kontrol elektrik akımını gönderir.

• 4WD kontrol modülü AÇMA / KAPAMA zamanlama oranını değiştirerek 4WD solenoide gelen akım çıkışını kontrol eder.

• Gerekli giriş sinyalleri çoğunlukla CAN üzerinden şu şekilde iletilir:

– Araç yapılandırma verileri

– Motor hızı ve torku

– Gaz pedalı konumu

– Debriyaj pedalı konumu (MTX)

– Şanzıman dişlisi konumu ve nötr geçiş durumu (MTX)

– Sabit hız kontrol durumu

– Motor kapalı süresi

– Ortam sıcaklığı

– Seçme kolu konumu ve gerçek şanzıman dişli konumu (ATX)

– Dört tekerlek hızı

– TPMS sinyali

– Fren sıvısı basıncı

– Kaplin tork talebi

– Direksiyon açısı ve EPS durumu

– Cam sileceği anahtarı durumu

– Park freni konumu

– Arka diferansiyel yağı sıcaklığı (kablolu)

Diferansiyel Yağ Sıcaklığı Sensörü

• Diferansiyel yağ sıcaklığı sensörü arka diferansiyel muhafazasına monte edilir. Termistör direncine dayanarak arka diferansiyel yağ sıcaklığını algılar, ve bunu 4WD kontrol modülüne giriş yapar.

• Aşırı ısınma koşulları tespit edilirse, 4WD işlemi geçici olarak askıya alınır. Bu durumda 4WD uyarı ışığı sürücüyü uyarmak için yanıp söner.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence CX-5 in AWD sistesmi önden çekişli olduğu için rakiplerini geride bıraktı şuana kadarki testlerde  , Audi Q5 deki  Quatro sisteminden örnek vereriyorum %60 arka %40 ön olan bir sistem bu ve virajları hiç CX5 gibi alamıyorsunuz, Quatroya güvenip fazla gaza basarsanız kaygan zeminlerde ve virajda kıç atıveriyor bu da sürücülerde paniklemeye neden olabiliyor...

Arkadan iterler yüksek süratler için elverişli değil midir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ve yine Simon en iyi yaptığı işi yapmak için CX-5 in direksiyonuna geçiyor. Araçdaki olağanüstü kontrole bakar mısınız ...

Mustafa Abi buna sportif değil mi diyorsun  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de Crossover anlatıyorum.  RX 7,5 ve 245bg yazınca, ikisini birleştirmiştim.  Diğer araçları da profilde görmediğim için yanıltıcı oldu.  Geçenlerde nette izlediğim pek de profesyonel olmayan bir testte, çimen rampada awd testi yapıyorlardı.  X1, Subaru Forester ve CX-5.  Girip çıkmada genelde hiçbiri sorun yaşamazken, rampa ortası dur kalkta hepsi başarısız oldular.  Ancak  dur kalk testinde CX-5 görünürde pek awd tepkisi vermedi.  Subaru ile X1 dört teker tutanamayıp, yerinden fazla oynamazken 4*4 tepkisi veriyordu, CX-5 ise daha çok önden çekişte kaldı.  Bu iyi mi, kötü mü bilmiyorum çünkü aslında hiçbiri rampayı tırmanmayı başaramadı.  Bu durumda CX-5 daha mı iyi algıladı ve başaramayacağını yapmaya kalkmadı, ya da 4*4 sistemi yeterli değil mi, anlamadım?  Fakat dediğim gibi testi yapanlar profesyonel değil, bir kaç arkadaş.  Yani her aracı ayrı kişi kullandığı ve hepsinde farklı lastik olduğu için sonuç çıkarmak zor.  Evo'dan Cem bey'de, CX-5'de awd'ın güç arttıkça daha iyi tepki verdiğini söylemişti.  Özellikle karda kullanımdan bahsediyorum.  Mazda'da Proactive veya Automatic All Wheel Drive denen yeni teknoloji, yüksek sensörlerle çalışan bir sistem olduğunu okumuştum.  BMW ve Subaru gibi sürekli 4*4 çekişte olmadığını düşünüyorum.  Mazda genelde FWD ancak yol durumuna göre 4*4 tepkisi veriyor.  Zaten evdeki X1'in 2.0 diesel ile 9,0lt/100km ve benim 2.2 ile 7,2lt/100km performansımız, üstelik de CX-5 gövdesi epeyce büyük,  bunu kısmen açıklıyor.  Eğer CX-5'in yazılımı ve sensörleri, bu anlamda teknolojisi, yeni ve daha üstün ise bunun tercih edilir bir durum olduğunu, aksi halde sürekli 4*4 sisteminin hem aracı çok yoracağını, hem de yakıt ekonomisine çok darbe vuracağını, hem de tam olmasa da örnekte görüldüğü gibi sonucun değişmediğini düşünüyorum.  Ancak hangisi daha başarılı bunu net test etmek lazım.  Yeni araçınız hayırlı olur umarım, güzel yollar olsun.

Sanırım bu testten bahsediyorsunuz ancak zaten testi yapanlar gelen tepkiler üzerine "biz bunu sadece eğlence olsun diye yaptık "notunu düşmüşler..

