Jump to content

Mazda 3 Akü Değişimi


uçanmazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

19 dakika önce, egebilmuh :

Merhabalar,

2011 Mazda3 aracım var(Hatta 2012 trafiğe çıkışlı). Şu an araç bi gün çalışmadığında aküsü bitiyor, sabah sarj etmek zorunda kalıyorum. Ara sıra ışıkları açık unutunca yapıyordu ama kışın gelmesiyle birlikte iyice problem oldu. Bu sabah yine sarj ederek çalıştırdım. Akünün bu kadar zamanda bitmesi normal mi, yeni akü mü almak lazım? (Araç impressive donanımlı olduğu için koltuk ısıtma vs. gibi özellikleri var. Ayrıca zamanında xenon far vardı. Bi ara bozulduğu için xenon u iptal ettim. ) Bu aküden artık hayır gelir mi :)

Kamil benim aracımda 2011 model.  Havaların soğumasıyla aküm iyicene bana göz kırpmaya başladı.  O beni bırakmadan ben onu bırakmaya çalışıyorum şu sıralar.

Aküye net bir ömür biçmek zor iş. Kullanım tarzına bağlı olarak ömrü değişken. 4-5 Yıllık bir akü sahibisiniz. Bu süreçteki kullanım tarzı çok önemli. Motor çalışmadan uzun süreli far, müzik, fan, tavan lambası açık kalması ömürden çalıyor. Ben öyle ki yan katlanır aynalarımı bile motor çalışırken katlıyorum ki, yük aküye binmesin. İlk çalıştırma anında klimam ve xenon farlarım kapalıdır. Motoru çalıştırdıktan sonra devreye alırım.

Basit ve pratik bir akü testi var. Aracının önünü duvara yaklaştır. Farların açık modda, motoru çalıştır. O esnada farları gözlemle, farların tamamen sönüp tekrar yanıyor ise. Geçmiş olsun akün ömrünü bitirmek üzeredir. Sağlıklı aküde farlar sönmez, ufak bir titreme yada ton düşüklüğü olabilir sadece.

Açık kalan bir şeyden dolayı, boşalan akü her seferinde ömrünü kısaltır.

Şöyle güzel bir makalemiz var. Akü almadan kafanda bir şeyler şekillenebilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, İlhan :

u bırakmaya çalışıyorum şu sıralar.

Aküye net bir ömür biçmek zor iş. Kullanım tarzına bağlı olarak ömrü değişken. 4-5 Yıllık bir akü sahibisiniz. Bu süreçteki kullanım tarzı çok önemli. Motor çalışmadan uzun süreli far, müzik, fan, tavan lambası açık kalması ömürden çalıyor. Ben öyle ki yan katlanır aynalarımı bile motor çalışırken katlıyorum ki, yük aküye binmesin. İlk çalıştırma anında klima

Abi teşekkürler yorumların için.

Evet kullanıma çok dikkat ettiğimi söyleyemem.  Yan aynaları kontagı kapattıktan sonra kapatıyorum. Farlarım auto da duruyor ve ortam karanlıksa doğal olarak daha kontagı cevirince direk yanıyor. Ya da koltuk ısıtmayı 0 a getirmeden arabayı kapatıyotum. Açtığımda direk çalışmaya başlıyor. Radyo da aynı şekilde vs.

Dediğin testi yaparım ama çalışırken elektrik gidecek gibi oluyor, iç ışıklar da zorlanıyor, onu farkediyorum.

Yeni akü almak şart oldu sanırım. Dediğin yazıyı okudum, teşekkürler. Ona göre bir akü alayım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, egebilmuh :

Abi teşekkürler yorumların için.

Evet kullanıma çok dikkat ettiğimi söyleyemem.  Yan aynaları kontagı kapattıktan sonra kapatıyorum. Farlarım auto da duruyor ve ortam karanlıksa doğal olarak daha kontagı cevirince direk yanıyor. Ya da koltuk ısıtmayı 0 a getirmeden arabayı kapatıyotum. Açtığımda direk çalışmaya başlıyor. Radyo da aynı şekilde vs.

