Jump to content

Dizel Mazda3 de 2. Viteste Silkeleme Sorunu


arezar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaşlar,

Benim mazda 3 dizel touring arabamda 2.vitese attığımda araç zıplama yapıyor kesik kesik

gaz yiyormuş gibi tekleme yapıyor.Servise götürdüm tecrübe ettiler bir sorun olmadığını söylediler ama ben ikna olmadım.Sizlerin konuyla ilgili bir tavsiyesi yada fikri varsa paylaşırsanız sevinirim. Bu normalmi sizce? Ben Ankaradayım araç 2012 model daha 2.000. k.m.'de. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 47
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • arezar

    13

  • barisdascan

    4

  • ibomaz

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

benim golf 5 'te başımdan geçti. aynı durumabenziyor. benim depoda kum taneleri çıkmıştı bir avuç. şaka gibi ama gerçek :) komple depo temizlettik problem kalmadı. pompa, ateşleme, sensörleri, yazılım güncellemesi filan bayağı uğraştımıştı beni, hepsi boş çıktı.

bendeki durum gaza sonuna kadar bassamda az da bassam devir yükselip tekrar iniyordu aşağı. gaz yemiyordu araba , yüke binmiyordu yani. araç sollarken ilk oldu, sonra ara ara olmaya başladı... derken komple hareket etmez oldu araç. durduğu yerden kalkmıyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynısı benim aracımda da oluyo 2. vitese atıp çok az gaz verince silkeleniyo daha sonra toparlıyo.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynısı benim aracımda da oluyo 2. vitese atıp çok az gaz verince silkeleniyo daha sonra toparlıyo.

Evet aynen öyle bir süre sonra toparlıyor.Siz ne yaptınız bu sorunla ilgili?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostlar dizel motorların bir özelliği var o da şu; vites yükseltirken motora gaz yedirmeniz gerekir, 1. viteste yeterli devir almadan 2. vitese geçerseniz bu durumu yaşamanız normal, 2. viteste motorun tepkisi çok fazladır 3. vitese göre, bu yüzde 3 viteste tekleme yaşamazsınız,sadece motoru boğarsınız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostlar dizel motorların bir özelliği var o da şu; vites yükseltirken motora gaz yedirmeniz gerekir, 1. viteste yeterli devir almadan 2. vitese geçerseniz bu durumu yaşamanız normal, 2. viteste motorun tepkisi çok fazladır 3. vitese göre, bu yüzde 3 viteste tekleme yaşamazsınız,sadece motoru boğarsınız

abi tamam ama benim önceki aracım 2001 passat 1.9 tdi idi onda 1. vitesten 2. vitese atınca gaz vermesen dahi silkelemiyodu. Ama mazda 3 de sanki kendimi acemi gibi hissediyorum öyle yapınca. Araç kendini gazı ayarlaması gerekmiyor mu aslında?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaç bin devirde 2. vitese geçiyorsunuz?

Şöyle söyleyeyim; 1500-2000 devirde geçiyorum bazende hani araç boşta olur uygun vitese atarsınız ya o zaman 2.vitese atıp ayağımı debriyajdan çekince silkeliyor.Vites geçişi sırasında biraz gaza yüklenirsem problem olmuyor ama oda sıkışık trafikte sıkıntı yaratabiliyor bence böyle olmamalı. Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet aynen öyle bir süre sonra toparlıyor.Siz ne yaptınız bu sorunla ilgili?

Ben bişey yapmadım ama servis zamanı geldi 1 veya 2 hafta içinde gitmeyi düşünüyorum muğlaya okan abinin yanına aracıda ordan almıştım gidince sorucam artık nedenini.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi tamam ama benim önceki aracım 2001 passat 1.9 tdi idi onda 1. vitesten 2. vitese atınca gaz vermesen dahi silkelemiyodu. Ama mazda 3 de sanki kendimi acemi gibi hissediyorum öyle yapınca. Araç kendini gazı ayarlaması gerekmiyor mu aslında?

