Jump to content

Yeni Mazda6 Her Türlü Makyajı Kaldıracak Gibi


MFSX
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bence makyaj tadında güzel , görüntü olsun diye aracın hesaplamalarını değiştirecek kadar yapılan amatör modifikasyona karşıyım... Jant lastik takarken tasarım limitlerinin dışına çıkmamalı derim aksi taktirde araç Mazdalıktan çıkıyor...

en sevdiğim mazda3 budur herhalde, en abartı hali bu videodakidir mazda6 ya yapılanlar ise coilover ve janttan başka bişey değil büyük olasılıkla orjinalinden çok daha iyi yol tutucaktır buda mazdalıkan çıkmaksa varsın çıksın mazdalıktan :D MSFX adlı kişinin demek istediği arabanın başka hiçbiyeriyle oynanmamış olması bodykitti kanattı vs. sadece jant değişimi ve basıklıkla kaderinin değişmetiğini belirtmiş :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ferdi, ben zaten profesyonelce iyileştirmeler yapabilenlere saygı duymam demedim "görüntü olsun diye aracın hesaplamalarını değiştirecek kadar yapılan amatör modifikasyona karşıyım" derken  :)  . Ama şimdi 90. yıl serileri gibi Mazda3 üne 17 jant takan arkadaşların aslında 90. yılların amortisörlerinin farklı olduğundan haberleri olmadığını görmüştük.. Yani 17 jant takınca bişey değişmeseydi Mazda mühendisleride amortisörleri değiştirmezdi 90.yıl serilerinde diye düşünüyorum .

Son İrlandalı arkadaşımızıda anlıyorum , benimde 20 li yaşlarda ilk görüşte aşık olarak aldığım siyah renk çift kapı alaşım jantlı bir Suzuki Swift GTI ım olmuştu , ama birgün direksiyonu tam sol çevirip dönüş yaparken gaza basmamla beraber sağ ön tekerin çamurluğa sürtmesini hiç unutmuyorum...Yani aracımda dikkat çekmeyen bir hafif alaşım jant geniş lastik görüntüsü vardı ama zorlandığında tekeri sürten bir araca ne kadar başarılı modlanmış denilebilir ki...

Şimdi bu videodaki daha iyi yol tuttuğu düşünülen  Mazda3 ün performansını otoyolda görmek lazım , bana sorarsanız 140 km ile  TEM de giderken  küçük bir çukura girmesiyle arkasından Fatiha okutur bu araç , sonra araç daha iyi yol tutuyordu ama sürücü çukara girmiş kabahat sürücüde mi diyeceğiz...

Modifikasyon yaparken aşağıdakileri tek tek değil bir bütün olarak dikkate almak gerek,

- emniyet+performans+görünüm+konfor+tüketim+yasalar

Yukarıdakilerden birini fazla artırırsak diğerlerinden fedakarlık etmiş olabiliyoruz, dolayısıyla optimum oranda iyileştirme yapmak doğrusu olacaktır..

Örnek verecek olursak, amatörce Mazda3'ünüze 3cm yay, 17 jant , geniş lastik uygulaması yapmanız İstanbul gibi yerde sürekli çukur ve kasislerden kaçış manevralarıyla Emniyet + Tüketim+Konfor'dan fedakarlık etmeniz anlamına gelebilir, performansın pek değiştiğini şahsen düşünmüyorum araç zaten harika yol tutuyor, hatta daha yavaş gitmeniz olası bozuk yollardan ve oluşacak ekstra lastik sesinden  ötürü peki sadece dış Görüntü buna değer mi ? bu soruya aynı kişi  ilerleyen yaşlarda farklı cevap verebilir hormonal dengelerden ötürü :) sonuçda tercih sizin, yeterki emniyeti elden bırakmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emre'cim modifiye konusunda soylediklerine katiliyor ve hak veriyorum.Onceden de bahsettigim gibi araci orjinal alir orjinal de satarim, degistirmem zaten aracimi. Benim onceki mesajinda takildigim nokta araci "Mazdaliktan cikarmak" gibi bir deyim kullanmandi :) Burasi Mazda forumu eyvallah, ama 2 Mazda sahibi ve markadan memnun olan biri olarak demek istiyorum ki , Mazda mukemmellik sembolu degil ! :) Bildiginiz uzere Turkiye'de sizin gibi aklibasinda sayili kisi Mazda'yi taniyor ve takip ediyor. Ancak Mazda Rusya pazarinda o kadar iyi bilinen,kullanilan bir marka ki hergun bindigim Mazda araclari tanimak icin forumlar,yorumlar ve bulusmalara katiliyorum. Mazda ki Rusya pazarini digerlerinden acik ara ayri tutan markadir , yine de Rusya'da "fena degil" denilen markadir. Cunku anketlere gore ;

1- Sorunsuzdur ancak yetersiz motora sahiptir ,

2- Alirken fiyati iyidir ancak servis ve yedek parca konusunda pahalidir,

3- Bir devrim yarattigini dusunur Skyactiv ile ancak sekilli araclari 150 bg lik motor ile piyasaya surmustur.

