Jump to content

RX-7 2017'de Geri Dönüyor


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda spor otomobilleri şefi, Nobuhiro Yamamoto'nun aşağıda linkini verdiğim TMR(the motor report) web sitesine verdiği bilgiye göre; mazda'nın spor otomobillerinde rotary motor kullanımının 50. yılını kutlayacağı 2017 yılında, 1.6 litre, 295 beygir gücünde rx-7 üreteceğini bildirdiğini duyurmuş. yeni rx-7'de kullanılacak rotary motor, euro VI emisyon mevzuatına uygun, turbosuz -röportajda şu an için turbosuz ama ileride olabileceğine dikkat çekmiş-, 2007 yılında duyurulan ancak seri üretimde kullanılmayan, mazda'nın 16x diye adlandırdığı motor olacak.

http://www.themotorreport.com.au/55336/mazda-rx-7-returning-in-2017-yamamoto

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2017'ye kadar kim öle kim kala. Şuan bile motor teknolojisi yavaş yavaş atılıma başladı ve aldı başını gidecek gibi.

Hatta bu atılım için aslında geç bile kaldı, makine mühendisleri, bilgisayar mühendislerinin gelişimi kadar ivmeli olsaydı şimdi çok daha farklı otomobillere biniyor olurduk. Demem o ki eğer şuan yaşadığımız ivmelenme büyüğünün başlangıcı ise 2017'de mazdanın RX-7 efsanesi sadece bir efsane olarak kalabilir...

Ha haberi okuyunca şimdiden plan yapmaya başladım nasıl alırım acaba diye ama işin diğer tarafı pek parlak değil gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Euro 6 normlarını karşılayabiliyorsa neden hemen üretime geçmiyorlar? 2017'de mi karşılamayı umuyorlar yoksa? 300bg şu an heyecan verici olsa da 2017'ye kim öle kim kala:)

Fiyatı da 370z klası araçlardan bile yüksek olacakmış. Yeni wankel motor için beklememekle iyi yapmışım sanırım:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız otobanda 120/km saat ile giderken ekranda bir yazı çıkar; bir yazılım çakışmasından dolayı aracınız kapatılıyor...

Şaka bir yana hiçbir güvenli teknoloji, bilgisayar teknolojisi ile aynı hızda yenilenemez. Günlük kullandığımız bilgisayarlardaki teknolojilerin yenilenme hızı tamamen güvenilmez ve ticaridir. Bunu da zaten hepimiz yaşayarak öğreniyoruz. Çok güvenilir olması gereken alanlarda kullanılan yazılım ve donanım ise inanılmaz uzun sürelerde, çok yavaşça ve çok güvenli yenileniyor, hatta yenilenmiyor, geliştiriliyor. Örneğin uçaklarda ve otomobillerde...

Bir de PC mühendisliğiyle, otomobil mühendisliği arasında inanılmaz farklar var. Örneğin PC'niz siz 60-70 km/h hızla bir duvara çarptığınızda sizin burnunuzun bile kanamamasından sorumlu değil. Makina mühendisleri tek başlarına otomobil üretemezler. Otomobil mühendisliği içinde çok ağır fiziki şartlarında olduğu birçok mühendisliğin kombinasyonudur.

Sanal ortamdaki geliştirmeler ile fiziki ortamda bunların realize edilmesi bir araya bile getirilemez.

2017'ye kadar kim öle kim kala. Şuan bile motor teknolojisi yavaş yavaş atılıma başladı ve aldı başını gidecek gibi.

Hatta bu atılım için aslında geç bile kaldı, makine mühendisleri, bilgisayar mühendislerinin gelişimi kadar ivmeli olsaydı şimdi çok daha farklı otomobillere biniyor olurduk. Demem o ki eğer şuan yaşadığımız ivmelenme büyüğünün başlangıcı ise 2017'de mazdanın RX-7 efsanesi sadece bir efsane olarak kalabilir...

