Jump to content

Mazda3 Performans ve Yakıt Tüketimi


enginkaypak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Uyguladığınız stratejiyi çok beğendim bayaa uğraştırmıştır sizi nereden ne kadar azaltabilirim diye :hi: Merak ettiğim stock bir sedan mazda3 le denediniz mi denediyseniz eğer fark ne oluyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Aracımı hep boş tutmaya ve sakin kullanmaya özen gösteririm.Lastik ve akü uygulamasını ciddi ciddi düşünüyorum. Sizi de can-ı gönülden kutlarım. Çok emek vermişsiniz ve bunu bizimle paylaşmanız çok yararlı olmuş bence. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.

(Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)

mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden

iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,

sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,

(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede

compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285,

corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg. hafif olan mazda3 aracımız

harika. ben sizlerle paylaşmak istedim.

Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.

10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan

güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak

belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

  1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25

olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:

8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara) ve jantlar uzun internet

araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı

ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar

7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama

iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar. 15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde

çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır

almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde

değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

  2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük

bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece

tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha

ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

  hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:

1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte

balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse

bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi)

ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km.

gördüm. mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans

geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme

sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.birde yakıt etkisini tam anlamıyla

ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i

gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli

olanlar ile değiştirin. birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani

yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız

harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez.

özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu

da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi

şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir

başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz

çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

bilgi bağlantısı  http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm 

Son hızı henüz ölçemediğinizi yazmışsının. Acaba deneme şansınız oldu mu? Yakıt tüketimine de olumlu katkısı olmuştur şüphesiz. Tüketim değerleriniz nedir acaba ? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.

(Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)

mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden

iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,

sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,

(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede

compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285,

corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1300 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1300-1160: 140 kg. hafif olan mazda3 aracımız

harika. ben sizlerle paylaşmak istedim.

Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.

10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan

güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak

belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

  1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25

olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:

8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara) ve jantlar uzun internet

araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı

ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar

7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama

iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar. 15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde

çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır

almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde

değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

  2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük

bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece

tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha

ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

  hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:

1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte

balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse

bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi)

ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km.

gördüm. mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans

geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme

sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.birde yakıt etkisini tam anlamıyla

ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i

gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli

olanlar ile değiştirin. birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani

yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız

harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez.

özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu

da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi

şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir

başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz

çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

bilgi bağlantısı  http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar daha önce performans ve yakıt tüketimi ile ilgili konuda iyileştirme için ferdi olarak çalışmada bulunmuş ve bariz fayda üzerine bunu sizlerle paylaştıydım o tarihten bu zamana bu konuda sürdürdüğüm çalışmamın sonucunda 52 kg olan hafifletme işini geliştirdim 61 kg' a  ulaştırdım. Ayrıca bu sefer mağnezyumlu aleminyum alaşım bijon somun kullanıyorum geçen yazımdan farklı yaklaşık 6 aydır. tabanca ile sökme takma olmuyor el ile tork anahtarı kullanıp 90-110 tork arası olacak sıkılık torku 100 tork ile sıkılı. Tekrarlamam gerekli sanırım toplamın 16 kg si tekerleklere aittir yani cantlar ve lastikler toplamın 16 kg sini oluşturma  yani DH formdan edindiğim ve tecrübemle de doğruladım dönen parça ağırlığı araç sırtındaki ağırlıkla birebir değil 10 katı eder deniliyor başkaca bir formda ise 5 katı denildi ivmeyi sağlayan parça oldukları için yaysız ağırlık tabiri de aynı şey. Geçen seferki gibi yine aynı tarz hiç bir donanım iptal etmedim klima, radyo-cd çalar vs. yerinde yalnız hiçbirşeye el sürmeden hiçbirşey olmaz özellikle plastik aksama bütünlüğü bozmadan el attım geçen yazımdaki gibi örnek vereyim birkaç: torpidonun iç dip bölümü: 940 gr. (ön kapak ve ona bağlı ilk çekmeceli bölüm yerinde durmakta) mazda gram stratejisinde söylüyor 100 kg performansı %8, 62 kg %5 etkiler demişler ivme sağlayan dönen parça tekerlekler yüzünden  bu hafiflettiğim 61 kg yaklaşık olarak 160 kg a ulaşıyor %14 oldu benim. fabrika verisi (ölçümü en uygun iyi şartlarla olan) şehir içi yakıt tüketimi: 8.5 olan araç artık 7.8-8.2 aralığında (sırf şehir içi kullanım) önce 9.0-9-5 idi ve koltuğa iyice yapıştıran ataklıkta oldu. performans motor(değişken supab zamanlaması, değişen devirde değişen hava yüklemesi, egr ve hafif mağnezyum alaşım yapıda)-seri spor şanzuman (kısa dişli aralıklı konfora yönelik değil)-aracın tamamının hafif üretimi dolayısıyla performansı orta karar-iyi  olan araç şimdi epey daha ilerde iyi  arada tampon seyrettiriyor aşağı alınacak paçalar oluyor arada. Hepinize selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balıkesir-Kocaeli ve Balıkesir-körfez (akçay,burhaniye) güzergahlarında yol yaptım gaza basarak kullandığım için ortalama tüketim değerlerim 6.4-7.8 oldu bazen de 8.0 oldu ama tasarruf gözeterek daha önce yapmış olduğum 30 km lik denemede gaza yüklenmeden 5.5 elde etmiş idim. son hıza ulaşacak şekil sürüş şansım henüz olmadı ancak yıllardır zaman zaman kullandığım denemeye elverişli bir yolda her zamanki gibi yaptığım denemelerde düz sayılır ama tam düz hafif değil iniş ve çıkışlı keskin olmasa da bolca virajlı yolda daha önce hep anca 180 gördüğüm yerde bir lineanın (140-150 arası iken) sellektöründen de gaza gelerek gaza yüklendiğimde 197-198 gördüm (uzun düzlük değil) linea çok geride yon yola saptı aynı yolun çokta tatlı değil orta tatlı rampa çıkışı bölümünde ise 160 idi önceleri burayı ise 175 in üzerinde rahatça geçtim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler, cevabınız için. Ayrıca yeni uygulamarınız olursa paylaşımınızı bekliyoruz. Bu arada hepimizin mevlüt kandili hayırlara vesile olur inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın hafiflemesiyle beraber  0-100 ünde belirgin iyileşme olmuş olması lazım.. Dolayısıyla bu serilik de  konforu ve sürüş keyfini artıran en önemli etkenlerden biri...

Sonuçda bize en fazla fayda sağlayan temel hafifletme işlemlerini özetlersek

Lastik: Michelin Energy Saver (hafiflik 8 kg )

Jant: 4tuner.de (hafiflik 8 kg)

Akü: Mutlu ( hafiflik 6 kg)

Stepne yerine köpük kullanımı:  (hafiflik 11 kg)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

