Jump to content

Steering Motorunun Bağlantı Parçası (1990 626)


miskinn

Tavsiye Edilen Mesajlar

Doğru söylüyorsunuz. Bu arada o motor dediğiniz şey selenoid valf. İçi LPG kesicisinin benzeri benim aracımda da iki tane fakat ikincisinin ne işe yaradığını bilmiyordum açıkçası. klimayı biliyorum ama diğerini bilmiyordum. klima devrede iken yani klima motoru çalışırken selenoid valfe bağlı emiş açılıyor (aynı tüpün motora gelirken açılması gibi) emişin negatif basıncı karburatörün yanındaki vakum aktuator (negatif basınçla çalışan hareketlendirici -başka türlü anlatamadım :P - ) tarafından hafif gaza bastırıyor. biz bu basma miktarını karburatör üzerindeki ufak bir vida ile ayarlayabiliyoruz. vs. vs. şimdi bütün bunlar biz klima tuşuna bastığımız zaman oluyor benim de aklıma "diğer sistemi devreye sokan düzenek ne" sorusu geldi.

bi ara fotolamıştım:

1952.jpg

iyi forumlar...

O bahsettiğimiz parçaya giren hortumların bağlı olduğu küçük motorlar var tam göğüslük tarafındaki sacın ortasında. Motorun çalışması için gereken sadece 12V malum. İşte o 12V tetiği nasıl ki sizin cut-off devreniz devirle alakalı, devir belirli bir düzeyin altına düşünce çalışıyordur ve durma noktasının devri de bellidir.

Bana bu parçadan bahseden kişinin dediğine göre o devreden çıkış devri ayarlanabiliyormuş.

Bu benim öngörüm tabi, gerçeklik payı olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bulduğum parça kia motorununmuş, bugün taktık ama verim alamadım, hala aramaktayım vakum parçası diye geçiyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kia capital 1.5 ile bizim araçların motorları birebir aynı sadece silindir çapları farklı. hatta aracın da bir çok parçası aynı. Fakat o parça zaten basit bir kesici yani elektrik gelince içi boru olur gelmeyince kapanır böylelikle motorun negatif basıncının yani emişinin istenen vakum aktuator a iletilmesini elektriksel olarak kontrol eder. aramanıza gerek yok herhangi bir lpg ciden lpg kesicisini alabilirsiniz aynı işi görür.

kia capital 1.5 F5 engine

58423a8a-5bd4-4474-972c-53beb2580605_125718.jpg

 

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayır, bizdeki parça ile kianınki aynı değil onunki 3 delikli ve daha geniş, ama dediğiniz gibi motor aynı motor. daha geniş olduğu için gaz pedalına basınca orda hareket eden ufak demir takılıyor.

dün buldum bu arada parçayı, karbüratörü temizlettirdim, işinin ehli çok titiz ustalar var bunun için izmirde ilgilenen ollursa adres verebilirim.

arabanın hırıltısı gitti, kırmızı ışıkta çalıştığını anlamıyorum nerdeyse.

vakumum iş yapıyo artık klimayı açınca, direksiyon yapmıyor çünkü müşür bozulmuş, müşürü açıp elimizle harici toprakladık devir arttı, müşürü değiştirince artık park ederkenki sallantıdan da kurtulucam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar fotoları çektim vede işaretledim parça bu hatta benimki kırıktı beyaz yapıştırıcı olan bölümden usta tamir edip monte etti.

post-5789-141695287444_thumb.jpg

post-5789-141695287448_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin motorların keyfi yerinde; ger geniş çalışıyorlar tıs tıs...

:D

Bizimkilerde bırak elini, tornavida sokacak yer yok... Geçen gün aküyü tutan demiri neredeyse kaybediyordum...

Motorun altına da düşmedi, beş dakika uğraştırdı beni...

;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin o yakıt tüketimi ile hiç şikayete hakkınız yok :)

Benim şikayetim; içeriyi rahatça görememek... Neyin nerede olduğunu bilememek... Yoksa bu yakıt tüketimini dilime dolayacak olursam taş olurum maazallah...

:nazar:

Edit : Yeterli zaman geçtiğinden konu kilitlenmiştir.

kilit.gif

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
×
×
  • Yeni Oluştur...