Jump to content

LPG'li Araçlara Özel Motor Yağları


uçanmazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

08.12.2015 at 02:33, cicub :

ben lpg ile yağ eksiltme olayını 3 farklı arabada tecrübe ettim ve eksilen yağların hepsi 5w-30 du.. 10w-40 a geçtikten sonra eksilme sona erdi hepsinde... peki madem soğukta kalın, sıcakta ince yağ düşman, o halde tüm markalar 0w-40 kullanıyor olmazmıydı ? ya da lpg li araçlar için satılan yağlar genellikle neden 10w-40 ? .. arabaların kışa maruz kalacağını yağ üreticileri hesaplamıyor mu ?

Gözden kaçmış sorunuz kusura bakmayın. 5-30 da eksiltme varsa yağ kalınlaştırılmalıdır zaten. ama 10-40 lar yarı sentetiktir, tam sentetik yağları yoktur ya da zor bulunur. 10-40 yarı sentetik yağ motor soğukken yeterli yağlamayı yapamaz, subap fincanlarından ses gelir, dizel motor gibi ses çıkarır, bu sesi duymamanız imkansız soğuk havalarda. Bunun için de motor soğukken yağlamayı daha rahat yapacak soğukta daha ince bir motor yağı iş görebilir ancak. tam sentetik yağ kullanarak soğuk havalarda bu ilk çalıştırmada gelen traktör gibi ses çok azalır.

0-40 ya da 5-40 tam sentetik yağlar 10-40 yarı sentetik yağlardan kalındır. 5w-30 < 0w-40 < 5w-40 < 10w-40 kalınlık sıralaması. haliyle 5w-30 dan kalın hangi yağa geçseniz yağ eksiltme azalır ya da durur, durması da aşınmaya bağlıdır. 10w-40 yarı sentetik kullanmaktansa ben tam sentetik kullanmayı ve eksiltme durumuna göre mobil 1 esp 5w-30 < mobil 1 esp ya da new life 0w-40 < mobil 1 peak life 5w-50 < mobil 1 extended life 10w-60 sıralamasıyla gitme taraftarıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Mutlu Tekir :

Gözden kaçmış sorunuz kusura bakmayın. 5-30 da eksiltme varsa yağ kalınlaştırılmalıdır zaten. ama 10-40 lar yarı sentetiktir, tam sentetik yağları yoktur ya da zor bulunur. 10-40 yarı sentetik yağ motor soğukken yeterli yağlamayı yapamaz, subap fincanlarından ses gelir, dizel motor gibi ses çıkarır, bu sesi duymamanız imkansız soğuk havalarda. Bunun için de motor soğukken yağlamayı daha rahat yapacak soğukta daha ince bir motor yağı iş görebilir ancak. tam sentetik yağ kullanarak soğuk havalarda bu ilk çalıştırmada gelen traktör gibi ses çok azalır.

0-40 ya da 5-40 tam sentetik yağlar 10-40 yarı sentetik yağlardan kalındır. 5w-30 < 0w-40 < 5w-40 < 10w-40 kalınlık sıralaması. haliyle 5w-30 dan kalın hangi yağa geçseniz yağ eksiltme azalır ya da durur, durması da aşınmaya bağlıdır. 10w-40 yarı sentetik kullanmaktansa ben tam sentetik kullanmayı ve eksiltme durumuna göre mobil 1 esp 5w-30 < mobil 1 esp ya da new life 0w-40 < mobil 1 peak life 5w-50 < mobil 1 extended life 10w-60 sıralamasıyla gitme taraftarıyım.

evet tam olarka o ses son 1-2 aydır gelmeye başladı ve bu yağa geçince ses kesildi (acaba motore çok zarar verilmişmidir ? ).. peki bu yağ için ne düşünüyorsunuz ? 5w istanbul kışı için yeterli winter büyüklüğü değil midir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, cicub :

evet tam olarka o ses son 1-2 aydır gelmeye başladı ve bu yağa geçince ses kesildi (acaba motore çok zarar verilmişmidir ? ).. peki bu yağ için ne düşünüyorsunuz ? 5w istanbul kışı için yeterli winter büyüklüğü değil midir ?

Mobil1 0w-40, Castrol edge 5w-40 iyi yağlardır. Aklınız yağda kalmasın. İstanbul gibi bir yerin kışında anlamazsınız farkını. Tam sentetikten şaşmayın ve yağ değişiminden hemen önce motor iç temizleyici kullanırsanız o ses çok azalır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

bende eski mazda 3 aracımda 10-40 kullanıyordum yeni aldığım aracımda mobil1 esp formula 5-30 kullanıyorum bir daha asla bu araca 10-40 yağ koymam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...