Jump to content

Mazda CX-5 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aşağıdaki linkte biraz bahsetmiştim, Emre. Özellikle 26,27 ve 28 nolu cevapları okursan önden çekiş, arkadan itiş vb. ile ilgili biraz yazmıştım.

http://www.mazdaclubtr.com/326/renesis-rotary-motoru/20/

Bence CX-5 in AWD sistesmi önden çekişli olduğu için rakiplerini geride bıraktı şuana kadarki testlerde  , Audi Q5 deki  Quatro sisteminden örnek vereriyorum %60 arka %40 ön olan bir sistem bu ve virajları hiç CX5 gibi alamıyorsunuz, Quatroya güvenip fazla gaza basarsanız kaygan zeminlerde ve virajda kıç atıveriyor bu da sürücülerde paniklemeye neden olabiliyor...

Arkadan iterler yüksek süratler için elverişli değil midir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Linki kontrol ettim, ben de çalıştı.

Bilgisayarda çalıştı. Yaklaşık 10 sayfasını okudum gayet güzel bilgiler mevcut.

İşim gereği arazi araçları kullanıyorum genelde. Navara, hilux, l200, ranger gibi araçları uzun süre kullandım.Sistemlerinin çalışma mekanizmalarını merak ediyorum. Boş vakitlerimde de genelde araştırıyorum. Şuana kadar kullandığım en güzel sistem L200 active Select. 4 şanzıman şeçeneği sunuyor.

Örneğin;

Ranger: Uzun şanzıman 4x4' e aldığında bile arka diferansiyeli otomatik kilitliyor. Çok kötü bir sistem virajlı karlı bir yolda gidiyorsanız anında balata kokmaya başlıyor. Aracı zorluyor.

Navara: Benim kullandığımda (2008) arka diferansiyel kilidi yoktu. Arazide bir işe yaramıyordu. 4x4' ü de kuru zeminde kesinlikle kullanmayınız yazıyordu. Islak ve kaygan zeminlerde kullanıyordum.

Hilux : 4x4' ü kuru zeminde kullanılmıyor. 4x4 ağır şanzımanda arka diferansiyeli kendisi otomatik kilitliyor. Kilitli diferansiyelde virajlarda aracı çok kasıyor. Kısa sürede aracın içini balata kokusu sarıyor.

L200 : 4x4' ü istediğiniz her türlü zeminde kullanabiliryorsunuz. Kuru, ıslak, kar, buz v.b

4x4- orta diferansiyel kilidi: Çıkamadığım bir çok yeri arka diferansiyeli kilitlemeden çıkmamı sağlamıştır. Belli bir oranda dağıtıyor mu gücü bilmiyorum.( %50-%50 v.B)

4x4 orta diferansiyel kilitli ağır şanzıman : 50 cm karda 10 km boyunca hiç bir balata kokusu yaşamadan zevkle arazide ilerlemenizi sağlıyor.

4x4 orta diferansiyel ve arkda diferansiyel kilidi: Uygun lastikler ile istediğiniz her yere çıkıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Hele o arka tampon ne ya?  Dart Wader modası heryerde.

Agresif görüneceğiz diye, bu köşeli tasarımlar abartılı olmuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Mustafa Abi , analyze this

İtalyan Mazdisti'ler , Çi İks Çinkue'ye biniyormuş  :)

Motore due due ha çento çinkuanta roberto cavalli  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üstteki videodaki şöför acemi galiba :P

Alttaki video keyifliymiş :) Aracın hızlanmasına dikkatinizi çekmek istiyorum. Hiç dizel gibi davranmıyor, 4000 devirden sonra da aynen hızlanıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dikkatin için teşekkürler  Fatih, videoyu çekende bunun görülmesini istemiş , işte burda çift turboun nasıl verimli çalıştığını görüyoruz, araç lineer hızlanıyor diğer markaların belirli devirlerde zıplayıp sonra nefesi kesilen dizellerinin aksine...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

bunu yazanlar alman :D Ben şahsen konu vw ve ford oldu mu okursam hep temkinli okurum. Özellikle şu lafa takıldım. İmaj konusunda ford ile hyundai arasında kalıyor ??  Almanlar ford sever ama mazda da sevilir. Ford'un mazdadan üst bir imajı olduğunu sanmıyorum.. Hatta mazda daha üst kademe bile sayılır kanımca almanya'da.

Tüm alman dergilerinin takıntılı olduğu bir cümle tipi de şunun gibiler: ' sınıfının babası passat, sınıfının kralı tiguan, sınıfının en sevimlisi polo, sınıfının reisi touareg vs..'  Bence tiguan sınıfının en kötülerinden biri mesela. Sürekli arıza çıkaran dsg-tsi kombinasyonlu, armut tipli, kamyon iç tasarımlı, içine bindiğinizde çıkmak istediğiniz bir otomobil. ama her ülkede en çok satanlar içerisinde.. Ama bu onu en kaliteli otomobil yapmıyor..