Kesinlikle katılıyorum.Olmaması gereken bir durum bende değişik bir kaç dizel araba kullandım hiçbirinde bu tarz bir sıkıntı görmedim turbo devreye geç girer araç geç devirlenir ama bu başka bir durum araba silkeleniyor garip bir şekilde gerçekten acemi gibi hissettiriyor insana kendini.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar dizel motor kullanıcılarına sorun isterseniz ( minibüs, otobüs, kamyon) deviri yükseltip öyle vites değiştirirler. 2 viteste çok yavaş bir şekilde debriyajı kaldırsanız araba kalkışını zaten yapar. ama bizim aracların torku düşük devirlerde yüksek olduğu için yetersiz devirde 2. viteste debriyajı hızlı kaldırırsanınz motor devri 1000 e yakın olur, hatta binin altına iner ozaman araç otomatik gaz verir ve şıçrama yapar. dizel araçların 1ve 2 . vites farkı fazladır, aracın 2 viteste hızlanması fazladır, 2500 devrin altında 2. vitese geçilmesini önermem. motorun sağlığı için :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca aracın torku ne kadar fazlaysa pedala yetersiz basıldığında araca fren yaptıracak kadar yavaşlatır, motor aracın hızını istediği devire göre ayarlar. tekleme buyüzden oluyor. düşük devirde torku yüksek zaten

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca aracın torku ne kadar fazlaysa pedala yetersiz basıldığında araca fren yaptıracak kadar yavaşlatır, motor aracın hızını istediği devire göre ayarlar. tekleme buyüzden oluyor. düşük devirde torku yüksek zaten

Çok teşekkür ederim ilgine sağol arkadaşım.Tavsiyelerin üzerine kullanırken daha dikkatli olacağım.Yalnız birşey daha sormak istiyorum bi arkadaşımda 2010 focus dizel var 115 beygir ama sanırım bizim arabalardan düşük torku.Onda deneme yaptım fakat buna benzer hiçbir sorun gözlemlemedim tork farkından mı kaynaklı oluyor o zaman?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok benzer motorlar ikisi de ama Ford da aynı torku daha düşük devirde alıyor gibi görünüyor kağıt üstünde.

1.6L Duratorq TDCi 115PS Dizel Euro V 6 İleri Manuel 1560 115/3600 270/1750-2000 Style/Titanium 4Kapı /5Kapı/SW

Mazda3 1.6 MZ-CD 115 / 3600  270 / 1750 - 2500

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ford un motoruyla mazda nın motorları hemen hemen aynı, aracların parçaları bir birine uyuyor, hatta mazda bt-50 ile ranger aynı fabrikanın ürünleri. şase, göğüs gibi parcalar aynı, araçlar arasında bu silkeleme farkını tabi burdan bakamayız, ama benim araç kullanma sürecim genelde dizel oldu, bu nedenle dizellerin huylarını az çok biliyorum, ve paylaşmaya çalıştım. tabi müneccim eli öpmedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ford un motoruyla mazda nın motorları hemen hemen aynı, aracların parçaları bir birine uyuyor, hatta mazda bt-50 ile ranger aynı fabrikanın ürünleri. şase, göğüs gibi parcalar aynı, araçlar arasında bu silkeleme farkını tabi burdan bakamayız, ama benim araç kullanma sürecim genelde dizel oldu, bu nedenle dizellerin huylarını az çok biliyorum, ve paylaşmaya çalıştım. tabi müneccim eli öpmedim :)

Teşekkür ederim arkadaşım yardımların için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tork silkelemesi...

Yani kesinlikle normal diyorsunuz? Peki vites boşta iken 2.vitese atınca da silkeleme oluyor.Bu durumda sıkışık trafikte gaz vermeden debriyajdan ayağımı çekip kendi devriyle gitmesini istemek sıkıntı yaratıyor o arada gaz vermek öndeki araca çarpma riski taşımaz mı? Ben; focus dizel.palio dizel,hyundai dizel kullanmış biri olarak şimdiye kadar hiç böyle bir durum yaşamadım arkadaşlar.Tam olarak olağan bir durum olduğunu kabullenemedim nedense.Acaba 6 vites olmasında dolayı aralıklarla ilgili bir durum mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

aşırı beslemeli (yani turbo) dizel motorlarda tork ve güç daha fazla gibi görünse de bunun elde edildiği devir aralığı daha sınırlıdır.

dolayısıyla güç bir patlama şeklinde gelişir ve aniden söner bu sebeple trafikte kendi gazıyla ilerlemesi biraz sıkıntılı olabilir.

Focus ile aynı bloğa sahip olmasına rağmen emme manifoldu, turbo ve yazılım farklı diye biliyorum. fakat forumda daha iyi bilgi sahibi olanlar da var bu konuda.

Palio ve Hyundai için yorum yapamayacağım zira performanstan çok farklı faktörlerle üretilmiş araçlar olduklarını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...