Jump to content

SKYACTIV Mazda6 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bence de bu emisyon olayı halkı fazla ümitlendiriyor. Şu kadar karbondioksit salandan şu kadar bundan bu kadar gibi bir ayrıma girmez bizim devlet bence. Yine motor hacmini temel alır fakat fazla karbondioksit salana +dan vergi yazar,  skyactiv gibi üstün çevreci olanlara da 50 € gibi bir vergi indirimi olur biter  :D  Onla da kendimize güzel bir öğle yemeği ısmarlarız acısını çıkarırız. >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • Yanıt 164
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    28

  • emregc

    30

  • mtutun

    21

  • EgeG

    38

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bu honest John çok yalancı bir adammış...

0:44 de "in June 2001" diyor sanki , Skyactive vizyonu bu kadar önceye dayanıyor olabilir mi..

Yalnız kayıtlarda 2011 de Majorca 'da  yapılan testlerde yer alıyor, heralde 2011 demek istedi John.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
http://www.youtube.com/watch?v=SzmHAngipok        videoda 2.0 150 hplik mazda6'nın 0-100ü var. 10.5 yada 11 sn de 100e ulaşıyor. 165hpliği 10snde ulaşır diye düşünüyorum. Mazda6 hantal değil  ama spor araba da değil  :D bence 165 hp d segmenti bir araba için 10sn fena değil.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halen alman arabasının iç mekan malzeme kalitesi ve yalıtımı yakalanamadı.kapılardaki plastikler benim çok hoşuma gitmedi 3 sene sonra şuanki mazda3ün durumuyla aynı olur.hafif olmasına bağlıyorum ama bu yol sesi nedir arkadaş benim migrenim var arabamın ses almaması lazım uzun yolda kötü oluyor.hadi mazda3 ü kaplatık şimdi bunu 117bine alıp taban döşemesini söktürüp kaplatılmaz ki.rakibimiz x preminyum markası bu araçta diyorlar ama baya zor :) daha iyi olabilirdi.daha önce d segmentte 2.0 alman arabası kullanıp almak isteyen müşteriler bu aracı çok hantal bulacaktır.ama d segmentte bence daha yakışıklısı mı diyeyim ağır abisi mi artık babası mı neyse yok.2.2 dizel çok güzel olur bunda hele birde 2. el :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halen alman arabasının iç mekan malzeme kalitesi ve yalıtımı yakalanamadı.kapılardaki plastikler benim çok hoşuma gitmedi 3 sene sonra şuanki mazda3ün durumuyla aynı olur.hafif olmasına bağlıyorum ama bu yol sesi nedir arkadaş benim migrenim var arabamın ses almaması lazım uzun yolda kötü oluyor.hadi mazda3 ü kaplatık şimdi bunu 117bine alıp taban döşemesini söktürüp kaplatılmaz ki.rakibimiz x preminyum markası bu araçta diyorlar ama baya zor :) daha iyi olabilirdi.daha önce d segmentte 2.0 alman arabası kullanıp almak isteyen müşteriler bu aracı çok hantal bulacaktır.ama d segmentte bence daha yakışıklısı mı diyeyim ağır abisi mi artık babası mı neyse yok.2.2 dizel çok güzel olur bunda hele birde 2. el :)

