Jump to content

Dizel Mazda3 de 2. Viteste Silkeleme Sorunu


arezar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Coriolis kardeşim, genellikle konularda gayet bilimsel ve doğru açıklamalar yapıyorsun. Forum'un senin gibi bilgi dolu ve faydalı insanlara ihtiyacı var...Bundan dolayı teşekkür eder, takdirlerimi bildiririm.  :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 47
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • arezar

    13

  • barisdascan

    4

  • ibomaz

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest Coriolis

Coriolis kardeşim, genellikle konularda gayet bilimsel ve doğru açıklamalar yapıyorsun. Forum'un senin gibi bilgi dolu ve faydalı insanlara ihtiyacı var...Bundan dolayı teşekkür eder, takdirlerimi bildiririm.  :clap:

estağfurullah,

çok teşekkür ederim. faydamız dokunduysa ne mutlu.

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aşırı beslemeli (yani turbo) dizel motorlarda tork ve güç daha fazla gibi görünse de bunun elde edildiği devir aralığı daha sınırlıdır.

dolayısıyla güç bir patlama şeklinde gelişir ve aniden söner bu sebeple trafikte kendi gazıyla ilerlemesi biraz sıkıntılı olabilir.

Focus ile aynı bloğa sahip olmasına rağmen emme manifoldu, turbo ve yazılım farklı diye biliyorum. fakat forumda daha iyi bilgi sahibi olanlar da var bu konuda.

Palio ve Hyundai için yorum yapamayacağım zira performanstan çok farklı faktörlerle üretilmiş araçlar olduklarını düşünüyorum.

Teşekkür ederim arkadaşım.Ama dikkatimi çeken birşey daha sormak istiyorum.Boşta iken 3.vitese attığımda silkelemiyor devir düşük olmasına rağmen.sadece 2.viteste olması yazılımsal mı mekanik bi sorunmudur acaba? :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis
..... Peki vites boşta iken 2.vitese atınca da silkeleme oluyor.Bu durumda sıkışık trafikte gaz vermeden debriyajdan ayağımı çekip kendi devriyle gitmesini istemek sıkıntı yaratıyor.......

ben buna yanıt için söylemiştim.

ama anlamadığım trafikte durağan halden boş vitesten 3' e atıp kalkmaya çalışınca mı oluyor bu?

yanlış mı anladım acaba?

zira bunu deniyorsanız ve birşey olmuyorsa çok büyük ihtimalle debriyaj balatanıza hasar vermiş olmalısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben buna yanıt için söylemiştim.

ama anlamadığım trafikte durağan halden boş vitesten 3' e atıp kalkmaya çalışınca mı oluyor bu?

yanlış mı anladım acaba?

zira bunu deniyorsanız ve birşey olmuyorsa çok büyük ihtimalle debriyaj balatanıza hasar vermiş olmalısınız.

Galiba ben tam ifade edemedim kusura bakma.Demek istediğim şu; Boşta iken tabii araç biraz daha hızlı iken 2.vites yerine 3.vitese attığımda(Hız olarak 3.vitesi öngördüğüm için) aynı sorun yaşanmıyor devir düşmesine rağmen silkeleme yapmıyor.Umarım anlatabilmişimdir.Çok sağol  ilgenip zaman ayırdığın için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

bu silkeleme konusu çok fazla değişkene bağlı olarak kişiden kişiye farklı neticelerin alınabildiği bir konu. İnanın 15. dakikada debriyajı hasar görmüş 0km araçlar da gördüm, binlerce km bunun farkında olmadan süren de, üretim ve/veya yazılım hataları da.

Buradan, sadece okuyarak bir sonuca varmamız da çok olası değil kanımca.

Öncelikle bunu belirtmek isterim.

3. vitesteki oranlarla 2. vites oranları farklı olduklarından, aynı devirde bile olsalar farklı tepki almanız doğal sanıyorum.

ayrıca "devir düşmesine rağmen" derken, maksimum tork devrinin altına düşmüyorsunuz diyebilir miyiz? yada o geçiş anına denk gelmiyor sanıyorum.

2. viteste debriyadan ayağı biraz daha yavaş çekmek bir nebze çözebilir mi acaba durumu? ne dersiniz?

sizin durumunuz için geçerli olmayabilir bu ama hatırda tutmakta yarar var, bazen doğru bildiğimiz yanlışları yıllarca sürdürebiliyoruz. bu özellikle debriyaj kullanımı için geçerlidir. elbette bu sizin için geçerli olacak diye bir kaide yok.

bence biraz farklı kullanımlar deneyip sonra devam ederse servise danışmakta fayda var.

