Jump to content

Mazda 626 Gaz Kelebeği - Rölanti Motoru


emooo86
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

tng gnd göz ile görülebilen bir şey mi? İstanbula gelemem Ankara'da yaşıyorum. Komprasyon testini kimler yapabilir? Bir de bu emme manifoldu nerede, nasıl bir şey? Sormak istediğim bir diğer şeyde, arabanın su tesisatını nasıl temizleyip yeni su koyabilirm bunu yapabilen bir katkı filan mı var?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tng gnd göz ile görülebilen bir şey mi? İstanbula gelemem Ankara'da yaşıyorum. Komprasyon testini kimler yapabilir? Bir de bu emme manifoldu nerede, nasıl bir şey? Sormak istediğim bir diğer şeyde, arabanın su tesisatını nasıl temizleyip yeni su koyabilirm bunu yapabilen bir katkı filan mı var?

Sol ön kısımda aküün yanında küçük bir kutudur kendisi ama bilmiyorsanız dokunmayın.... Komprasyon cihazı modifiyeciler motorcularda olur diye biliyorum..

Emme manifoldu motorun arkasında hocam yüzeyde... 4 adet gri borudur kendisi.. Radyatör temizleyiciler satılır onlardan bakarsınız ama bu işi bilen biri yapsın hava kalmasın tesisatta.. Antifirizide eklersiniz...

Siz önce sıcak çalışan motorda buji kablolarının çıkınca fark olup olmadığına baktırın anlayan birisine komprasyon ölçtürün. Kelebek konusuna gelmeden bunlara bakın motor zayıf ise rölantide zayıf kalabiliyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tng gnd göz ile görülebilen bir şey mi? İstanbula gelemem Ankara'da yaşıyorum. Komprasyon testini kimler yapabilir? Bir de bu emme manifoldu nerede, nasıl bir şey? Sormak istediğim bir diğer şeyde, arabanın su tesisatını nasıl temizleyip yeni su koyabilirm bunu yapabilen bir katkı filan mı var?

Sol ön kısımda aküün yanında küçük bir kutudur kendisi ama bilmiyorsanız dokunmayın.... Komprasyon cihazı modifiyeciler motorcularda olur diye biliyorum..

Emme manifoldu motorun arkasında hocam yüzeyde... 4 adet gri borudur kendisi.. Radyatör temizleyiciler satılır onlardan bakarsınız ama bu işi bilen biri yapsın hava kalmasın tesisatta.. Antifirizide eklersiniz...

Siz önce sıcak çalışan motorda buji kablolarının çıkınca fark olup olmadığına baktırın anlayan birisine komprasyon ölçtürün. Kelebek konusuna gelmeden bunlara bakın motor zayıf ise rölantide zayıf kalabiliyor..

Amerikadan bir tanıdığım gelecek bayrama. ona bir gaz kelebeği aldırmayı düşünüyorum. Parça numarasını felan verdim kendisine. Orada 30 dolara filan çıkmaları var. iyi bir şey bulup getirecek. Nasıl olsa elimizde kalmaz. Bunun yanında sizin söylediklerinizi de deneyeceğim çok teşekkür ederim.

Aynı zamanda bu mazda dan acayip soğumaya başladım. Arabayı yeni aldım bi miktar ucuz aldım ama başıma bukadar sıkıntı olacağını tahmin etmemiştim. İlk aldığımdan beri yaklaşık bir ay oldu. Arka amartisörleri, alt takımdan bazı parçaları değiştirdim ve muayeneden geçtim. Kendim arabanın içini komple boşaltıp yalıtım filan yaptım baya hevesliydim ama bi miktar kırıldı. Aracı tekrar satmayı bile düşündüm ama zararım daha fazla olur diye onuda göze alamıyorum.  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fan müşürü demedim ki.. Sıcaklık ısı müşürü rölantiyle birebir etkileşimli zaten fişi çıkarınca görürsünüz... Cama yakın olan müşür bizim 92-97 kasada...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fan müşürü demedim ki.. Sıcaklık ısı müşürü rölantiyle birebir etkileşimli zaten fişi çıkarınca görürsünüz... Cama yakın olan müşür bizim 92-97 kasada...

Yok yanlış anlaşılmayayım, ben dün fan müşürünü çektiğimde araba rahatlıyor gibi hissettim onun için sordum. Fan müşürü de etkiliyor mu diye? Sizin söylediğiniz gibi bir sıra ile değil galiba bizimkilerde, yerini bir türlü bulamıyorum ısı müşürünün?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabamda bir de şöyle bir sorun daha var: Sabahları ya da doğru ifadeyle motor soğukken ilk çalıştırmada, ilk bir iki defa marşa bastıktan sonra stop ediyor, ondan sonra üçüncüde araç rolantide çalışmaya başlıyor ama gaza basarsam gaz yemiyor direk stop ediyor. Böyle böyle 6 - 7 denemeden sonra ancak normal çalışır vaziyete geliyor motor. Bunun sebebi ne olabilir acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Estağfurullah üstad, yanlış anlama yok. Biz burada başımızdan geçenleri paylaşmak için buradayız..

