Jump to content

Michelin Alpin A4 Kışlık Lastik 1 Ay Kullanılmış


eray90

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar lastikleri 1 ay kullandım ve depoda saklı vaziyette duruyor.28 Ocak 2012 'de aldım 1 martta söktürdüm. kocaelide yaşıyorum merkezde yollarda pek kar olmuyor 1 kez karlı bir yerde kaldım o sinirle gittim 4 adet aldım :) şimdi depoda 600 TL'lik faturası duruyor. şu anda 450 TL gibi bir rakama vermeyi düşünüyorum lastikler sıfır desem yeri. fotoğraflarını isteyen arkadaşlar içinde 30 gün kullanılmış lastik toplasak 1500 km belki yaptı yapmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bende avensis'ten kalma kış lastıkleri var,sıfır gibi ama fırsat bulup ebatlarına bakamadım : )

İsteyen bir arkadaş vardı,konuyuda bulup kendisine ulaşamadım : )

İlgili mesajımı okursa veya ilgilenen varsa bende garajda çürümesini istemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım lastik ebatınız 185-65-14 çünkü 14 jant 65 yanak gerektirir. vede o sıtandartta lastikler genelde 65 yanak olur eminim karlastiği arıyan vardır hatta geçen hafta bir çok kar kış lastiği mevzusu oldu , ama genede ben derimki dursun belki gerekir karlı bir bölgeye gitme durumun olur kullanırsın ben olsam satmazdım zaman ne getirir bilinmez madem almışsınız dursun ne zararı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama her lastiğin bir kullanım ömrü var. Lastiği alıp kullanmasan da kauçuk özelliğini yitiriyor kurumalar ve çatlamalar oluyor. O yüzden çok uzun sürelide saklamanın bir anlamı yok. Birde İstanbul'da kışlık lastik çok şart değil bence. Üzerindeki mevcut lastik yol tutuşu ve ıslak zemin performansı iyiyse İstanbul'da şart değil bence. Kar kaç kere yağıyorda, kaç gün yerde kar kalıyorki sanki. Yine aynı şekilde buzlanma vs. çok sık olmuyor. Bütün kış boyunca 7-10 gün yerde kar olmuş olsa İstanbul'da, onda da arabayla çıkmamak lazım toplu taşımaya talim.

Hayır kışlık lastik olsa bile sen doğru düzgün yolunda gidiyorsun, adamın teki kabak lastiklerle çıkmış yola. Bütün trafiği kilitleyip alt üst ediyor. Kışı sert geçen şehirler için kesinlikle şart, ama İstanbul'da kişinin lüksüne kalmış bir durum bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

malesef ilhan kardeşim bu konuda size katılamayacam çünkü şahıs lastiği alalı 1 ay olmuş bir lastiğin ömrü 5 yıldır aşağı yukarı, vede kış lastiklerinin kullanım şartları bellidir illa kar yağması don olması gerekmez hava sıcaklıkları +7 derecenin altına düştüğü anda kış lastikleri kullanılmalıdır ve bahsi geçen yerlerdede kış aylarında +7 derecenin altında epey bir ay var bildiğim kadarıyla, yani +7 derecenin altında normal lastikler özelliğini kaybeder vede tutunması azalır ben önerimi tekrarlıyorum aynen;  siz bilirisiniz artık diyiceklerim bunlar. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan söylediklerinde kesinlikle haklısın. +7 derece kelimesi , artık kışlık lastik satış pazarlama konusunda firmaların klişeleşmiş sloganı oldu zaten. Elbetteki bu lastiğin bariz şekilde farkı ve faydası vardır. Yumuşak yapıya sahip marka ve model lastikler var. Daha önceki lastik tecrünbelerim arasında Bridgestone Potenza ve Bridgestone ER-300 Turanza Yüksek Performans Lastiklerini kullandım, Megane II ve Honda araclarımda. Yaz kış hiç utandırmadı beni. Michelin Energiy modelide kullandım Megane II aracımda, ıslak zeminde kızaklama yapıyordu. Miadını doldurduktan sonra ER-300 Turanza'ya geçmiştim hiç böyle bir sıkıntı yaşamamıştım.

Yani demem oki güzel bir Lastik tercih edilip, otomobil kullanma alışkanlıklarımıza dikkat ettikten sonra İstanbul'da hiç bir sorun yaşanmaz.

Nedir bu otomobil kullanma alışkanlıkları ?

Yağmurlu çamurlu havada dikkatli, kontrollü,yavaş kullanmak.

Kısa süreli yağıp geçip yerlerin hafif ıslak olduğu yerlerde yavaş kullanmak, ani fren yapmamak.

Takip mesafesine dikkat ederek.

Yaza göre virajlara biraz daha yumuşak girmek.

1-2 gün süreli yağan karda akbili alıp toplu taşımaya binmek. :)

İstanbul'da kışın lastikleri değiştirmek yerine, ben sürüş tekniğimi değiştiriyorum. Ama üzerindeki mevcut lastik muhakkak yüksek performans lastiği olmasına, yanaklarının güçlü olmasına, viraj ve ıslak yol performansının iyi oluşuna önem veririm. Şu an benim Guzuda Toyo var, miadı bittikten sonra bu sefer aklımda ve araştırmalarımda Yokohama var. Bakalım Kısmet..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kesinlikle haklısın bak şu an benim aracımın altındaki yazlık lastik lassa atrakta ama 4 mevsim kullanılabilecek bir lstik yumuşak vede hafifiten dişli istanbul taraflarında iş yapar ama burada değil, bide şu var eray90 ın bahsi geçen lastiğide o kadar abart bir kar lastiği değil normal kış lastiği yani kış ayları için ideal bir lastik oraların havalarına göre, bişey daha ekliyim herkes senin gibi dikkatli, hassas vede bilinçli değilki ben olması gerekeni söledim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım lastik ebatınız 185-65-14 çünkü 14 jant 65 yanak gerektirir. vede o sıtandartta lastikler genelde 65 yanak olur eminim karlastiği arıyan vardır hatta geçen hafta bir çok kar kış lastiği mevzusu oldu , ama genede ben derimki dursun belki gerekir karlı bir bölgeye gitme durumun olur kullanırsın ben olsam satmazdım zaman ne getirir bilinmez madem almışsınız dursun ne zararı var.

Cevabınız banaysa eğer,14 olabilmesi imkansız gibi önceki aracım 2004 avensis 14 çok pısırık kalır..Lastik lazım olabilmesi için aracımı (Lantis) değiştirmem gerekiyor,işten geldiğimde mutlaka bakacağım ebatlarına bende merak ettim : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabınız banaysa eğer,14 olabilmesi imkansız gibi önceki aracım 2004 avensis 14 çok pısırık kalır..Lastik lazım olabilmesi için aracımı (Lantis) değiştirmem gerekiyor,işten geldiğimde mutlaka bakacağım ebatlarına bende merak ettim : )

yoo cevabım eray beye lastik ölçülerini yanlış yazmış diye düşündüm, lastiklerini satmak istiyorda bende ebatı doğrulamak istedim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
×
×
  • Yeni Oluştur...