Ha haberi okuyunca şimdiden plan yapmaya başladım nasıl alırım acaba diye ama işin diğer tarafı pek parlak değil gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu güzel bir haber. 2017'ye kadar kaşınmayacağız ve para biriktireceğiz demektir... Hem 2017'de Euro VII'ye geçeriz. Böylece motor geliştirilene kadar güncelliğini yitirir ve bizim gibi normları gecikmeli uygulayan ülkelerde ucuza satılır. Biz de kısa hayatı boyunca yakalamayı başardığımız RX-8 R3 gibi, onu da o arada yakalar ve 2023'ü beklemeye başlarız. 2023'de çıkacak 400bg Euro VII RX-7 ile beraber de Cumhuriyet'in 100.yılını kutlarız, keyfimizden de durulmaz...

Euro 6 normlarını karşılayabiliyorsa neden hemen üretime geçmiyorlar? 2017'de mi karşılamayı umuyorlar yoksa? 300bg şu an heyecan verici olsa da 2017'ye kim öle kim kala:)

Fiyatı da 370z klası araçlardan bile yüksek olacakmış. Yeni wankel motor için beklememekle iyi yapmışım sanırım:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu güzel bir haber. 2017'ye kadar kaşınmayacağız ve para biriktireceğiz demektir... Hem 2017'de Euro VII'ye geçeriz. Böylece motor geliştirilene kadar güncelliğini yitirir ve bizim gibi normları gecikmeli uygulayan ülkelerde ucuza satılır. Biz de kısa hayatı boyunca yakalamayı başardığımız RX-8 R3 gibi, onu da o arada yakalar ve 2023'ü beklemeye başlarız. 2023'de çıkacak 400bg Euro VII RX-7 ile beraber de Cumhuriyet'in 100.yılını kutlarız, keyfimizden de durulmaz...

5 sene var abi, rx8'in tüketimi müsade ederse para biriktermeye başlayalım :)

Bu arada 1,6 litre wankeli umarım 1605 cc falan yapmazlar güncel motordaki gibi. Bizim sistem aynı kalırsa 5 cc için ötv yemeyelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben genel bir kiymetlendirme yaparak boyle bir sonuca vardim ama soyldiginizin aksine bir ornek olarak kendi calistigim sektorden bir ornek vereyim. Suan havacilikta kullanilan bilgisayarla iliskilendirbilecegiliz sistemler eskisine nazaran cok daha ilerlemis ve ucuza mal edilebilir vaziyette. En basit ornegi ise bugun kullanilan pek cok ucakta olmayan sistemleri sadece ipad vasitasiyla halledebiliyorsunuz ki ipadlerde ucusta kullanilmasi icin sertifiye edildi.

Bu bahsettigim sadece kucuk bir ornek ve kisisel kullanimdan ote ozel kullanim icinde ise yariyor. Maliyet konusunda bu sektorlerde kullanilan sistemlerle alakali tespitiniz bir bakima dogru ama ben en azindan kendim icinde bulundugum sektor icin bu tespitinizin gecerli olmadigi pek cok nokta var.

Siz bulundugunuz yerden bakarak kendinize gore degerlendirdiginizde bu gelismelerin mukayese edilemeyecegini dusunuyorsunuz, bende kullanici olarak bahsettiginiz sartlarin teknolojinin gerisinde kalmasi icin gecerli sebepler degil diye dusunuyorum. Suan otomobillerde kullanilan dijital sistemlerin pek cogu 10 yil oncesinde kullandigimiz otomobillerdeki sistemlerle mukayese bile edilemez. Ama gel gelelim motor teknolojisinde hala buyuk bir degisiklik yok. Hani diyorum acaba butun olay petrol kaynaklimi acaba, o da pek mantikli gelmiyor. Bence motor anlayisina tamamen farkli bir anlayis kazandirilmadigi surece boyle devam eder gider. Sikistirma oranlari vs. vs. uzerinde oynayarak ulasilabilecek degerlerde eninde sonunda bir yerde tikanip kalacak. Belki yapilan birseyler vardir benim haberim yoktur veya piyasaya sunulacak kadar gelistirilememis... Sadece fikrim bu kimseye camur atmak gibi bir niyetim yok saygilar :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor teknolojisi en azından içten yanmalı motorlar için en olgun seviyelerinde. Araca turboyu basıp,  güç almaktan basit ne var ki şu an? Velakin emisyonlar, yakıt tüketimi, dayanalıklık konsunda varılabilecek son noktayı arıyor firmalar. Elektronik sektörü daha yolun çok başında otomotiv sektörüne göre. Tabiki gelişimi çok daha hızlı olacaktır.