abi  kapı plastikleri uzun ömürlü olsun diye öyleymiş  :D ki fena değil bence idare ediyorlar taş gibi değil sonuçta :D Ben yol sesini de pek almadım açıkçası ki şirket aracı jetta bizim pek bir fark hissetmedim ne jettayla ne güncel 6 ile fakat mazda3 cidden yol sesi alıyor ona hiç itirazım yok :D Ben bir tek yeni 6da çok az rüzgar sesi hissettim fakat rüzgar yalıtımı olayı arabadan arabaya çok değişiyor sanırsam  :nea:  Passat kadar sessiz değil fakat bunun spor otomobil yapma emellerinin altında tasarlanndığını unutmamak lazım sonuçta passatın 508in insignianın veremeyeceği eğlence 6da var :D ben hala ses yalıtımının çok kötü olmadığını düşünüyorum. Bu cumartesi bostanlarda test sürüşü varmış babamı ikna etmeliyim tekrar binip kontrol etmek için :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halen alman arabasının iç mekan malzeme kalitesi ve yalıtımı yakalanamadı.kapılardaki plastikler benim çok hoşuma gitmedi 3 sene sonra şuanki mazda3ün durumuyla aynı olur.hafif olmasına bağlıyorum ama bu yol sesi nedir arkadaş benim migrenim var arabamın ses almaması lazım uzun yolda kötü oluyor.hadi mazda3 ü kaplatık şimdi bunu 117bine alıp taban döşemesini söktürüp kaplatılmaz ki.rakibimiz x preminyum markası bu araçta diyorlar ama baya zor :) daha iyi olabilirdi.daha önce d segmentte 2.0 alman arabası kullanıp almak isteyen müşteriler bu aracı çok hantal bulacaktır.ama d segmentte bence daha yakışıklısı mı diyeyim ağır abisi mi artık babası mı neyse yok.2.2 dizel çok güzel olur bunda hele birde 2. el :)

benimde Mazda 3 te beğenmediğim yerler kapılardaki ucuz plastik hissi ve vites topuzunun soyulmaya başlamasıydı..Kısa mesafelerde yol sesi pek sorun değildi ancak 1000 km yol gittiğim zamanlarda dayak yemiş gibi oluyordum..Koltuklar özellikle sürücü koltuğu çok rahattı ancak arka koltuk malzeme kalitesi yine bana göre vasattı.

Umarım yeni Mazdalarda bu tip parçalardaki malzeme kalitesini arttırırlar..

Hiç VW kullanmadım ancak yolculuk yaparken açıkçası malzeme kalitesini hissediyordum..Anti VW ci olmama rağmen bazen jetta aklımı çelmiyor değil..

Mazdayı çok eleştirmeme rağmen sanırım yeni Mazdaları bekleyeceğim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Varsın araçdaki kusur yol sesi olsun , artık dert değil , herhangi bir döşemeciye gidip taban halısının altına ziftli keçe serdirin (yaklaşık 200-300 tl maliyeti olur malzeme dahil) orninal izolasyonunuda üstüne koydunuz mu yol sesi rahatsız etmez artık...

Mesela Jetta da benim araçdan daha fazla yol sesi var, tabana ziftli keçe serdirince dişli lastikleri olan vitara solladı komşunun jettasını , bizzat kendimiz  test ettik...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde Mazda 3 te beğenmediğim yerler kapılardaki ucuz plastik hissi ve vites topuzunun soyulmaya başlamasıydı..Kısa mesafelerde yol sesi pek sorun değildi ancak 1000 km yol gittiğim zamanlarda dayak yemiş gibi oluyordum..Koltuklar özellikle sürücü koltuğu çok rahattı ancak arka koltuk malzeme kalitesi yine bana göre vasattı.

Umarım yeni Mazdalarda bu tip parçalardaki malzeme kalitesini arttırırlar..

Hiç VW kullanmadım ancak yolculuk yaparken açıkçası malzeme kalitesini hissediyordum..Anti VW ci olmama rağmen bazen jetta aklımı çelmiyor değil..

Mazdayı çok eleştirmeme rağmen sanırım yeni Mazdaları bekleyeceğim..

Bende anti vwciyim ama jetta konfor yalıtım kalite olarak üstün.opel astra j kullandım 1 sene o jettadan golftende üstündu.ben mazdanin bu konularda geliştirme yapmamasını anlamıyorum.ornegin cx9 rx8 mx5 gibi araçlar kullandım mazdanin diğer araçları gibi degil sanki 2356 üvey evlat :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla bizde 2011 6 bide şirketin verdiği jetta var. İkisine de üst üste biniyorum haftada. Mazda6 yol sesi olarak önde oturunca jetta ile aynı. Yol sesi olarak jettadan hiç farkı yok mazda6nın. Arka koltuklarda mazda6 yol sesi alıyor orası bir gerçek.. ama ön koltuklarda yok. bunu arka koltukta oturup kafanızı öne getirip anlayabilirsiniz  :D süspansiyonlar jettanın süspansiyonlarından daha yumuşak gibi fakat aradaki kalite çok belli oluyor. jettanın süspansiyonları kalitesiz gibi geldi çukurlarda tak tuk ses geliyor. Rüzgar yalıtımı olarak jettanın kapılarından bazen rüzgar sesi geliyor çok nadir.. Mazda6da çok nadir ön camdan geliyor o da hava rüzgarlıysa. 

