Jump to content

2012 Yılı Binek Otomobil Satış Rakamları


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bugün mazda iletişimi arayarak forum linkini neden kaldırdıklarını sordum.nedenini bilmediklerini ancak öğrenip hemen dönüş yapacaklarını bildirdiler.bakalım ne diyecekler ve ne zaman diyecekler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 312
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    39

  • Gökhan

    25

  • Fotifoti

    32

  • emregc

    32

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

bugün mazda iletişimi arayarak forum linkini neden kaldırdıklarını sordum.nedenini bilmediklerini ancak öğrenip hemen dönüş yapacaklarını bildirdiler.bakalım ne diyecekler ve ne zaman diyecekler

Kırk yıl düşünsem birisinin böyle bir soruyu Mazda İletişime soracağı aklıma gelmezdi :) Cevabı ben de merak etmeye başladım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Al benden de bir o kadar. Bende bir sürü soru sorardım, ama bu soru aklıma gelmezdi vallahi :)

Ne diyeyim ağzınıza sağlık. Sonucu cidden çok merak etmeye başladım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz gerçekten bu forumun linkinin Mazda-tr da olmasını istiyor musunuz?

Benim son dönemde burada yazılanlardan çıkarttığım sonuca göre, bazı arkadaşlarımız bu linkin Mazda-tr'da yer almasından dolayı iyi niyetleriyle ama gereksiz miktarda bir sorumluluk hissederek, burada gerçek görüşlerini paylaşmaktan geri durmuşlar. Halbuki bu forum tamamen kullanıcılara ait, bağımsız, özgür bir forum olmalı ve tek sınırlama ülkemizde genel kabul gören etik ve yürürlükte olan hukuk kurallarına göre olmalı. Yani olaylar hakaret boyutuna varmadığı, kişiselleştirilmediği sürece ve eleştiriler üsluplu bir şekilde yapıldığı sürece, herkes her düşüncesini ve her hissiyatını, endişesini burada paylaşabilmeli. İyi yönleri yazdığı gibi, aynı uslüpla eleştirilerini de yapabilmeli. Zaten olayları kişiselleştirenlere ve hakarete varan sözler sarf edenlere tepkiler veriliyor.

Eğer mazda-tr da linkin olması yine böyle bir otokontrol hissiyatı yaratacaksa, bence bu link mevcut olmamalı. Bu şekliyle herkes daha özgür yazabilir ve forum da gerçekte olması gereken niteliğe daha yakın olabilir. Burak'ın dediği gibi de bu link zaten ciddi katkı sağlamıyorsa, bence sakın tekrar koydurmayın.

Sonuçta bu bir ticari ürün, onlarca alternatifi var. Bu forum ticari bir forum değil, çoğu kişi ürüne karşılıksız duyduğu sevgi için burada. En azından ben öyleyim. Mantıkla alış veriş yapan kaç kişi RX-8 sahibi olabilir ki? Sonuçta her marka gibi Mazda da ürünlerini tutkuyla sevenlere ihtiyaç duyar! Tabi ki bu linke yer vermemek sonuna kadar haklarıdır. Ancak Mazda'nın ya da herhangi başka bir markanın kendi müşterilerinin yer aldığı bir foruma link vermesi lütuf da değildir.

Ben şahsen bu forumun Mazda ile bir link kadar bile bağlantısının olmaması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü o link verildiğinde, herkes kim kimdir? Hangi fikir gerçektir? endişesine kapılabiliyor. Daha önce bu forum muydu? başka forum muydu? böyle konuşmalar gördüm.

Burak, mevzuatı bilmiyorum ama eğer linki tekrar koymak isterlerse, mevzuat da izin veriyorsa koydurmamakda fayda olabilir. Tabi ki bunlar benim şahsi fikrimdir. Başka şekilde düşünen arkadaşların fikirlerine de saygılıyım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de Mustafa Abi gibi dusunuyorum. Forum Mazda kullanicilarinin A dan Z ye iyi kotu her yonuyle markayi,modeli konustugu yer. Turkiye'den Mazda hakkinda birsey merak edenin zaten internette ilk bulacagi yer bu forum. Sahsen ben 2 Mazda sahibi olarak marka ya da arac hakkinda parasini verip satin aldigim halde fikir alisverisinde bulunamayacak, elestiremeyeceksem daha da trajik olani Mazda TR bundan gocunacak ise varsin takilsin kafasina gore.. Ben Mazda Rusya'yi goruyorum.. Mazda'nin ilkleri yasattigi, fabrikalarini kurdugu yeri  yani.. Sizin hakli olarak serzeniste bulundugunuz hicbir konuda adamlar burda meyil dahi vermiyor hataya! Bariz sekilde Ruslarin "skyactiv balon" dedigini bildigi halde burada 1 numara olmaya gayret ediyor. Bence Mazda TR yoneticileri kendilerine her sekilde katki saglayan bu forumu KAILE ALIP ya cikip "arkadaslar oyle diyosunuz ama sunu da goz onune alin " deyip aciklama yapsin ya da " bastan iddiali konustuk ama hic de oyle degilmis, kusura bakmayin elimizden geleni yapacagiz " falan desin.. Bilmem kim bey yonetiyormus Mazda Tr 'yi zerre umurumda degil, neticede burada bir grup "aklibasinda" Mazdasever hem markayi  hem de kendi aracinin gelecegini hakli olarak savunup dusunuyor. Mazda'nin olabilecek en yuksek merciine de bu kaygiyi ulastirmak bence hepimizin gorevidir. Eminim adamlar Mazd TR 'den daha cok kaile alip donus bile yapacaklardir. Bence forumu temsilen ingilizcesi guzel bir arkadasimiz ortak konu altinda tum anabasliklari belirleyip altina bu mektubu destekleyen tum forum uyelerinin isimleri ile  gondersin yetkililere. Neticede bu mektup markanin TR'de on plana cikarilmasi ve daha iyi bir yere getirilmesi icin olusturulmus bir beyin firtinasinin metne dokulmus halidir. Bence hic zaman kaybetmeden yapilmali bu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim çok fazla ümidim yok ama yine de yapalım derim. Adamlar bir çok şeyin farkındandır diye düşünüyorum. Türkiye piyasasında çok etkili olmak istediklerini sanmıyorum. Eğer etkili olmak isteselerdi MazdaTR' nin başındaki, belirlediği hedeflere ulaşamadı diye çoktan gönderilmişti.

