Jump to content

Su Alan Bagajlar İçin Silikonlama


miskinn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ayrıca kabloların tutturulduğu civata somunların paslanmış olduğunu farkederseniz benim gibi bilin ki onların dibinden su almakta bagajınız. Onları da silikonladım. Bakalım yağmurlardan sonra belli olacak başarılı olup, olmadığım.

post-7399-141695286534_thumb.jpg

post-7399-141695286538_thumb.jpg

post-7399-141695286542_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emeklerin dert görmesin dostum...

Bi sorum olacak, geçenlerde arabayı yıkadıktan sonra stepnenin altında az biraz su biriktiğini gördüm, çok dikkate almadım ancak sen fotoları yayınladıktan sonra aklıma düştü;

Bu suyun kaynağını  ;D nasıl bulabilirim ??

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emeklerin dert görmesin dostum...

Bi sorum olacak, geçenlerde arabayı yıkadıktan sonra stepnenin altında az biraz su biriktiğini gördüm, çok dikkate almadım ancak sen fotoları yayınladıktan sonra aklıma düştü;

Bu suyun kaynağını  ;D nasıl bulabilirim ??

Şimdiden teşekkürler.

Ben bagaja flinkotu çektikten sonra su akan yerler kendini belli etti, taban siyah olunca süzüldüğü yerin izini bırakmış.

Stoplardaki suyu çözdüğüme inanıyorum ama benim de stepnenin orda yoğun bi birikme var, onun için planın üstündeki kedi gözümsü aksamı silikonladım ve bahsettiğim gibi vida diplerini. Kesilip kesilmediğini kontrol etmek için yağmuru bekliyorum.

Diğer bi ihtimal bagaj fitili. Elinizle takip edin çıkık veya delik olduğu bi yer var mı?

En sağlam çözüm de elinizde fenerle bagaja girip, dışarıdan birinin su dökmesi.

Benim kesilmediyse bu işlemlerden sonra su onu yapıcam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En sağlam çözüm de elinizde fenerle bagaja girip, dışarıdan birinin su dökmesi.

:2funny:

:2funny:

Çok yaşayın emi...

Bilgi için teşekkürler.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhaba ,

Kısa bir tatilin ardından ( kuvvetli sağanak yağmur bir kaç derin su geçişleri sonrası) arabanın arka koltuk yüzeyleri ve taban bölümünde meydana gelen ıslaklığı bu sabah kısa bir araştırma sonucu çözdük.Arka çamurluk içlerinde bulunan plastik tapaların zaman içerisinde düşmesi sonucu yoğun su birikintilerinde bu deliklerden bagaj içine ve arka taban bölümüne su girmiş.

Şu anda içerisini temizledik ,uygun tapa bulup o delikleri kapatacağız..normal koşullarda bagaj kaplamaları nedeni ile o delikleri görmeniz biraz zor..

post-2840-141695288709_thumb.jpg

post-2840-141695288713_thumb.jpg

post-2840-141695288716_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanayide olunca herşey bulunuyor :) ,tapa bulduk çamurluk içinden slikon takviyesi ile yapıştırdık.Bagaj içi ve kaplamaları komple temizlendi ,koltuk oturma kısmı hala nemli olduğu için dükkan da bıraktım.Bir kaç gün güneşte kalırsa kurur artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Bagaja su sızması sorununu tekrar yaşadım. 2 ay önce arabanın arka tamponunu boyatmıştım. Burda ciddi yağmur yağdı 2 gün boyunca, bagajı bir açtım sadece sol tarafta bir ıslaklık var ve hemen kaportacıya gittim. Sorun bizden kaynaklı değil dediler, e tampon söküldükten sonra oldu dedim; stopları söktük ordan almış olabilir havalar biraz toparlasın bi elektrikçiye göster dediler. Tatmin olmadım, elektrikçi arkadaşa gittim, stopları söktük döşemeyi kaldırdık ve ne menem bişeyse sadece sol döşeme ıslak stoplar temiz,e zaten aracı 2011 martında aldığımda stoplardaki nem için zaten keçelerini değişmiştim,80 TL civarıydı. Neyse stepneye vardığımızda bi baktım stepne yarıya kadar su içinde. İçerisini kurulayıp arka koltuğa geçtim. Açtım koltuk başlarını, bagajdayım:)) Aldım elime bir ışık,yıkamacıya dedim kardeş sal şu taziksiz suyu. Güvenemedim elektrikçiyede. Arabanın fitiller sağlam,kaportada sıkıntı yok gözle görünen,ee sunroof hortumları stabil. O su kaportada normalde birbirine menteşelenmiş iki sac arasından giriyormuş arkadaşlar. Mazda 3 lerin tamponları ile karoser arası mesafe biraz genişçe ve sanıyorum zamanla bu menteşeler arasında bulunan yalıtım maddesi özelliğini yitirmiş. Bundan sonrasını kaportacı ve elektrik ustasına bıraktım. Tampon söküldü, araya kaliteli silikon sıkıldı ve araç 4-5 saat ellerinde kaldı. Umarım silikon kurumuştur keza yine kuduruk bir yağmur var. Ustalara kalsa bişey olmaz böyle kullan abi. Yav iide ben neden bagajı su alan bir arabayla gezeyim, neden iletim yoluyla arka koltuğum ıslansın, neden aracım ekstradan buhar yapsın? Bu aklı kıt fikri çok usta kısmından illallah ediyorum. Sorununu çözemeyen arkadaşlar bagajı tamamen boşaltıp kendileri baksınlar kardeşim. Boşa söylememişler; El elin eşşeğini ıslık çalarak ararmış diye. Ben işleme 40 Tl verdim, kaportacının biri arar buluruz zahmetli iş, 150 Tl den de açarım demişti taksimetreyi, parasını da geçiyorsun yav bırakın ağız tadıyla binelim şu araçlara. Kolay gelsin herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