Tabi bu araba yol sesi alıyor veya almıyor demek için bir de iyi asfaltta gitmek lazım. mazda bostanların bulunduğu yol o konuda çok başarılı kaymak gibi asfalt var sonuçta kısıklı diye geçiyor bulunduğu yer :D Ben yeni6ya bindiğimde yol sesi olarak çok rahatsız edici birşey bulmadım ama sağ arka kapıda biraz rüzgar sesi vardı.  Ama dediğim gibi arabadan arabya değişiyor biz bu 6yı almadan önce grisi ile test sürüşü yapmıştık onda da arka kapılarda rüzgar sesi vardı ama bizimkinde yok hiç te duymadım. Son kararı vermek için cumartesiyi bekleyeceğiz. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6'nın birebir rakibi VW Passat. Eğer ikisini iç mekan kalitesi olarak kıyaslarsam, Passat 6'nın yanına yaklaşamaz bile. Zaten önceki ve bu nesil Passat otomobil basınından da kendi ülkesinde bile iç mekan kalitesi için olumsuz eleştiriler alıyor.

Bir de iç mekan kalitesini sadece yumuşak plastik olarak düşünmeyin lütfen. Bu konu artık neredeyse bir bilim haline geldi. En uzun ömürlü iç mekanlar yumuşak malzeme kullanılan iç mekanlar değil, aracın ömrü boyunca maruz kalacağı dış yıpranma etkileri iyi hesaplanarak seçilmiş dayanıklı malzemelerdir. Genel eğilim sürücü ve yolcuların el ve gözleriyle sık temas eden bölgelerde kalite hissini yükseltmek için mat ve yumuşak malzemeler kullanılmasıdır. Bunun haricindeki bölgelerde ise genellikle yeniden kazanımlı, çevreci, sert ama dayanıklı malzemeler kullanılmaya çalışılır. Plastiğin sert olmasının veya derinin sert olmasının kalite ile ilgisi sandığınızdan sınırlıdır.

Örneğin daha önce sahibi bulunduğum bir Premium aracımda ceylan derisi ve inanılmaz pahalı bir deri döşeme mevcuttu. Araçlarımdan birinde bu deri 3 bin km civarı diğerinde ise 35 bin km civarı yıpranmaya başladı. İş ortağıma benden geçen Honda Accord aracı daha yeni sattık. Araç 9 yaşında ve 185 bin km idi ve gerçekten de bakımsız kullanılmıştı. Deri döşemeye bir temizlik yeni gibi kullanın... Plastikler kaya gibiydi ama en ufak bir yıpranma, çatlama, renk solma, kabarma hiçbir şey yoktu. Daha önce iç mekanı çok kaliteli olduğu söylenen bir Premium aracımda kabaran plastiklerle ve bir diğer Avrupa malı araçta da sürekli üzerindeki boyası atan kapı tutamağı ile uğraştığım için biliyorum bunun kıymetini...

Yeni Mazda 6'nın iç mekanına oturmadım ama benim CX-5 ile hemen hemen aynı olduğu için şöyle bir yorum yapabilirim;

CX-5'in iç mekan kalitesi VW Tiguan'dan bir derece yüksektir.

Mazda 6'nın iç mekan kalitesi de VW Passat'tan yüksektir.

Mazda 3 ve VW Jetta kıyaslamasını sağlıklı yapamam, çünkü her ikisini de detaylı incelemedim.

