Jump to content

Kalorifer Peteği Temizliği


dogan_u
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

usta bana antifiriz de tıkamış olabilir dedi kalorifer peteğini.peteği temizletmek istesem (şişleme işlemi) acaba peteğe zarar verir mi delinir mi kaçak vb. olur mu?

Sistemde hava olursa rölanti de bozulur.kısmını anlayamadım.ben daha öncede yazmıştım benim aracta rolanti sorunu var . araç gider vaziyette ,ayağımı gazdan çektiğimde devir ibresi dalgalanma yapıyor.vuv vuv diye gaz kelebeğine bakım temizlik ayar ne ararsanız yaptırdım ama birtürlü bu sorunu çözemedim. bununla bir bağlantısı olabilir mi?

Antifirizin tıkadığını söyleyen kişinin usta olduğuna inanmam... Tersine antifiriz yapısı gereği pislikleri ve tortuları açar... Ya usta yanılıyor bu durumda ya da ben...

:tey:

Sistem hava yaparsa rölanti sorunu oluşabilir bu doğru.

Kalorifer peteğini söktükten sonra yapılan temizleme işlemlerinde hiç bir sorun olmaz, tabi işini kötü yapan ustaya denk gelmediysen... Allah korusun.

Kalorifer peteğini sökmeden yapılan işlemlerde peteğin yıpranmışlık durumuna göre delinme riski var haliyle...

Geçmiş olsun, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ustanın dediği tam olarak antifirizin söktüğü pislikler kalorifer peteğini tıkamış olabilir diyor

Şimdi oldu, bu ifade doğru bir ifade, böyle ihtimal de var tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle radyatör kapağınızın 1.1 bar olması lazım. 0.9 olunca sorun çıkarıyor. Şahsen kapaktan dolayı sorun yaşadım. Kapağı değiştirdikten sonra sistemde hiç hava kalmadan tam dolum yapmak için aracın önünü biraz yukarı kaldırmak gerekiyor. Bunun nedeni boğaz kelebeği radyatörden yukarıda kalıyor. Eşitlemek lazım. Kelebeğe giren sıcak su hortumunu çıkarın su oraya gelene kadar tamamlayın. hortumu takın ve suyu tamamlayın. 5 dk gezin tekrar aracın burnu yukarıda olacak şekilde hararetin düşmesini bekleyin ve suyu tamamlayın. 25 cl kadar daha su alır. Bu şekilde devir dalgalanması ve ilk çalıştırmada çok yüksek devirde çalışması sorunu çözürülür. tabiki kelebek sağlamsa. Aracınızın modeli yüksek ve muhtemelen plastik petek vardır. O petekte zaten delinme sorunu olmaz. Bence temizliği yaptırmanızın zararı yok. Peteği tıkayan materyaller ustanızın dediği gibi antifrizin çözdüğü pislikler. Araç daha önceden suya yağ karıştırmışsa tıkanması normal.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

7-8 ay önce aracın radyatörü delik olduğundan radyatörü değiştirdim .radyatör değişikliği rolanti dalgalanması yapar mı?dalgalanma sebeb olursa ne olmuş olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

doğan kardaşim hararet yapmadı çok şükür.bende anlamadım arabam saat gibiydi.

ufak bir rolanti ayarı yaptırayim dedim ne olduysa ondan sonra oldu.yada buna denk geldi.bilemiyorum şimdide uğraşıp duruyorum.gaz kelebeği sağlam sensörlerde sağlam diyor usta .başka ne olabilir ki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğan kardaşim hararet yapmadı çok şükür.bende anlamadım arabam saat gibiydi.

ufak bir rolanti ayarı yaptırayim dedim ne olduysa ondan sonra oldu.yada buna denk geldi.bilemiyorum şimdide uğraşıp duruyorum.gaz kelebeği sağlam sensörlerde sağlam diyor usta .başka ne olabilir ki

Bence sistemde hava var ve dalgalanma bu yüzden oluyor... Bunun üzerine yoğunlaşın derim... Ayrıca; boğaz kelebeği üzerindeki sensörlerin sağlam olduğundan emin olun.

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

domestos kardeşim bu ustalar hava işinden hiç şüpelenmezmi anlamadım.sensörler hepsi sağlam ustanın demesi öyle

Hava olayı benim düşüncem, belki usta bu yönde düşünmüyor veya bu olayın çözümüne kafasını yormak istemiyor...

Radyatörüm çatlak diye çatlak kapatıcı kullandığımda, çatlak kapanmıştı ama devirdaim el sallamıştı ve rölanti 1500-2000 devir arasında gidip gelmeye başlamıştı...

Tavsiye üzerine gittiğim usta hemen boğaz kelebeğini söktü temizledi ve taktı, değişen bir şey yoktu, radyatör ve devirdaim sipariş üzerine geldiği için bir süre böyle kullan dedi, bir nevi olayın üzerine düşmedi, benim rölanti kafasına göre üç dört gün öyle gitti geldi, devirdaim su kaçırdığı için araca binmedim... Radyatör ve devirdaim işini çözdükten sonra rölanti yine kafasına göre takılıyordu, usta senin boğaz kelebeği arızalı ben bunun içinden çıkamam bu teknoloji çok eski parca da bulamazsın dedi ve benim başımdan aşağı kaynar sular döküldü...

Neyse; ben araca binerek 5-10 kilometre gittim gitmedim rölanti yerine geldi, hemen ustaya giderek ayar yaptırdım, bu duruma usta bile şaşırmıştı...

Yani; diyeceğim gerçek usta bulmak veya denk düşmek gerçekten zor... Veya bu işi çözmek isteyen usta olmalı ki, hırs ve inatla sorunun üzerine giderek çözüme kavuşturmalı...

Neyse uzun olduysa özür...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

tecrübelerin bizim için önemli domestos.belkide benim sorunumun çok basit bir çözüm yolu vardır ama olmuyor .bakalım sabırla bekliyoruz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tecrübelerin bizim için önemli domestos.belkide benim sorunumun çok basit bir çözüm yolu vardır ama olmuyor .bakalım sabırla bekliyoruz..

Boğaz kelebeği temizlendi diyorsun, sensörler sağlam diyorsun geriye sadece sistemin içindeki su ve hava suçlu konuma düşüyor bence...

???

Hortumların bağlantılarından ayır ve sisteme su ilave et, hortum uçlarından gelinceye kadar motor rölantide çalışsın... Bütün hortumlardan su geldiğinde yerine tak ve kelepçelerini sık...

En sonunda radyatör kapağını ve su kabını doldur... Fan açılana kadar çalışsın, sonra tekrar su seviyesini kontrol et ve biraz deneme sürüşü yap.

Radyatör demişken kapağının 1,1 değerinde olduğundan ve ağzından kaçırmadığından emin ol... Radyatör kapağı kaçırırsa hem su eksiltir hem de sisteme hava alabilir.

Kolay gelsin, aklıma gelenler bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...