Jump to content

Mazda CX-5 Benzinli (SKYACTIV-G) Yakıt Tüketim Değerleri


cceylan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, Farstone :

Ötv indiriminden yararlanarak alıcam bir aksilik olmazsa. o yüzden Mtv ödemicem.

Yıllık 10.000 Km yol yapıyorum.

Kasko içinde %50 hasarsızlık indirimim var ama Polo araç için..CX5 te devam eder mi bilmiyorum.

bunları en başta belirtmem gerekirdi benim hatam pardon.

bana extra maliyeti dediğiniz gibi 5 sene sonra lastik maliyeti ve benzin masrafı olur. bu koşullarda tavsiye edermisiniz?

ÖTV+MTV= Çok büyük avantaj...

Böyle bir avantaj varken yıllık %40-50 +yakıt giderini hiç ama hiç düşünüp dert etmem..Zaten buradaki avantaj hayli hayli karşılıyor, amorti ediyor...

Hasarsızlık indirimi devam eder. Yeteki her iki poliçede aynı kişinin adına olsun. Ama CX-5 alma ve mevcut aracınızı satma sıralaması nasıl olur bilmiyorum. En kötü aracınızı satmadan almaya kalkarsanız kaskoyu iptal edip taşırsınız. Satıpta alırsanız zaten sıkıntı yok..

Yıllık 10 bin km yapıyorsunuz, Lpg ile elbetteki belir bir sürede kara geçip amorti edersiniz. Ama yılda 10 bin km için değer mi? Açık ve net değmez.. Kaldıki yukarıda dediğim gibi sizin ötv+mtv avantajınız var. Hiç Lpg olayına girmeyin, gül gibi aracın keyfini uzun yıllar sürün derim..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Farstone :

Arkadaşlar merhaba.

Önümüzde ay 2018 model CX-5 almayı düşünüyorum.

Şuanda 1.2 TDI Polo aracım var ortalama 28 kuruş yakıyorum :)

Yakıt konusunda çekincelerim var üzülecekmişim gibi duruyor eğer alırsam.. Tabi ki polo araç ile karşılaştırmıyorum kimse yanlış anlamasın eşekten inip ata binicem bunun bilincindeyim. LPG taktırmayı düşünmüyorum ama oldu da yakıt beni çok zorladı LPG taktırmak istesem sorunsuz çalışan bir LPG mevcut mu?

2019 yılında Skyactive-X motorla gelecek, yakıtta %30 azalma performansta da%30 artma olacak deniliyor. Bizim araç çöp olmasın sonra?

Bir sorumda şuan 2018 modellerde kullanılan motor kaç yıldır değişim görmeden CX-5 te kullanılıyor?

Hocam onca para verip araca ustune yuklu vergi vermeye hazirsaniz nolur lpg taktirmayin araclara yazik oluyor. Amaciniz eger ekonomi ise ki ustlerde okudugum uzere hic fena degil tuketim bununla da yetinmem ileride lpg isterim derseniz direk dizele gecin en bastan derim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, alpulusoglu :

Hocam onca para verip araca ustune yuklu vergi vermeye hazirsaniz

Arkadaşımızın ÖTV indirimi olup, MTV'den muafmış.

4 dakika önce, alpulusoglu :

lpg taktirmayin araclara yazik oluyor.

En azından aracın garanti süresi boyunca LPG takılmayabilir. Garanti dolduktan sonra neden olmasın!

6 dakika önce, alpulusoglu :

direk dizele gecin en bastan derim

8 Yıllık Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, yıllık 10 bin km yapan birine asla ve asla dizel araç önermem. Dizel yakıtlı araçların geleceği belli değil, markalar yavaş yavaş dizel motor üretimini sonlandırıyor. Hadi bunu geçtim ülkemizde her an dizel araçlara ekstra bir vergi gelebilir. Aracı alırken en başta minimum 15-20 bin lira daha fazla para ödeniyor.  

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

Arkadaşımızın ÖTV indirimi olup, MTV'den muafmış.

En azından aracın garanti süresi boyunca LPG takılmayabilir. Garanti dolduktan sonra neden olmasın!

8 Yıllık Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, yıllık 10 bin km yapan birine asla ve asla dizel araç önermem. Dizel yakıtlı araçların geleceği belli değil, markalar yavaş yavaş dizel motor üretimini sonlandırıyor. Hadi bunu geçtim ülkemizde her an dizel araçlara ekstra bir vergi gelebilir. Aracı alırken en başta minimum 15-20 bin lira daha fazla para ödeniyor.  

