Jump to content

2012 Model Mazda CX-5 Test Sürüşü


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mustafa abi,

Mazda,Japon Toyota ortaklığı JTEKT firmasından tedarik ediyor yazmışsın. Rav4 ile aynı 4x4 ü mü kullanıyor Cx-5?

Yeni kasalar hariç Honda CR-V nin tepkime hızının çok yavaş olduğundan bahsediliyor. Teknik detaylarını bilmediğim için sormak istedim. Bu konuda Rav4 CR-V den iyi midir?

Bir de RAV4 te LSD var mı? Lock tuşu %55-%45 olarak gücü sürekli dağıtıyor 40 km hıza kadar. Lock tuşu mu LSD nin görevini yapıyor.

Toyotanın 4x4 sistemleriyle alakalı bir video...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 162
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    13

  • Fotifoti

    14

  • emregc

    18

  • mtutun

    68

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Subaru'nun çok farklı awd sistemleri var, Mehmet. Bizim burada ele aldığımız tipi, ATS veya Active awd olarak adlandırılan ve Mazda ile birebir kıyaslanabilecek olan modeli. Sorunun cevabı ise, Evet! Ancak bu kötü anlamda değil. Çünkü bir CX-5 alıcısı ile bir Forester alıcısının (markaların imajları gereği) arazide geçireceği vakit arasında çok fark var. Elektromanyetik kavrama, tüketimi kontrol etmek açısından asfalt üzerinde daha iyi sonuçlar verir, bu doğru ama yoğun ve uzun arazi sürüşlerinde veya sürekli derin kar veya çamur sürüşlerinde, hidrolik kavramanın soğutmaya verdiği desteği veremez. Ve tüm bu sistemler, tanımlanan ısı seviyesine ulaştıklarında geçici olarak off olurlar. Yani önden çekişli olurlar.

Sonuç olarak firmalar arasındaki bu tercih farkı, firmaların alıcılarının ne hedeflediğine göre yönleniyor bence. Benzer sebeplerle Subaru iç mekanlarını güzellikten çok, kampta, arazide içine konulacak şeyler ile çizilmesin, kırılmasın mantığı ile şekillendiriyor. Mazda'nın CX-5 için tasarladığı iç mekan bile, eleştiri alıyor. Çünkü Mazda'yı asfalt için dizayn edilmiş sınıfının en iyi araçlarıyla kıyaslıyorlar.

Subaru bir arazi ve güç koşullar sürüş fenomeni!

Mazda ise bir asfalt üstü sürüş ve keyif fenomeni!

Subaru, manyetik kilitlemeli AWD için hiç mi uğraşmamış Mustafa Abi? Hep mi hidrolikle ilgili teknoloji geliştirmiş?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet RAV4 ile CX-5 aynı JTEKT yapımı ITCC awd (Intelligent Torque Control Coupler) transfer kutusunu kullanıyorlar. Hakeza yeni Ford Kuga (ABD'de Ford Escape), Hyundai markalı awd araçlar (Kia Sportage dahil), Chevrolet Captiva vb... Tam kullananlar listesi internetten bulunabilir... Yanlış hatırladıklarım veya yazmayı unuttuklarım olabilir.

Zaten JTEKT firması ön çekiş ağırlıklı, yanal yerleşimli motorlu awd araçlarda kullanılan transfer kutularında Dünya'daki en çok satan ve en büyük pazar payına sahip firma.

Yeni kasalar hariç, Honda HR-V ve CR-V modellerinin çok gecikmeli arkaya güç iletebildikleri doğrudur. Tarafımdan bizzat uzun yıllar test edilmiştir. Çünkü bu sistemde hiçbir elektronik sensör veya kumanda yoktur. Sistem tamamen hidrolik olarak aktive oluyordu ve arkada güç oluşabilmesi için önlerin ciddi şekilde patinaja düşmesi gerekiyordu. Zaten Honda bu sistem artık beklentiler için çok zayıf kaldığından yeni CR-V için yeni baştan bir sistem tasarladı. Artık yeni sistem JTEKT ITCC, Subaru ATS, Haldex vb. gibi sistemlere yakın ayardadır. Ancak video'da görüldüğü üzere, halen en yavaş ileten sistem gibi göründü bana...

