Jump to content

Küçük turbo motor, büyük naturel motor???


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şimdi en az yakan araç hangisi ? Feci ekonomik bir araç alalım desek ?

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

bisiklet ;) ama feci kalori yakar
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi en az yakan araç hangisi ? Feci ekonomik bir araç alalım desek ?

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

1.0 litrellik araclar var onlardan al abi :) 60-70 le gidersin az yakar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kolay iş mi kaldı memlekette... Yakında nefes almaya bile sayaç takacaklar...

:D

ya ben engelli olduğum için biraz fazla biniyorum diyeceğim ama olmayacak :) Eskişehir'de çok ışık var, dur kalk 12lt görüyorum diyeyim de olsun :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya ben engelli olduğum için biraz fazla biniyorum diyeceğim ama olmayacak :) Eskişehir'de çok ışık var, dur kalk 12lt görüyorum diyeyim de olsun :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Eskişehir'e uğrayıp çibörek yiyelim dediydik de, şehirde kayboluyorduk. Navigasyon sağolsun ne kadar kapatılmış (hidrolik duba) sokak varsa bizi oraya sokmuştu... Gerçekten çok ışık var ve geniş coğrafya üzerine kurulu... Allah kolaylık versin, sabır versin, bol para versin...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskişehir'e uğrayıp çibörek yiyelim dediydik de, şehirde kayboluyorduk. Navigasyon sağolsun ne kadar kapatılmış (hidrolik duba) sokak varsa bizi oraya sokmuştu... Gerçekten çok ışık var ve geniş coğrafya üzerine kurulu... Allah kolaylık versin, sabır versin, bol para versin...

;)

Amin amin, yeni 3 yada 1ç6 cx5 gelene kadar az yakan bir şey verse de olur :)

adaylar 2008 colt 1.3

2004 corsa 1.3 dizel

hyundai i10 olmadı astina :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu başlığıyla ilgili olarak bir makale linki vermek istiyorum. Ne yazık ki İngilizce ve çok uzun olduğundan tercüme de edemeyeceğim. Ancak okumak isteyenlerin ilginç bulacağını düşünüyorum. Amerikalı gözüyle Avrupa'daki downsizing yani küçük hacimli turbo motor modası;

http://www.thetruthaboutcars.com/2013/10/how-european-fuel-economy-testing-will-kill-the-naturally-aspirated-engine/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu başlığıyla ilgili olarak bir makale linki vermek istiyorum. Ne yazık ki İngilizce ve çok uzun olduğundan tercüme de edemeyeceğim. Ancak okumak isteyenlerin ilginç bulacağını düşünüyorum. Amerikalı gözüyle Avrupa'daki downsizing yani küçük hacimli turbo motor modası;

http://www.thetruthaboutcars.com/2013/10/how-european-fuel-economy-testing-will-kill-the-naturally-aspirated-engine/

  Anladığım kadarıyla küçük hacimli turbo motorlar kağıt üzerindeki veriyi sadece NEDC testinde yakalayabilir. velevki bu değerlere çok yakın olan mantıklı değerleri gerçek hayatta  bir v6 hatta bir v8 ile yakalayabilmek mümkün. Turbolu motorlarda yük , yolcu sayısı artışı olduğunda  sarfiyat çok yükselmekte.  avrupalının küçük hacimli turbo motorlarla atmosferik motorları ortadan kaldırmak istemeleri; yakıt sarfiyatı ve emisyon değerleri yüksekliği bahanelerine sığınarak , tamamiyle  daha sık bakım aralıkları daha çok arıza olsun  parça ücreti, bakım masrafları hatta yakıt tüketimi artsın.Kazanalım Kazanalım Kazanalım  mantığı.