Dediğin testi yaparım ama çalışırken elektrik gidecek gibi oluyor, iç ışıklar da zorlanıyor, onu farkediyorum.

Yeni akü almak şart oldu sanırım. Dediğin yazıyı okudum, teşekkürler. Ona göre bir akü alayım.

 

Rica ederim.

Muhtemelen akün ömrünü bitirmiştir artık.  Ankara gibi soğuk bir şehirde olduğun için, elini bence çabuk tut. Akün her an seni yolda bırakabilir. Servis 70 amper yüksek kutup öneriyor.  Soğuk marş akımına bakarak alırsın. Bende kışlık lastiklerle birlikte bu işi en kısa sürede halledeceğim. Sonucu burada paylaşırım. 

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Bugün dörtlüler açık şekilde bırakıp 15 dakika sonra geldiğimde akü bana nanik yaptı.:dill: Acelem olduğundan eş-dost aramak yerine oto elektirkçi çağırdım 25 tl geçirdi gitti sağolsun. Hatırlarsanız Eskişehir buluşmasında da resim çekincez diye farları açık tutunca aynı sıkıntıyı yaşamıştım ama dostlarla bir arada olunca bedava yırtmıştım :) E malum üzerinde orjinal akü var ve 6 sene ile 75 bin km yi devirdi. Değiştirmek şart oldu da yüksek kutup olup olmaması çok fark yaratır mı sizce? Aşağıdaki linkteki ürünü almayı düşünüyorum ve yüksek kutup olup olmadığı bilgisi yok açıklamalarda. Markanın sitesinde de böyle bir açıklama göremedim.

http://akudunyasi.com.tr/otomobil-akuleri/varta-aku/varta-aku-60ah.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış bilmiyorsam yüksek kutup montaj kolaylığı ile alakalı bir durum.Kutup başları yüksek kutupta daha iyi oturuyor ve gevşeme ihtimali daha az.

Yalnız Akü alırken dikkat etmek gereken şeylerin başında (Akü markası ve kalitesini bir yana koyarak) amper ve CCA değeri yer alır.Bu iki değeri dikkate alarak akü temin etmenizi tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Teknisyen :

Yanlış bilmiyorsam yüksek kutup montaj kolaylığı ile alakalı bir durum.Kutup başları yüksek kutupta daha iyi oturuyor ve gevşeme ihtimali daha az.

Yalnız Akü alırken dikkat etmek gereken şeylerin başında (Akü markası ve kalitesini bir yana koyarak) amper ve CCA değeri yer alır.Bu iki değeri dikkate alarak akü temin etmenizi tavsiye ederim.

Bu konunun ilk sayfasında akülerle ilgli bir makale var, orda kış şartları açısından soğuk başlangıç akımının en az 420-450 olması gerektiği yazıyor. Bu aküde bu değer 540. Yüksek kutup sadece montajla alakalıysa sıkıntı yok ama sanırım başka bir boyutu daha var.Onu da öğrenip gönül rahatlığıyla alayım derdindeyim. Teşekkür ederim cevabınız için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, hsgrn :

Bu konunun ilk sayfasında akülerle ilgli bir makale var, orda kış şartları açısından soğuk başlangıç akımının en az 420-450 olması gerektiği yazıyor. Bu aküde bu değer 540. Yüksek kutup sadece montajla alakalıysa sıkıntı yok ama sanırım başka bir boyutu daha var.Onu da öğrenip gönül rahatlığıyla alayım derdindeyim. Teşekkür ederim cevabınız için...

Erdinç hiç internetten alma olayına girme derim. Sana yakın muhakkak bir oto sanayi vardır. İçinde de akü satışı yapan yer olsa gerek. Bu tip bir yerden alarak taktırmanı tavsiye ederim. 

Avantajı ne;

- Montaj ücreti almıyorlar. Elektriği kesmeden montajını yapıyorlar.

- Fiyatı intenetten biraz pahalı da olsa, eski akünü geri dönüşüm için alıp, alacağın akünün fiyatından düşüyorlar. Neredeyse internet fiyatına yada altına bile geliyor olabilir.