Ve hatta çok rahat söyleyebilirim. CX-5'i alırken çok yoğun bir şekilde Mercedes A serisi, B serisi, C serisi ve yeni CLA serisi ile haşır neşir oldum. E serisi derseniz, tamam E serisi CX-5'ten daha kaliteli bir iç mekana sahip. Peki ne kadar ileride? Fiyatı kadar değil bence... Bunların hepsi kalitesi ile meşhur Premium modeller. CX-5'in iç mekan kalitesi bu araçların hiçbirinden aşağıda değil. İnanın fanatiklik yapmıyorum ve çok dikkatli söylüyorum. Tanıyanlar bilir zaten bu forumda en az Mazda fanatiği ben olabilirim. Fanatik olanlar daha iyi olduğunu bile söyleyebilir. 

Bir başka örnek; bir Premium rakibinde Mazda 6'nın kumaş döşeme standarttır. Deriye para verirseniz yapay deri gelir ekstra fiyata. Orijinal deri Türkiye'ye gelmez, daha daha ekstra öderseniz size özel ithal edilir. Mazda 6'da, CX-5'de gerçekten yüksek kaliteli gerçek deri standarttır. (en azından Türkiye'de) Öyle yapay deri gibi sağlıksız bir opsiyon yer almaz... Bakın 30 derece havalarda güneş altında pişmiş CX-5'e biniyorum, koltuğa oturunca yanmıyorum. Bu sıcakta sırtım terlemeden seyahat edebiliyorum.

Kapı plastiklerini ele alırsak CX-5'in, kaliteyi yumuşaklıkta arıyorsak haklısınız. Ama size şöyle ifade edeyim, ben kapıdaki plastiklerde, ön konsoldaki yumuşak plastiklerden daha fazla kalite görüyorum...

Yalıtım konusunda diyebilirim ki; CX-5 daha önce sahip olduğum BMW 5 serisi aracın sürüş sessizliği ve dinginliği CX-5'te de var. Japon araçların zayıf yalıtımı konusunda kesinlikle haklısınız, ancak CX-5 beni olumlu yönde şaşırttı. Umarım yeni 3 de öyle olur. CX-5'in davlumbaz içlerindeki pütür kaplama üstündeki ekstra halı tipi izolasyon kaplamayı daha önce hiçbir araçta görmedim.

halen alman arabasının iç mekan malzeme kalitesi ve yalıtımı yakalanamadı.kapılardaki plastikler benim çok hoşuma gitmedi 3 sene sonra şuanki mazda3ün durumuyla aynı olur.hafif olmasına bağlıyorum ama bu yol sesi nedir arkadaş benim migrenim var arabamın ses almaması lazım uzun yolda kötü oluyor.hadi mazda3 ü kaplatık şimdi bunu 117bine alıp taban döşemesini söktürüp kaplatılmaz ki.rakibimiz x preminyum markası bu araçta diyorlar ama baya zor :) daha iyi olabilirdi.daha önce d segmentte 2.0 alman arabası kullanıp almak isteyen müşteriler bu aracı çok hantal bulacaktır.ama d segmentte bence daha yakışıklısı mı diyeyim ağır abisi mi artık babası mı neyse yok.2.2 dizel çok güzel olur bunda hele birde 2. el :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi yine döktürmüşün doğru söze ne denir  :D  Hatta merser'deki halil usta der mercedes bile çok bozdu diye. s klasstan başlar kalitesi diye. mazdanın far camı kırılsın içindeki ampul çürümez ama başka bir markanınki kırılsa iki güne çürür der. mazda2 bu yüzden çok pahalı der  :D  Hatta başka bir önemli bilgi vereyim halkımızın taptığı 3 ve 5 kasalarda kullanılan deri koltuk vinnextir. yani suni deri. bunu babası deri sektöründe en eskilerden olan biri olarak söylüyorum. babamın söylediğine göre bmwlerdeki deri koltuklar deri fabrikalarındaki artık deri parçalarının presslenip sıkıştırılması ile elde edilen düşük kaliteli malzemelerdir. Zaten arabanızdaki deri koltuk gerçekse hemen anlarsınız. Gerçek deri koltuk yazın kumaşa göre çok daha az terletir. Halk tam tersi olarak düşünür fakat gerçek deri daha az terletiyor. Onun dışında bmw 5 serisi  ile de test sürüşüne çıktık ve arkadaki yol sesi jettadan az değildi  :nea: o kadar para veriyorsunuz yol sesi yine normal düzeyde. Aynı şeyler keza vw için de geçerli.