10 bin km icin tabiki . Ben yillik 15 bin yapmama ragmen benzinlide israr ediyorum. İleride insallah hybrid olursa artik gecerim

3 saat önce, İlhan :

Arkadaşımızın ÖTV indirimi olup, MTV'den muafmış.

En azından aracın garanti süresi boyunca LPG takılmayabilir. Garanti dolduktan sonra neden olmasın!

8 Yıllık Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, yıllık 10 bin km yapan birine asla ve asla dizel araç önermem. Dizel yakıtlı araçların geleceği belli değil, markalar yavaş yavaş dizel motor üretimini sonlandırıyor. Hadi bunu geçtim ülkemizde her an dizel araçlara ekstra bir vergi gelebilir. Aracı alırken en başta minimum 15-20 bin lira daha fazla para ödeniyor.  

Lpg kullanana saygim sonsuz hocam lakin ben saglikli ve uzun omurlu bulmuyorum bu benim kendi gorusurum tabiki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, alpulusoglu :

10 bin km icin tabiki . Ben yillik 15 bin yapmama ragmen benzinlide israr ediyorum. İleride insallah hybrid olursa artik gecerim

Lpg kullanana saygim sonsuz hocam lakin ben saglikli ve uzun omurlu bulmuyorum bu benim kendi gorusurum tabiki.

Aurisin hibriti çıktı değerlendirin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Mutlu Tekir :

Aurisin hibriti çıktı değerlendirin derim.

Mazda dan son bi atak bekliyorum hala aslinda. Turboya gecmediler ama belki hybrid gelir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuanki Auris'in 1.8lt hybrid kombinasyonu tam veriminde değil ve yaşlandı, uzun süredir piyasada. Yeni gelecek Auris'teki Mazda benzeri 2.0lt dynamic force motorla kombine yeni elektirik motoru, yeni tip bataryalar ve kalkış dişlisi içeren yeni CVT ile klasik hybrid'ler gibi görece düşük hızlarda ve düşük yüklerde değil, daha fazla motor yükleri ve daha yüksek hızlarda da verim çok artacak. Ben bu paketi gördükten sonra eski hybrid'lere bakamazdım açıkcası.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hybrid sistem alınacaksa toyota ilk tercih olurdu. Yeni nesil hybrid sistemlerini beklemek bencede çok mantıklı. 

2 saat önce, alpulusoglu :

Mazda dan son bi atak bekliyorum hala aslinda. Turboya gecmediler ama belki hybrid gelir

Japonyada var ( toyota saglıyor ) bize gelir mi? Yakın zamanda zannetmiyorum. Ancak toyota ile yapılan ileri ortaklık sonucu belki 3 veya 4 yıla yollarda gorebiliriz? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, vethekim :

Hybrid sistem alınacaksa toyota ilk tercih olurdu. Yeni nesil hybrid sistemlerini beklemek bencede çok mantıklı. 

Japonyada var ( toyota saglıyor ) bize gelir mi? Yakın zamanda zannetmiyorum. Ancak toyota ile yapılan ileri ortaklık sonucu belki 3 veya 4 yıla yollarda gorebiliriz? 

Ben daha erken bekliyorum aslinda. Dizelden umidimi kestim yavas yavas yasaklanmaya da basladi zaten. Keza bizim gibi geri kalmis ulkelerde hemen bitmez dizel ama olsun. Hem alirken daha pahali hem bakimi vs derken benzinlilerde dusuk yakmaya basladi. Lpg gibi bir sey zaten dusunmuyorum.

Zamanla hybrid olayina birgun herkes mecbur gececek. Umarim mazda elini cabuk tutar bu konuda .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar persembe gunu siparis ettigimiz lpg montaji yapilacak .. hollandadan prinstennaraca ozel siparis hazirlanan kitin uyumu ile ilgili sizlere  bilgi verecegim ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.03.2018 at 08:48, İlhan :

Mesut tek çekimserliğin yakıt konusu mu ?

Yıllık kaç km yapıyorsun yahut CX-5'ten sonra kaç km yapmayı planlıyorsun?