Bende kışın başında değiştirmiştim, burada yazmayı paylaşmayı unutmuşum. Mutlu akünün 70 Ah CCA değeri 600-650 arası bir değere sahip olan aküden almıştım.  Fiyat olarakta yanlış hatırlamıyorsam 200 liraya almıştım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlçede çok fazla seçenek olmadığından 72 A (soğuk çalışma akımı 640) İnci akü aldım. 225 tl verdim montaj ücreti falan vermedim.Üzerine aldığım ledleri bedava taktırdım, parkları da gündüz ledlerine uysun diye beyaza çevirdim.Konuyla alakası yok ama resimleri paylaşayım dedim.

IMG_20160814_145751.jpg

IMG_20160814_142620.jpg

IMG_20160814_142543.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar yaklaşık  1.5 sene önce mazda sahibi oldum.  ilk aldığımda farlar çok güzel bir şekilde aydınlatıyordu dün önümü bile kısa farlarda görmekten zorlandım . Aküyü ölçtürdüm elektrikçi akünün bittiğini söyledi . forumları baya bi okudum varta akü almaya karar verdim ,yanlız internette gezinirken ikinci el bi varta buldum, sahibi hiç arabaya takılmadı diyor elektrikli sandalye için almışlar  fiyat da uygun gibi geldi. Sıfır değerleri düşük yani 60 lık varta almaktansa linkteki 2. el 74 lük varta alınırmı ne dersiniz çok kararsızım ?

sıfır 60 amper varta 215 tl

2.el 74 amper 130 tl sizce ??

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-6-aylik-varta-74-amper-aku-saglam-361194888/detay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, theimam :

Arkadaşlar yaklaşık  1.5 sene önce mazda sahibi oldum.  ilk aldığımda farlar çok güzel bir şekilde aydınlatıyordu dün önümü bile kısa farlarda görmekten zorlandım . Aküyü ölçtürdüm elektrikçi akünün bittiğini söyledi . forumları baya bi okudum varta akü almaya karar verdim ,yanlız internette gezinirken ikinci el bi varta buldum, sahibi hiç arabaya takılmadı diyor elektrikli sandalye için almışlar  fiyat da uygun gibi geldi. Sıfır değerleri düşük yani 60 lık varta almaktansa linkteki 2. el 74 lük varta alınırmı ne dersiniz çok kararsızım ?

sıfır 60 amper varta 215 tl

2.el 74 amper 130 tl sizce ??

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-6-aylik-varta-74-amper-aku-saglam-361194888/detay

Bende yaklaşık 1 yıl önce Mutlu akü taktırmıştım. 74 amperlik, soğuk marj akımı 750-800 CCA aralığında bir akü almıştım 200 liraya. Mutlu, İnci aküde iyi markalardır. 

Şahsen 2.el bir akü almam... 

İlan açıklamaları doğrumu yalan mı ? Bilmek mümkün değil..

Bu arada satıcının diğer ilanları kısmına da bakmanızı tavsiye ederim ! 

10 tane playstation.. Oyun konsolu, hardisk vs de satıyor...

Normal kullanıma bağlı bir akünün minimum ömrü 5 yıl.. 85 lira fark var sıfırı ile diyorsunuz. Yıllığa vurduğunuzda 17 lira yapıyor size maliyeti..

Hiç maceraya gerek yok..Gidin sıfır akü alın..Akü önemlidir..Kaldı ki Eskişehir soğuk memleket, aman dikkat diyorum..

 

Bu arada şu konumuza da bir göz atın isterseniz. Akü alırken dikkat edilecek unsurlar şeklinde.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Drumble :

bende akü'yü bakımda ölçtürmeyi düşünüorum

5 yıl olmuş ömrünü tamamlamaya yakın olabilir akünüz. Tabi bu biraz kullanıma da bağlı ama.. 

Kendiniz mini bir akü testi yapabilirsiniz. Gündüzse kapalı bir otopark, gece ise aracınızın önü - farları bir duvara gelecek şekilde park edin. Ardından farlar açık vaziyette kontağı çevirip, enerjiyi vererek farlarınızı açın. Ardından kontağı tam çevirerek motorunuzu çalıştırın. Bu esnada farlar sönüyor mu ? Göz kırpıyor mu ? Eğer öyleyse akünüz size göz kırpmaya başlamış demektir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, İlhan :

Bende yaklaşık 1 yıl önce Mutlu akü taktırmıştım. 74 amperlik, soğuk marj akımı 750-800 CCA aralığında bir akü almıştım 200 liraya. Mutlu, İnci aküde iyi markalardır. 

