Jump to content

2012 Model Mazda CX-5 Test Sürüşü


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hızlıca girip okudugumdan pek yazamıyorum, kusura bakmayın. Cx5 de arka diferansiyelde lsd yok. Zaten dsc o işi kısmen hallediyor. Viskos dif. Rx8de var. Mekanik lsd bt50de var. Ama cx5 bambaşka. Kabaca anlatmak gerekirse araç sürekli bir 4x4 frekansı oluşturuyor. Bu frekansa etki eden 40ın üzerinde sensör var. Frekans belli bir değeri aşınca arkaya güç vermeye başlar. Bu sensörlerin icinde yağmur sensörü, ısı sensörü gibi enteresan şeyler de var. Ilgilenenlere detaylarını mail atarim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 162
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    13

  • Fotifoti

    14

  • emregc

    18

  • mtutun

    68

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Tam tahmin ettiğim gibi. Skyactiv mantığında zaten bu işi halihazırda mevcut elektronik aksama devretmek mantıklı, daha ağır bir viskoz lsd yerine... Belki ileride Skyactiv LSD geliştirirler de, biz de sahip oluruz...

Hızlıca girip okudugumdan pek yazamıyorum, kusura bakmayın. Cx5 de arka diferansiyelde lsd yok. Zaten dsc o işi kısmen hallediyor. Viskos dif. Rx8de var. Mekanik lsd bt50de var. Ama cx5 bambaşka. Kabaca anlatmak gerekirse araç sürekli bir 4x4 frekansı oluşturuyor. Bu frekansa etki eden 40ın üzerinde sensör var. Frekans belli bir değeri aşınca arkaya güç vermeye başlar. Bu sensörlerin icinde yağmur sensörü, ısı sensörü gibi enteresan şeyler de var. Ilgilenenlere detaylarını mail atarim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SX-4 de baya yetenekliymiş, güçlü , hafif , ince tekerli ve daha kompakt oluşu nedeniyle karda Subaru XV den daha iyi performans sergiliyor ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastik tırışka olduktan sonra trkeşın felan hikaye :) çivili lastikle normal yolda gider gibi gidebiliyorsunuz  mesela :D karda kaç bastınız en fazla ? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1-Çünkü CX-5 ile Forester'ın karlı bir arazide bu şekilde karşılaştığı bir video bulamadım. Bu gördüğünüz video size bir fikir verebilir, tam olarak olmasa da...

2-Yalnız yorumun müthiş doğru. Tek başına böyle bir test bir markanın awd sisteminin diğer markanınkinden daha başarılı olduğunu göstermez. Yukarıdaki yorumlarımda yazdığım değişkenlere ve daha birçok başka değişkene göre farklar ortaya çıkabilir. Lastik inceliği konusunda inanılmaz haklısın... Müthiş bir değişkendir böyle bir ortamda, lastik tipi, ölçüsü vb...

Videoyu neden koydun Mustafa Abi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada benim video neden oynamıyor???? Yönetim uyuyor mu?

Videoyu youtube'a koyan arkadaş, başka sitelere yerleştirilmesine izin vermemiş, youtube'dan izlenebiliyor sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Independent kurummuşda  falan fişman hepsi hikaye bu video da reklam kokuyor, bu eski itfaiyeciler daha öncede böyle bir reklama imza atmışlardı , tabi yiyen olursa..

Reklam da aynen şöyle:

Bir kere bütün araçların tekerlerinin döndüğünü görüyoruz, ee? demekki lastiklerinde tutunma olsa hepsi bu engeli aşabileceklerdir ...

şimdi ne bilelim subaruda hangi lastik var diğerlerinde hangi lastik var.. Bu testin arazi sistemleri ile hiçbir alakası yok tamamen Subaru reklamı yiyenler için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biliyorsunuz veya bilmiyorsunuz, ben tüketim verileri paylaşmayı sevmem. Çünkü kullanım tarzına, hava ısısı, lastik modeli, yakıt kalitesi, sürüş ağırlığı, yol yüzey durumu, gündüz/gece sürüşü, aracın bakım durumu, rotanızın durumu vb. o kadar çok değişken var ki, kimseyi yanıltmak istemem. Bir forumda izliyorum, aynı model araç için 6,5 lt veren de var 12 lt veren de! Her ikisi de doğrudur ama o kişinin doğrusudur.