google translate ile yanlış anladıysam kusuruma bakmayın... ???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1990 lı yıllarda bir tanıdığımız istanbul mefruşatçılar çarşısında  işyerinden kandıradaki villasına amerikan v8 ile geçerken her hafta sonları uğrardı. Bana aracının uzun yolda şahin , doğanlarla çok yakın sarfiyat değerlerinde olduğunu söylemişti . ve ben şaşırmıştım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllarca Avrupalılar bize çevre düşmanı büyük hacimli V6, V8 kullanıcıları olarak baktı. Halbuki NEDC testleri o kadar geri kriterlere sahip ve gerçek hayat sürüş tüketim testi olmaktan uzak ki, Avrupa'da moda olan küçük hacimli turbo makinalar gerçek hayatta büyük hacimli natürel motorlardan daha fazla sapmaya sahipler. Sadece yük varken ve performanslı sürüşlerde de değil, gerçek hayatta herhangi bir sürücünün normal sürüş stilini hiç temsil etmiyor bu testler. Sonuçta da bugün görülüyor ki, Avrupa'daki küçük hacimli bir turbo makine, ABD'deki daha yüksek hacimli natürel bir makinadan çok daha çevreci değil. Ancak Avrupa'da vergilendirme NEDC verilerine göre yapıldığından bu küçük makinalar vergi avantajı ile çok tercih ediliyor ve popülerliklerini arttırıyor. Avrupa tüketim testleri natürel motorları öldürüyor...

Bu kadar uzun bir yazıyı tercüme etmek çok zor. Ancak yazının anafikri yukarıdaki gibi.

Tabi Amerikalı bu karşılaştırmayı 2,5, 3,0 lt motorlarla, V6'larla yapıyor ve Avrupalı'nın bize salladığı gibi bir çevrecilik farkı yok aramızda demeye getiriyor. Avrupa'nın çevreciliğinin kağıt üstünde olduğunu izah ediyor...

Bu durumu bize uyarlar ve 1.6 turbo makine ile karşılaştırılan natürel motoru 2.0 lt yaparsanız, 2.0 motor maliyeti, uzun ömrü, bakımları, tüketimi vb. her türlü veri ile öne geçiyor. Sadece performansta geri kalıyordu bugüne kadar. Yukarıda izah ettiğim gibi, Mazda bu konudaki dezavantajı yok eden (Skyactiv ile) ilk üretici oldu...

Makalenin bu konu başlığı ile ilgili yazdıklarımızı, uzak kıtadan destekler yapısı için buraya link verdim.

Sizin birebir paylaştığınız tecrübeleriniz de bunu doğruluyor zaten...

  Anladığım kadarıyla küçük hacimli turbo motorlar kağıt üzerindeki veriyi sadece NEDC testinde yakalayabilir. velevki bu değerlere çok yakın olan mantıklı değerleri gerçek hayatta  bir v6 hatta bir v8 ile yakalayabilmek mümkün. Turbolu motorlarda yük , yolcu sayısı artışı olduğunda  sarfiyat çok yükselmekte.  avrupalının küçük hacimli turbo motorlarla atmosferik motorları ortadan kaldırmak istemeleri; yakıt sarfiyatı ve emisyon değerleri yüksekliği bahanelerine sığınarak , tamamiyle  daha sık bakım aralıkları daha çok arıza olsun  parça ücreti, bakım masrafları hatta yakıt tüketimi artsın.Kazanalım Kazanalım Kazanalım  mantığı.

google translate ile yanlış anladıysam kusuruma bakmayın... ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu başlığıyla ilgili olarak bir makale linki vermek istiyorum. Ne yazık ki İngilizce ve çok uzun olduğundan tercüme de edemeyeceğim. Ancak okumak isteyenlerin ilginç bulacağını düşünüyorum. Amerikalı gözüyle Avrupa'daki downsizing yani küçük hacimli turbo motor modası;

http://www.thetruthaboutcars.com/2013/10/how-european-fuel-economy-testing-will-kill-the-naturally-aspirated-engine/

sagol dayı güzel link :) site de ilginç. Arabalar hakkında gerçekler :) Amerika'da v6 gol satıyor adamlar işte bu yüzden . ABD tüketicisi her seyin en iyisini istiyor. O yüzen elektronikte de her seyin iyisi oraya gidiyor . ABD'ye giden tv panelleri bile farklı . Şanslı adamlar :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2013 olarak ABD'de pazara çıkan 2.0 Skyactiv makinaların tüketimi çok beğenildi, performansı eleştirildi. 2014 model yılı olarak hemen 2.5 Skyactiv Cx5 piyasaya verildi. 184 bg, 250 nm, şimdi herkes çok memnun.

ABD tüketicileri diyor ki, 2.0 Skyactiv ile 2.5 Skyactiv'in tüketimi aynı ama performans çok farklı. Bizim ülkede birinin ÖTV'si %90, diğerinin %145!