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu silkeleme konusu çok fazla değişkene bağlı olarak kişiden kişiye farklı neticelerin alınabildiği bir konu. İnanın 15. dakikada debriyajı hasar görmüş 0km araçlar da gördüm, binlerce km bunun farkında olmadan süren de, üretim ve/veya yazılım hataları da.

Buradan, sadece okuyarak bir sonuca varmamız da çok olası değil kanımca.

Öncelikle bunu belirtmek isterim.

3. vitesteki oranlarla 2. vites oranları farklı olduklarından, aynı devirde bile olsalar farklı tepki almanız doğal sanıyorum.

ayrıca "devir düşmesine rağmen" derken, maksimum tork devrinin altına düşmüyorsunuz diyebilir miyiz? yada o geçiş anına denk gelmiyor sanıyorum.

2. viteste debriyadan ayağı biraz daha yavaş çekmek bir nebze çözebilir mi acaba durumu? ne dersiniz?

sizin durumunuz için geçerli olmayabilir bu ama hatırda tutmakta yarar var, bazen doğru bildiğimiz yanlışları yıllarca sürdürebiliyoruz. bu özellikle debriyaj kullanımı için geçerlidir. elbette bu sizin için geçerli olacak diye bir kaide yok.

bence biraz farklı kullanımlar deneyip sonra devam ederse servise danışmakta fayda var.

saygılar

Ya gerçekten çok teşekkür ederim.Anlattıklarınız gerçekten çok aydınlatıcı bilgiler.Araç şu an 2000 k.m.'de servise götürdüm inanın sizin kadar ehil değiller bana saçma sapan şeyler söyleyip normal olduğunu iddaa ettiler.Gerçekten canımı sıkan bir durum haline gelmeye başladı.Umarım mekanik bir sorun değildir Sıfır k.m. aldığım bir araçta parça değişsin istemem.Yazılımsal bir sorun olma olasılığı sizce yüzde kaç ihtimaldir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya gerçekten çok teşekkür ederim.Anlattıklarınız gerçekten çok aydınlatıcı bilgiler.Araç şu an 2000 k.m.'de servise götürdüm inanın sizin kadar ehil değiller bana saçma sapan şeyler söyleyip normal olduğunu iddaa ettiler.Gerçekten canımı sıkan bir durum haline gelmeye başladı.Umarım mekanik bir sorun değildir Sıfır k.m. aldığım bir araçta parça değişsin istemem.Yazılımsal bir sorun olma olasılığı sizce yüzde kaç ihtimaldir?

Birde 2.viteste ayağımı gayet yavaş çekiyorum ki sırf bunu yaşamamak için ama yinede maalesef.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

estağfurullah, burada çok daha iyi bilgiler verebilecek çok insan var. ben birşey yapmadım sayılır.

bu arada hangi servise gidiyorsunuz Ankara' da?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

estağfurullah, burada çok daha iyi bilgiler verebilecek çok insan var. ben birşey yapmadım sayılır.

bu arada hangi servise gidiyorsunuz Ankara' da?

Aracı aldığım OPAN'ın Konya yolundaki servisine götürdüm.Zaten yanlış bilmiyorsam Ankara'da başayar ve opan var yetkili servis olarak.bu hafta sonu birde Eskişehir yolundaki opana götürmeyi düşünüyorum birde orada tecrübe ettirmeyi düşünüyorum.Siz bide 0. k.m. araçların 15.dakikasında debriyajın zarar görebileceğinden bahsetmiştiniz ya.Benim kendini bilmez bir arkadaşım daha araç 8-9 k.m.de iken kullanmak istedi bende kıramadım.Arabanın tabiri caizse canına okudu.Ani durup hızlanmalar debriyajdan ayağını aniden çekmeler. araç viteste hareket halindeyken debriyaja basıp basıp çekmeler Anlam veremediğim ve defalarca uyardığım bu durum yaklaşık 10 dakika sürmüştü Siz şimdi öyle bahsedince o gün geldi aklıma acaba rodaj süresinde bir sıkıntı yaratmış olunabilir mi? acaba bundan dolayı bir zarar görmüş olabilir mi?Ama öyle olsa diğer viteslerdede sıkıntı yaşamam gerekmezmiydi?Ne dersiniz cevaplarınızı bekliyorum .Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Bir de Herter var Ankara' da.