RAV4'te arka diferansiyel CX-5 gibi açık tip, yani LSD yok. Artık Subaru Forester da bile yok! (ki benim Subaru'mda var...) RAV4'teki Lock butonu CX-5'e de rahatlıkla konulabilir, çünkü altyapı aynı. Bu bir üretici tercihidir. CX-5 Skyactiv mantığı ve sınıfındaki en iyi tüketim değerlerini yakalamak mantığını ilk hedef gördüğü için, tüketim üzerine etki edecek en ufak bir ayarlama da bile sürücüye şans vermemiş. Örneğin awd sisteminde Lock modu yok, şanzımanda spor modu yok vb...

Lock modu ile sistemin otomatik yaptığı tam kilitleme fonksiyonunu, siz manuel yapabiliyorsunuz belli bir hıza kadar. Tek fonksiyonu bu... Ama bu sadece orta diferansiyel görevindeki çok plakalı kavrama kutusunu etkiliyor.

Mustafa abi,

Mazda,Japon Toyota ortaklığı JTEKT firmasından tedarik ediyor yazmışsın. Rav4 ile aynı 4x4 ü mü kullanıyor Cx-5?

Yeni kasalar hariç Honda CR-V nin tepkime hızının çok yavaş olduğundan bahsediliyor. Teknik detaylarını bilmediğim için sormak istedim. Bu konuda Rav4 CR-V den iyi midir?

Bir de RAV4 te LSD var mı? Lock tuşu %55-%45 olarak gücü sürekli dağıtıyor 40 km hıza kadar. Lock tuşu mu LSD nin görevini yapıyor.

Toyotanın 4x4 sistemleriyle alakalı bir video...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada Emre'ye takılacağız diye yarım bıraktığım ve sonra awd konusuna daldığım tüketim testini de buraya tekrar taşıyorum, hem de netice ile birlikte;

Biliyorsunuz veya bilmiyorsunuz, ben tüketim verileri paylaşmayı sevmem. Çünkü kullanım tarzına, hava ısısı, lastik modeli, yakıt kalitesi, sürüş ağırlığı, yol yüzey durumu, gündüz/gece sürüşü, aracın bakım durumu, rotanızın durumu vb. o kadar çok değişken var ki, kimseyi yanıltmak istemem. Bir forumda izliyorum, aynı model araç için 6,5 lt veren de var 12 lt veren de! Her ikisi de doğrudur ama o kişinin doğrusudur.

Ancak benim tüketim ile hiç ilgim olmamasına rağmen (çünkü CX-5 ile 7 ayda 2.350 km yapmışım ancak) dün sizlerle paylaşmak için bir minimum tüketim testi yapayım dedim. Samandıra'daki iş yerimden Altunizade'deki Capitol alış veriş merkezine gitmem gerekiyordu. Baktım internetten trafik açık, bir minimum ne tüketebilir bu araç testi yapmak aklıma geldi.

Şartlar;

Parkur: Samandıra-Altunizade Boğaziçi köprüsü çıkışı arası yaklaşık 19 km.

Hava: Yaklaşık 15 C, kuru ve yağışsız.

Araç yük durumu; 1 sürücü, bagaj boş, depo full.

Elektrikli aksam durumu: Gündüz farları ve Bose müzik sistemi sürekli açık.

Sürat durumu: 90 km/h süratle seyredebilmek için özel gayret harcadım, genellikle otobanda orta şeridi kullandım ama önümdeki trafikten hiç kopmadım. Yani geçici olarak 110'a çıkılıyorsa çıktım, 70'e düşülüyorsa düştüm. Genellikle 85-90 km/h arasında seyrettim.

Şanzıman durumu:Sürekli D pozisyonunda.

Sürüş tarzı: Minimum tüketim için gayret gösterdiğimden, son derece kontrollü ve yavaş davrandım gaz pedalı üzerinde.

Trafik durumu: Açık. Hiç dur/kalk yapmadan ve hız 70 ile genellikle 100 arasında dalgalanarak seyir.

Not; Samandıra'da motor tamamen soğuk başlatıldı ve bilgisayar derhal sıfırlandı. Yani motorun ısınma sırasındaki tüketimi de bu teste dahil.