4- Rusya'da satilan urun gaminin cogunu yine Rusyadaki yeni fabrikasindan karsilayacagini belirttigi anda musterisini korkutmustur. Cunku ; Ruslar kendi urettikleri ithal markalara binmezler.Yakin tarihte Toyota ve Ford basta olmak uzere birkac markanin Rusya'da toplanan araclarindan 1 sene sonra sesler gelmeye basladi.Rus iscilinin kotu oldugunu dusunenler de bu araclarin 2. el pazarlarini resmen oldurduler. Simdilerde 10.000 km de 2011 model full Ford Focus'u Moskova'da 10.000 Dolar'a almak mumkun. Demem o ki Ruslarin gozunde Mazda, en buyuk satis rakamlarini yakaladigi ulkelerden biri olan Rusya'da "tamamen kar amacli" olarak skyactiv ile geri dondu ve de vaad ettigi sey yine 150 bg lik motorlar.Hemde benzinin 1usd nin altinda oldugu ve insanlarin 2.4 lt den asagi araca binmedigi yerde.. Mazda'nin Rusya'da cok satmasinin sebebi kis sartlarinda kullanicisini yormamasi ve Rus uretimi araclardan cok da pahali olmayip daha fazla konfor sunmasi. Moskova Rusya'nin kalbi ise , Moskova sokaklarinda gorunen her 10 aractan 1 i Mazda , ancak geri kalan 9 aractan 1 i Honda , artakalanlar Mercedes,Bmw ve diger lux araclar ve tabi ki yerli uretim 1000 dolarlik Jiguli ler Lada Samara'lar :)

Demem o ki , Mazda prensipleri olan, musteri odakli bir uretici olabilir. Ancak cografyaya, gelire gore araclar uretmiyor maalesef.Turkiye'de sizler 150 bg lik Cx5 ve Mazda 6 nin vergisi ne olacak, kactan satilacak diye dertlenirken biz burada "yuh! yine goruntu var ses yok" diyoruz. Ben cx5 yerine gidip Kia ,Hyundai ,VW , hatta Range Rover alabilyor iken burada gidip neden cx5 aldigimi sonradan anladim. "Skyactiv" etiketi ve "marka" aliskanligi yuzunden :) ama cx5 in benim gozumde Kia Sorento ve Hyundai Santa Fe'den  daha arti bir yani yok (fiyatlari ayni burada). Hatta eksisi daha dusuk motor , daha dusuk ic hacim ve yere yakinlik. Ben kiziyorum Mazda'ya artik.. simdilik yapabileceginin en iyisi buymus gibi davraniyor..  Yeni Mazda 6 Rusya'da uretilip eski kasa ile nerede ise ayni fiyata satilacak burada , daha once farkli bir baslik altinda da belirttigim gibi Mercedes C180 , yeni BMW 3.20 hatta Toyota Camry neredeyse ayni fiyatta ise sirf "skyactiv" diye mi Mazda 6 almaliyim ? Sacma demiyorum, ama Mazda'nin bu bahsettigim markalara ulasmasi icin daha birkac firin ekmek yemesi gerek kanimca.

Evet , Huseyin Abi gibi ben de motora taktim. Cunku Cx5 beni motor anlaminda tatmin etmiyor Mazda 3 gibi hatta sinir ediyor :) Guc istiyorsam MPS alayim,ama manuel vitesle Moskova trafiginde ve ayni sinif lux arac fiyatina.. peh peh peh ))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuya çok fazla eklenecek birşey kalmamış :)  Mazda'nın Rusya pazarındaki bu uygulamaları aynen beni de sinir ediyor ((  bi gidip konuşmak lazım bu Capon arkadaşlarla !!  Rusya pazarına gönderdikleri araç yelpazesini bi türlü genişletmiyorlar, daha doğrusu motor seçenekleri, aksesuarlar vs.. Zaten burada üretilmeye başlarsa yandık, ve başlıyor da zaten.... (( yazık..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar devir artık fazla Güç devri değil , Güç/Ağırlık devri diyorlar... Bunu Skyactive videolarında Mazda başından beri söylüyordu, Aventador fabrikasını izlerken Lamborghini CEO'sundan bile bunu duyunca Mazda'ya daha fazla hak verdim.. Lamborghini hafif karbon fiber üretmek için tesis bile kurmuş, laboratuarda malzemeleri analiz edip kendileri üretiyorlar sırf araçlar daha hafif ve sağlam olsun diye...

