Jump to content

Mazda 626 Buji Kablosu Tavsiyesi


kaangormek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 senede 2 kez kablo değiştirdim ilk 2si seiwa idi. ilki beni arabadan anlamayan biri olsam yolda bırakmıştı k.maraş göksun yolunda araçta yoğun tekleme ve avans vurmasını benzinlikte tesadüfen durarak farkettim. kabloya baktığımda kablo kopmuş aradaki mesafeden kıvılcımla ateşliyordu. kabloyu oracıkta kesip kısaltarak aynı şekilde iletişimi kurdum. Sonra kendim çelik telden buji kablosu yapmıştım ki mükemmel performanslı ömürlük kablo oldu ki ne yazıkki ateşleme modülü ve bobini buna dayanamadı ve intihar etti :D (çıkma orijinal modül bulana kadar canım çıktı sonunda izmir den bir arkadaştan satın aldım) ikinci seiwa ise halen çalışıyordu ki NGK buji kablosunu bir heves aldım. şu anda onu kullanıyorum 1 ay oldu daha bir sıkıntı yok. Yorumları zamanla gelecek her kablo başta iyidir zaten :D .

iyi forumlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seiwa marka buji kablosu piyasada bulabileceğiniz iyi kablolardan biridir.

içerisinden geçen tel sanılanın aksine bakır değil İPEKtir.. ince olması normaldir.

bu kabloların özelliklerini bakır kablolar ile karşılaştırmayın.

orjinal buji kablosunu da kestiğinizde aynı görüntü ile karşılaşacaksınız.

buji kablolarınızın direnç değerlerini bir multimetre ile okuyabilir, eğer problem var ise içlerinden arızalı olanı direkt bulabilirsiniz.

15 sene 93model 626 kullanan biri olarak sizi temin ederim ki ateşleme bobinini değiştirmeniz büyük ihtimalle lpg ve ateşleme problemlerinize çözüm olacaktır.

Güçlü bobin kullanicam durumuma göre ama kablo konusunda et kalınlığınin ve bakirin iyi olduğunu hepimiz duymusuzdur ben bundan sonra seiwa yerine diğer markalari tercih edicem sadece paylaştım fikir vermesi açısından [emoji4]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

buradan  buji kablolarına arıza tespiti yapma yöntemlerine göz atabilirsiniz.

http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/atesleme-kablolari/teshis/atesleme-kablolarinin-test-edilmesi/

 

buradan da ipek bakır v.s. kablo çeşitleri ve amaçlarına bakabilirsiniz

http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/atesleme-kablolari/temel-bilgiler/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektronik bobin e gecilmeden önceki en gelişmiş teknoloji ipek kablodur efendim. Bununla ilgili epey makaleler yazıldı.. Saygılar

buradan buji kablolarına arıza tespiti yapma yöntemlerine göz atabilirsiniz.

http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/atesleme-kablolari/teshis/atesleme-kablolarinin-test-edilmesi/

buradan da ipek bakır v.s. kablo çeşitleri ve amaçlarına bakabilirsiniz

http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/atesleme-kablolari/temel-bilgiler/