3. takıldığım konu ise mazda doğru yola saptı, yanlış yola saptı hesapları..  Mazda sanki yıllardır ağır araba üretme, çabasındaydı da anca aklı başına geldi şimdi hafifliğe ve downsizinge önem vermeye başladı gibi yazmışlar. Bir de 626 alman rakiplerini bile geçti lafına ayrı takıldım. Bir otomobilin ne kadar kaliteli olup olmadığı satışlarına bakılarak anlaşılmaz. Herkes kendi imkanlarına göre otomobil almak ister. Kimisi bagaj hacmine bakar kimisi tasarıma kimisi başka sebeplere. Ben panoromik cam tavanlı araba istiyorum diye araba bakan adam bile biliyorum.. Kaldı ki o yıllarda diğer otomobiller mazda'nın çok gerisindeydi. O yılların mazdalarının o yılların diğer otomobillere olan artılarını herkes bilir. Günümüzde o fark normal kullanıcıların göremeyeceği yerlerde. Yılın otomobili seçimleri almanların klasik takıntısıdır zaten. Geçen yılların birinde de fiat panda yılın otomobili seçilmişti. O seçimleri yaparken iç hacimler vs. birsürü kriterlere bakıyorlar diye düşünüyorum ama bence asıl bakmaları gereken yer arabanın uzun vadedeki sağlamlığı ve kalitesi ve abd'de yapılan ve asıl gerçeği gösteren güvenlik testleri.. Yılın motoru ödüllerini de sürekli vw kazanır yanlış bilmiyorsam. Tsi ile..  Kağıt üzerinde dudak uçuklatıyor fakat uzun vadede ne kadar güvenilir ? Mazda işte buna bakıyor ve bu yüzden bazı şeyleri zor beceriyor.  Şu alman dergileri tarafsız yazı yazmayı bir beceremedi yada becermek istemedi.. Mazda'nın otomobil üretme mantığı her zaman aynıydı fakat asıl istedikleri şeyleri yapamıyorlardı. Sebebi de ford egemenliğiydi... Bu vakte kadar yaptıkları da takdir edilmesi gereken şeylerdi. Satışlarının gerileme sebebini de avrupa'da ki pazarama hatalarına bağlıyorum. Alman yazarların doğru yol mantığı fındık motor+ aşırı besleme ise mazda zaten bu yolun kendilerine göre yanlış olduğunu açıklamıştı. cx-5te de pek farklı birşey olduğunu görmedim mazda her zaman ki otomobil üretme zihniyetini ileri taşıdı.  cx7'yi hiç hesaba katmamış almanlar halbuki avrupada oldukça iyi satmıştı.. Yüksek hacimli motor hacimleri yüzünden tiguan, ix35 kadar satmamıştı tabi ama unutmamak lazım ki o modeller yokken cx7 vardı.. ;) Mazda, maalesef yeni segmentler açma riskini alacak kadar parası olan bir firma değil. Bu kadar büyük olmayan firmaların bu işlere girdiğinde başlarına ne geldiğini gördük. Bu işi başaranlardan, Bkz vwcc.. Vw cc çıktı ve nedense sporsedanlar moda oldu birden. Audi a5ler,bmw gt serileri..      Bu düşük hacimli motorlu ve ufak görünümlü suv olayının bu kadar ünlü olmasını sağlayan firma da nissan değil mi ? benim bildiğim bu segmentte ilk otomobili üreten firma nissan.. Bu segmentin yaratıcısı da nissan. Sonra bu segmentten iyi kar yapıp yeni bir segment açma işiine girip suv crossover segmentini açan da nissan değil mi ? juke ile..        Bir de psa'ya bakalım.  Eskiden iyi durumdalardı fakat bu yeni segment açma, yenilikçi otmobiller üretme modasına kendilerini çok kaptırdılar. Bir d segment otomobil çıkardılar 508 diye, e segment arabalardan daha donanımlı, 4 iklimli dijital koltuklu, headup displayli vs. sınıfında ilk defa bu özellikleri sunan otomobildi ama bakın ne oldu ? türkiyede ve fransada iyi satıyor ama avrupada kimse yüzüne bakmadı.. 508 projesi bitti.. Ds5te de aynı şey olmadı mı ? Vw bunu cc ile başardı ama ciitroen ds5 ile başaramadı. Halbu ki içi f16 gibiydi....

