Jump to content

Mazda323 Araçlarda Şanzıman Yağı Değişimi


Murat DAĞ
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Makina ev tüplerinden biraz daha geniş tipte.Yagı hava basınçlı veriyor.O nedenle yag değişimi daha temiz yapılıyor.Kendim bizzat gördüm.Yıllardır kullanılan bir sistem.Manuel şanzımancılarda hatta tamircilerdede olan bir şey.Şimdiki benzinlikte bulunan yagcılarda bile görebilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayın başında ben şanzımanı açtırdım.Aracı Aldıgım kişiler yag koymamış.Ben aldıgımdan 1 hafta sonra 2 litre yag eklememe ragmen dişinin kovuguna bile yetmemiş.Şanzıman kendini haliyle bıraktı.Söktüğümüzd inanın avucu dolduracak kadar yag aktı.Geri kalanın yaklaşlık 2 litre falanıda türbünün içinden çıktı. >:( Ev taşıma işim vardı o nedenle arabaya hiç uğraşamadım buda tuz biber olunca şanzıman mefta.Komple ısıdan hararet yapmış.İç balatalar segmanlar contalar filtre hepsi degişti.Parçalar toplamda 400tl ye tam geliş fiyatından aldım.350tlde ustama verdim rabbim razı olsun iş tam olmadıgı için düşük mebla aldı.Ben riski göze alarak aldım aracı.Fakat istenilen neticeden oldukca uzak,mecburen ilerde şanzıman bulmam şart.Bulursamda bu aşnzıman modelinin 4 viteslisi varsa ona bakacagım.1 kaç yerde var onlarda en az 1000tl istiyor.Şimdilik temkinli kullanmak zorundayım.

2 hafta önceden beri artık geri vitesim yok.Yanlız şöyle ilğinç bir detay var araç rolantide iken ilk çalışma ve sonrasında ısındıgında bile 3000 devire çok zor geliyor gaza sonuna kadar basayım gaz yemiyor gibi ama araç hareket etikten sonra gidişi oldukca iyi yokuşlarda beni gerçekten hiç üzmüyor.Bu durumdan sonra geri vites geçmedi.'2 defa bu gaz normale bindi rolantide iken gaz son deme kadar basınca devirlenme yerinde ve normal idi ve deneme yaptım geri vitese alınca araç atik şekilde işini yaptı.Bu tip bir sorunu biliyormusunuz var mı?Benim düşüncem karbiratör kaynaklı ama geri vitesle baglantı kurabilmiş degilim.N konumunda bile 1.vites aralıgında çalışıyor. :D .

Türbün aşırı ses yapıyor fakat vites geçişleri son derece iyi diyebilirim ve geri kaçma derdide yok fakat 3.viteste kaçırma var ama çok degil.Genelde kalkışları 1 de yapıyorum araç haliyle yüksek devirde çalışıyor ama normalini bu kabul ettiğim için ve motor oldukca bagırıyor.Fakat 1.viteste ayagımı gazdan çektiğimde son derece yıgılma oluyor.Sonra düz yolda D konumuna alıp devam ediyorum. Çekişi falanda Fenada değil ama bana yetiyor en azından fakat kafamda hep soru işaretli bir arıza.Yakıtı gayet iyi şu an en sevindirici yanı bu diyebilirim.

Atf 3 yag koydular ben bunu mebla ayarlayınca degiştirecegim atf2 yapacagım.

Beyni sökmesi zor degil filtre yerini zaten biliyorsun.Eger beyni sökersen resimli anlatım bekliyorum senden.Bende yapacagım.Beynin İçinde oynar çubuk var ve yagın basınç oluşturarak geçtiği labirent tarzı yollar mevcut buralar kirlendiği zaman sorunlar yaptırıyor.Benim aracın beynini görmeniz lazımdı makinam yoktu resmedemedim temizliğe uğraştılar ama cık fazla iyi olmadı.Yag pompasını sökmekte zor değil onada el at derim.Sökerken yag hortumlarının baglantısını muhakkak ezberle not al.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

usta arabamı bizim kurumun garajında kanala çekip sökecem, önce aracın yağını karter kapağını açıp boşaltacam, sonra karteri sökecem vede filtreyi , pompaya, beyine falan ellemeyecem zaten bir problemde yok şanzımanda,sonra kaş yapam derken göz çıkarmayak hesabına; tüm işlemleri fotolayacam sökmeden önce vede söktükten sonra , zaten boşalan yağı aynen geri dolduracam sebep ise sonradan tümünü makinada değiştirmek istemem, amaç yağın  komplesini makinada değişip selenoidlerinde temizlendiğinden emin olmak, tabii söktüğüm gibide temiz toplayacam karter contasını getirmiştim daha önce filtrede var yeni, anlayacağın gerekeni yapacam ne eksik ne fazla.

        Usta sizin aracınızın şanzımanı problemli ise gereken parçalar değişilip yapılır, komple şanzıman almak bence boşuna külfet olur. ayrıca araçlarımızın yağı kesinlikle ATF II olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman harraretten dolayı metal dişliler falan adını koruyamadıgı için sorunlu halde toplandılar artı olarak dış kasasıda sorunlu özellikle vites çubugunun girdiği yer özelliğini kaybetmiş boşluk çok.Hepsini gözümle tespit ettiğim için ve dogrulattıgım için bu şanzımana para yedirmek anlansız ama yinede biraz yedi. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...