Mustafa abinin dediği gibi işin içinde insan faktörü olunca 50 kere düşünmeli firmalar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuşurum ben bizim Caponlarla, emniyet olsun diye 1.599 cc yaptırırız...

5 sene var abi, rx8'in tüketimi müsade ederse para biriktermeye başlayalım :)

Bu arada 1,6 litre wankeli umarım 1605 cc falan yapmazlar güncel motordaki gibi. Bizim sistem aynı kalırsa 5 cc için ötv yemeyelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bu konuda benim durduğum bir yer yok, sadece eleştirinizi biraz fazla buldum teknik olarak. Hayatımda ne bilgisayar ne de otomobil tasarlamadım. Ancak dikkat ettiyseniz elektronik sadece kumanda etme anlamında gelişiyor. Otomobilde hareket yaratma teknolojileri açısından içten yanmalı motorlar, elektrik motorları ve hatta yakıt hücresi motorları gelişti. Uçak ve uzay teknolojisinde yine içten yanmalı ya da tepkime motorları var. Ama halen elektronik bir motor geliştirilemedi. Bilgisayar dediğiniz sonuçta elektronik teknolojisi (eğer yazılımı kasdetmiyorsanız)

Yani demek istediğim henüz hareket ile ilgili hiçbir gelişim sağlamamış bir teknolojiyi gelişmiş olarak adlandıramayız. Elektronik kumanda fonksiyonunun üzerine çıkmalı. İçten yanmalı motorlarda örneğin Mazda'nın Skyactiv teknolojisi bugün gelinebilecek en iyi nokta. Elektronikteki en büyük özgürlük mekanik, fizik limitler yok. Örneğin içten yanmalılardaki büyük sürtünme problemi, elektronikde konu bile değil.

Eğer elektronik sadece kumanda fonksiyonu olarak kalırsa, güneş sistemimizden çıkmamız dahi mümkün olamaz...

Ben genel bir kiymetlendirme yaparak boyle bir sonuca vardim ama soyldiginizin aksine bir ornek olarak kendi calistigim sektorden bir ornek vereyim. Suan havacilikta kullanilan bilgisayarla iliskilendirbilecegiliz sistemler eskisine nazaran cok daha ilerlemis ve ucuza mal edilebilir vaziyette. En basit ornegi ise bugun kullanilan pek cok ucakta olmayan sistemleri sadece ipad vasitasiyla halledebiliyorsunuz ki ipadlerde ucusta kullanilmasi icin sertifiye edildi.

Bu bahsettigim sadece kucuk bir ornek ve kisisel kullanimdan ote ozel kullanim icinde ise yariyor. Maliyet konusunda bu sektorlerde kullanilan sistemlerle alakali tespitiniz bir bakima dogru ama ben en azindan kendim icinde bulundugum sektor icin bu tespitinizin gecerli olmadigi pek cok nokta var.