benim bagajda su alıyor..mazdaların kronik sorunu galiba bu..

Yeni aldığım araçta da nemlenme mevcut, işlem gerçekten çok basit ama. Yapıp rahat etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeş benimde bir ara alıyordu ama bunun sebebi stplardı, stop contalarına dikkat ediniz, eğer eskiyse aynı malzemeden sizde bir takıp yapabilirisiniz, ben öle yaptım. Bir su alma yeride yanlarda tamponun altındaki havalandırma bölümleri, oralarıda söklüp sıvı contayla tekrar monte etmek gerekir.  Bazen bu su almanın sebebi onlardanda olmayabilir eğer araç arkadan darbeli ise contalar tam oturmaz vede önce kaporta işi gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeş benimde bir ara alıyordu ama bunun sebebi stplardı, stop contalarına dikkat ediniz, eğer eskiyse aynı malzemeden sizde bir takıp yapabilirisiniz, ben öle yaptım. Bir su alma yeride yanlarda tamponun altındaki havalandırma bölümleri, oralarıda söklüp sıvı contayla tekrar monte etmek gerekir.  Bazen bu su almanın sebebi onlardanda olmayabilir eğer araç arkadan darbeli ise contalar tam oturmaz vede önce kaporta işi gerekir.

626 beni çok üzüyor eksiklerini tamamlayıp çıkarcam elimden..arabalara hayvan muamelesi yapan ve yalancı dolandırıcı satıcılardan nefret ediyorum..aslında arabanın suçu yok..kimse adam gibi bakmamış..araba bendeyken nefes aldı..8 aydır orasını burasını toplamaktan canım çıktı..demekki mazda yerine başka araba olsaymış kesin pert olurmuş..ancak artık maddi gücüm kalmadığı gibi moralmende çökmüş durumdayım..mazda3 skyactic 1.5 motor gelmezse artık mazda defterini kapatacam ve yeni dizel otomatik renault clio alacağım yıl sonunda..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

626 beni çok üzüyor eksiklerini tamamlayıp çıkarcam elimden..arabalara hayvan muamelesi yapan ve yalancı dolandırıcı satıcılardan nefret ediyorum..aslında arabanın suçu yok..kimse adam gibi bakmamış..araba bendeyken nefes aldı..8 aydır orasını burasını toplamaktan canım çıktı..demekki mazda yerine başka araba olsaymış kesin pert olurmuş..ancak artık maddi gücüm kalmadığı gibi moralmende çökmüş durumdayım..mazda3 skyactic 1.5 motor gelmezse artık mazda defterini kapatacam ve yeni dizel otomatik renault clio alacağım yıl sonunda..

Bu kadar uğraştıktan sonra pes etmek mantıklı değil bence, çoğu şeyi yaptırdıysanız ufak tefek sıkıntılarla canınızı sıkmayın bence...

Mazda'dan sonra sıfır Clio'ya binmek bile size zulüm gibi gelecektir.

İzmit'teyseniz size Körfez Yarcımca Sanayii'de bulunan Gülünce Otomotivi tavsiye edebilirim... Motor-kaporta-boya hertürlü servisi uygun fiyatlarla yapıyorlar...