İlginize çok teşekkür ederim arastiracagim tez vakit[emoji4]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oguzhan yanıldığın bir nokta var. buji kablosunun iyi iletmesi istenen bir şey değildir. ipekli dediğimiz (resmini koyduğun seiwa gibi) kablonun ortasından ipek kablo geçer bu hem elektriksel rezonansı engeller hem de kablodan tutup çeksen de esnemesi minimum olduğu için kablonun kopmasını önler.asıl kablo o ipeğin etrafına sarılı dirençli özel bir kablodur. bu sarmal yapı hem mesafeyi uzatarak direnci arttırır hem de gerilmelerde kopmayı engeller. buji kablosunun içinden 18bin volt gibi bir voltaj geçer sarmal şekilde olması rezonansı yani özetle yüksek voltajın dışarı atlamasını engellemenin bir diğer yoludur. bir diğer yolu da az önce dediğim gibi kablonun dirençli olması. 18kV yı düz bir bakır borudan bujiye direk verecek olursan gece kaputu açtığında buji kablosunun etrafında atlamaları gözünle bile görebilirsin. kalitesiz buji kablolarında da aynı şey gözlemlenebilir. bütün bu problemleri mühendisle farklı şekillerde çözmüştür. şahsen benim en başarılı bulduğum yöntem bobini direk bujinin kafasına yerleştirmektir ki biraz maliyetlidir ama ateşleme hatalarını minimuma indirir. bizim araçlarımızda mantık olarak son teknolojiden hiçbir farkı olmayan elektronik ateşleme sistemi kullanılıyor yani manuel meksefeli değil de bir sensör yardımıyla egzantriğin dönüşü algılanıp elektronik bir beyinle (distrubitörün içindeki modül) bobine (-) puls veriliyor. ama bu işlem mono bir işlem çünkü tek bobin var ve bobine ateşleme sırası geldiğinde tek voltaj geliyor ve sıralamayı distrubitör sağlıyor. az önce bahsettiğim bujinin kafasında bobin olan sistemde zaten halihazırda okunan sensör değerlerine göre ECU nun hesapladığı ateşleme zamanında aynı (-) pulse her bujinin kafasındaki bobinlere ayrı ayrı veriliyor. distrubitöre gerek kalmadan elektronik olarak iş halledilmiş oluyor. Bazı araçlarda da 2-2 olarak ayrılmış durumda bazılarında da yine aynı sistem var fakat buji kafasında değil başka bir yere monte fakat yine buji kablosuyla aktarılıyor. neyse yine uzattım. ben dediğin iyi ileten kabloyu bizzat yaptım. yakıt tasarrufu da sağladı gidişi de değişti ama yapan mühendis ona göre yapmamış Anlayacağın piyasadaki buji kablolarına muhtacız maalesef :D

kolay gelsin takipteyim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 senede 2 kez kablo değiştirdim ilk 2si seiwa idi. ilki beni arabadan anlamayan biri olsam yolda bırakmıştı k.maraş göksun yolunda araçta yoğun tekleme ve avans vurmasını benzinlikte tesadüfen durarak farkettim. kabloya baktığımda kablo kopmuş aradaki mesafeden kıvılcımla ateşliyordu. kabloyu oracıkta kesip kısaltarak aynı şekilde iletişimi kurdum. Sonra kendim çelik telden buji kablosu yapmıştım ki mükemmel performanslı ömürlük kablo oldu ki ne yazıkki ateşleme modülü ve bobini buna dayanamadı ve intihar etti :D (çıkma orijinal modül bulana kadar canım çıktı sonunda izmir den bir arkadaştan satın aldım) ikinci seiwa ise halen çalışıyordu ki NGK buji kablosunu bir heves aldım. şu anda onu kullanıyorum 1 ay oldu daha bir sıkıntı yok. Yorumları zamanla gelecek her kablo başta iyidir zaten :D .

iyi forumlar.