Siz bulundugunuz yerden bakarak kendinize gore degerlendirdiginizde bu gelismelerin mukayese edilemeyecegini dusunuyorsunuz, bende kullanici olarak bahsettiginiz sartlarin teknolojinin gerisinde kalmasi icin gecerli sebepler degil diye dusunuyorum. Suan otomobillerde kullanilan dijital sistemlerin pek cogu 10 yil oncesinde kullandigimiz otomobillerdeki sistemlerle mukayese bile edilemez. Ama gel gelelim motor teknolojisinde hala buyuk bir degisiklik yok. Hani diyorum acaba butun olay petrol kaynaklimi acaba, o da pek mantikli gelmiyor. Bence motor anlayisina tamamen farkli bir anlayis kazandirilmadigi surece boyle devam eder gider. Sikistirma oranlari vs. vs. uzerinde oynayarak ulasilabilecek degerlerde eninde sonunda bir yerde tikanip kalacak. Belki yapilan birseyler vardir benim haberim yoktur veya piyasaya sunulacak kadar gelistirilememis... Sadece fikrim bu kimseye camur atmak gibi bir niyetim yok saygilar :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben elektronigin mekanigin yerini almasi gibi bir yaklasimda bulunmadim zaten. Mekanikteki gelismenin elektronikteki gelismeye (yazilimi kastetmiyorum ama o bile dahil edilebilir) parelel olsa olabileceklerin cok daha guzel olabilecegine degindim. Mekanikteki surtunme vb fiziksel problemler elektronikte de mevcut en basitinden isinma gibi. Sonucta her iki segmentinde icinden olmayan ve her iki segmentede bilgi olarak uc asagi bes yukari esit mesafede biri olarak boyle bir yorumda bulundum. Isin icinden bir elektronik veya bilgisayar muhendisine konusu dahilinde dem vursam misal "yok arkadas bi beceremediler su isi kac yil oldu hala telefonlarin bataryasi problem, yapamadilar soyle 1 ay dayanacak bi pil" desem o da bir suru imkansizliktan bahseder onume birsuru birsey koyar. Ama soylemek istedigim de zaten burada ortaya cikiyor, egerki gunumuzdeki klasik piller amperi, bileseni iviri ziviri ile daha uzun sure dayanacak hale getirilemiyorsa, ne biliyim salliyorum bambaska bir sekilde calisan pil tasarlanmasi veya bambaska bir sistemle calisan elektronik cihazlarla cok daha dusuk elektrok tuketimi saglanmaso, bunda cag atlanmasi gerektigi. Teknolojinin basamak atlamasi gerektigi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu temenninize inşallah diyerek ortak olmak istiyorum. Ayrıca inşallah biz de o günleri görebiliriz.

Ben elektronigin mekanigin yerini almasi gibi bir yaklasimda bulunmadim zaten. Mekanikteki gelismenin elektronikteki gelismeye (yazilimi kastetmiyorum ama o bile dahil edilebilir) parelel olsa olabileceklerin cok daha guzel olabilecegine degindim. Mekanikteki surtunme vb fiziksel problemler elektronikte de mevcut en basitinden isinma gibi. Sonucta her iki segmentinde icinden olmayan ve her iki segmentede bilgi olarak uc asagi bes yukari esit mesafede biri olarak boyle bir yorumda bulundum. Isin icinden bir elektronik veya bilgisayar muhendisine konusu dahilinde dem vursam misal "yok arkadas bi beceremediler su isi kac yil oldu hala telefonlarin bataryasi problem, yapamadilar soyle 1 ay dayanacak bi pil" desem o da bir suru imkansizliktan bahseder onume birsuru birsey koyar. Ama soylemek istedigim de zaten burada ortaya cikiyor, egerki gunumuzdeki klasik piller amperi, bileseni iviri ziviri ile daha uzun sure dayanacak hale getirilemiyorsa, ne biliyim salliyorum bambaska bir sekilde calisan pil tasarlanmasi veya bambaska bir sistemle calisan elektronik cihazlarla cok daha dusuk elektrok tuketimi saglanmaso, bunda cag atlanmasi gerektigi. Teknolojinin basamak atlamasi gerektigi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2017'ye kadar kim öle kim kala. Şuan bile motor teknolojisi yavaş yavaş atılıma başladı ve aldı başını gidecek gibi.

Hatta bu atılım için aslında geç bile kaldı, makine mühendisleri, bilgisayar mühendislerinin gelişimi kadar ivmeli olsaydı şimdi çok daha farklı otomobillere biniyor olurduk. Demem o ki eğer şuan yaşadığımız ivmelenme büyüğünün başlangıcı ise 2017'de mazdanın RX-7 efsanesi sadece bir efsane olarak kalabilir...

Ha haberi okuyunca şimdiden plan yapmaya başladım nasıl alırım acaba diye ama işin diğer tarafı pek parlak değil gibi :)

Bu temenninize inşallah diyerek ortak olmak istiyorum. Ayrıca inşallah biz de o günleri görebiliriz.

Temenniler en basindan beri ortak :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...