Ancak benim tüketim ile hiç ilgim olmamasına rağmen (çünkü CX-5 ile 7 ayda 2.350 km yapmışım ancak) dün sizlerle paylaşmak için bir minimum tüketim testi yapayım dedim. Samandıra'daki iş yerimden Altunizade'deki Capitol alış veriş merkezine gitmem gerekiyordu. Baktım internetten trafik açık, bir minimum ne tüketebilir bu araç testi yapmak aklıma geldi.

Şartlar;

Parkur: Samandıra-Altunizade Boğaziçi köprüsü çıkışı arası yaklaşık 19 km.

Hava: Yaklaşık 15 C, kuru ve yağışsız.

Araç yük durumu; 1 sürücü, bagaj boş, depo full.

Elektrikli aksam durumu: Gündüz farları ve Bose müzik sistemi sürekli açık.

Sürat durumu: 90 km/h süratle seyredebilmek için özel gayret harcadım, genellikle otobanda orta şeridi kullandım ama önümdeki trafikten hiç kopmadım. Yani geçici olarak 110'a çıkılıyorsa çıktım, 70'e düşülüyorsa düştüm. Genellikle 85-90 km/h arasında seyrettim.

Şanzıman durumu:Sürekli D pozisyonunda.

Sürüş tarzı: Minimum tüketim için gayret gösterdiğimden, son derece kontrollü ve yavaş davrandım gaz pedalı üzerinde.

Trafik durumu: Açık. Hiç dur/kalk yapmadan ve hız 70 ile genellikle 100 arasında dalgalanarak seyir.

Not; Samandıra'da motor tamamen soğuk başlatıldı ve bilgisayar derhal sıfırlandı. Yani motorun ısınma sırasındaki tüketimi de bu teste dahil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir benzer video daha vardı. Yakın zamanda forumda paylaşılmıştı.  Audi Q5 ve Bmw X3 mukayesesi yapılıyordu. Ondaki zemin kuruydu ama.

Emre'nin de dediği gibi, pek güvenli gelmiyor bana. Zemin ıslak ve düz. Lastik faktörü kesinlikle çok önemli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru awd sistemleri konusunda çok tecrübeli ve üstün bir firma buna şüphe yok, zaten ilk elden de şahidim ben buna. Yani Mazda ile Subaru test edilirken, eğer Subaru üstün çıkarsa bu beni şaşırtmaz.

Ancak daha önce benzer bir testte Subaru forumunda yazmıştım, bu video ile tekrar aklıma geldi. Bu testlerin bu şekilde yapılması bence Subaru için hoş değil. Hak ederek kazanabileceği bir karşılaştırma hakkında, kendi kendine soru işaretleri oluşturuyorlar. Nitekim youtube'daki bu video altına yorum yapanlar da şüphelerini belirtmiş. Aynen sen de çok doğru sorular soruyorsun, Emre.

1- Bağımsız bir test kuruluşunun yaptığı testte, test kriterlerinin çok iyi belirtilmesi gerekir.

2- Bu bir lastik testi olmadığına göre ve awd sistemleri test ediliyorsa, tüm araçlar üzerinde aynı markanın aynı model lastiği olması gerekir. Örneğin Türkiye'de bu teste katılan bu modellerin tamamında bildiğiniz asfalt ve yaz lastikleri standart kullanılıyor. Sadece Subaru Forester 4 mevsim lastik standart geliyor. 4 mevsim lastiklerin bu tip zeminlerde yaz lastiklerine kavrama avantajı olduğu gerçek. Testin yapıldığı pazar ABD olduğuna ama video tüm Dünya'ya açık olduğuna göre, en azından lastik bilgileri paylaşılabilirdi.