avans vurması dediğininz motordan küt diye bi ses gelip sanki araç  anlık kendini öne atıp geri çekiyo bu mudur. bu konuyu uustaya anlattaım anlamadı. aracı kendi kullandı aynı şeyi yaptı. ustam dedi buji patlatması bujileri değiştirdi düzeldi. işlem yapılalaı 3 ay oldu. şu anda ara ara arabayı zorlayınca tekrar yapıyor acaba yine bujiler mi değişmesi lazım. bu kadar sık buji değişr mi. veyahutta buji kabloları mı değiişmesi gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oguzhan yanıldığın bir nokta var. buji kablosunun iyi iletmesi istenen bir şey değildir. ipekli dediğimiz (resmini koyduğun seiwa gibi) kablonun ortasından ipek kablo geçer bu hem elektriksel rezonansı engeller hem de kablodan tutup çeksen de esnemesi minimum olduğu için kablonun kopmasını önler.asıl kablo o ipeğin etrafına sarılı dirençli özel bir kablodur. bu sarmal yapı hem mesafeyi uzatarak direnci arttırır hem de gerilmelerde kopmayı engeller. buji kablosunun içinden 18bin volt gibi bir voltaj geçer sarmal şekilde olması rezonansı yani özetle yüksek voltajın dışarı atlamasını engellemenin bir diğer yoludur. bir diğer yolu da az önce dediğim gibi kablonun dirençli olması. 18kV yı düz bir bakır borudan bujiye direk verecek olursan gece kaputu açtığında buji kablosunun etrafında atlamaları gözünle bile görebilirsin. kalitesiz buji kablolarında da aynı şey gözlemlenebilir. bütün bu problemleri mühendisle farklı şekillerde çözmüştür. şahsen benim en başarılı bulduğum yöntem bobini direk bujinin kafasına yerleştirmektir ki biraz maliyetlidir ama ateşleme hatalarını minimuma indirir. bizim araçlarımızda mantık olarak son teknolojiden hiçbir farkı olmayan elektronik ateşleme sistemi kullanılıyor yani manuel meksefeli değil de bir sensör yardımıyla egzantriğin dönüşü algılanıp elektronik bir beyinle (distrubitörün içindeki modül) bobine (-) puls veriliyor. ama bu işlem mono bir işlem çünkü tek bobin var ve bobine ateşleme sırası geldiğinde tek voltaj geliyor ve sıralamayı distrubitör sağlıyor. az önce bahsettiğim bujinin kafasında bobin olan sistemde zaten halihazırda okunan sensör değerlerine göre ECU nun hesapladığı ateşleme zamanında aynı (-) pulse her bujinin kafasındaki bobinlere ayrı ayrı veriliyor. distrubitöre gerek kalmadan elektronik olarak iş halledilmiş oluyor. Bazı araçlarda da 2-2 olarak ayrılmış durumda bazılarında da yine aynı sistem var fakat buji kafasında değil başka bir yere monte fakat yine buji kablosuyla aktarılıyor. neyse yine uzattım. ben dediğin iyi ileten kabloyu bizzat yaptım. yakıt tasarrufu da sağladı gidişi de değişti ama yapan mühendis ona göre yapmamış Anlayacağın piyasadaki buji kablolarına muhtacız maalesef :D

kolay gelsin takipteyim.

Hocam süper aciklamissiniz tşk ederim şu bobin işini bi halledeyim sırasıyla deneyeceğim kabloları seiwa 2 kez test ettim sirada ngk vs var en kötü baska markalarınkini deneyeceğim karburatorlu ve lpgli araçta ateşleme candir herseydir [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

avans vurması dediğininz motordan küt diye bi ses gelip sanki araç  anlık kendini öne atıp geri çekiyo bu mudur. bu konuyu uustaya anlattaım anlamadı. aracı kendi kullandı aynı şeyi yaptı. ustam dedi buji patlatması bujileri değiştirdi düzeldi. işlem yapılalaı 3 ay oldu. şu anda ara ara arabayı zorlayınca tekrar yapıyor acaba yine bujiler mi değişmesi lazım. bu kadar sık buji değişr mi. veyahutta buji kabloları mı değiişmesi gerek.

Avans vurması en basit haliyle ateşlemenin erken veya olmaması gereken bir zamanda olmasıyla subap sesi gelmesi. şıkırtı gibi ama düzensiz bir şekilde. bir ötesi ateşlemenin geri tepmesiyle emme manifoldundaki yakıtın patlaması. uzun süre araç avans vurarak çalışırsa subaplar dipten erimeye subap yataklarında düzensizleşmeye neden olur ki kompresyon kaybı geri tepme yakıt artışı çekişte düşüş vs birçok probleme yol açar. Dikkat etmek lazım. Aracınızın avans ayarını kontrol edin-ettirin kompresyon testi yaptırın problem daha net anlaşılır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan yurtdışından da modifiye için olan kablolardan da araştır. Ben kolaya kaçtım ngk aldım. Aslında çok pahalı 160tl ye aldım. az daha verip çok daha uzun ömürlü çok daha yüksek voltaja dayanıklı (performans bobini demiştin o yüzden diyorum) kablolar alınabilir. Hatta bobini bile getirtebilirsin. Ben yaşlandım artık araştırıp yapacak yüreğim kalmadı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan yurtdışından da modifiye için olan kablolardan da araştır. Ben kolaya kaçtım ngk aldım. Aslında çok pahalı 160tl ye aldım. az daha verip çok daha uzun ömürlü çok daha yüksek voltaja dayanıklı (performans bobini demiştin o yüzden diyorum) kablolar alınabilir. Hatta bobini bile getirtebilirsin. Ben yaşlandım artık araştırıp yapacak yüreğim kalmadı :)