Demem odur ki, alman arkadaşlar mazda'yı yanlış yolda olarak gördü fakat mazda o yollara girseydi şuan çok daha kötü bir halde olabilirdi..  Mazda, nissan ve vw gibi firmalar yanında küçük bir firma ve o firmaların oynadığı kumarlara girmemesi kadar mantıklı birşey yok. Öyle ki mazda'nın cx5i tasarlamak için son ana kadar beklediği zaten bilinen birşey.  Sadece bu segmentin, giriş yapmak için yeterli düzeye gelip gelmeyeceğini ve bu segmentte hangi modellerin ne için satıldığını incelediler. En çok satan tiguan üzerinden de yola çıktılar. Öncesinde mini suv ile büyük suv arasında çıkardıkları model yeteri kadar satsa da her sokakta görülen bir otomobil değildi. Mazda, sadece riske girmek istemiyor çünkü bunu yapmak için yeteri kadar büyük bir firma değil, bu yüzden bir işe girmeden önce başarılı olanı takip ediyor.. Alman yazarlar bunu mazda mühendisleri yanlış yolda diye değerlendirmiş sanırsam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir şey dikkat çekmese tüketim değerleri dikkat çekiyor... Fakat bizim ülkemizde yakıttan tasarrufu MTV'ye veriyorsun o ayrı.

8:)

abi doğru diyorsunda ben bazı markaların verileri de biraz yanlış yazdıklarına inanıyorum. Hatta birkaç yıl önce almanyada böyle bir test yapılmıştı otomobilleri ekonomik sürüp hangisi teknik verisine en yakın diye denemişlerdi. Mazda3 teknik verilerdekinden daha ekonomik çıkan tek araba olmuştu. Bunu da mazda türkiye kendi sitesinde paylaşmıştı sanırsam.  Daha dün istinye park audi bayiine gittim audi a3 1.4 TFSI 140 hp için 4.7 litre ortalama tüketim yazmışlar.. Bana pek inandırıcı gelmedi mesela :D

Araştırmadan Bahseden Haber Linki: www.mazda-tr.com/haberler/model-haberleri/mazda3/mazda3-daha-fazla-yakt-verimliliine-sahip-/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-5 2.2 bu yazıda kıyas edildiği araçlarla aynı kategoriye alınmamalı bence.  Bunlar hafif gelir, hadi Kuga bir nebze.  Tiguan; X1 ve Yeti arası bir araç, nesini kıyalamışlar anlamadım.  Dergiciler hiç bir üreticiyi kırmamak için abuk subuk modelleri kıyaslayıp duruyor.  Tiguan çok satıyor çünkü ufak avrupalı aile yapısına uygun.  Ve evet çok ekonomik.  Geçen hafta yurt dışında yeni Passat kullanmak zorunda kaldım, 2.0 diesel 5,4lt/100km ortalama tüketim karşılığında berbat bir sürüş tadı vardı.  Araç ani hızlanmayaca diye gazı araca yedirmek için uğraş dur.  Ekonomi uğruna dinamizm sıfırlanmış.  En azından spor kullanım opsiyonu olmalı, belki vardı ben pek uğraşmadım.

CX-5 için kıyas yapılacaksa X3, Q5 gibi daha lüks segment seçilmeliydi çünkü bence Mazda'nın hedefi zaten yeteri kadar satan bu segmentin avantajlarını daha ideal fiyata sunup alt segmenti de kendine çekip pastayı büyütmektir.  Netekim Fransa'da kısıtlı sayıda eski model Mazda görmeme rağmen iki TIR dolusu yeni mazda CX-5 ve Mazda 6 geçti yanımdan ve yollarda da CX-5 sayısı Istanbul'dan fazlaydı.  Kaldı ki; Mazda'nın ana hedefi her zaman Amerikan tüketicisi ve son yıllarda da Rus tüketici olmuştur.  Her ikisi de farklı sebeplerle daha geniş, güçlü ve gösterişli araçları severler. 

Yine de otomobil konusu bir bütün, Mazda'nın son modelleri ile geçmişe göre daha doğru bileşenlerle pazarda olduğuna katılıyorum.  Piyasa başarısı da bunu kanıtlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi de bu video dergi vb bağımsız yayın testi gibi değil ki, bildiğin reklam kurgusu bu... Kafadarları toplamışlar , senaryo ezberletmişler, oynuyorlar :) Ama yinede tebrikler çünkü bizde iki satır senaryoyu  ezberleyemeyenler bile var :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Autoshow'un makalesini sordum Pir'e. Endişe edilecek birşey yok. 20 milyar dolarlık yatırımın altından %30'un üzerinde bir fabrikasyon sapma tespitine güldü ve teker havada meselelerini Ford ve VW kulisine bağladı. Öyle bir video veya kayıt yok. Ayrıca yol bilgisayarı Mazda'ların biraz bol kepçe yazıyormuş. Başka birşey daha dedi ama onu burada yazamam doğrusu... Yani sorun yok, yola devam....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, arka iç lastik limit manevralarda kısa sürede olsa havaya kalkıyor. Aracın aktif güvenliğini tehdit ediyor mu? Bence hayır! Aşağıdaki ESC testi zaten yeterince bilgi veriyor. Neden kalkıyor? Aracın liftte altına bakınca ve yol tutuş testlerini gözden geçirince zaten sebep ortaya çıkıyor...

http://m.youtube.com/index?&desktop_uri=%2F#/watch?v=dlQI5qivtgY

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...