Bu vergi artışının çevre ile ilgisi olmadığı ABD'de ispatlandığına göre, araç da tüm donanımları, markası, modeli ile aynı olduğuna göre, bizi daha performanslı otomobillere sahip olmaktan alıkoyan bu anormal vergi farkı sizce cemeat tarafından hökümetin fiyakasını çizmek için icat edilmiş olabilir mi?

sagol dayı güzel link :) site de ilginç. Arabalar hakkında gerçekler :) Amerika'da v6 gol satıyor adamlar işte bu yüzden . ABD tüketicisi her seyin en iyisini istiyor. O yüzen elektronikte de her seyin iyisi oraya gidiyor . ABD'ye giden tv panelleri bile farklı . Şanslı adamlar :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2013 olarak ABD'de pazara çıkan 2.0 Skyactiv makinaların tüketimi çok beğenildi, performansı eleştirildi. 2014 model yılı olarak hemen 2.5 Skyactiv Cx5 piyasaya verildi. 184 bg, 250 nm, şimdi herkes çok memnun.

ABD tüketicileri diyor ki, 2.0 Skyactiv ile 2.5 Skyactiv'in tüketimi aynı ama performans çok farklı. Bizim ülkede birinin ÖTV'si %90, diğerinin %145!

Bu vergi artışının çevre ile ilgisi olmadığı ABD'de ispatlandığına göre, araç da tüm donanımları, markası, modeli ile aynı olduğuna göre, bizi daha performanslı otomobillere sahip olmaktan alıkoyan bu anormal vergi farkı sizce cemeat tarafından hökümetin fiyakasını çizmek için icat edilmiş olabilir mi?

:D yok dayıcım . Sana sebebini söyleyeyim . Senin gibi katma değer oluşturan is adamlarını desteklemek yerine, varımızı yogumuzu satıp üzerine 600 milyar da borç yapıp müteahhitlere dağıttığımız için çevreyi korumak zorunda kalıyoruz . Adam 3 milyar ağaç dikmiş ! Kolay değil . Hal böyle olunca; mesela Elazığ'da vali Fahri bey caddemizi (800mt en fazla 1 km) aydınlatmak için 16 milyon eski parayla 16 trilyon ihaleye çıkan insan evladı senden benden daha az karbon saldığı için vergiler  artırılıyorlar . O Necip şahsiyetler, o paralarla sanayi üretimine girse cevre çok kirlenir. O yüzden en güzeli dışarıdan borç alıp, duble yol üzerine bsk asfalt yapacak, TOKİ deyip kibrit kurusu dizecek müteahhitlerimize dağıtılıyor . Aldığımız duyumlar, gördüğümüz yorumlar üzerine de söyleyebilirim ki bu efendiler paylaşmayı çok seviyorlar. Öyle ki bir yol firma alıyor , sonra devredilen 9. Firma inşaatı yapıyor . Aradaki 8 firma üretime girmediği için cevremiz korunuyor. Olay budur :) şucu bucu olmak değil, mücahit görünmek ve müteahhit olmak yeterli :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllarca Avrupalılar bize çevre düşmanı büyük hacimli V6, V8 kullanıcıları olarak baktı. Halbuki NEDC testleri o kadar geri kriterlere sahip ve gerçek hayat sürüş tüketim testi olmaktan uzak ki, Avrupa'da moda olan küçük hacimli turbo makinalar gerçek hayatta büyük hacimli natürel motorlardan daha fazla sapmaya sahipler. Sadece yük varken ve performanslı sürüşlerde de değil, gerçek hayatta herhangi bir sürücünün normal sürüş stilini hiç temsil etmiyor bu testler. Sonuçta da bugün görülüyor ki, Avrupa'daki küçük hacimli bir turbo makine, ABD'deki daha yüksek hacimli natürel bir makinadan çok daha çevreci değil. Ancak Avrupa'da vergilendirme NEDC verilerine göre yapıldığından bu küçük makinalar vergi avantajı ile çok tercih ediliyor ve popülerliklerini arttırıyor. Avrupa tüketim testleri natürel motorları öldürüyor...

Bu kadar uzun bir yazıyı tercüme etmek çok zor. Ancak yazının anafikri yukarıdaki gibi.

Tabi Amerikalı bu karşılaştırmayı 2,5, 3,0 lt motorlarla, V6'larla yapıyor ve Avrupalı'nın bize salladığı gibi bir çevrecilik farkı yok aramızda demeye getiriyor. Avrupa'nın çevreciliğinin kağıt üstünde olduğunu izah ediyor...