Ümitköy' deki Opan' a bir götürün derim.

balata neticede aşınan bir parça. gereksiz hareketler balataya zarar vermiş olabilir. aşırı ısınma, sürekli yarım debriyajda gitmek, ayağı debriyaj üstünde unutmak vb birçok hareket zarar verebilir.

neticede ne kadar kaliteli olursa olsun bunlar da yan sanayi ürünü parçalar.

dediğim gibi, konu debriyaj olunca hiçbirşey şaşırtmıyor beni.

ayrıca geçmiş sayfada Okko' nun yorumuna dikkat çekerim.

kendisi bu işe özel ilgisi de olan bir yetkili servis ve yorumu çok kısa/netti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de Herter var Ankara' da.

Ümitköy' deki Opan' a bir götürün derim.

balata neticede aşınan bir parça. gereksiz hareketler balataya zarar vermiş olabilir. aşırı ısınma, sürekli yarım debriyajda gitmek, ayağı debriyaj üstünde unutmak vb birçok hareket zarar verebilir.

neticede ne kadar kaliteli olursa olsun bunlar da yan sanayi ürünü parçalar.

dediğim gibi, konu debriyaj olunca hiçbirşey şaşırtmıyor beni.

ayrıca geçmiş sayfada Okko' nun yorumuna dikkat çekerim.

kendisi bu işe özel ilgisi de olan bir yetkili servis ve yorumu çok kısa/netti.

Tamam haftasonu kesin götürüyorum Ümitköydeki opana inşallah denildiği gibi sadece ''tork silkelemesi'' olsun.Tekrar tekrar teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

115 hp 6 ileri düz vites aracım çoğu zaman 2. vitese aldığımda silkeleniyor, sanki kesik kesik gaz veriyomuş gibi tavır sergiliyor.debriyaj olayına ne kadar itina göstersemde bunu çoğu zaman yapıyor.bu nedenle bu aracı alalı şoförlüğümden şüphe ediyorum.sadece otomobil değil, kimi zaman kamyonet ve minübüs de kullanıyorum.formda bi yerde "araç çok güçlü torku fazla o nedenle bunu yapıyor" gibi bi yorumla karşılaştım.diğer araçları merak ediyorum.bu sorunu tek ben mi yaşıyorum.ben mi kullanamıyorum aracı.baskı balata mı, turbodan mı, enjektör mü, mazotta pislik mi var, derdi nedir bu aracın bilemedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

115 hp 6 ileri düz vites aracım çoğu zaman 2. vitese aldığımda silkeleniyor, sanki kesik kesik gaz veriyomuş gibi tavır sergiliyor.debriyaj olayına ne kadar itina göstersemde bunu çoğu zaman yapıyor.bu nedenle bu aracı alalı şoförlüğümden şüphe ediyorum.sadece otomobil değil, kimi zaman kamyonet ve minübüs de kullanıyorum.formda bi yerde "araç çok güçlü torku fazla o nedenle bunu yapıyor" gibi bi yorumla karşılaştım.diğer araçları merak ediyorum.bu sorunu tek ben mi yaşıyorum.ben mi kullanamıyorum aracı.baskı balata mı, turbodan mı, enjektör mü, mazotta pislik mi var, derdi nedir bu aracın bilemedim...

İbrahim Bey; mümkünse konu açmadan önce forumda kısa bir araştırma yapın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

"Tork silkemesi" eğer öyle ise daha yüksek torklu araçlarda sanırım cama kafa vuruyordur sürücüleri...tork silkelemesi makul bir neden değil diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrikada Dolbo, fiorino vs sürüyorum bazen, langırt lungurt 1. 2. vites değiştiriyorum ne hopluyor ne zıpluıyor, mazda3 bam güm, yolcu korkutan, acemi sürücüymüş gibi hissiyat yarattırıyor.

Dün arkadaşım niye sarstın arabayı dedi, bende bak şimdi 1. viteste giderken sadece debriyaja basacam dedim, gaza bastım bastım bir debriyaj, lang diye araç zıplıyor.

Mazda3 2012 dizelin hepimize hediyesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arac silkelememeye devam ediyor... Ya da ben silkelemiyorum...  8:)

demekki bunların bir standardı yok.ha bu arada benim silkelemeden kastım gaza basarak ayağını çektiğin halde sanki kesik kesik gaz alıyomuş gibi arabanın hareket etmesi, birden fırlaması değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=profile;area=showposts;u=6896

Bu bağlantıda Sedatay nikli arkadaşımızın mesajları var.İncelediğimizde arkadaş aracındaki 2. vitesteki silkeleme olayından şikayetçi ve silkelemeden çok rahatsız olduğunu dile getirmiş.Ancak 20 Ekim 2012 tarihinde Antalya mepazda yazılım güncellemesi yaptırmış ve sonrasında silkeleme olayı kalmamış ifadesine göre.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...