Benim daha önce başıma gelen de sıcak iken stop edilmiş motorun tekrar çalıştırılmak istenildiğinde stop etmesiydi.. Adem ustanın bilgilendirmesi ile rölanti ayar vidasını bir müddet açtım sorunum kalktı denetilebilir bu öneri..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Estağfurullah üstad, yanlış anlama yok. Biz burada başımızdan geçenleri paylaşmak için buradayız..

Benim daha önce başıma gelen de sıcak iken stop edilmiş motorun tekrar çalıştırılmak istenildiğinde stop etmesiydi.. Adem ustanın bilgilendirmesi ile rölanti ayar vidasını bir müddet açtım sorunum kalktı denetilebilir bu öneri..

Anladım teşekkür ederim öncelikle şu müşürleri bi değiştiricem bakalım sonuç ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar. 1998 model mazda 626 aracım var. 1 yıldır rolanti sorunu çekiyorum. boğaz kelebeği değiştim olmadı buji kabloları yine olmadı. enson 1 hafta önce pistonlar hariç (iyi durumda olduğu söylendi) aklınıza ne geliyorsa değişti. ancak yine aynı durum devam ediyor araç ısındıktan sonra rolanti biraz daha düzeliyor ancak klimayı açınca ortalık yine karışıyor. boğaz kelebeği başka bir araca takıldı o araçta sorun yaratmıyor. ne olabilir fikri olan arkadaşlar varsa bilgilendirsin lütfen delirecem  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

delirme bire bir aynısı bende var şuan motor yaptırdım.. Şuan subap kaçağı ile teşhis ettiler hem rölanti hem çiğ hem silkeleme titreme klima açınca deliren stop eden rölanti vs.. bekle beni 3-4 güne sübap yaptırıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siboplarım hepsi değişti buji ve kabloları değişti üst kapak taşlanıp contası değişti monifold elden geçti radyatör değişti. boğaz kelebeği de dahil olmak üzere benzer parçaların hepsi değişti. yine aynı. yaptığım masrafamı yanayım arabamın sorununun devam ettiğine mi anlamadım. Birde sizden gelecek haberi bekleyeyim umarım sizin sıkıntınız giderilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

müşürlerinizi kontrol ettirdiniz mi fan ısı müşürleri..

hocam birde boğaz kelebeğinin üzerindeki ayar vidasını artırmayı denediniz mi....

Malesef her rölanti sorunu boğaz kelebeği ve rölanti motoru ile ilgili olmayabiliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla usta ayar yaptı bogaz kelebeğinin üzerinde ki iki vida ile müşürler ile ilgili herhangi birşey söylemedi bayramdan sonra tekrar bırakıcam bakalım ne olacak. ama hep sonu hüsran oluyor bu bekleyişin. 3. mazdam ama sonuncu olacak sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende çok zorlanıyorum ama malesef doğru bakım olmayınca bu şekildi oluyor..

oksijen sensörünü deneme imkanınız var mı...

Birde bogaz ayarında tng-gnd ayarları var boğaza ayar yapan kişi bunları bilmeli...

Anlayan bir yere götürün...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende çok zorlanıyorum ama malesef doğru bakım olmayınca bu şekildi oluyor..

oksijen sensörünü deneme imkanınız var mı...

Birde bogaz ayarında tng-gnd ayarları var boğaza ayar yapan kişi bunları bilmeli...

Anlayan bir yere götürün...

Bu tng-gnd olayını biraz daha detaylı anlatabilir misiniz acaba? Ben burada mazdadan anlayan tam bir usta bulamadım ama gittiğim ustalara anlatabilirim olayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üstad samsun da tek ve yetkili mazda servisi daha nereye gideyim. bayramdan sonra yı bekliyorum oldu oldu olmadı önümüzdeki maçlara bakacaz.... Ama her şeyin sorumlusu lpg motorun ömrünü sömürüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tng-gnd olayını biraz daha detaylı anlatabilir misiniz acaba? Ben burada mazdadan anlayan tam bir usta bulamadım ama gittiğim ustalara anlatabilirim olayı.

Forumda Mazda ustası bakın Ankaradan... en güzeli ona gitmenizdir..

diogn yazan küçük bir kutu var akü yanlarında bir yerde  onun kapağını açıp o iki yazı arasına ataş takıp yükseltmeyi deneyin.... aracım bende değil resim atamıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yabancı forum sitelerini neredeyse hatmettim. Bizim 626 FS kasalar bazı değişiklikler ile A.B.D 2 milyon kadar satılmış zamanında, bu sebeple ki hem parça hem teknik bilgi onlarda çok çok fazla..

1600 sayfaya yakın e-kitap satın aldım bu aracın 15 usd gibi bir bedeldi yalnış hatırlamıyorsam tamir kılavuzu vs var. Telif hakları nedeni ile paylaşamam ama sorularınızı ordan yanıtlamaya çalışırım..

Rölanti motorundan diye düşündüğümüz birçok rölanti arızası aslında o parçanın suçu değil...

V.house denen fren ekipmanından tutunda sente, manifolt sensör ve müşür arızalarının birçoğu rölantiye sorun yaratabilir daha önce işlem sırası yayınlamıştım onu takip edebilirsiniz en ucuz ve kolaydan başlayarak...

Bunları telefon ile yardımcı olmamıda isterseniz özelden numara paylaşırım pm atın yeterli...

Yazarken herşey aklıma gelmeyebiliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...