Jump to content

Radyatör Su Sıkıştırma Ve Yağ Yakma


yakamoz32
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar;

91 model 626 2000 aldım.

aracımda su eksilmesi vardı ama ve ilk çalıştırdığım zaman içine su sesi geliyordu. Yaklaşık 1500 km yol yaptım ve radyatör patladı. izmirde yolda kaldım radyatörü değiştirdim. ısparta ya döndüm ve bir süre sonra radyatör yine patladı. aracı ustaya götürdüm contanın yanık olduğunu söyledi ve değişmesi gerektiğini söyledi. contayı değiştirdik ve açılmışken triger, hortum ve tüm bakımları yapıldı fakat aracım hala düzelmedi. aracımla biraz yol yaptıktan sonra radyatör üst hortumun sert olduğunu farkettim.  Ustaya tekrar götürdüm ve usta üst kapağın değişmesi gerektiğini söyledi. radyatör kapağını değiştirdim fazla bir değişme olmadı.

radyatöre basınçlı su gittiği için radyatörü patlatıyor.

Ayrıca araç conta değiştikten sonnra sabahları ilk çalıştırmada yağ yakıyor.

Yardımlarınızı beklemekteyim

:kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

radyatöre su basınçlı gidemez devirdaim ne kadar su dolaştırısa o kadar basıç oluşur, araba bir yerden hava alyomuş ama üst kapak contası değişti demişsiniz normalde bu değişimden sonra aracın düzelmesi gerekirdi , sanırım conta sorunlu üst kapak contasının kesinlikle orjinal olması gerekir bunu hatırlatiyim. aracın herhangi bir yerden hava alıp almadığını yani motor suyunun dolaştığı tüm sistemi kontrol ediniz. yağ yakmasına gelince eğer contayı değişmeden önce böle bir sorun yoktu ise malesef conta kesinlikle sorunlu. hararet ne durumda aracın harareti artyormu yoksa normalmi bu arada radyatör üst hortumunun sert olduğunu yazmışsınız yani basınçtanmı sertleşmiş demek istiyorsunuz.? radyatörün kapağının orada bir hortum var fazla sıvıyı vede basıncı genleşme kabına ataran acaba o hortum mevcutmu ki veya tıkalımıki ama radyatör zaten sıfır. bir akıl erdiremedim şahsen. Geçmiş olsun . :(

[smg id=8010]

işte şu radyatörün üstündeki hortum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ıspartadayım, aynı kasa aracımız var. isterseniz benim ustama gidelim.

tabi olabilir siz hangi ustaya gidiyorsunuz?

ilginize teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

radyatöre su basınçlı gidemez devirdaim ne kadar su dolaştırısa o kadar basıç oluşur, araba bir yerden hava alyomuş ama üst kapak contası değişti demişsiniz normalde bu değişimden sonra aracın düzelmesi gerekirdi , sanırım conta sorunlu üst kapak contasının kesinlikle orjinal olması gerekir bunu hatırlatiyim. aracın herhangi bir yerden hava alıp almadığını yani motor suyunun dolaştığı tüm sistemi kontrol ediniz. yağ yakmasına gelince eğer contayı değişmeden önce böle bir sorun yoktu ise malesef conta kesinlikle sorunlu. hararet ne durumda aracın harareti artyormu yoksa normalmi bu arada radyatör üst hortumunun sert olduğunu yazmışsınız yani basınçtanmı sertleşmiş demek istiyorsunuz.? radyatörün kapağının orada bir hortum var fazla sıvıyı vede basıncı genleşme kabına ataran acaba o hortum mevcutmu ki veya tıkalımıki ama radyatör zaten sıfır. bir akıl erdiremedim şahsen. Geçmiş olsun . :(

[smg id=8010]

işte şu radyatörün üstündeki hortum.

Sistemde hiçbir sıkıntı yok. Araba hararet yapmıyor. Lpg diyaframını kontrol ettirdim hiçbir sıkıntı yok. tamirci bana kapağın çatlak olduğunu söylüyor. kılcal bir çatlak vardır diyor. Ama conta değiştirilirken konrolü yapıldı,taşlandı. termostat arızalıdır belki diye termostatını değiştirdim. yine olmadı. yağ yakmasına gelince onuda sordum sibop lastiklerinden dedi değişmesi gerekiyormuş.