mustafa abinin dediği gibi çok yumuşak plastik kaliteli demek değil bence de. jettanın göğüs plastiği aşırı yumuşaktır. Fakat işçilik faktörü VASAT..  Şöyle diyeyim sert plastikli kısımların birleşme noktalarında araba ilk geldiğinde plastik kıymıkları vardı. O denli özensiz birleştirilmiş. Plastikte kıymık olur mu demeyin vardı...  Plastiklerin birleşme kısımlarındaki rezilliğe değinmiyorum bile. Mazda3teki kapı plastikleri serttir kabulum göğüs plastiği tek yumuşak fakat mazdanın hiçbir modelinde düşük işçilik görmedim ben. Mazda2nin bile işçiliği çok başarılı. Unutulmaması gereken nokta işçilik ve plastik kalitesi ap ayrı şeyler. Ben passata bindiğimde kendimi mazda6daki gibi güvende hissetmiyorum. Mazdalarda elinizin gittiği herhangi bir parçaya dokunduğunuzda sağlamlığı hissediyorsunuz. Vwde bu yok ama vw yumuşak malzeme kullanıyor :D Bu yüzden mazdanın malzemelerini çok başarılı buluyorum hem kaliteli hem güven verici. 

Ben mazda'ya gözüm kapalı güvenirim mesela. Mazda bir model çıkardığında acaba nerden çalmışlar diye araştırmam :D Mazda öyle araçlar yapar ki müşterisini yolda bırakmamak arızalarla uğraştırmamak için çok daha fazla satacağını bile bile hala çift debriajlı şanzıman ve turbo motor sistemine geçmez.  Bu yüzden mercedes te bmw de olsa alman araçlarına güvenmem çünkü onlar için müşteriyi madur etmemek değil, müşteriye arabaya makyaj yapıp yüksek kar ile satmaktır. Bkz.  adamlar e klasse a 1.6 motor koymuşken mazda, 6ya bile inatla 1.6 koymadı.  Vw'ye bakın mesela.. Üretilen her DSG arıza çıkarıyordur heralde. Kronik arızalı bir şanzıman oldu dsg artık fakat ona rağmen vw bu şanzımanı üretip satıyor. neden çünkü çok satıyor :D Müşterim yolda kalmış, arabası bozulmuş vs vs adamın umrunda değil çünkü parayı cebine atmış. Burada iş ahlakı, saygısı ve üretilen mala saygı söz konusu. Mazda mühendisleri otomobillerine çok saygı duyuyorlar.. Bu saygı genellikle japonlarda hep var. Tv sektöründe bile sharp ve sony tvlerin durumu ortada. Smart TV olayına en geç giren iki TV  markası oldukları için çoğu insan sony ve sharp tvlere eskisi gibi değil artık kötüler vs. yorumlar yaptı fakat sony veya sharp tvleri alın samsung veya philipsin yanına koyun görüntüler arasında enfes farklar vardır çünkü sony ve sharp en pahalı panelleri kullanır. Japonlar hep böyle daha fazla satmak için değil işin orijinalliğini ve sağlamlığını korumak için uğraşırlar..

