Jump to content

2012 Model Yeni Mazda CX-5 Fiyatları Açıklandı


okkko
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bir kişinin "bana Mazda almak için bir sebep göstermesi lazım" lafına cevap verdim.

bu cevaba karşılık verilen cevap "kitlesel reklam" tartışmasına dönüştü.

ya sabır' ı neden çektim? bunu bıkmadan usanmadan yazan kimselerin aklına acaba gelmiyor mu bunların ve hatta çok daha fazlasının farkında olan kimseler vardır herhalde yönetimde?

ve hatta bunlar yapılmıyorsa şu anda başka bir sebebi/sebepleri olabilir????????

yoksa bunu yazanlar mı keşfetmiş Amerika' yı????...

bu sebeple ya sabır çektim ve haklıyım da...

neyse ben yazmıyorum artık bu konuda zira okudukça sinirleniyorum...

herkese saygılar, sevgiler.

sürç-ü lisan olduysa affola.

Bunda sinirlenecek bir durum yok. Kişiler fikirlerini söylüyor uyuşur uyuşmaz ayrı mesele. Ona göre o doğru, size göre sizin düşünceniz.

Sonuçta mazda benim şahsi markam değil. Az satmış çok satmış umrumda da değil, para benim cebime girmiyor, aracımı aldım ve seve seve biniyorum. Özelliklerini de biliyorum, teknolojisini de...

Sadece belirli hedefleri olan markanın bu hedeflere bu şekilde ulaşamayacağını söylüyorum. Bir kia servisine gidin aracı öyle bir anlatıyorlar ki aracı alıp çıkasınız geliyor.

Arkadaşta o sözünde haklı ne yazık ki. Reklamı da geçtim, servise gidiyorum aracım bakımdayken bende sıfır araçlara bakayım diyorum, özellikleri ne diye soruyorum bilmiyorlar. Böyle mi araç satacaklar? Ben satıcıya özelliklerini söylüyorum aracın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 102
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    20

  • Gökhan

    7

  • emregc

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Ben burada Kerem'e katılıyorum. Düşünsenize, eğer detaylı reklamlar yapsalar, ısrarla teknolojilerini anlatsalar, araçlar daha çok satacak ve bir Mazda sahibi ve forum üyesi olmak özelliğini yitirecek. Herkesin sıradan sebeplerle bindiği araca değil, herkesten daha çok bildiğin için bindiğin bir araç istemez misin? Şimdi ben bir CX-5 alsam sitemde tek olacak o araç otoparkımda. Halbuki sitemize kayıtlı 1.400 küsür araçtan 100 adet civarı Passat! Düşünsenize arkadaşlarımızın dediğini yapsa Mazda sitede 2., 3. 4. yü görmek mümkün olacak. Bu çok fena bir durum. Bir partiye gittiğinde aynı elbise ile pişti olmak gibi bir şey!

İngiltere'de bir forumda denk gelmiştim. Arkadaşa soruyorlar neden Subaru Legacy aldın diye? Adam da diyor ki; BMW 3 serisi alacaktım. Ama artık her adamın bir 3 serisi var, neredeyse köpeklerini gezdirmek için de birer tane alacaklar.... Kendimi özel hissetmeyecektim.

Düşünsenize Türkiye'de her an gördüğünüz bir CR-V, RAV4 ve hatta Forester'a mı binmek daha özel, yoksa ancak Mazda toplantılarında 2'sini bir arada görebileceğiniz CX-5'e mi?

Bu yönüyle ben Kerem'e hak vermiyor ama destekliyorum... Diğer arkadaşlar söylediklerinde haklı ama eğer Mazda onları dinlerse, benim için 'bir bilenin otomobili' durumunu yitirir.

İyi de abi işletmeci mantığına aykırı olmaz mı bu durum? Yani kullanıcı için güzel bir şey olabilir kaliteli olan ancak herkesin bilmediği, piyasada nadir bulunan ve görüldüğü yerde milletin bakışlarını üzerine toplayan bir aracı bilip, alıp, kullanıyor olmak ama bu işin duygusal tarafı. Bir de daha duygusal olan şeyler var, para gibi mesela. Global pazarda güreşiyorsun sonuçta bunun yarın krizi var, diğer gün ro-ro gemin devrilir araçların heba olur sigorta çamura yatar paranı alamazsın bir ton uğraşırsın falan. Düşünmek lazım bunları. Ne kadar fazla gelirin varsa ar-ge'ye de o kadar fazla kaynak aktarırsın ayrıca. Zaten kafası çalışıyor adamların, çok acayip teknolojilere imza atabilirler.

Aslında aşırı olmasa bile gayet iyi satıyor Mazda. Burada da aynı şekilde satsaydı daha çok sevinirdik, çorba da bizim de tuzumuz var der böbürlenirdik. Babamızın şirketi olmasa da seviniyoruz vallahi. Devrim yapmak gibi düşünün. Davanıza her geçen gün daha fazla insanın uyandığını görüyorsunuz. Okuldayken bile millet arabayı görsün, gitsin Mazda'yı gezsin beğensin alsın bir tane iki tane diye arabayı en faça yere park ederdim. Yediğim cezaların bir gün lafını etmedim. Mazda devrimcisi olmak böyle bir şey :) Mazda'sı olan bir arkadaşıma da bir gün dememişimdir olum spoylersiz gezilir mi bu arabayla, sen gidip 307 alsana diye.. Teşvik edip alttan alıp götürüp spoyler taktırmışımdır arabasına. Ya işte :geyik:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen işletmeci mantığına aykırı bir durum. Dikkatini çektiyse ben satıcı yönünden arkadaşlarımız haklı dedim. Ama benim bakış açımdan Kerem'e katılıyorum dedim. Bu tabi ki, sadece beni bağlar. Mazda genele hitap eden arabalar değil, özele ve bilene hitap eden otomobiller yaptığı için benim ilgi alanıma giriyor. Kitleselleştiği anda ben vedalaşırım! Tabi ki, benim görüşlerim ne Mazda'yı, ne de diğer arkadaşlarımızı bağlar...