3- Bağımsız bir kuruluşun yaptığı test olarak lanse edilen bir video'nun arkasından Subaru logosu ve reklam sloganı çıkması acayip!

4- Yine Emre'nin vurguladığı gibi, bu testi yapan kişilerin böyle bir kariyeri yok. Yaptıkları test ile ilgili hiçbir teknik beyan ve ölçüm hakkında yorumları yok. 'No bueno!' tarzı Show içeren yorumlar testin ciddiyetini gölgeliyor. Bu sürücülerin daha önce arazi ve asfaltta yaptıkları testte de, hiçbir teknik kıstas ve yorum kullanmamış olmaları, zaten ciddi test sürücüsü kıvamında olmadıklarını gösteriyor.

5- Bu tip bir testte tüm araçlar aynı test sürücüsü tarafından kullanılır. Neden her araç aynı anda kullanılmadığı halde, hepsini farklı biri kullanıyor?

6- Neden tüm araçların durarak tırmanmaya başladığı açıkça görülürken, Forester'ın görünmüyor?

7- Neden diğer araçlarda kısa bir gazlamadan sonra gaz bırakıldığı halde, Forester'da hiç bırakılmıyor? ve özellikle de Forester kullanıcısı hiç gazı bırakmazsanız bir şekilde çekişi buluyor yorumu yapıyor?

Yani bana birisi dese ki, şu araçları kıyaslayacağız sence en iyi awd hangisindedir arazi veya zorlu koşullarda? Direk Forester diye cevaplarım. Ama bu video olmamış, olamaz da zaten bu şekliyle.

Independent kurummuşda  falan fişman hepsi hikaye bu video da reklam kokuyor, bu eski itfaiyeciler daha öncede böyle bir reklama imza atmışlardı , tabi yiyen olursa..

Reklam da aynen şöyle:

Bir kere bütün araçların tekerlerinin döndüğünü görüyoruz, ee? demekki lastiklerinde tutunma olsa hepsi bu engeli aşabileceklerdir ...

şimdi ne bilelim subaruda hangi lastik var diğerlerinde hangi lastik var.. Bu testin arazi sistemleri ile hiçbir alakası yok tamamen Subaru reklamı yiyenler için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi neticeyi? Dedim ya, tüketim değerlerini paylaşmayı sevmem diye! Sadece böyle bir test yaptığımı ve şartlarını paylaştım sizinle...

Evet abi hatice güzelmiş anladım :)  neticeyi merak ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce başka bir yerde yazmıştım, bu konuya istinaden burada da paylaşayım;

Subaru sizin araçta kullandığı symmetrical awd tipini ATS olarak adlandırıyor, hakeza Mazda da öyle. Ama sistemler aynı değil tabi, Subaru kendisi üretirken, Mazda Japon Toyota ortaklığı JTEKT firmasından tedarik ediyor. İsimleri gibi, sistemlerin çalışma prensipleri ve sürücüye verdikleri hisler de birbirlerine çok yakın. Subaru da, Mazda da önden çekiş ağırlıklı ve ihtiyaca göre ya da hafızalarındaki programlara göre awd sistemini yöneten araçlar.

Ana farklardan birisi Subaru'nun sistemi elektronik kumandalı hidrolik bir sistem. Moda deyimle elektrohidrolik bir sistem diyebiliriz. Emirler elektronik bir şekilde veriliyor, uygulama hidrolik olarak transfer plakalarının ihtiyaca göre birbirine kilitlenmesiyle oluyor.

Mazda'da da sistem elektronik kumandalı ama manyetik bir düzenek ile transfer plakalarını birbirine kilitliyor. Buna da elektromanyetik bir sistem diyebiliriz.