Konu fazla dağıldı galiba :nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mtutun abi yumuşaklik degil benim dediğim olay.kendi arabalarımdan ornek verirsem mazda 3 un direksiyon kumanda plastikleri kapı plastikleri orta konsoldaki plastikler gösterge cercevesindeki plastikler gercekten kotu.kapilar ne olursa olsun gunes gördüklerinden daha gevrek hale gelip üzerinde çeşitli deformasyonlar olabiliyor.bu plastik malzemelerin sertlikleri fakli oldugundan yazin tikirdamalar da artiyor.camlar acilip kapanirken dosemenin oynamasinin onune bir turlu gecilemedi.opel astra j aracimda yada golf 5 6 audi a4 aracimda hic boyle bir durum olmadi.benim kalite ölçütüm spalding indoor basket topu yumusakligi degil.ornegin mazda 3.te konsolu tamamen saran plastikte sert ama kaliteli.bmw 320xd sahibiyim 19inch jantlari olmasına rağmen yol sesi bu araçta mazda 6 daki gibi yok.hemde bu araç dizel.benim kalite ölçütüm gözle degil 3 5 sene kullanım sonrası bir yorumuma göredir.mazda 3 benim bu zamana kadar kullandığım araçlara bakış o kadarda kaliteli degil.hareket eden kapilarla hic degil.bu araçtan memnun olmamam anlamına gelmiyor ama beni yollarda 5 kere bırakan 2 kere klima kompessoru Bodrum'un 45 derece sıcağında patlayan vag grubu aracının icinde boyle bir durum yokken kullanımı daha zevkli sahibini uzmeyen mazdalarda daha kalite olmasını beklerdim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi dostum, Mazda 3 ile ilgili hiç tecrübem yok. Bu sebeple bir yorum yapamıyorum ve görüşlerine saygı duyuyorum.

Daha önce de dediğim gibi, yol sesi Japon araçlarında ciddi problem zaten. Hem de ayrımsız hepsinde. Bu yönüyle CX-5 beni çok şaşırttı. Aynı alt yapıda olduğundan Mazda 6'nın da iyi olacağını düşünüyorum. Hiç bunlardan birisini test ettin mi? Eğer ettiysen veya edersen yol sesini senin BMW ile kıyaslarsan sevinirim.

Bu arada yeni kasa mı, bir önceki kasa mı 3.20xd? Bu aracı Mazda 3 ile kıyaslaman biraz haksızlık olabilir ancak. Çünkü BMW 3 serisinin sınıfsal rakibi Mazda 6, üstelik Premium olduğundan dolayı 1,5 üst sınıf sayılır.

Bir de şunu da belirteyim. Genellikle Japon otomobilleri işçilik kalitesi (yani birleştirme kalitesi) gayet iyi olur iç mekanda. Ancak aynı şeyi CX-5 için söyleyemem. Detay işçiliklerinde birçok zayıflığı da şaşkınlıkla izliyorum. Bunların hiçbirisi aracın  kullanımına ya da ömrüne etki edecek şeyler değil. Ancak sınıfının (kompakt SUV-orta sınıf) en iyi iç mekanını yaratıp, bunu kötüce sayılabilecek bir işçilikle birleştirmek garip! Benim araç 26 Kasım 2012 üretimi ve 2012 yılında CX-5 planlanandan fazla talep gördüğü için 2 kere üretimi arttırıldı. Bu durum bantta sürdürülebilir imalat kalitesini zorlamış da olabilir. 

Mtutun abi yumuşaklik degil benim dediğim olay.kendi arabalarımdan ornek verirsem mazda 3 un direksiyon kumanda plastikleri kapı plastikleri orta konsoldaki plastikler gösterge cercevesindeki plastikler gercekten kotu.kapilar ne olursa olsun gunes gördüklerinden daha gevrek hale gelip üzerinde çeşitli deformasyonlar olabiliyor.bu plastik malzemelerin sertlikleri fakli oldugundan yazin tikirdamalar da artiyor.camlar acilip kapanirken dosemenin oynamasinin onune bir turlu gecilemedi.opel astra j aracimda yada golf 5 6 audi a4 aracimda hic boyle bir durum olmadi.benim kalite ölçütüm spalding indoor basket topu yumusakligi degil.ornegin mazda 3.te konsolu tamamen saran plastikte sert ama kaliteli.bmw 320xd sahibiyim 19inch jantlari olmasına rağmen yol sesi bu araçta mazda 6 daki gibi yok.hemde bu araç dizel.benim kalite ölçütüm gözle degil 3 5 sene kullanım sonrası bir yorumuma göredir.mazda 3 benim bu zamana kadar kullandığım araçlara bakış o kadarda kaliteli degil.hareket eden kapilarla hic degil.bu araçtan memnun olmamam anlamına gelmiyor ama beni yollarda 5 kere bırakan 2 kere klima kompessoru Bodrum'un 45 derece sıcağında patlayan vag grubu aracının icinde boyle bir durum yokken kullanımı daha zevkli sahibini uzmeyen mazdalarda daha kalite olmasını beklerdim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatırlar mısın? 2012 Mayıs'ında CX-5 testi yapıp, yazmıştım. Bir süre sonra o test yazısının devamını, bu sefer araç sahibi ve uzun dönem testi olarak yazacağım. Ben yazdıktan sonra direk Recep Abi'nin kapısına dayanıp, bu aracı bana ver diyeceksin. Eğer Recep Abi halen oradaysa, bilmiyorum. Dışarıda pek avukat kalmadı da!