merhaba hafifletmede sona doğru hiçbir donanım iptal etmeden (sis, far yıkama, radyo, klima, cam motoru vs.) tüm sistem işlevsel şekilde 1,5 yıldır ulaştığım 61 kg hafifletmeyi son olarak sağ ve sol etek altlarında (en dış alt yan) ön teker ile arka teker arası uzanmış olan ince uzun iki plastik çıta yı söküp yerine film çektirerek tamamlamış gibiyim. 2,5 kg ağırlığının da kervana katılmasıyla 63,5 kg. oldu, gelişmeyi paylaşmak istedim saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastiklerin yanaklarını azaltsanız lastikler hafiflemez mı örnegin 65 yerine 50 veya 45 yanak hemde çok daha şık bir görüntü sağlar, birde agır olan egzoz sistemini hafifletebilirsiniz kazan yerine daha ufak tüp takarak tekrardan kolay gelsin :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, çalışmakta olduğum konu ile ilgili katkı sğladığın için çok teşekkür ederim. Jant ve lastikten oluşan tekerlek ölçüsünü devirde sapma değişikliğine neden olmaması için aynı tuttum sapma olmaması için %3 e kadar tolere kabulu oluyor( www.LASTİKLER-ebatlar-konfor-  www.Visual Tyre ) 65 olan yanak yüksekliğni  60 a düşürsem sanırım daha hafif olabilir olmuyabilirde taban  bu kez genişlemiş oluyor (hep bire bir ölçü tarttım) %1.2 ile güvenli tolerans dahilinde kalıyor ancak serviste monteli spor yay olduğundan dolayı yaklaşık 3cm alçaldı 15.5 cm olan önceki stok araç altı yüksekliği oldukça düşük hale geldiğinden daha alçaltmak istemiyorum bir aracın yüksekliğini 3cm azaltmak rüzgar direncinde %10 iyileşme sağlıyor. ağırlık merkezini daha yere yakın hale getirip ve sertliği ile de yol tutuşada katkı yapıyor. fakat  karamürseldeki yol yapım çalışmasındaki çamur deryasına dalmamdan beri (Allah' tan taş-kaya değildi) çok alçalması iyi olmaz. Ayrıca taban 195 ten 205 e çıkacak 60 yanakta yakıta neden olur yol tutuşu arttımasına rağmen sürtünme artacak bununla beraber torku daha iyi yere aktaracak ama bu tork için bu taban genişliği az değil sanırım %3 tolere ye göre olabilirde lastiklerimin henüz 1 yıllık olması ve yolların malum yapı için şu an düşük yanaktan kaçınmaktayım (55 için 16, 45 için 17 jant ile tolere olabiliyor) ekzost sistemi kafamı kurcalayıpta hallademediğim oldu yapılanlara baktığımızda birçok işlem olmasına rağmen el atılmamış konu aslında düşünüyorum orta kazanın yerine düz boru şeklinde. Tekrar teşekkürler, hayırlı forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolların durumunu düşünmemiştim tabi benim hatam :D egzoz sistemide eğer ses ve polisle ugraşmak istemezseniz ufak tüp takılabilir yoksa hafiflik daha ön plandaysa kazanları sökmek tabiki daha mantıklı tekrardan kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolların durumunu düşünmemiştim tabi benim hatam :D egzoz sistemide eğer ses ve polisle ugraşmak istemezseniz ufak tüp takılabilir yoksa hafiflik daha ön plandaysa kazanları sökmek tabiki daha mantıklı tekrardan kolay gelsin.

kardeşim dediğin gibi aşırı ses ham kendine hem çevreye iyi olmaz rahatsız eder katalitik konvertör iptali en çok ses aşırılığına neden oluyor, sonra son susturucu iptali / abart türü takılması ve ikisinin de uygulanması ile (daha aşırı ses) dolgun bir hafifleme olmasına rağmen tecihim olmadı ancak önerini değerlendirme yapıp bugün orta susturucuyu söktürdüm (1.850kg.) yerine normal ekzost borusu (500gr.) montelettim 1.350kg katkı sağladı. seste hiçbir değişim anlamadım sanki ses çok az toklaştı gibi yol da yaptım anlaşılacak nisbette ses artışı yok zaten ses istemedim 64.850kg. oldu en son hali hafifletme.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Akünün daha hafifiyle değişmesi (3kg daha hafifi) ve koltuk araları plastik aksamı gibi muhtelif yerlerde (özellikle plastik) yapılan uygulamaları sonlandırdım. Aracın ağırlığını hiçbir donanım/sistem iptal olmadan tam 75 kg. azaltarak 1085 kilograma (1160 kg. - 75 kg.) düşürdüm. (16 kg. ve 59 kg.): 75 kg.  buradaki 16 kg. tekerleklerden elde edilen hafifletmedir.

Hafifleyen aracın ağırlık/güç oranı döner parça etkisi (tekerlekler) hariç: 10.3 oldu

Ağırlık/güç oranı döner parça etkisi (tekerlekler)  dahil:  9.4 olur (dört tekerden azaltılan ağırlık 16 kg.) x 7 kat: 112 kg. + (aracın sırtından atılan diğer muhtelif ağırlık 59 kg.) toplam: 171 kg. bu açıdan araç ağırlığı: 989 kg. olur.                                                       

9.4 değeri 1300 kg ağırlığında 137 beygir gücündeki araca eş performans oluyor                                         

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Arkadaşlar önceden bildiğiniz gibi hafifletme çalışmam vardı artık bitirdim ve en son 79 kg oldu. 79-16: 63 kg 16 kg mı toplam azaltılan ağırlıktan çıkartıyorum çünkü ayrı yani katlamalı değerlendiriliyor tekerleklerden azaltılan (jant ve lastik) ağırlık ivmeye direk etki ettiğinden x 7 ile çarpılıyor