CX-5'le birlikte artış gösterecek olan giderlerin;

MTV

Kasko Poliçesi

Jant ebatından ötürü lastik maliyetleri

Bak çok ama çok taze, körpecik bir konumuz var. Tıpkı senin gibi düşüncesi olan @serkan306 arkadaşımız "Mazda CX-5 Almalı mıyım?" konusu açmıştı. Dilersen o konuya da bir göz at. Yukarıda örneğini verdiğim başlıkların hepsi konuşuldu.

 

 

Konuyu biraz geç gördüm, kusura bakmayın. LPG konusunu epey araştırdım. Şu an için sıvı sistem dışında, sadece BRC SDi 2.0 takılıyor ( sıvı sistemler 12.000 TL civarında ). Bu kit %30 tasarruf vaad ediyor, fiyatı 4.500 TL civarı. Ben 2. el alacaksınız sandım ama eğer "0" km alacaksanız LPG'yi pek tavsiye etmem. Sizin yapacağınız yol ile bu sistem en iyi ihtimalle kendini 3 yılda amorti eder. Birde ikinci el araç neyse de yeni kasa CX-5'e kıyamazdım şahsen :) CX-5'in dünya kadar artısı var, kendi motor kategorisinde de en az yakıt tüketen araçtır muhtemelen ama yoğun trafikte 10 litreleri görürsünüz diye tahmin ediyorum. Eğer bunu göze alamıyorsanız CX-3 de düşünülebilir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, serkan306 :

Konuyu biraz geç gördüm, kusura bakmayın. LPG konusunu epey araştırdım. Şu an için sıvı sistem dışında, sadece BRC SDi 2.0 takılıyor ( sıvı sistemler 12.000 TL civarında ). Bu kit %30 tasarruf vaad ediyor, fiyatı 4.500 TL civarı. Ben 2. el alacaksınız sandım ama eğer "0" km alacaksanız LPG'yi pek tavsiye etmem. Sizin yapacağınız yol ile bu sistem en iyi ihtimalle kendini 3 yılda amorti eder. Birde ikinci el araç neyse de yeni kasa CX-5'e kıyamazdım şahsen :) CX-5'in dünya kadar artısı var, kendi motor kategorisinde de en az yakıt tüketen araçtır muhtemelen ama yoğun trafikte 10 litreleri görürsünüz diye tahmin ediyorum. Eğer bunu göze alamıyorsanız CX-3 de düşünülebilir bence.

teşekkurler lpg taktirmayi dusunmuyorum ama ileride ne olacak bilemedim o yuzden soruyorum. aklim forrester’a da kaymiyor değil ama cx5 daha yakişikli :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Farstone :

teşekkurler lpg taktirmayi dusunmuyorum ama ileride ne olacak bilemedim o yuzden soruyorum. aklim forrester’a da kaymiyor değil ama cx5 daha yakişikli :)

O km araca yapacaksaniz garantide bitecek parcalarida cok ucuz sayilmaz mazdanin aman diyelim hocam :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lovato Exr karma sistem de oluyor. Turbo motorda bile sıkıntısız kullanılabilirken atmosferik motorda hayli hayli sorunsuz olur ki bunun da örneklerini Mazda 3 skyactiv-g lpg montajı konusunda görebiliyoruz. Brc ve Prinse göre daha ucuz ve amorti süresi daha kısa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mutlu Tekir :

Lovato Exr karma sistem de oluyor. Turbo motorda bile sıkıntısız kullanılabilirken atmosferik motorda hayli hayli sorunsuz olur ki bunun da örneklerini Mazda 3 skyactiv-g lpg montajı konusunda görebiliyoruz. Brc ve Prinse göre daha ucuz ve amorti süresi daha kısa.

Kac km oldu hocam mazda 3 lere takilali ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Farstone :

teşekkurler lpg taktirmayi dusunmuyorum ama ileride ne olacak bilemedim o yuzden soruyorum. aklim forrester’a da kaymiyor değil ama cx5 daha yakişikli :)

Forester da güzel araç, hatta diagonal testlerde CX-5'ten biraz önde ama yaklaşık on yıldır aynı kasa, biraz makyaj gördü, kokpit değişti, şık görünüyor ama CX-5'in yanında çok sönük kalıyor. Yine de mümkünse 2.0d motoru ile alınabilirse güzel bir tercih olabilir.

