Jump to content

Dizel Mazda3 lerde Yazılım / Chip Uygulaması


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Chip üreticileri  , Chiplerin güç artışı sağlarken yakıt tasarrufu da sağlandığını belirtiyor ama emisyonu düşürüyor demiyor , aynı kalıyor diyor... Ayrıca parça ömürlerine de bir şey demiyorlar aynı kalıyor diyorlar...

İşte buna çok inanamıyorum. Sonuçta üretilen güç yakılan yakıt miktarı ile alakalı değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adamlar %30 ekstra gücü %10-15 daha az yakıtla sağlıyorlarmış... Emisyon da aynı !

%100 inansam hemen yaptırırım... Aslında 308 için düşünebilirim. Bu ingilizlerin burada şubesi var mıdır ?  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte buna çok inanamıyorum. Sonuçta üretilen güç yakılan yakıt miktarı ile alakalı değil mi ?

yazılım çok şey değiştirebilir ama ,fabrikadan iyisini yapacak babayiğit firma olması lazım :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaşlar merhaba

yeni konu açmak yerine buraya yazmak daha uygun olur dedim.

http://www.chiptuning.com.tr/  2012 dizel mazda 3 ü me chip işlemi yaptırmak için linkte ki iş yeri ile görüştüm, araca sadece yazılım atarak aracın gücünü 115 hp 270 tork tan 140 hp 340 tork a yükseltebileceklerini söylediler yapılan bu işlemin sadece yazılımsal olup yetkili servis tarafından anlaşılmayacağını yani garantiyi bozmadığını ,yaptıkları işin garantili olduğunu araçta hiç bir sorun çıkarmayacağını ve fiyatında 650 tl olduğu söylediler... Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz ? 650 tl fiyat aradaki performans farkı için çok bi para değil ama açıkçası bu işlemin araca herhangi bi zarar vermesinden çekiniyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşım a4 ' e attırmıştı. 140 bg' i 170 bg yapmıştı. Evet araç daha iyi gidiyor daha çok yakıyor doğal olarak fakat ileride bir çok problem oluşturuyor.

Taktırdıktan bir kaç ay sonra 2500 TL lik masraf çıkardı. Manifolt contaları v.b bir çok yerinde sıkıntı çıktı. Şimdi tam hatırlayamadım ama bence gereksiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşım a4 ' e attırmıştı. 140 bg' i 170 bg yapmıştı. Evet araç daha iyi gidiyor daha çok yakıyor doğal olarak fakat ileride bir çok problem oluşturuyor.

Taktırdıktan bir kaç ay sonra 2500 TL lik masraf çıkardı. Manifolt contaları v.b bir çok yerinde sıkıntı çıktı. Şimdi tam hatırlayamadım ama bence gereksiz.

bahsettiğiniz işlemi arkadaşınız nerde yaptırmıştı bilginiz varmı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba

yeni konu açmak yerine buraya yazmak daha uygun olur dedim.

http://www.chiptuning.com.tr/  2012 dizel mazda 3 ü me chip işlemi yaptırmak için linkte ki iş yeri ile görüştüm, araca sadece yazılım atarak aracın gücünü 115 hp 270 tork tan 140 hp 340 tork a yükseltebileceklerini söylediler yapılan bu işlemin sadece yazılımsal olup yetkili servis tarafından anlaşılmayacağını yani garantiyi bozmadığını ,yaptıkları işin garantili olduğunu araçta hiç bir sorun çıkarmayacağını ve fiyatında 650 tl olduğu söylediler... Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz ? 650 tl fiyat aradaki performans farkı için çok bi para değil ama açıkçası bu işlemin araca herhangi bi zarar vermesinden çekiniyorum...

