Jump to content

Yüksek Hızda Yanık Kokusu (2010)


cyilmaz78
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba

120-140 km civarı be yukarısında motordan yada bilmediğim bi bölgeden bariz bi yanık kokusu geliyor. servisteki arkadaşlar aracın yeni olduğu ( ki bana saçma geliyor) konusunu söylediler ama aracım su an yaklaşık 33 bın de (1.6 impressive benzinli 2010 model) hala yuksek hızda düzde veya rampada aynı koku gelmeye devam ediyor . servisci arkadaslar veya benzer sorunu olanlar paylaşırsa görüşlerini ben de servise ona göre sorarım. yakıtımı daima aynı istasyondan petrol ofisinden alıyorum motor yağım da castrol edge 5/30

teşekkürler

2. bi konu formda okuduğum bi konu üzere benim de aracım 190 ı geçmiyor sınırlaayıcı var dediler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor bloğunu kontrol edin, kaçak yağ varsa motorun üzerinde ısındıkça bu kaçak yağ koku verir, sebebi bu olabilir...

kazasız günler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

yanık kokusunun ne kadar fazla olduğu tabii çok önemli ancak,

PDI (teslimat öncesi kontrol) tam olarak yapılmamış yahut herhangi bir yerinde (özellikle egzost' a yakın yerlerde) koruyucu wax artıkları varsa 0 km arabada bile kokar...

gereğinden ince yada kalın yağ, yahut fazla yağ kullanımı neticesinde de benzer kokular gelebilir.

tüm bunların dışında yanık kokusunu tarif etmemişsiniz ancak yağ ise basınç altında sızıntı olabilir,

balata ise kaçıran bir debriyaj ve/veya fazla sıkı frenler olabilir.

ilk aklıma gelenler bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni araçta yanık kokusu gelebilir , gayet normal. Ama 33bin yapmış araç yeni sınıfına girmiyor . Başka bir sorun var demek ki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de geçen temmuz ayında sıfır aldım ama yanık kokusu olmadı. Olması durumunu ilk kez duyuyorum. Bana biraz garip geldi. :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Coriolis kardeşimin belirttiği gibi; araç liftte kaldırılıp Manifold'tan başlayarak tüm egzost yolu boyunca takip edilerek yanık kokusuna sebebiyet verebilecek bir temas veya sızıntı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Sorun çıkartmayan bir yanık kokusunun en muhtemel sebebi egzostla ilgili olabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Coriolis kardeşimin belirttiği gibi; araç liftte kaldırılıp Manifold'tan başlayarak tüm egzost yolu boyunca takip edilerek yanık kokusuna sebebiyet verebilecek bir temas veya sızıntı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Sorun çıkartmayan bir yanık kokusunun en muhtemel sebebi egzostla ilgili olabilir...

bahsettıgınız şekilde bugun bu işlemler yapıldı ama bır sonuç yok. araçta herhangi bir sızıntıda mevcut değil. yağ olarak da castrol 5/30 kullanıyorum 3 yag değişimi gerçekleşti cuma gunu yağışlı olmazsa hava deneme sürüşüne cıkacagız ustayla
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında her madde yandığında farklı kokar. Biraz daha dikkat ederseniz kokunun lastik benzeri yada yağ benzeri bir şeyden kaynaklandığını anlayıp ona göre bir yol izleyebilirsiniz.