Her iki sistemde de gerçek bir orta diferansiyel yok ama içlerinde mevcut transfer plakalarını kilitleyerek, kademeli bir kayma önleyici diferansiyel (LSD) gibi davranan transfer kutuları var. Doğal olarak bunlar güç aktarma değil, gücü bölüştürme donanımları. Bu yüzden de maksimum kilit pozisyonuna geldiklerinde arkaya %50'den fazla gücün gitmesini sağlayamazlar. (teoride gider ama bunu burada yazsam iş uzayacak, subaruclubtr'da yazmıştım galiba...)

Her iki sistemin ana farklarından birisi Mazda sabit hızda ekonomik sürüşlerde %100 önden çekişe geçebilirken, Subaru'da her zaman %10 civarında bir güç arka tekerleklere gidiyor. Bunun sebebi Subaru'da plakaları kilitleyen basıncı hidrolik olarak oluşturduğunuzdan dolayı, sistemin hızlı tepki verebilmesi için bu basıncın her zaman minimum düzeyde hazır olması gerekir. Yoksa ilk basınç oluşturma anında kaybedilen zaman ortaya çıkabilirdi. Mazda elektromanyetik bir kilit gücü oluşturma mekanizması sayesinde gücün %100'ünü öne verebilir.

Teoride Mazda'nın sistemi günümüz emisyon kurallarına uyum açısından bana daha teknolojik ve verimli görünüyor. Ancak işin içine arazi kullanımı ve ağır/sürekli kullanımda transfer kutularının soğutma kapasiteleri girdiğinde işin şeklinin değişeceği inancına sahibim. (test etmesem bile) Gerçi JTEKT firmasının teknik bültenlerinde ısınma sorunu ile daha iyi başedebilmek için, özel bir sıvı geliştirildiği belirtiliyor ama bununla ilgili çok net bir teste de rastlamadığım için net bir yorum yapmak zor.

Özetle Subaru'nun Türkiye'ye günümüz itibarıyla ithalini yaptığı XV, Forester gibi araçların otomatik vitesli versiyonlarında kullandığı ATS tipli awd sistemi ile, Mazda CX-5, Toyota RAV4, yeni Honda CR-V, Haldex awd donanımlı VW (Tiguan gibi) ve Audi vb. modellerin awd tepkileri arasında bizim gibi standart yol sürücülerinin anlayabileceği farklar artık pek kalmadı diye düşünüyorum. Bundan 5-10 yıl öncesine kadar gerçekten çok farklar vardı aralarında. Ancak günümüzde teknik ve fiziki gerçeklerin dikte etmesi ile, bu sistemlerin dizayn ve işlevleri birbirinin neredeyse aynısı haline geldi. Bunu size şöyle izah edeyim; Bu sınıf arasında örneğin çamurda yaptığınız bir test esnasında, awd sistemlerinin yapısından çok, artık üreticinin lastik seçimi daha çok farka sebep olur halde...

Tabi Subaru'nun daha üst model awd sistemleri de var. Yukarıda sadece ve sadece ATS tipi ile karşılaştırma yaptım. Örneğin yukarıdaki görüşlerime VTD sistemi veya STI versiyonundaki DCCD sistemi dahil değildir. Onlar ayrı bir sınıftır. VTD'yi kıyaslayabileceğimiz sistemler BMW X-Drive, Mercedes 4Matic ve Audi'nin 2.0 litre üstü dik yerleşimli motorlarında kullandığı Quattro sistemleri olacaktır. Yine STI'daki DCCD'yi de Mitsubishi EVO tarzı araçlardaki sportif performans için yaratılmış awd sistemleri ile karşılaştırmak doğru olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki yukarıda yer verdiğim karşılaştırma videosu ile ilgili benim görüşüm nedir?

Hemen söyleyeyim;

1- Diğer bir forumda yazmış olduğum (yukarıda buraya da kopyaladım) ve internette sanırım başka hiç bir yerde bulamayacağınız Mazda CX-5'de kullanılan ATS (Active Torque Split- Aktif Tork Bölüşümü) awd sistemi detaylı çalışma prensipleri ve Subaru ATS ile karşılaştırması konusunda belirttiğim gibi, önden çekiş ağırlıklı ve gerçek bir orta diferansiyel yerine bir çok plakalı transfer kutusuna sahip olan awd araçlarda, sistemlerin dizaynları ve işleyişleri birbirlerine çok yaklaştı. O kadar yaklaştı ki, artık awd sistemlerinin işleyişlerinden çok lastik seçimleri daha fazla fark yaratıyor.