Sürdürülebilir Zoom Zoom var mı ona bak abi sen, gerisi teferruat :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sahibi olduğunuz Mazda'ların kıymetini bilin derim. Dün Onur'la Evo'daydık. Onur'un aracının fan motorunu hızlı bir şekilde değiştirdiler. Bizde soluğu  Bmw Borusan Oto İstinye'de aldık.

Bütün araçların içine girdik, çıktık, buna Mini'ler dahil. Mini'lerin dışarıdan albenisi çok güzel, ama içi tam bir facia. Aynı keza Bmw 1 ve 3 serisinde acayip hayal kırıklığı yaşadık. Tamam dış kasa güzel hoş. Ama aracın içine girdiğinde ön kokpit, kullanılan malzeme, eşya gözleri, torpido vs..çok vasat.

Bmw 5 ve üzerine lafımız yok. 5'den sonra sanki sihirli değnek değmiş gibi, sonraki seriler.

O gün Bmw 5.25D XDrive Test sürüşü imkanımız oldu. Onur'la İstinye'nin o virajlı yolunda 0-100 Km'yi 10 saniyede gördük diyebilirim. Yine klasik eşya koyma gözleri, torpido çok küçük. İlk dikkatimizi çeken kapılar vakumlu idi, kapı tam kapanmayıp açık kalsa bile kendi kendine kapatıyor. Çok atak ve seri bir otomobil.

Oradan da aldık havamızı, istikamet doğru Mazda Bostanlar Altunizade'ye. Hem yeni açıldıkları için hayırlı uğurlu olsun demeye, hemde yeni Mazda 6'ya bakmaya. Mazda 6, Bmw 3 serisi ile kıyaslanamaz bile. Mazda 6'ya ciddi bir haksızlık olur bence. Bmw'nin 3 serisinde gerçekten sadece adı var. Mazda 6'daki  donanım, iç malzeme kalitesi, ön kokpit gerçekten çok iyi. Bu kaliteyi biz 5 serisinde, ve üstünde görebildik.  Bu arada kullandığımız araçta sahip olduğu donanım ile 260-270 Bin TL arası bir araçtı sanırım.

Mazda 6 ile Bmw 3'ü kıyaslayanlara, lütfen alıcı gözle her iki aracıda çok iyi inceleyin derim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan, ben forumlarda genelde otomobillerin kötü yönleri hakkında çok konuşmayı sevmiyorum. Çünkü binlerce üyemiz var, yanlış anlaşılabilir. Ancak yorumuna aşağıdaki kendi fikirlerimle ve 4 adet 5 serisi sahibi olmuş bir kişi olarak kendi fikrimi eklemek istiyorum;

- Güncel BMW 3 serisi bence içiyle-dışıyla bugüne kadar üretilmiş en iyi 3 serisi.

- Bir önceki 3 serisi içiyle dışıyla inanılmaz bir hayal kırıklığıydı benim için. Zaten son jenerasyon hariç, düzgün iç mekanlı bir 3 serisi de bana göre hiç olmadı.

- Hakeza BMW 1 serisi de öyle, bugünkü de dahil.

- Buna Mercedes C serisini de dahil edebiliriz.

- BMW 5 serisi ile başlıyor ve bambaşka oluyor yorumuna kesinlikle katılıyorum. Bu sebeple 3'ün boyutları bana daha uygun olduğu halde hep 5 serisine gittim. 5 iç mekanda her zaman ayrı bir Dünya'ydı. Bir önceki kasa (E60) kesinlikle hariç. E60 bence arada olumsuz anlamda kaçtı...