Bir de benim akıma kayışlar geldi. Yüksek devirde ısınıp koku yapabilir belki. Bir ihtimal diye söylüyorum bunu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Birkaç gün önce aracı biraz zorlayınca bana da bir koku geldi. Hemen sağa çektim, kontrol ettim ama bişey bulamadım. Aklıma daha önce dikkatimi çeken, yeni taktırdığım lpg nin yağlama kitinin altında ki terleme geldi. Ama altında yağ damlasa yakacak kadar ısınan bir aksam yoktu. Servise gittim , lifte kaldırdık, ekzosta naylon poşet yapışmış. Günlerdir bu kokuya tahammül ediyorum, ne zaman kesilecek bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde başıma geldi bir kez ama ben naylon kokusunun hemen tanıdım egsozcunun kanalına çektim aracı baktım aynen naylon yapışmış vede erimiş zaten nerdeyse yanıp bitmişti elimizi bile sürmedik ölece yandı bitti. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdaclubtr.com/8516/motor-yagi-onerisi-ortak-konu/msg484443/#msg484443

http://www.mazdaclubtr.com/18596/motor-yagi-tavsiyesi/msg477864/#msg477864

kerdeşim motor yağıyla alakalı tüm bilgiler mevcut bu linklerde , ama gene yazayım motor yağı viskositeleri hava sıcaklık şartlarına göre değişir 10-40 motor yağı -20 ile +40 derece arasında tam koruma sağlar vede yağlamayı tam yapar, 5-30 motor yağı ise -30 ile +25 derece arasında yaplama yapar yani siz bunu belirlemelisiniz bulunduğuuz yörenin sıcaklık degerlerine göre , yani her yörede aynı yağ kulanılmaz sıcak yörelerde çok ince yağ dahada incelir vede yağlamayı yapamaz , aynı şekilde çokkalın yağda soğuk bölgelerde akışkanlığını kaybeder yoğunlaşır yağlama yapamaz motor hasar görür, yağ seçimi tamemen hava şartlarına bağlıdır. hangi sıcaklıkta hangi yağın kullanılacağını belirleyen tabloya yağ viskosite tablosu denir o tablodan yağ seçimi yapılır, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bendede yanık kokusu geliyor ama motoru zorlayınca. 1. Veya 2. Viteste deviri 7000 devire çıkarına geliyor. Bu normalmi?

Normal değil. Niye yanık kokusu gelsin ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdaclubtr.com/8516/motor-yagi-onerisi-ortak-konu/msg484443/#msg484443

http://www.mazdaclubtr.com/18596/motor-yagi-tavsiyesi/msg477864/#msg477864

kerdeşim motor yağıyla alakalı tüm bilgiler mevcut bu linklerde , ama gene yazayım motor yağı viskositeleri hava sıcaklık şartlarına göre değişir 10-40 motor yağı -20 ile +40 derece arasında tam koruma sağlar vede yağlamayı tam yapar, 5-30 motor yağı ise -30 ile +25 derece arasında yaplama yapar yani siz bunu belirlemelisiniz bulunduğuuz yörenin sıcaklık degerlerine göre , yani her yörede aynı yağ kulanılmaz sıcak yörelerde çok ince yağ dahada incelir vede yağlamayı yapamaz , aynı şekilde çokkalın yağda soğuk bölgelerde akışkanlığını kaybeder yoğunlaşır yağlama yapamaz motor hasar görür, yağ seçimi tamemen hava şartlarına bağlıdır. hangi sıcaklıkta hangi yağın kullanılacağını belirleyen tabloya yağ viskosite tablosu denir o tablodan yağ seçimi yapılır, kolay gelsin.

 

teşekkür ederim engin bilgileriniz için..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende uzun yolculuk ve yüksek hızda oldu:

Bagajın içinde yedek lastiğin yanlarında (bagaj alt kaplamasını kaldırınca) parça parça zift kullanmışlar. Egzosun üstüne denk gelen erimişti. Servis egzosu çok ısındırmışsın ya yüksek devirde ya da çok uzun yolda kullanmışsın dedi ağustosta. Bir bak derim.

Aracı kullanırken debriyajın üzerinde ayağınız duruyorsa baskı balatadan gelebilir.

Lastiklerin rod balansları bozuk olup ısınabilir lastiklar.

Frenler seyir halinde sürtüyordur. (Bunlar aklıma gelen  basit fikirler )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...