2- Önden çekişli araçları awd haline getirmek için kullanılan ve aslında bir LSD ünitesi gibi çalışarak, gücü göndermek yerine, hafızasına kayıtlı programlar emrettiğinde, gücü bölüştürmek şeklinde görev yapan çok plakalı transfer kutularına sahip sistemlerde, lastik haricinde 2. büyük fark ise, ESP, VDC, VSA vb. adlandırılan elektronik güvenlik sisteminin ayarlarından geliyor.

Çünkü yukarıdaki testte tüm markalarda görev yapan ve birbirinden küçük nüanslarla ayrılan bu transfer kutuları, video'da görüleceği gibi görevlerini mükemmelen yapıyorlar. Hem de tamamı! Zor şartlar ve ön tekerleklerdeki tutunma güçlüğü son derece hızlı algılanıyor ve tamamen kilit pozisyonuna geçiliyor, böylece tüm tekerler aynı anda ileriye itme çabasına giriyor. Bu video'da sadece ve sadece Honda'nın ön tekerleklerinin arkalarına göre çok kısa bir süre daha önce dönmeye başladığı görülüyor ki, bu sistemdeki (diğerlerine göre) çok küçük bir gecikmeyi gösterir.

Tüm diğer modeller tüm tekerleklerini aynı anda çevirerek ne kadar hızlı arkaya güç iletebildiklerini ispatlıyorlar ki, zaten Toyota RAV4, Ford Kuga (ABD'de Escape) ve Mazda CX-5 birebir aynı orta transfer kutusunu kullanıyor.

Bu araçlarda modern emisyon kurallarına uyum, üretim maliyetlerini düşürmek gibi sebeplerle gerçek ve mekanik diferansiyel kilitleri kullanılmıyor. Bunun yerine çeşitli isimlerle adlandırılan ESP vesilesi ile herbir tekerleklerdeki ABS altyapısı ve fren sistemi kullanılarak, patinaj yapan tekerlekler frenleniyor ve bir nevi elektronik diferansiyel kilidi görevi yaptırılıyor. Biliyorsunuz bu akımı VW çıkarmış ve e-lsd olarak adlandırmıştı.

Her ne kadar diğer markalarda sürücüler benim görüşüme göre gazı erken bırakarak ESP sisteminin e-lsd görevi yapmasına engel oluşturuyor görüntüsü verseler de, benim video'dan çıkardığım sonuç; Subaru'nun VDC adını verdiği ESP sisteminin e-lsd fonksiyonunu en iyi ve tecrübeli şekilde programladığıdır.

Dikkatinizi çekiyorsa, diğer modellerde ESP/TCS aynı akstaki tekerlekleri aynı anda frenlerken, Subaru'da ise diyagonal olarak, yani değişik akslardaki tekerleklerden birer tanesini aynı anda frenletilerek daha efektif bir e-lsd uygulaması elde edilmiş gibi görünüyor.

Zaten Subaru'nun teste katılan diğer modellerden farklı olarak sunduğu X-Mode sistemi de, araçta bulunan ESP/ABS donanım ve programının, arazi kullanımındaki etkilerini maksimuma getirmek için yaratılmış bir extra proglamlamadan başka bir şey değil.

Tabi ki, bu sonucun tam olarak kesinleşmesi için, tüm araçların aynı marka ve model lastik ile donatılması, tün araçların profesyonel ve bağımsız bir aynı sürücü tarafından test edilmeleri ve aynı noktada durarak kalkış denemesi yapılması ve tabi ki araç geriye kayana veya yandaki emniyet bariyerine lastik çarpana kadar gazın bırakılmaması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...