Islak çimende hiçbir yaz lastiği bir kış lastiği gibi tutunamaz, aslında araçların altında en azından A/T " all terrain" lastik olması şarttır, ki bu bendeki  %47 ön %53 arka dan çekişli Vitara içinde geçerli, ne kadar merkezi diferansiyel kilidi de olsa üzerindeki fabrika çıkışı yol lastikleriyle bu rampayı bende çıkamayabilirim ...

Aşağıdaki testte lastik herşey demek , AWD , 4WD sonra geliyor...

https://www.youtube.com/watch?v=xGwq0umsUX4

Gyus, I´m not sure if you catch the point of this video. As I said, it´s rather demonstration than objective test. I don´t care if some car will win or loose with different types of tyres. All of them are interesting cars with limited abilities in terrain. It´s not a professional test, we´re not a professional drives and I uploaded this one just for fun.

Some of you said, that this is bad test etc. You guys took this video too much seriously. Have a nice day :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Yalnız bunlar teknik dizayn ve servis gereksinimi ile ilgili bilgiler. Örneğin, benim araç default olarak %45-%55 olarak başlıyor ama D yerine manuel olarak 1'i seçersem orta diferansiyeli 40 km/ h hıza kadar full kilitliyor, yani %50-%50 yapıyor. Şimdi düşünsenize zorlu zeminde ilerlerken bu ne kadar yararlı bir bilgi. Mazda bu tip bilgileri paylaşmıyor.

Ancak sizin verdiğiniz bilgiden anladığım elektromanyetik bir çoklu kavrama seti ile arka aksa güç aktarılıyor ve sistem ekonomi bazlı önden çekiş genellikle. Arka diferansiyeldeki aşırı ısı da.

, geçici olarak awd yi devre dışı bırakıyor. Benim araçta hiçbir zaman böyle birşey olmaz, çünkü orta diferansiyel gerçek bir gezegen dişli mekanik diferansiyel. Sadece varyatör Mazda'nınkine benzer bir elektro hidrolik çok plakalı transfer kutusu...

Mazda'nın bu tip bilgileri paylaşmasında yarar var. Bu şekilde sistemle ilgili soru işaretleri oluşuyor...

Bende de Cx5 4WD sistemin hakkında ufak bir bilgi var, Paylaşmak isterim...

4WD Kontrol Modülü

• 4WD kontrol modülü, ön yolcu ayak boşluğundaki alt A sütununa monte edilmiştir.

44_V1_03012

• Aşağıda belirtilen giriş sinyalleri esas alınarak, 4WD kontrol modülü arka tekerlekler için optimum tork dağılımı miktarını hesaplar ve elektronik kontrol kaplini (4WD solenoid) için karşılık gelen kontrol elektrik akımını gönderir.

• 4WD kontrol modülü AÇMA / KAPAMA zamanlama oranını değiştirerek 4WD solenoide gelen akım çıkışını kontrol eder.

• Gerekli giriş sinyalleri çoğunlukla CAN üzerinden şu şekilde iletilir:

– Araç yapılandırma verileri

– Motor hızı ve torku

– Gaz pedalı konumu

– Debriyaj pedalı konumu (MTX)

– Şanzıman dişlisi konumu ve nötr geçiş durumu (MTX)

– Sabit hız kontrol durumu

– Motor kapalı süresi

– Ortam sıcaklığı

– Seçme kolu konumu ve gerçek şanzıman dişli konumu (ATX)

– Dört tekerlek hızı

– TPMS sinyali

– Fren sıvısı basıncı

– Kaplin tork talebi

– Direksiyon açısı ve EPS durumu

– Cam sileceği anahtarı durumu

– Park freni konumu

– Arka diferansiyel yağı sıcaklığı (kablolu)

Diferansiyel Yağ Sıcaklığı Sensörü

• Diferansiyel yağ sıcaklığı sensörü arka diferansiyel muhafazasına monte edilir. Termistör direncine dayanarak arka diferansiyel yağ sıcaklığını algılar, ve bunu 4WD kontrol modülüne giriş yapar.

• Aşırı ısınma koşulları tespit edilirse, 4WD işlemi geçici olarak askıya alınır. Bu durumda 4WD uyarı ışığı sürücüyü uyarmak için yanıp söner.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Audi'de Quattro olarak adlandırılsa bile 2 ayrı awd sistemi kullanılıyor. Dikine motorlu versiyonlarda ki, bunlar 2.5 lt ve üstü, Torsen bazlı, mekanik gerçek orta diferansiyelli sistem. Bu senin bahsettiğin sistem. Diğeri ise Haldex bazlı Mazda ATS'ye benzer sistem.

CX5 virajları dönerken awd mi? Sorduğun soruların cevaplarını uzun uzun anlatmak lazım...

Renesis Rotary Motor forumunda biraz değinmiştim bu konuya.

Bence CX-5 in AWD sistesmi önden çekişli olduğu için rakiplerini geride bıraktı şuana kadarki testlerde  , Audi Q5 deki  Quatro sisteminden örnek vereriyorum %60 arka %40 ön olan bir sistem bu ve virajları hiç CX5 gibi alamıyorsunuz, Quatroya güvenip fazla gaza basarsanız kaygan zeminlerde ve virajda kıç atıveriyor bu da sürücülerde paniklemeye neden olabiliyor...

Arkadan iterler yüksek süratler için elverişli değil midir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...