Bu durumu bize uyarlar ve 1.6 turbo makine ile karşılaştırılan natürel motoru 2.0 lt yaparsanız, 2.0 motor maliyeti, uzun ömrü, bakımları, tüketimi vb. her türlü veri ile öne geçiyor. Sadece performansta geri kalıyordu bugüne kadar. Yukarıda izah ettiğim gibi, Mazda bu konudaki dezavantajı yok eden (Skyactiv ile) ilk üretici oldu...

Makalenin bu konu başlığı ile ilgili yazdıklarımızı, uzak kıtadan destekler yapısı için buraya link verdim.

Sizin birebir paylaştığınız tecrübeleriniz de bunu doğruluyor zaten...

  Alanya da bir tane cx5 var 07 MA ... plakalı (M  harfi ile başlayan plakalar sadece alanyada yaşayan yabancılara veriliyor ) ama bir türlü inceleme fırsatım olmadı  Maalesef antalya'ya da gittiğim zaman bakabilmem mümkün değil. Büyük bir merakla bekliyorum. 7-8 Aralık İzmit 'e gittiğimde Şansıma cx 5 haldız oto da kalmamıştı .Sadece mazda 5  ve mazda 6 vardı.İncelemek nasip değilmiş. Ama internet ten ve sizlerden öğrendiğim kadarıyla bu araçta kanımca eksik olan tek şey arka koltukların sırtlık eğim ayarlarının olmaması . OLSUN .  O kadarı kadı kızında da olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla benim fikrim abd'lilerin yine de 2.5u yeterli bulmaması. Ne zaman amerika'da çekilmiş bir mazda6 testi görsem v6 veys turbo beslemeli bir ünite olmamasından şikayet ediyorlar. Videolarda 2.5uğun performansını yeterli bulmayan abdli vatandaşlar var tabi :D

Abd'de d segmenti tüm araçlarda v6 veya 2.0-2.5 turbo gibi seçenekler var.

Bence mazda'nın bir de en azından 3litrelik skyactiv tasarlaması gerekirdi.  Cx-9un yeni kasası çıkınca yaparlar heralde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla benim fikrim abd'lilerin yine de 2.5u yeterli bulmaması. Ne zaman amerika'da çekilmiş bir mazda6 testi görsem v6 veys turbo beslemeli bir ünite olmamasından şikayet ediyorlar. Videolarda 2.5uğun performansını yeterli bulmayan abdli vatandaşlar var tabi :D

Abd'de d segmenti tüm araçlarda v6 veya 2.0-2.5 turbo gibi seçenekler var.

Bence mazda'nın bir de en azından 3litrelik skyactiv tasarlaması gerekirdi.  Cx-9un yeni kasası çıkınca yaparlar heralde

cx9'a ne koyacakları belli değil halen. vosvos olsaydı 1.2 tsi tdi koysrdı :P ama mazda için tahminde bulunmak zor
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Alanya da bir tane cx5 var 07 MA ... plakalı (M  harfi ile başlayan plakalar sadece alanyada yaşayan yabancılara veriliyor ) ama bir türlü inceleme fırsatım olmadı  Maalesef antalya'ya da gittiğim zaman bakabilmem mümkün değil. Büyük bir merakla bekliyorum. 7-8 Aralık İzmit 'e gittiğimde Şansıma cx 5 haldız oto da kalmamıştı .Sadece mazda 5  ve mazda 6 vardı.İncelemek nasip değilmiş. Ama internet ten ve sizlerden öğrendiğim kadarıyla bu araca eklenebilecek bir tek şey kanımca  arka koltukların sırtlık eğim ayarlarının olmaması .Gerçi bunu japonlar düşünmüştür  ama  OLSUN .  O kadarı kadı kızında da olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet toplam 100+305=405 tl akaryakıt alım. 740 km yol. Yorum sizlerin.:-X

HTC One X+ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

post-9841-141695296689_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaklaşık 55 kuruş kmde. Yol bilgisayarına göre 46kuruş.

Yol bilgisayarı doğru mu göstermiyor yoksa yakıt alımında sıfırlanmadı mı? Yada orada sadece km yi göstermek için mi fotoğraf çektiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...