Jump to content

Lastik Tabanı Genişliği


nuri15
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1999 familia 1.8 Gt aracım için kış lastiği almak istiyorum. Şu an üzerinde 195 60 15 ölçülerinde lastik var. Hem karda daha iyi tutunması için, hem de daha ekonomik olacağından 185 60 15 ölçülerinde lastik alsam bir mahzuru var mıdır? Teşekkürler, saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben 4 adet 195-65-15 aldım. on gün oluyor. fakat sonradan acaba 195-60-15 mi alsaydım dedim. çünkü araçta yük yada kişi olunca tekerlekler sürter mi acaba diye aklımdan geçirdim. çünkü az bir aralık kalıyor çamurluk içinde. karar sizin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almanız gereken lastik, jant sabit kalmak kaydıyla 185/65/15 olarak hesaplanıyor..

http://www.lastikturk.com/lastikhesaplama.html

Cevaplarınız için teşekkürler.

Ama yanak ölçüsü ve jant ölçüsü sabit iken yükseklik değerinin değişmemesi gerekirken belirttiğiniz linkte neden dönüş çapının daha düşük hesaplandığını anlayamadım. Yanak ölçüsü ile yanak yüksekliği farklı şeyler galiba ama mantığı nedir acaba? Yanak ölçüsünü 65'e çıkardığımda Sn. Ferdist'in belirttiği gibi tekerlerin sürtme olasılığı yok mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanak olcusu olarak verilen degerler (50,60 vb) metrik bir olcum degil, orandir. Eger lastikleriniz 205/50 ise, yanak yuksekligini santimetre olarak bulmak icin, 205 i 50 ye bolmelisiniz, yani yanak yuksekliginiz 102,5 mm ya da 10,25 cm dir. Taban genisligini azaltip, yanak yuksekligini ayni tutmak istiyorsaniz, bu orani arttirmalisiniz veya tam tersi. Tabani genisletmek istiyorsaniz bu orani dusurmelisiniz ki, lastik capi ayni kalsin...

Cevaplarınız için teşekkürler.

Ama yanak ölçüsü ve jant ölçüsü sabit iken yükseklik değerinin değişmemesi gerekirken belirttiğiniz linkte neden dönüş çapının daha düşük hesaplandığını anlayamadım. Yanak ölçüsü ile yanak yüksekliği farklı şeyler galiba ama mantığı nedir acaba? Yanak ölçüsünü 65'e çıkardığımda Sn. Ferdist'in belirttiği gibi tekerlerin sürtme olasılığı yok mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplarınız için teşekkürler.

Ama yanak ölçüsü ve jant ölçüsü sabit iken yükseklik değerinin değişmemesi gerekirken belirttiğiniz linkte neden dönüş çapının daha düşük hesaplandığını anlayamadım. Yanak ölçüsü ile yanak yüksekliği farklı şeyler galiba ama mantığı nedir acaba? Yanak ölçüsünü 65'e çıkardığımda Sn. Ferdist'in belirttiği gibi tekerlerin sürtme olasılığı yok mu?

Mustafa Bey açıklamış, bu hesaplamalar km saati baz alınarak yapılıyor, yani km saatinizin ve sayacınızın mümkün olduğu kadar orijinaline sadık kalması birinci öncelik, dolayısıyla sözkonusu iki lastik arasında taban çapından başka bir fark yok, %1 gibi çok küçük bir fark var daha doğrusu, önceki sürtmüyorsa bu da sürtmez...

Yalnız bir nokta daha var, şu an üzerindeki lastiğin aracınızın orijinal lastik ebadında olduğu varsayımıyla hareket ediyoruz, eğer öyle değilse orijinal lastik ebadını öğrenip ona göre farklı bir hesaplama yapmak gerekebilir..

Araçlarınızın orijinal lastik ebadı ve muadilleri sıfır alırken dosyasıyla ve faturasıyla birlikte gelen teknik belgede yazar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplar için tekrar çok teşekkürler. Demek ki belirtilen adresteki ölçülere göre değişiklik yapmamız gerekiyor. Araştırdığım kadarıyla araç orjinalinde 14 ve 15 jant ölçülerinde iki ayrı ölçüye sahip. 14'ü hatırlamıyorum ama 15 jant 195 60 15 ölçülerindeydi. Bu durumda 185 65 15 tercih edeceğim herhalde. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...