Şimdi Güç/Ağırlık oranına göre Mazda , Kia ve Hyundai'ın  en full modellerini karşılaştıracak olursak

Sorento 2.2 Dizel 197 hp / 1896 kg = 0,1039 hp/kg

Santa Fe2.2 Dizel 197 hp / 2062 kg = 0,0955 hp/kg

CX-5    2.2 Dizel 175 hp / 1540 kg = 0,1136 hp/kg

Mazda sonuçda daha güçlü çıkıyor , hafifliğin viraj alma, fren mesafesi ve yandan çarpmalar gibi emniyete olumlu yansımasını bir kenara bırakalım bunun performansa yansıması:

Sorento  0-100 = 10 sn

Santa Fe 0-100 = 10,2 sn

CX-5      0-100 =  9,4 sn

Bence Mazda'nın bundan sonra yapması gereken tek şey Neticeye değil Haticeye bakan müşterileri ürettikleri araçlar konusunda daha fazla bilgilendirmek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar devir artık fazla Güç devri değil , Güç/Ağırlık devri diyorlar... Bunu Skyactive videolarında Mazda başından beri söylüyordu, Aventador fabrikasını izlerken Lamborghini CEO'sundan bile bunu duyunca Mazda'ya daha fazla hak verdim.. Lamborghini hafif karbon fiber üretmek için tesis bile kurmuş, laboratuarda malzemeleri analiz edip kendileri üretiyorlar sırf araçlar daha hafif ve sağlam olsun diye...

Şimdi Güç/Ağırlık oranına göre Mazda , Kia ve Hyundai'ın  en full modellerini karşılaştıracak olursak

Sorento 2.2 Dizel 197 hp / 1896 kg = 0,1039 hp/kg

Santa Fe2.2 Dizel 197 hp / 2062 kg = 0,0955 hp/kg

CX-5    2.2 Dizel 175 hp / 1540 kg = 0,1136 hp/kg

Mazda sonuçda daha güçlü çıkıyor , hafifliğin viraj alma, fren mesafesi ve yandan çarpmalar gibi emniyete olumlu yansımasını bir kenara bırakalım bunun performansa yansıması:

Sorento  0-100 = 10 sn

Santa Fe 0-100 = 10,2 sn

CX-5      0-100 =  9,4 sn

Bence Mazda'nın bundan sonra yapması gereken tek şey Neticeye değil Haticeye bakan müşterileri ürettikleri araçlar konusunda daha fazla bilgilendirmek...

Bu bilmediğim bir konuydu açıkladığın için teşekkür ederim. Ama benim bu yazdıklarım sadece Rusya pazarı için geçerli, özellikle Moskova..  Cx 5 ne kadar iyi ve güçlü olursa olsun,hiçbir zaman  3,0 litre motoru olan bir araçtan aldığın zevki alamazsın, bu da bir gerçek. Yani demek istediğim, bu belirtilen standartları göz önüne dahi almayan, sadece zevk'ini düşünen bir müşteri kitlesi de var, hemde hiç yabana atılacak sayılarda değil. Yani bu yaptıklarının yanında, hiç değilse 1 tane model koyulabilir bu kitle için. Birçok özelliği zaten buraya göndermiyorlar, hep kısıtlı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda sanırım herkesden önce Japonları düşünüyor  :) Japonyada büyük motorlu araçlar pek tutulmuyor gibi...

Evet bence de öyle ; daha çok teknoloji, güvenlik vs. gibi konular ön planda.. Bizim gibi uçuk kaçık zevkleri olan insanlar az sayıda ))))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

her modele modifiye gitmez bence.mazda 6 da bunlardan biri, sonuçta üst sınıf bir araç ,bir ağırlığı olmalı.ufak tefek değişiklikler tabiki yapılabilir ,ama mazda 6 da herşey var zaten.

fuarda avansis e baktım mazda 6 nın yanına bile yaklaşamamış; donanımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Herşeyin orjinali her zaman iyidir bu sözü destekler ve dinlerim . Abartıya gerek vermemekten ziyade orjinal ebatlarda jant marşpiyel spoiler cam filmi yeterli miktardaki modifiyelerdir bana göre . Kanka faceden attım resmi .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Arkadaşlar TR dede buna benzer araçlarımız var. (Mazda grubu) 

  iş yerinde arkadaşımın aracına da bişeyler yapıyoruz,

post-5909-141695292915_thumb.jpg

post-5909-141695292921_thumb.jpg

post-5909-141695292928_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  renkler tatışılır tabi kimine göre,  Tuning cadde nin İstanbul Parkta yaptığı bir organizasyonda bu araç güzellik kalsamanında  2' ci  gelmiştir.  diğer honda aracımız ise (mügen rr) 3' cü gelmiştir.  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Marşpiyelin içinden siyah bir çizgi çıkıyormus gibi görünüyor silikon mu akmış bence hoş olmuş ama madem ki dikkat çeken bir renk seçildi daha ekstrem olmasını beklerdim ben aracın mps kanat ve daha güzel bir lip gibi kendi görüşümdür birde siyah jant kendini belli etmiyor ama siyah turuncu uyumu gayet hoş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...