14 dakika önce, Mutlu Tekir :

Lovato Exr karma sistem de oluyor. Turbo motorda bile sıkıntısız kullanılabilirken atmosferik motorda hayli hayli sorunsuz olur ki bunun da örneklerini Mazda 3 skyactiv-g lpg montajı konusunda görebiliyoruz. Brc ve Prinse göre daha ucuz ve amorti süresi daha kısa.

Damla Otogaz dahil birkaç Lovato bayisine sordum. 1.5 skyactive oluyor ama 2.0'lar için olmuyor dediler. Bu işe kafayı taktım tüm LPG kiti imalatçılarının global sitelerini inceledim. Aslında global sitelerde Landirenzo Omegas, Prins VSI-2.0 DI sistemlerinin de uyduğunu gördüm. Benim anlamadığım şey, uymuyor diyerek neyi kastediyorlar. Montaj şeması yok diye mi, yazılım kısmı mı veya başka birşey mi? Yani ne uymuyor, montajı yaptık, ECU'ya göre de ayarlayamıyor muyuz LPG sistemini? Lovato'nun sistemi CX-5'e uysun, direkt alırım, ya hevesim geçmişken heyecanlandırmayın beni :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, serkan306 :

Forester da güzel araç, hatta diagonal testlerde CX-5'ten biraz önde ama yaklaşık on yıldır aynı kasa, biraz makyaj gördü, kokpit değişti, şık görünüyor ama CX-5'in yanında çok sönük kalıyor. Yine de mümkünse 2.0d motoru ile alınabilirse güzel bir tercih olabilir.

2.0 Dizel elegance alinabiliyor 200.000TL fiyata. cx5 benzinli ile ayni fiyat.

ama forresterda 10litreden az yakmiyor :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Farstone :

2.0 Dizel elegance alinabiliyor 200.000TL fiyata. cx5 benzinli ile ayni fiyat.

Yani Subaru'nun cezbedebilecek iki konusu var. İlki yakıt tüketimi, ikincisi torku. Geri kalan konularda CX-5.

Düzenlemenizi sonra gördüm, baktım gerçekten de iyi yakıyor. Yakıt konusu da elendi. Bence benzinli aracın lineer hızlanması ve o sesi yeter.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, serkan306 :

Forester da güzel araç, hatta diagonal testlerde CX-5'ten biraz önde ama yaklaşık on yıldır aynı kasa, biraz makyaj gördü, kokpit değişti, şık görünüyor ama CX-5'in yanında çok sönük kalıyor. Yine de mümkünse 2.0d motoru ile alınabilirse güzel bir tercih olabilir.

Damla Otogaz dahil birkaç Lovato bayisine sordum. 1.5 skyactive oluyor ama 2.0'lar için olmuyor dediler. Bu işe kafayı taktım tüm LPG kiti imalatçılarının global sitelerini inceledim. Aslında global sitelerde Landirenzo Omegas, Prins VSI-2.0 DI sistemlerinin de uyduğunu gördüm. Benim anlamadığım şey, uymuyor diyerek neyi kastediyorlar. Montaj şeması yok diye mi, yazılım kısmı mı veya başka birşey mi? Yani ne uymuyor, montajı yaptık, ECU'ya göre de ayarlayamıyor muyuz LPG sistemini? Lovato'nun sistemi CX-5'e uysun, direkt alırım, ya hevesim geçmişken heyecanlandırmayın beni :D

ozgur arkadasimiz prinsten kit aldi persembe gunu montaj yapacaklarmis merakla bekliyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkiyüzbin TL.lik sıfır araç alıp tüp taktırmanın mantığını anlayamadım. Araba garantiden çıkacak, motor ömrü kısalacak, amaç ne? Az yakmak. En güvenli tüp sistemi bile benzinli/dizel aracın sağladığı kadar güvenlik sağlar mı, o konuyu bilmiyorum. Otomobil firmaları LPG yakan oto neden üretmiyorlar, birkaç firma hariç? Yaygın kullanım olsa, satış ve kar oranlarını düşünüp seri halde LPG’li araçlar üretirlerdi. Dünyada en fazla LPG’li araç bizde. Verginin vergisinin vergisini aldıkları akaryakıt ve maliyetinin neredeyse  iki buçuk katına satılan araçlar nedeniyle tabii ki böyle bir durum söz konusu. Benzin 3 ₺, mazot 2.5₺ olsa kim aracına tüp taktırır ki?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...