aynen hocam aklımdan geçmiyor değil parmak kalınlığında kablolar 45.000 lik bobin vs ama herşey bütçeye bakıyor ben bir adım atarsam ilk size paylaşıcam siz hastalarınızı iyi edin ben mazda ları iyi ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avans vurması en basit haliyle ateşlemenin erken veya olmaması gereken bir zamanda olmasıyla subap sesi gelmesi. şıkırtı gibi ama düzensiz bir şekilde. bir ötesi ateşlemenin geri tepmesiyle emme manifoldundaki yakıtın patlaması. uzun süre araç avans vurarak çalışırsa subaplar dipten erimeye subap yataklarında düzensizleşmeye neden olur ki kompresyon kaybı geri tepme yakıt artışı çekişte düşüş vs birçok probleme yol açar. Dikkat etmek lazım. Aracınızın avans ayarını kontrol edin-ettirin kompresyon testi yaptırın problem daha net anlaşılır.

Bu dediginiz bakimlar tahmini neye mal olur. Avans ayari ve kompresyon ayari hakkinda bilgi verebilirseniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer bujiler değiştiğinde düzeldiyse sıkıntıyı ilk anda başka bir yerde aramak lazım. öncelikle subap ayarı yapılıp ondan sonra avans ayarı yapılması lazım. bunlar parça gerektirmeyen sadece ustanın elemeğiyle yapılan işler. Ustasından ustasına değişmekle birlikte 50 ila 100 tl arası bunlar tutar. Sonra halen devam ediyorsa kompresyon testi yapılır. Eğer kompresyon azsa aracın yağ üfleyip üflemediğine bakılır buradan da kabaca sekmanların sağlıklı çalışıp çalışmadığı anlaşılır. buraya kadar parça ihtiyacı hiç olmadı. Bundan sonrası biraz maliyetli. eğer kompresyon azsa ve sekmanlar kompresyon kaçağı sebebi değilse üstkapak açılır. çatlak kontrolü yapılır. subaplar ve gaydları değişir. subap yatakları alıştırılır. bu aşamalara gelmeden fiyat bilgisi veremem çünkü çok değişken var. ilk söylediklerimi yapıp yeni bir konu açarsanız oradan devam edebiliriz. 

Yeni buji kablolarım:

O3mlpP.jpg

 

 

J7mGyj.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer bujiler değiştiğinde düzeldiyse sıkıntıyı ilk anda başka bir yerde aramak lazım. öncelikle subap ayarı yapılıp ondan sonra avans ayarı yapılması lazım. bunlar parça gerektirmeyen sadece ustanın elemeğiyle yapılan işler. Ustasından ustasına değişmekle birlikte 50 ila 100 tl arası bunlar tutar. Sonra halen devam ediyorsa kompresyon testi yapılır. Eğer kompresyon azsa aracın yağ üfleyip üflemediğine bakılır buradan da kabaca sekmanların sağlıklı çalışıp çalışmadığı anlaşılır. buraya kadar parça ihtiyacı hiç olmadı. Bundan sonrası biraz maliyetli. eğer kompresyon azsa ve sekmanlar kompresyon kaçağı sebebi değilse üstkapak açılır. çatlak kontrolü yapılır. subaplar ve gaydları değişir. subap yatakları alıştırılır. bu aşamalara gelmeden fiyat bilgisi veremem çünkü çok değişken var. ilk söylediklerimi yapıp yeni bir konu açarsanız oradan devam edebiliriz. 