kısa vadede aracı çok sıkıştırmazsanız herhangi bir zararı olmaz fakat uzun vadede motorun ömrü için ağ değişim aralığınızı max 5000-7000 km ye ve hva filtresi değişirme aralığınızı 5000km ye çekmenizi öneririim ayrıca çip lenen aracın sıkıştırma oranı daha fazla olacağı için motor iç sıcaklığı ve basınç parametreleri değişeck zaten halihazırda yakıta çok hassas olan aracınız daha da yakıt seçer olacaktır , herhangi bir pis veya kötü mazottan daha kolay etkilerinr hale gelecektir. Şahsen ben chip tuning önermiyorum fakat performans gerçekten baya değişiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

bahsettiğiniz işlemi arkadaşınız nerde yaptırmıştı bilginiz varmı

Toyotanın, d4dlerde mekaniği değiştirmeden fabrika çıkışlı olarak yazılımda yaptığı değişiklikten dolayı 2008-2012 aralığındaki motorlar yağ yakıyor, güç kaybı yaşıyor, ve aşırı tüketim yapıyor. A4 de çıkan problemlere benzer sorunlar yaşanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılımı işin ehli olmayan birine yaptırırsanız ilerde sıkıntısını yaşarsınız mutlaka. Ama işin gerçek anlamda bilenine giderseniz sorun falan yaşamazsınız.

Sakın chipbox tarzı uygulamaları kullanmayın, fazla zaman geçmeden enjektörleri kucağınıza almanız kuvvetle muhtemel olur.

Beyne direk yapılan müdahaleleri tercih edin, uzun vadede hem daha sağlıklı hem daha verimli.

Chip tuning işleminde aracın gücü arttığı için yakıt tüketimi düşer. Bildiğiniz üzere piyasada bazı markalar aynı motordan farklı yazılımlar kullanarak farklı motor güçleri elde ediyor. Reelde düşük güçlü olan daha çok yakıyor çünkü güçlü versiyona göre kasayı kaldırmakta zorlanıyor.

Gücü fazla yakıt basarak değil, turbo ve püskürtme basınçlarıyla oynayarak elde ediyorlar. O yüzden atmosferik motorlarda çok bi verim elde edilemiyor. Ekstra hava + daha ince püskürtme = daha verimli yanma = daha yüksek performans

Yalnız yazılımı yaptırmadan önce turbonuzu ve enjektör sisteminizi bilgisayarda ölçtürüp kontrol etmenizde yarar var. Bu sistemlerde bi sıkıntı varsa yazılımdan sonra kendini iyice belli edip arızaya sebebiyet verecektir. Ondan sonra da chip tuning arabaya zarar verdi olacak adı. Bu tesisatlarda olası sıkıntılar varsa önce onları yaptırıp sonrasında yazılım yaptırırsanız uzun süre boyunca sorunsuz ve keyifle kullanırsınız

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılımı işin ehli olmayan birine yaptırırsanız ilerde sıkıntısını yaşarsınız mutlaka. Ama işin gerçek anlamda bilenine giderseniz sorun falan yaşamazsınız.

Sakın chipbox tarzı uygulamaları kullanmayın, fazla zaman geçmeden enjektörleri kucağınıza almanız kuvvetle muhtemel olur.

Beyne direk yapılan müdahaleleri tercih edin, uzun vadede hem daha sağlıklı hem daha verimli.

Chip tuning işleminde aracın gücü arttığı için yakıt tüketimi düşer. Bildiğiniz üzere piyasada bazı markalar aynı motordan farklı yazılımlar kullanarak farklı motor güçleri elde ediyor. Reelde düşük güçlü olan daha çok yakıyor çünkü güçlü versiyona göre kasayı kaldırmakta zorlanıyor.

Gücü fazla yakıt basarak değil, turbo ve püskürtme basınçlarıyla oynayarak elde ediyorlar. O yüzden atmosferik motorlarda çok bi verim elde edilemiyor. Ekstra hava + daha ince püskürtme = daha verimli yanma = daha yüksek performans

Yalnız yazılımı yaptırmadan önce turbonuzu ve enjektör sisteminizi bilgisayarda ölçtürüp kontrol etmenizde yarar var. Bu sistemlerde bi sıkıntı varsa yazılımdan sonra kendini iyice belli edip arızaya sebebiyet verecektir. Ondan sonra da chip tuning arabaya zarar verdi olacak adı. Bu tesisatlarda olası sıkıntılar varsa önce onları yaptırıp sonrasında yazılım yaptırırsanız uzun süre boyunca sorunsuz ve keyifle kullanırsınız