Ar-ge ve teknoloji geliştirme işine gelince, ben orada sana katılmıyorum. Yani olaya tamamen mantık çerçevesinde baktığımızda, sanki parası çok olan daha fazla modern teknolojiler geliştirecekmiş gibi bir sonuç ortaya çıkar. Ama bu sektörün gerçeği değil. Şu anda kasası en dolu ve en çok satan üreticiler Toyota, VW ve Hyundai. Kasası dolu olmasa da ve hatta durumları kötü olsa da çok satanlar ise Ford ve GM. Bu şunu gösteriyor ki; çok satmak çok kazanmak anlamına her zaman gelmiyor. Toyota ve Hyundai'nin yenilikçi teknolojileri önden pazara sunmaması hadisesi ise; çok kazanmanın da en yeni teknolojileri geliştirmeye vesile olmadığı anlamına gelir. VW ise son yıllarda sadece DSG şanzıman ile yeni bir sunum yaptı, onda da problemlerle boğuşmaktan yorulmuş durumdalar.

Diyeceğim şudur ki; sanıldığının aksine yeni teknolojileri geliştiren firmalar hep, sınırlı üreten ve özel kitlelere satış yapan markalar olmuştur. Çünkü genel kitlelere satış yapmanın metodu, özel teknolojiler sunmak değil, anonim ve herkes tarafından kabul görecek (ortalama) üretimler yapmak ve üretim maliyetlerini aşağıda tutmaktır. Bu firmalar özel teknolojiler üretemez demek değil bu. Sadece üretim stratejileri ile çelişiyor demek. Bakınız Subaru! Dünya'da sadece 650.000 araç satan ama dünyanın en özel awd sistemlerini ve boxer motor teknolojisini tüm araçlarında standart sunan bir marka. Bakınız Volvo, halen Dünya'nın güvenlik yönünde en yüksek teknolojilerini üreten firma. Yıllık satışları 350.000 civarında. Bakınız Mazda, Skyactiv teknolojisi onlardan geldi ve yakında her araçlarına uygulayacaklar. Yıllık satış 1.600.000.

Toyota, Ford, GM satışları her biri için 8-9.000.000

VW 5.000.000'u aştı

Hyundai VW'yi zorlamaya başladı satışlarda.

Toyota bu stratejisini bozmamak, hem de markaya tekrar duyguları geri getirmek istiyor. Bu sebeple GT86 isimli bir spor coupe çıkartıyor ama araç Subaru yapımı. Toyota bunu kendisi yapamaz mıydı? Tabi ki yapar ama onun için verimli değil, bu sebeple teknoloji geliştirmekle ünlü başka bir markaya outsource etti.

Sonuçta Mazda bu haliyle hem güzel, hem özel! Geçenki toplantıda forum üyeleri olarak Mazda Türkiye genel müdürü, satış sonrası direktörü ve tüm bölüm yetkilileriyle tanışıp, sohbet ettik. Toyota veya Renault organizasyonunda böyle bir imkan olur muydu?

Mazda'nın şu anki satış, servis ve yedek parça fiyatları rakiplerle aynı düzeyde. 2012 modeli 108.000-TL olan bir Mazda 6'nın 2010 modelini (neredeyse sıfır 10.000 km) 50-55.000-TL ye alabiliyorsunuz. Bizi ilgilendiren burası, gerisi Mazda'nın düşüneceği işler.

İyi de abi işletmeci mantığına aykırı olmaz mı bu durum? Yani kullanıcı için güzel bir şey olabilir kaliteli olan ancak herkesin bilmediği, piyasada nadir bulunan ve görüldüğü yerde milletin bakışlarını üzerine toplayan bir aracı bilip, alıp, kullanıyor olmak ama bu işin duygusal tarafı. Bir de daha duygusal olan şeyler var, para gibi mesela. Global pazarda güreşiyorsun sonuçta bunun yarın krizi var, diğer gün ro-ro gemin devrilir araçların heba olur sigorta çamura yatar paranı alamazsın bir ton uğraşırsın falan. Düşünmek lazım bunları. Ne kadar fazla gelirin varsa ar-ge'ye de o kadar fazla kaynak aktarırsın ayrıca. Zaten kafası çalışıyor adamların, çok acayip teknolojilere imza atabilirler.

Aslında aşırı olmasa bile gayet iyi satıyor Mazda. Burada da aynı şekilde satsaydı daha çok sevinirdik, çorba da bizim de tuzumuz var der böbürlenirdik. Babamızın şirketi olmasa da seviniyoruz vallahi. Devrim yapmak gibi düşünün. Davanıza her geçen gün daha fazla insanın uyandığını görüyorsunuz. Okuldayken bile millet arabayı görsün, gitsin Mazda'yı gezsin beğensin alsın bir tane iki tane diye arabayı en faça yere park ederdim. Yediğim cezaların bir gün lafını etmedim. Mazda devrimcisi olmak böyle bir şey :) Mazda'sı olan bir arkadaşıma da bir gün dememişimdir olum spoylersiz gezilir mi bu arabayla, sen gidip 307 alsana diye.. Teşvik edip alttan alıp götürüp spoyler taktırmışımdır arabasına. Ya işte :geyik:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...