Yeni buji kablolarım:

O3mlpP.jpg

 

 

J7mGyj.jpg

 

hocam maşallah motor çiçek gibi duruyor, kablolar kalın duruyor memnun musunuz ateşlemesinden vs ? egsozdan sıcak hava alan kısıma bant takıldı mı beni aracımda sürekli oraya bant takmak istiyorlar daha iyi çekermiş vs diye ben fark görmediğimden açıyorum vanayı söküyorum bantı :) birde gaz beyni küçük geldi yeterli akışı sağlıyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce de söylediğim gibi bant falan yok. Bantla hava akışını kapatınca doğal olarak LPG ihtiyacı da azalacak. LPG ciler de LPGyi kıstım diye az yaktığını sanacak ama sürekli dipgaz gezeceğiz çünkü araç gitmeyecek. Açıkken düzgün yapılan ayar güçten taviz vermeden istendiği takdirde giden ama istenildiği takdirde gaza az basarak ekonomi yapmaya uygun ayardır. Her babayiğit yapamaz çünkü üst devirlerde de ince ayar gerektirir. Niye zaten güçsüz olan motorumu daha da kısayım ki? Aracı aldığımda ilk işim o bantları sökmek oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz beyni konusunda haklısın. Yeterli akışı sağlamıyor üst devirlerde yetersiz kalıyor maalesef. Araç geçen sene bir ara -25lerde çalışmadı. regülatör ve aküyü yenileyip marş dinamosunu komple elden geçirmiştim. o zaman internette bulabildiğim f/p oranı en iyi ürün buydu. Ürün atikerin yeni tip diye adlandırılan regülatörü. Aracın sıkıntısı da miksere giden LPG borusu kıvrılmış yeterli emişi sağlayamayınca ilk çalışmada soğukken sıkıntı çıkarıyormuş şaka gibi. düzelttim çalışmaya başladı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Tam 20-30 bin de seiwa kablo bu şekilde olmuş

Worf markanin internette 10mm kablosunu buldum ne dersiniz deniyeyim mi fiyati da 55 tl 35374258c5574aadc6fa2fd07ec28e19.jpg9712c3c73050268cb998363fd02598b7.jpg24d95be35a8c75bf93056b9b5ad75218.jpg

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araçtaki buji kablosunun markası sanırım yazaki idi japon mali orjinali bumu bilmiyorum ama aracı aldigimda üzerindeydi hala kullanıyorum hiç sıkıntı çıkarmadı.

ASUS_T00J cihazımdan gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda yazdığım gibi kalınlığın bir önemi yok. 18bin volt 1cm çapındaki plastikten de atlayacaksa atlar. Önemli olan içdirencidir. Üreticinin verdiği parametrelere uygun olmalı. O parametreler de vardı bir yerde ama Oğuzhan inan hiç vakit yok sabah 6:30 da kalkıp işe gidiyorum akşam 8 de 9da ancak evde oluyorum işin durumuna bağlı biliyorsun durumu. Daha sana karburatör için sözüm var unuttum sanma :D Aklımda ama elim değmedi. Haftasonu kurcalarım İnşallah. 

Bu arada o buji başlığı bir şekilde su almış yoksa o sıcaklıkta o hale gelmesi imkansız. Yurtdışından performans sitelerine bir baksana neler var. Paylaşırsan da sevinirim :D

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mursel hocam amacim birazda performans o yuzden arastirma icindeyim ayrica Estağfurullah Fatih hocam işinize saygım sonsuz birseyler ogrendikce arastirdikca hemen paylaşıyorum yurt dışında kablo var ama baş bölgeleri uyacak mi o konuda tereddutlerim var o yüzden 10 mm lik kabloyu w124 bobiniyle beraber kullanmak istiyorum birde buji aralığını 0.7 yaptım sanki güzel oldu çalışması alt deviri gibi :)

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...