Şahsen 2.el bir akü almam... 

İlan açıklamaları doğrumu yalan mı ? Bilmek mümkün değil..

Bu arada satıcının diğer ilanları kısmına da bakmanızı tavsiye ederim ! 

10 tane playstation.. Oyun konsolu, hardisk vs de satıyor...

Normal kullanıma bağlı bir akünün minimum ömrü 5 yıl.. 85 lira fark var sıfırı ile diyorsunuz. Yıllığa vurduğunuzda 17 lira yapıyor size maliyeti..

Hiç maceraya gerek yok..Gidin sıfır akü alın..Akü önemlidir..Kaldı ki Eskişehir soğuk memleket, aman dikkat diyorum..

 

Bu arada şu konumuza da bir göz atın isterseniz. Akü alırken dikkat edilecek unsurlar şeklinde.

 

Teşekkür ederim ilhan abi dediğiniz gibi mecareya gerek yok gidip sıfır mutlu yada varta akü alıp takmak en iyisi saygılar abimm..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç çalışır iken farların gücü azalmaz, akünün bitimi marşa bastığınızda ve ilk kontak açıldığında çalıştırmadan önceki devre, motoru zor çeviriyor veya uyarı lambaları sönükse akünün bitiminden bahsedilir. Çalışır durumdaki aracın farları düşüyorsa veya göstergelerde bazı saçmalıklar oluyorsa, (dolu deponun az göstermesi, devir saatinin düşmesi gibi) ozaman akü değil, şarj dinamosu arızası anlaşılmalıdır. Yetersiz şarj edilmesi sonucu, ateşleme sistemi enerjinin önemli bölümünü çeker, far ve diğer enerji tüketen kısımlara daha az amper kalır, dolayısıyla farların gücü düşer. Çünkü araç çalışınca akü devreden çıkar şarj dinamosu ile elektirik üretir, ayrıca aküyü şarj eder.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farlar ve akü arasında herhangi bir ilişki yok yukarıda da bahsedildiği gibi - en azından araç çalışırken - akünüzü değiştirdiğinizde de farlarınız sönük yanacak.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11.11.2016 at 00:24, renegade :

Araç çalışır iken farların gücü azalmaz, akünün bitimi marşa bastığınızda ve ilk kontak açıldığında çalıştırmadan önceki devre, motoru zor çeviriyor veya uyarı lambaları sönükse akünün bitiminden bahsedilir. Çalışır durumdaki aracın farları düşüyorsa veya göstergelerde bazı saçmalıklar oluyorsa, (dolu deponun az göstermesi, devir saatinin düşmesi gibi) ozaman akü değil, şarj dinamosu arızası anlaşılmalıdır. Yetersiz şarj edilmesi sonucu, ateşleme sistemi enerjinin önemli bölümünü çeker, far ve diğer enerji tüketen kısımlara daha az amper kalır, dolayısıyla farların gücü düşer. Çünkü araç çalışınca akü devreden çıkar şarj dinamosu ile elektirik üretir, ayrıca aküyü şarj eder.

hocam benim akü bitik zannedersem hem elektrikçi ölçüm yaptı hemde kısa bir süre 4 lüler açık kalmıştı gece saat birde ankara hava limanında perişan olmuştuk sağolsunlar 50 tl ye oradan görevlilerden  biri gelip bi cihazla çalıştırdı ama aracı ilk çalıştırdığımda bu gune kadar ikinci kez kontak çevirmedim üstelik burası çok soğuk bi yer  yeri geliyo araç bir hafta çalışmıyo. gösterge kısmında bazan ışıkların gücü düşüyo bazan tekrar yükseliyo o vakit farların gücünün azalması sarj dinamosundan mı kaynaklanır dersiniz ? bide pahalı bişeymidir bu şarj dinamosu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...