Altunizade çıkışına girdiğimde tüketim değeri; 5,2 lt/ 100 km idi. Sizi bilmem ama bence çok iyi bir değer.

Altunizade çıkışından Altunizade meydanına girince ise trafik ve yol şartları tamamen değişti. Bilenler bilir, o meydan günün her saati çok yoğundur, hele ki şimdi metro inşaatı var ve yollar daraltılmış durumda.

Bundan sonraki sürüş koşulları ise şöyle;

Yaklaşık 2-3 km lik bir alanı tamamen dur/kalk ve beklemeler ile geçtim. Capitol'e normal gidişi kapattıkları için, daracık ara yollarda dur/kalk devam ettim. Kayboldum, büyük ihtimal 3 sokak fazladan gittim. Sonunda Capitol alış veriş merkezi otoparkına giriş, içeride yer arama ve park ediş ve stop the engine! Ekran 6,8 lt / 100 km.

İş bitince saat 17.30 civarı, Capitol otoparktan çıkış, yoğun dur/kalk bir şekilde köprü yoluna katılma ve sonrasında TEM otoyoluna ayrılma, Ataşehir'e yaklaşırken TEM üzerinde çok yoğunlaşan dur/kalk şekline gelen trafik şartları. Ümraniye ayrımından sonra açılan ve akan bir seyir, Samandıra sapağından çıkış ve kalan 5 km mesafeyi düşük hızda ama akan bir trafikte 3 kırmızı ışıkta birkaç dakika bekleyerek geçme şeklinde testimi tamamladım.

Toplam katedilen mesafe 43,2 km. Tüm seyahat sonrası ortalama tüketim; 7,0 lt / 100 km...

Önemli not; Tüm test boyunca i-stop fonksiyonu kapalı tutulmuştur. Tüm beklemelerde araç rölantide çalışmıştır. Neden? Çünkü bu fonksiyondan nefret ediyorum, başka bir sebebi yok!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rav 4 ile tamamen şehir dışı, Aşkale-Erzurum gidiş geliş ve 90 km hıza sabitleme ile ( hiç bir şekilde hız aşılmamıştır sürekli sabit) 110 km sonunda 7.9 litre.

Hava 8 derece civarında. Hiç bir kırmızı ışığa takılmadan çevre yolunda denedim.

Cx-5 gerçekten az yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önemli not; Tüm test boyunca i-stop fonksiyonu kapalı tutulmuştur. Tüm beklemelerde araç rölantide çalışmıştır. Neden? Çünkü bu fonksiyondan nefret ediyorum, başka bir sebebi yok!

Bu i-stop olayı, forumda pek tartışılmadı. Bundan önce başka araçlarda test edip, etmediğinizi bilmiyorum ama Mazda'nın patentli i-stop teknolojisinin, diğer araçlarda kullanılanlardan çok üst düzey bir teknolojiye sahip olduğundan bahsedilmişti. Aşağıdaki videoda da bahsediliyor. Hatta teknoloji ödülü bile var.

Bu konuda bir karşılaştırma yapabilme imkanınız oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hey be, ne günlerdi? Ben askerliği Aşkale'de yaptım.

Bu arada RAV4 kaç model?

Rav 4 ile tamamen şehir dışı, Aşkale-Erzurum gidiş geliş ve 90 km hıza sabitleme ile ( hiç bir şekilde hız aşılmamıştır sürekli sabit) 110 km sonunda 7.9 litre.

Hava 8 derece civarında. Hiç bir kırmızı ışığa takılmadan çevre yolunda denedim.

Cx-5 gerçekten az yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir düzeltme yapayım da yanlış anlaşılmasın, Mehmet.

Ben CX-5'de kullanılan i-stop sisteminden değil, bu fonksiyondan genel anlamda nefret ediyorum. Yoksa CX-5'de i-stop gerçekten çok hızlı ve sarsıntısız çalışıyor. Daha önce bu fonksiyonu BMW ve Subaru markalarında uzun kullanma şansım oldu. Onlarda da çok iyi çalışıyordu, CX-5'de de aynı ayarda çalıştığını söyleyebilirim...