Satış rakamlarını elbette japonlar bizden daha çok takip ediyordur. Düşüş olduğunu görüyor ve hala birşeyler yapmıyorlarsa çok ümitlenmemek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ortak bir metin hazırlanırsa, Japonca ve İngilizce tercümesini ben üstlenebilirim. Ama bu durum sadece Japonya'ya değil, aynı zamanda Mazda Avrupa bürosuna da bildirilmeli...

Faks geçebiliriz, mail gönderebilir ve hatta Mazda Club TR antetiyle mektup bile yollayabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Japonların satış potansiyeli anlamında Türkiye piyasasını bu aralar pek önemsediklerini düşünmüyorum. Belki ileriki yıllarda önemseyebilirler ama şimdi değil. Avrupa ve Amerikan piyasalarında olabilecek olağandışı bir kötü vaziyet için Türkiye gibi, önemli potansiyeli olan marketten tam manasıyla kopmuş olmamak adına burada iyi kötü konuşlanmış olmak onlar için yeterli gibi geliyor. Dolayısıyla 2500 satmakla 1000 satmak Japonların derdi değil, tek dert öyle yada böyle burada faaliyette kalabilmek, sanki...

Dolayısıyla yazı yazmak bu anlamda Japonları pek etkilemeyebilir ama satış sonrası hizmetlerdeki problemler ve bu problemlerin satışların düşmesi ile ters orantılı olarak artması hususu Japonların ilgisini çekebilir. Çünkü nihayetinde onlar sattıkları malın arkasında olmak isterler diye tahmin ediyorum. Servislerdeki zaafiyetler, temel stok sorunları, basit satış sonrası hizmetlerdeki eksiklikler ilgi çekebilir belki...

Bizim için önemli konunun Mazda'nın ne kadar sattığından ziyade, bizim satış sonrası alabileceğimiz hizmetler ve bunun satış rakamlarının düşmesi ile bize lojistik anlamda getireceği negatif etki olmalıdır fikrindeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence Avrupadan  ilk soracakları şey bunu Mazda Türkiye'ye ilettiniz mi olur, dolayısıyla sırasıyla gitmek lazım...

Talep ve beklentilerimizi içeren bir yazı önce Mazda Türkiyeye  cevap gelmez ise Mazda Avrupa Başkanlığı'na ordan da ses çıkmazsa  Japonya'ya atılabilir.

Mektubun altına imza kısmına , isimlerin yanına şasi numaraları da yazılırsa daha etkili olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

yanıt geldi.mazda türkiyenin yönetim kurulu kararıymış.ne güzel açıkladılar ama .

Canları sağolsun :) Uğurlu geldi ama, link kalktıktan sonra rekor üstüne rekor kırdık tekil hitlerde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok önemliydi sanki, onlara geçmiş olsun, önce marka pazarlamayı öğrensinler sonra 90larda ne kadar kalburüstü olan bir markayı nasıl kısa zamanda alaşağı ettiklerini tartışsınlar, sonra gelsinler, yönetim kurulu olarak tartışırız linkimizi sayfalarına koyabilirler mi diye :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 yılı otomobil satışları aşağıdaki linkdeki gibi gerçekleşti arkadaşlar

http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/546/2012%20Total%20RS.pdf

Ülkemizde otomobil üretimi yapmayan diğer Japon rakiplerin otomobil ve SUV satışlarına bakacak olursak:

Subaru: 640 adet

Mazda: 810 adet

Mitsubishi: 1.289 adet

Suzuki: 1.780 adet

Nissan: 18.873 adet

Bu yıl hızlı bir başlangıç yapmış olmasına rağmen devamını getiremeyen Mazda için 2013 yılı,  CX-5 den sonra gelecek yeni Skyactive model, Mazda6 ile beraber daha bereketli olur umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...