- Bugünkü 3 serisinin iç mekanıyla ilgili yorumuna çok katılmıyorum. Bence dizayn olarak da, malzeme/işçilik olarak da başarılı. Kumaş koltuk döşemesi ve yapay deri kalitesi hariç. Bunları beğenmiyorum. Mazda 6 iç mekanı daha iyi değil, daha geniş ve dizaynın yapısı itibarıyla daha kaliteli izlenimi veriyor. BMW iç mekanı ve kokpiti küçüklüğünden dolayı biraz hafif izlenim veriyor ama öyle değil. Ama rahatlıkla eşit olduklarını söyleyebilirim.

- Ben iddia ediyorum ki, CX-5'in iç mekanı X1'den daha kaliteli. Ancak bunu en iyi önceden X1 sahibi olan ve şimdi CX-5 kullanıcısı Özgür (oscaryasa) söyleyebilir.

Tabi bunların hepsi benim şahsi fikrim ve dizayn/kalite algısı konuları biraz sübjektiftir.

Arkadaşlar sahibi olduğunuz Mazda'ların kıymetini bilin derim. Dün Onur'la Evo'daydık. Onur'un aracının fan motorunu hızlı bir şekilde değiştirdiler. Bizde soluğu  Bmw Borusan Oto İstinye'de aldık.

Bütün araçların içine girdik, çıktık, buna Mini'ler dahil. Mini'lerin dışarıdan albenisi çok güzel, ama içi tam bir facia. Aynı keza Bmw 1 ve 3 serisinde acayip hayal kırıklığı yaşadık. Tamam dış kasa güzel hoş. Ama aracın içine girdiğinde ön kokpit, kullanılan malzeme, eşya gözleri, torpido vs..çok vasat.

Bmw 5 ve üzerine lafımız yok. 5'den sonra sanki sihirli değnek değmiş gibi, sonraki seriler.

O gün Bmw 5.25D XDrive Test sürüşü imkanımız oldu. Onur'la İstinye'nin o virajlı yolunda 0-100 Km'yi 10 saniyede gördük diyebilirim. Yine klasik eşya koyma gözleri, torpido çok küçük. İlk dikkatimizi çeken kapılar vakumlu idi, kapı tam kapanmayıp açık kalsa bile kendi kendine kapatıyor. Çok atak ve seri bir otomobil.

Oradan da aldık havamızı, istikamet doğru Mazda Bostanlar Altunizade'ye. Hem yeni açıldıkları için hayırlı uğurlu olsun demeye, hemde yeni Mazda 6'ya bakmaya. Mazda 6, Bmw 3 serisi ile kıyaslanamaz bile. Mazda 6'ya ciddi bir haksızlık olur bence. Bmw'nin 3 serisinde gerçekten sadece adı var. Mazda 6'daki  donanım, iç malzeme kalitesi, ön kokpit gerçekten çok iyi. Bu kaliteyi biz 5 serisinde, ve üstünde görebildik.  Bu arada kullandığımız araçta sahip olduğu donanım ile 260-270 Bin TL arası bir araçtı sanırım.

Mazda 6 ile Bmw 3'ü kıyaslayanlara, lütfen alıcı gözle her iki aracıda çok iyi inceleyin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz 520 ile test sürüşü yaptığımızda dip gaz yaptırtmışlardı babama hem de spor modda. Ben de merak ediyordum bu kadar övülüyor bu 520 esprsi ne diye. Dizel olmasına rağmen koltuğa gömme hissi bizim benzinli 6dan çok daha azdı. Hantal değil fakat ne hızlanırken zevk alıyorsunuz ne birşey.. Bmw 3 serisinin içi son derece kötü bence de..  6 ve cx5in içi fotoğraftakielrden de daha etkileyici duruyor içine oturduğunuz zaman. Kısmetse bu cmt tekrar 6 ile test sürüşü yapmaya gidicez bostanlarda :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...