Bu i-stop olayı, forumda pek tartışılmadı. Bundan önce başka araçlarda test edip, etmediğinizi bilmiyorum ama Mazda'nın patentli i-stop teknolojisinin, diğer araçlarda kullanılanlardan çok üst düzey bir teknolojiye sahip olduğundan bahsedilmişti. Aşağıdaki videoda da bahsediliyor. Hatta teknoloji ödülü bile var.

Bu konuda bir karşılaştırma yapabilme imkanınız oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşkale' den tüm Tugayı götürdüler abi deprem niyetine...

Cx-5 ile başladık, 2. el Honda CRV dedik sonra sistem tepkisinden dolayı 2011 model 48000 km de Rav 4 aldım abi. Tek sıkıntım CVT şanzımanın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu i-stop olayı, forumda pek tartışılmadı. Bundan önce başka araçlarda test edip, etmediğinizi bilmiyorum ama Mazda'nın patentli i-stop teknolojisinin, diğer araçlarda kullanılanlardan çok üst düzey bir teknolojiye sahip olduğundan bahsedilmişti. Aşağıdaki videoda da bahsediliyor. Hatta teknoloji ödülü bile var.

Bu konuda bir karşılaştırma yapabilme imkanınız oldu mu?

Geçenlerde Onur ile bu konu aramızda geçti. Şu an onda şirket aracı Aveo var. Araç ilginçtir bayağı bir dolu araç. Hill Holder, İ-Stop, TCS vs..var araçta. Çok hafif rampa bir yerde, kırmızı ışıkta durduk. Araçta i-stop özelliği devre girip, motoru durdu. Buraya kadar her şey normal. Lakin yeşil ışık yandıktan sonra, ayağını frenden çekti. Aracın motorunun çalışıncaya kadar ki olan geçen sürede. Araç hafiften geri kaymaya başladı. Araçtaki İ-stop ve Hill Holder birbiriyle,  çok koordine çalışmıyormuş gibi geldi bize.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni Leon 1.2 TSI da kullandım i-stopu ama rezaletti.

1-Kırmızı ışıkta durdunuz motor duruyor sessizce, debriyaja bastığınız anda normal marş sesi kadar ses çıkarıyor ve çok rahatsız oluyordum.

2- Kırmızı ışıkta durdunuz araç tam stop ediyorken debriyaja basarsanız araç algılamıyor ve öyle orada kalıyorsunuz... Ya debriyajı tazeleyeceksiniz yada i-stop tuşundan off konumuna getireceksiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne var ki bunda? Koskoca Fatih Terim ile Ünal Aysal da uyumlu çalışamadılar, i-stop ile hill holder da kim????

Geçenlerde Onur ile bu konu aramızda geçti. Şu an onda şirket aracı Aveo var. Araç ilginçtir bayağı bir dolu araç. Hill Holder, İ-Stop, TCS vs..var araçta. Çok hafif rampa bir yerde, kırmızı ışıkta durduk. Araçta i-stop özelliği devre girip, motoru durdu. Buraya kadar her şey normal. Lakin yeşil ışık yandıktan sonra, ayağını frenden çekti. Aracın motorunun çalışıncaya kadar ki olan geçen sürede. Araç hafiften geri kaymaya başladı. Araçtaki İ-stop ve Hill Holder birbiriyle,  çok koordine çalışmıyormuş gibi geldi bize.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok, Mazda da inanılmaz sessiz tekrar çalışma. Devir saatine bakılmayınca, anlaşılmıyor bile tekrar çalışma anı. Ayrıca motor da rölantide o kadar sessiz ki, stop ettiği de anlaşılmıyor... Hiç bir şey anlaşılamayan bir teknoloji demek istemiyorum tabii... Teknolojinin çalıştığını bile anlamak mümkün değil anlamında...

Yeni Leon 1.2 TSI da kullandım i-stopu ama rezaletti.

1-Kırmızı ışıkta durdunuz motor duruyor sessizce, debriyaja bastığınız anda normal marş sesi kadar ses çıkarıyor ve çok rahatsız oluyordum.