Düzeltme; daha önce kendi açmış olduğum konuda da bu işyerini tavsiye etmişim zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

626 beni çok üzüyor eksiklerini tamamlayıp çıkarcam elimden..arabalara hayvan muamelesi yapan ve yalancı dolandırıcı satıcılardan nefret ediyorum..aslında arabanın suçu yok..kimse adam gibi bakmamış..araba bendeyken nefes aldı..8 aydır orasını burasını toplamaktan canım çıktı..demekki mazda yerine başka araba olsaymış kesin pert olurmuş..ancak artık maddi gücüm kalmadığı gibi moralmende çökmüş durumdayım..mazda3 skyactic 1.5 motor gelmezse artık mazda defterini kapatacam ve yeni dizel otomatik renault clio alacağım yıl sonunda..

İleride bu mesajınızı bir anlık sinirle yazdığınızı söylersiniz umarım da beraber tebessüm ederiz. Benim daha önce fiat unom vardı, onu 3 sene boyunca topladım, 4 milyar masraf yaptım, ne zamanki aynı parçaları ikinciye değiştirmeye başladım anladım ki fayda yok.

Mazdaya binenler bozulmuyor diye hiç uğramamışlar sanayiye, en ufak bakımları bile yapmamışlar genellikle yorgun arabalar var ülkemizde, ama denildiği gibi ona rağmen hala sapasağlamlar.

Su gerçekten çok moral bozucu bir durum ama suyun girebileceği noktalar belli, bunun için ustaya gitmenize bile gerek yok.

1. Fitiller, Bagaj çevresinden su dökerek bagaj fitillerinin iç kısmının ıslaklığını kontrol ettiğinizde, iç kısım kuruysa fitiller sağlamdır.

2. Stoplar, Stoplar içine su biriktirdiğinden dolayı ani su dökme ile kaçırmasını gözlemleyemezsiniz ama, stopun içinin tozlanması(çamurlanması), bagaj içindeki kısmının yıpranmışlığı, çürüklüğü ve, giren suyun aktığı yerlerde bıraktığı izi yeterli ışık altında gözlemleyebilirsiniz.

3. Bağlantı noktaları, civatalar vs. Ben kendi aracımda tam 17 tane civatanın dibini silikonlayarak bu sorunu çözdüm.

4. Benzin deposunun kaynak noktalarında oluşan boşluktan sızan suyun iç çamurluktan bagaja akması.

Bunları size bagajında 11 tane çürükten dolayı deliği oluşmuş, bagaj tabanının ilk işlem yapılmadan önce adeta döküntüden tuğla kıvamında olduğu biri olarak söylüyorum. 8 aydır bakım yaptığınızı söylüyorsunuz, en kolay halledeceğiniz sorun sizi yıldıran nokta olmuş.

Mazdalarımız tamir istiyor ama tamir de tutuyorlar. Ben 2011 aralıkta aldığım aracıma 2012 nisana kadar her gün bakım yaptım neredeyse, ama o günden sonra sanayiye uğramadı diyebilirim.

Bir yakınımda 2004 clio var zamanında sıfır almıştı. Askere giderken arabamı ona bıraktım. Bırakırken de dedim ki, benim arabama binersen bir daha kendi arabana binmek istemeyeceksin dikkat et.

Önce ciddi şekilde eğlendi benim bu lafımla, sonra aracını yıllık bakıma vermiş, 1 hafta alamamış. 1 hafta benim arabama bindikten sonra, kendi arabasının çukurlardaki çaresizliğini, virajlardaki savruluşunu farkeder olmuş, ondan sonra hep benim arabama binmiş.

Bir de naçizane tavsiyem "Ustaların her dediği doğru değildir." Kendi arabanızı en iyi siz tanırsınız. Usta bir işi ilkinde halledemiyorsa, o işe yetkin değildir, ikincisinde de halledemeyecektir.

Mazdadan vazgeçmeyin, gönlünüzü alacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar iyi niyetli sözleriniz ve yardımlarınız için teşekkür ederim..ancak mesele"dışı seni içi beni yakar" türünden..yüzyüze anlatsam yaşadıklarımı ne dediğimi çok iyi anlardınız..dikkat ederseniz benim mazdaya bir lafım yok..bu kadar hor kullanılan başka bir araba olsaydı yürümezdi kesin..benim sıkıntım zaman ve para harcayarak yaptırdığım şeylerin tekrar karşıma çıkması..

şuanda kötünün iyisi bu araba..bütçemi toparlayamadığım için yıl sonuna kadar araba değişimi zor gibi görünüyor..

GÜLÜNCE ye gittim..bana biraz uzak kalıyor..birde burada çok sıra oluyor ve ustalar çok yoğun..ama yinede buraya gideceğim..

tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...