(7 kat aracın sırtından atılan yüke bedel-1kg tekerlek: 7kg araç üstü yük) 16x7:112kg. ve 63 kg. da aracın üstünden atılan yükle beraber 175 kg. ediyor. 1160-79: 1081 kg. aracın fiziki anlamda yani kantar ağırlığı olarak olduğu durumdur. 1160-175: 985 kg dönen parça direk ivme tekerleklerden de azalanın etkisiyle beraber toplam azaltılan ağırlık. Güç ağırlık dengesi: aracın yola yansıyan gücüdür anlamı pratiktir.

motor çıplak gücüyle pek anlam ifade etmez araçların ağırlıkları ağırlığı mevcut gücün ne denli yenebildiği açısındadan önemlidir traktörlerde 200 tork gibi tork vardır, bir tankın motor gücü 1000 hp dir ancak 50 ton ağırlığı vardır veya şanzıman yapıları yük çekmeye, yakıt tasarrufuna yönelik olabiliyor bazı etkenleri sayarak salt güce bakıp aldanılmasın yeni opel astranın teknik verilerine baktım 1.4 benzinli turbo 140 hp motora sahip ancak ağırlığına baktım 1408kg.

bu demek oluyorki 1408/140: (güç ağırlık dengesi) 10.0 yeni mazda3 1200kg/120hp: 10.0 görülüyorki aynı güçte fark var ama ağırlıkta da fark olduğun dan aynı performans zaten hızlanma verileride 0.1 saniyeyi saymaz isek aynı 10.2 ye 10.3 saniye. güç ağırlık ornları aynı çıkmaz idi birinin diğerine göre daha güçlü/güçsüz veya ağır/hafif olması ile. denk gelmiş porche911 çok güçlü gücüne göre ağır sayılamaz yapısı ile bu oran 3.75 dir onda.

coralla da124 hp 1295 kg ağırlık ile oran 10.4 dür (güncelden önceki kasa) şimdi benim araç 1081kg./111hp ile 9.7 oluyor tekerleğin x7 etkisini saymadan; tekerleğin azaltılan ağırlığının vermiş olduğu x7 etkisi ile beraber saydığımızda aracın ulaştığı ağırlık olan 985kg./111hp: 8.8 arkadaşlar bu değer müthiştir 2000 değil 3000 cc araçlara bakın ben birine bakmıştım güç ağırlık oranı böyle arkadaşlar güç ağırlık ilişkisi böyle hadi ağırlığı anladık gücü anlamadık derseniz ebaydan proRacing chipini alıp taktım 210 dolara 200km yol yaptıktan sonra dynoda test ettiğmizde 110.7 hp 155.5 tork değerlerini tesbit ettik

bu chip beynelminel değil bizim araçlara özel mazda3 II benzinli 1.6 105 ps olarak geçiyor daha önceleri çok aramıştım hiçbir yerde yoktu race chipte dahil bulamamıştım ancak şimdi buldum bizim araca özel çok basit montaj kopntrol söketine takılıyor bmw 3.20 dizel yeni kasa 180 hp 0-100 ü 7.5 s. arkadaşlar kırmızı ışıkta susurluk çıkışı balıkesire doğru kalkış yaptık bastık o da bastı 30-40 metre gibi kafa kafa dan sonra biz yardırdık yalnız onlar arabada 5 kişi idiler biz üç kişi.

Daha önce olduğu gibi yine hiç bir sisttemi iptal etmedim sadece ön kapı hoparlörlerini sökerek iptal etti ikisi 500gr. ediyor bunun haricinde sis farı klima radyo, koltuk kafalığı vs. hiç birşey sökülmedi zarar görmedi koltuk kafalıkları yerinde ama içlerindeki süner kauçuklarının arka kısımlarını azaltım ,yükseklik ayarı metel çubuklarını boylarını uçlarından bir miktar yetece kadar kısalttım keçe, plastik aksam üzerinde 1,5 yıldır süren titiz uğraş sonucunda bu değere ulaştım tırnağı bir defada değil belki 3 belki 5 kez kestim örneğin ön koltukların vites konsul tarafındaki iç tarafta kalan yan plastiklerini aldım kapı taraflarında kalan yan plastikleri almadım görüntü kirliliğini topluyor çünkü ayrıca aküyü ufalttım 42 amp 9.5 kglık yiğit akü kullanıyorum 1.5 yıldır sorunsuz önceki üzerindeki 17.5 kg idi daha öncede birkaç nereden azaltıldı bahsetmiştim önceki yazımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       

×
×
  • Yeni Oluştur...