2- Kırmızı ışıkta durdunuz araç tam stop ediyorken debriyaja basarsanız araç algılamıyor ve öyle orada kalıyorsunuz... Ya debriyajı tazeleyeceksiniz yada i-stop tuşundan off konumuna getireceksiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten istop sistemini mazda buldu :D bir de mazdalarda istop olduğu anda silindirler yola çıkmak üzere olan bir bisiklet pedalı gibi konumlanıyor.

Ben pasat tdiın istopunu gerçekten çok kötü buldum ama 508 ehdiın ki başarılıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi neticeyi? Dedim ya, tüketim değerlerini paylaşmayı sevmem diye! Sadece böyle bir test yaptığımı ve şartlarını paylaştım sizinle...

Bombasın ya :D Ben eskişehir içi 12.5 , uzun yolda pupa rüzgarı ile Ankara-Esk.  6.5 yakıyorum :) şartlar da şöyle böyle :D

cx5 benimkinden az yakıyor. Verdiğin neticeye göre değerlendirme yaptım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir Off Road denemesi de Avustralya'dan. Bu şartların otomobili olmamasına rağmen, Mazda CX-5'in 2.bölümde çukurdan çıkışı gayet başarılı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Videoyu baya cesur buldum :) aynı  bizim köylerde şahin doğan toros ve doblolarla yaptıkları gibi ancak başarı burdan emniyetli geçmek olmalı , iyi bir pilotajla şöför başarmış görünüyor...

Aksi taktirde tekerler çamurla dolup kaymaya başlayınca araç 2:00 dk daki gibi kanala düştüğünde tamponlardan birini elimize almak olası :)

Denememek lazım , bu işlere uygun araçlar altı boydan boya korumalı , çelik tamponlu yükseltilmiş ve MT (mud terrain) çamur lastiklik araçlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...

Altunizade çıkışına girdiğimde tüketim değeri; 5,2 lt/ 100 km idi. Sizi bilmem ama bence çok iyi bir değer.

Altunizade çıkışından Altunizade meydanına girince ise trafik ve yol şartları tamamen değişti. Bilenler bilir, o meydan günün her saati çok yoğundur, hele ki şimdi metro inşaatı var ve yollar daraltılmış durumda.

Bundan sonraki sürüş koşulları ise şöyle;

Yaklaşık 2-3 km lik bir alanı tamamen dur/kalk ve beklemeler ile geçtim. Capitol'e normal gidişi kapattıkları için, daracık ara yollarda dur/kalk devam ettim. Kayboldum, büyük ihtimal 3 sokak fazladan gittim. Sonunda Capitol alış veriş merkezi otoparkına giriş, içeride yer arama ve park ediş ve stop the engine! Ekran 6,8 lt / 100 km.

İş bitince saat 17.30 civarı, Capitol otoparktan çıkış, yoğun dur/kalk bir şekilde köprü yoluna katılma ve sonrasında TEM otoyoluna ayrılma, Ataşehir'e yaklaşırken TEM üzerinde çok yoğunlaşan dur/kalk şekline gelen trafik şartları. Ümraniye ayrımından sonra açılan ve akan bir seyir, Samandıra sapağından çıkış ve kalan 5 km mesafeyi düşük hızda ama akan bir trafikte 3 kırmızı ışıkta birkaç dakika bekleyerek geçme şeklinde testimi tamamladım.

Toplam katedilen mesafe 43,2 km. Tüm seyahat sonrası ortalama tüketim; 7,0 lt / 100 km...

Önemli not; Tüm test boyunca i-stop fonksiyonu kapalı tutulmuştur. Tüm beklemelerde araç rölantide çalışmıştır. Neden? Çünkü bu fonksiyondan nefret ediyorum, başka bir sebebi yok!

Bu sınıfta, 4x4, atmosferik 2.0 motor ve otomatik şanzıman için gerçekten mucize bir değer bence. Bu veriler ışığında uzunyolda sakince gidildiğinde 6 lt civarı rahatça tutturulabilir gibi. 2009 otomatik Mazda 3'le Ankara-İstanbul arası minimum 6,3 tutturabilmiştim o da ortalama 85 km gibi bir hızla. Cidden iyi değerler yakalamış Cx-5.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...