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

soylediklerinize kismen katilmakla beraber zaten isin ince noktasi , Turbo ' nun basincinin yukseltilmesi cokta saglikli bir islem degil aslinda, aracin bazi parametrelerinin degistirilmesi cokta yararli bir islem degil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

soylediklerinize kismen katilmakla beraber zaten isin ince noktasi , Turbo ' nun basincinin yukseltilmesi cokta saglikli bir islem degil aslinda, aracin bazi parametrelerinin degistirilmesi cokta yararli bir islem degil

Zaten o yüzden son paragrafı ekledim, turboya daha fazla yük bindiği için olası sıkıntı ihtimali artabiliyor

Ama bu işlemin getirisi/götürüsü kişiden kişiye değişir. Kimisi aracım daha az problem potansiyeline sahip olsun beni bi yerden bi yere sakince görürsün der, kimi de riskleri göze aldım yeterki aracımın performansından haz alayım beni mutlu etsin yeter der. Buna da saygı duymak gerekir

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten o yüzden son paragrafı ekledim, turboya daha fazla yük bindiği için olası sıkıntı ihtimali artabiliyor

Ama bu işlemin getirisi/götürüsü kişiden kişiye değişir. Kimisi aracım daha az problem potansiyeline sahip olsun beni bi yerden bi yere sakince görürsün der, kimi de riskleri göze aldım yeterki aracımın performansından haz alayım beni mutlu etsin yeter der. Buna da saygı duymak gerekir

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

tabiki de kisisel tercihlere karisamayiz aynen dediginiz gibi herkes istedigi gibi uygulatabilir , biz burada sadece teknik bilgiler konusunda yardimci oluruz :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

yazılımla 115 hp den 140 hp ye ve 270 torktan 340 torka yazılmış..aklımı aldı bu kısım :) servisten rica etsek yapmaz mı acep yazılımla  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben şahsen kendim bizzat  bu tür yazılımlara mesafeliyim ve şu argüman bana çok mantıklı ve makul geliyor;

"hem yakıt tasarrufu hem de fazladan güç sağlıyorsa abartısız binlerce mühendis çalıştıran milyon dolarlık ar-gesi olan firmalar neden yapmasın"

bu öyle sadece egzoz emisyon vs ile açıklanacak bir şey de değil.

ha ama şu yok mu? var!

motoru yorar parçadan feragat edersin ama hızlanırsın.. ona bişey diyemem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam tamam 140 hp ve 340 torku hiç duymamış olayım ben  :)

-ama şöyle de bir gerçek var: bütün firmaların ar-ge si bundan 4-5 yıl sonra çıkartacağı aracın motor donanım vs sini zaten bugünden yapmaya başlıyorlar kimisinin üstünde çalışıyorlar kimisini zaten hazır yapılmış halde elinin altında tutuyorlar..bu iş tamamen ticari olduğu için bak biz neler yaptık neler deyip hepsini bir yılda bir modele yükleyip tüketiciye sunmuyorlar neden çünkü tamamen rant meselesi..adamlar her yıl bir-iki ekstra donanım, özellik vs ilave ederek hepsi için ayrı ayrı para kazanmaya çalışıyor, hepsini bir yılda sunsa ertesi yıl neyi farklı sunup tüketiciyi cezbedip para kazanacak ki..mesela mazda 90. yılda bir güzellik yapmış doldurmuş hepsini bak bizde neler var neler demiş ama sonraki yıllarda kısmış tekrar..şimdi diyorum ki acaba motor için bu yazılım meselesi de böyle midir acaba..boşa mı kaygılanıyoruz şurası arızalanır, şurası etkilenir, yok bilmem neresi bozulur, kırılır, vs. onlar da bizim bugünden yaptırabileceğimiz yazılımı sonraki yıllarda yapıp özellik diye sunmuyorlar mıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...