Jump to content

Mazda3 Dizel Motor Farkları ; 109 HP vs 115 HP


Guest Coriolis
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest Coriolis

düzeltme:

109' luk dizeller kayış+zincir karma bir sistem kullanıyormuş. ve DOHC sistem

115' likler sadece kayış ve SOHC sistem

miş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Teşekkürler, demek ki sadece at sayısında bir artış değilmiş. Motorda da ciddi farklılıklar var.

anafikir şu bence:

DOHC 16v motorlar hava emiş konusunda çok daha iyi olsalar da bu fark aslında yüksek devirlerde geçerli.

SOHC 8v ise alt devirlerde torklu ancak üst devirleri yok (zaten dizel makine)

daha az supap ve egzantrik mili zaten kullanamadığın üst devirlerde gerekli olduğundan bunlar iptal edilmiş ve daha az sürtünme ve dirençle daha yüksek performans elde edilmiş.

hava ihtiyacı ise Turbo olduğu için zaten hiçbir devirde sorunlu değil.

burada altı çizilecek şey ise sürekli ifade ettiğim aşırı beslemeli motorlarla atmosferik motorların farkları.

işte turbo böyle birşey...SOHC 8v makineye neler yaptırıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Orbitus

düzeltme:

109' luk dizeller kayış+zincir karma bir sistem kullanıyormuş. ve DOHC sistem

115' likler sadece kayış ve SOHC sistem

miş :)

Yani ben arabanın kayışını 200.000 km'de mi değişirecem ? Öyle yazıyor bakım klavuzunda... Öyleyse bu kayış bildiğimiz kayışlardan değil  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

bizim araçlarda (dizelde yani)zincir var.normalde 300,000 ila 400,000 gidiyor ama servis işi garanti olsun diye 200,000 de değiştiriyor ben servise sormuştum zincir mi diye zincir demişlerdi.kayışdan bıkmıştım zaten megan da her 60,000 de bayıl parayı,eskidende dahada çok pahalıydı triger kayışı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim söylediğim doğru sevgili Orbitus.

frknsrc,

zincirli diyen servise de bir daha götürme aracını. anlamıyormuş...

dizeller için:

109' luklarda kayış + zincir, 115' liklerde sadece kayış var.

109' luklar DOHC olduğundan bir adet kayış tek bir egzantiriğe tahrik veriyor. oradan da bir ufak zincirle diğer egzantrik tahrik alıyor.

ama burada triger, yani ana hareketi veren ve en uzun olan parça bir kayış.

115' liklerde SOHC olduğundan ufak zincir de yok. sadece bir kayışla tek egzantrik dönüyor.

200k gibi yüksek bir değiştirme aralığını ben düşük devirlere bağlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

109' luklarda kayış + zincir, 115' liklerde sadece kayış var.

109' luklar DOHC olduğundan bir adet kayış tek bir egzantiriğe tahrik veriyor. oradan da bir ufak zincirle diğer egzantrik tahrik alıyor.

ama burada triger, yani ana hareketi veren ve en uzun olan parça bir kayış.

115' liklerde SOHC olduğundan ufak zincir de yok. sadece bir kayışla tek egzantrik dönüyor.

Maslak EVO'dan Cem'i aradım, o da birebir aynı bilgiyi verdi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

normal olarak dizel motorlar düşük devirleri sebebiyle hidrolik tork konvertörlü otomatik şanzımanların ihtiyacı olan santrifüj etkisini yaratamadıklarından bu tip (yani klasik otomatik tabir edilen tip) otomatikler sağlıklı olarak uygulanamıyor.

kullananlar bazı ara çözümlerle bunu halletmiş oluyorlar ki bunu da Mazda asla yapmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

115 lik dizelin teknik verilerini bilen ve/veya elinde olan var mı?

Tork ve güç grafikleri?

Şanzıman oranları ve son dişli oranı?

ağırlık v.b.

Tek net bilgim 270 tork oluşu. Ama diğer bilgiler mevcut değil bende. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...