Onun için de tekrar kapak açılacakmış. radyatörde ve tahliyede hiçbir sıkıntı yok tıkalı değil.ne yapacağımı bilemiyorum artık sorunun nerede olduğunu öğrenmek istiyorum. tekrar yadyatör patlatmasından korkuyorum.

birde üst kapak contasının orjinalini nerde bulabilirim?

hepinize çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sistemde hiçbir sıkıntı yok. Araba hararet yapmıyor. Lpg diyaframını kontrol ettirdim hiçbir sıkıntı yok. tamirci bana kapağın çatlak olduğunu söylüyor. kılcal bir çatlak vardır diyor. Ama conta değiştirilirken konrolü yapıldı,taşlandı. termostat arızalıdır belki diye termostatını değiştirdim. yine olmadı. yağ yakmasına gelince onuda sordum sibop lastiklerinden dedi değişmesi gerekiyormuş.

Onun için de tekrar kapak açılacakmış. radyatörde ve tahliyede hiçbir sıkıntı yok tıkalı değil.ne yapacağımı bilemiyorum artık sorunun nerede olduğunu öğrenmek istiyorum. tekrar yadyatör patlatmasından korkuyorum.

birde üst kapak contasının orjinalini nerde bulabilirim?

hepinize çok teşekkür ederim

aracınız otomatik vites mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tabi olabilir siz hangi ustaya gidiyorsunuz?

ilginize teşekkür ederim

ben normalde izmirde yaptırıyorum, ama uzun bi süredir ıspartada olduğum için mecburen burda birini bulmak zorunda kaldım. 2-3 hafta usta aradım kullanmadım o süreç içinde aracı. sonra tesadüfen biriyle tanıştım migrosun ordaki sanayide, japon arabaları hakkında bilgili, kendisinin de 90 model bi toyotası var. başka ustaların haberinin bile olmadığı bizim arabalara özgü sistemlerin her arızası hakkında bilgisi var. o da anlamazsa ıspartada başka birinin anlayabileceğini düşünmüyorum.

izmire gittiğinizi yazmışsınız burası olmazsa izmiredeki servisime yönlendiririm sizi onlar 25 senelik mazdacı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracım düz vites

dükkanın ismini verebilirseniz sevinirim. kim olduğunu yazarsanız..,

teşekkür ederim ilgilendiğiniz için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

migrosun ordaki sanayiye ilk kapıdan girdikten sonra 2. aradan dönünce ilerde sağda bi dükkan, ibrahim usta.

teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence bunun 2 nedeni var.

1- yanlış radyatör kapağı.

2- lpg regülatöründen suya gaz sızması. her ne kadar sağlam olduğunu söyleseler de bence hala bu ihtimal de geçerli. motor sıcak iken dikkatlice radyatör suyu depo kapağını açıp içini koklayın. bakın bakalım gaz kokusu geliyor mu...

aklıma bir de termostat geliyor aslında  ??? ??? ??? kapalı kalıp geri tepme yapıyor olabilir ??? ??? ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence bunun 2 nedeni var.

1- yanlış radyatör kapağı.

2- lpg regülatöründen suya gaz sızması. her ne kadar sağlam olduğunu söyleseler de bence hala bu ihtimal de geçerli. motor sıcak iken dikkatlice radyatör suyu depo kapağını açıp içini koklayın. bakın bakalım gaz kokusu geliyor mu...

aklıma bir de termostat geliyor aslında  ??? ??? ??? kapalı kalıp geri tepme yapıyor olabilir ??? ??? ???

radyatör kapağını yeni değiştirdim, orjinalini aldım, termostatını da yeni değiştirdim ama hala düzelmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üst kapak contasının orjinali servislerde olur, sorununuza gelince termostatı değişmişsiniz radyatörde yeni , sistemde sorun yok diyosunuz ki soğutma sistemi şu şekilde çalışır önce motor çalışır çalışmaz su motorun bloğonda by pası kullanarak dolaşmaya başlar bir müddet sonra motor suyu ısınınca termostat açar vede su bu kez radyatördende geçmeye başlar , motor suyu radyatördende geçerken ısısı artarsa bu kez fan açar vede suyu dahada soğutur böle bir sistemde nasıl oluyoda radyatör patlıyor , bu patlama kelimesini tam açarmısın yani ne oluyor, o kadar hortum bağlantı yerleri nasıl bir durum oluyor, kesinlikle lpg regülatörü veya termostatla alakası yok patlatacak kadar bir basınç oluşuyosa bu basıncı devirdaim oluşturamaz , blokta çatlak olduğu düşüncesi bile kötü ama ben üst kapak contasından sorun olduğu düşüncesndeyim, yani ya üst kapak contası veya blokta sorun var direk motorun basıncı soğutma sistemini patlatıyor nasıl bir patlama tabii bilemiyorum. :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...