Jump to content

Termostat Değişimin Sonucu?


Guest serhat1299
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest serhat1299

herkese hayırlı işler .....arkadaşlar aracımın termostatını değiştirdim.değiştikden  sonra aracım doğru dürüst ısınmıyor,hararet ibresi 90 nın altında sabit duruyor herhangi bir dalgalanma yok.birde benzinde lpg ye geçme sürem uzadı bunların hepsi termostan mıdır?

acaba 626 lar da yazlık kışlık termostat diye bir şey var mı? yada ne gibi bir yanlışlık yaptık .

yardımcı olursanız sevinirim.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

termostat orjinal değil ise problem olmaz o temostatların 88 decede vede 82 derece olanları var ama dediğiniz  problemlere her iki derecede olan termostatda sebep olmaz her ikisindede hararet ibresi ortada duru, o yüzden bence termostatınızı orjinali ile değişin servisten 50 küsür tl civarıdır riske atmaya değmez , şu an erken açıyor olabilir, olurda geç açarsa aracınız hararet eder ,dikkat etmenizi öneriyorum. motorun en önemli ve en hassas noktalarındandır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

Fan devreye ne zaman giriyor hangi sıklık da giriyor açıkcası gözlemlemedim.termostat japon malı idi fiyatı 25 tl orjinalmi bilmiyorum açıkcası.servisten almak mı mantıklı acaba değiştirsekmi diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servisten başka orjinal satan yer yoktur vede japon olması bişeyi değiştirmez, hemen orjinal bir termostat alıp takınız, bir problem olupta motorunuzu yakmadan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

servisten başka orjinal satan yer yoktur vede japon olması bişeyi değiştirmez, hemen orjinal bir termostat alıp takınız, bir problem olupta motorunuzu yakmadan.

termostat motorun en önemli parçasıdır. göz ardı edilemez, motorun kalbi gibi birşeydir. arızalı ise kesinlikle değiştirin, orjinalini takın. 100 tl için 5000 tl den olmayın. (Bilgi: nofear dan alıntı)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese hayırlı işler .....arkadaşlar aracımın termostatını değiştirdim.değiştikden  sonra aracım doğru dürüst ısınmıyor,hararet ibresi 90 nın altında sabit duruyor herhangi bir dalgalanma yok.birde benzinde lpg ye geçme sürem uzadı bunların hepsi termostan mıdır?

acaba 626 lar da yazlık kışlık termostat diye bir şey var mı? yada ne gibi bir yanlışlık yaptık .

yardımcı olursanız sevinirim.....

Havalar soğudu,,, kısa mesafe kullanıyorsan ondan dolayıda olabilir
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Guest serhat1299

arkadaşlar herkese hayırlı akşamlar

termostatı değiştim 626 nın orjinal termostat derecesi ne olmalı

88 mi 82 mi ilk taktıkları 78 derece idi onu 82 ile değiştirdim serviste orjinalin 82 lik olduğunu söylüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

sorun tam anlamıyla bitmiş değil aracın kaloriferi  aracın içini ısıtmıyor .ustam kalorifer peteğinden olabileceğini söylüyor ama termostat değşmeden önce aracın içi gayet güzel ısıtıyordu.bende anlamadım bu işi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olması gereken sıcaklıktan daha önce mi açıyor acaba fanı ? Fan ne kadar sık devreye giriyor dikkatini çeken birşey oldu mu ?

Arkadaşın dediği gibi fan erken devreye girerse suyu devamlı soğutur....Su soğuksa zaten kalofifer sıcak hava vermez... Senin sorunun büyük ihtimalle fan müşürü gibi görünüyor ama ilk iş iyi bir ustaya durumu anlat... Usta, zaten fan müşürünü ve hararet müşürünü sırasıyla değiştirir... Kolay gelsin...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdaların orjinal termosatatları genellikle 82 oluyor, aracınızın kalörifrinin ısınmamasının termosatatın erken açmasından kaynaklanır ama bunu anlayabilirisiniz hararet ibresi ortada vede hala araba ısınmıyosa demekki sorun termostatada değil, termostat erken açsa ibre ortayı bulmaz vede radyatör geç ısındacağından fanda geç açar çünkü fan motora değil radyatöre bağlıdır. soğutma sistemi şöle çalışır.

su moto çalışır çalışmaz devirdaimin çalışması ile motor bloğundan vede kalörifer siteminden beraberinde lpg beyninden geçerek haraket eder ama 82 dereceye ulaşmadan radyatörden geçmez buna termostat karar verir, su 82 dereceyi bulunca termostat açar vede su radyatörden geçmeye başlar, radyatörden de geçerken hala ısınmaya devam eder ve radyatör ısısına bağlı olarak bu kez fan açar ve motor suyunu soğtmaya yardımcı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim ama birinci satırınızdan çok fazla birşey anlayamadım.anladığım kadarıyla termostat da bir şey yok.aracımın hararet ibresi 90 nın altında,hiç şaşmıyor. sanki ibre ile 90 izası biraz açık gibi.ustam kalorifer peteğinden olabileceğini şişlenmesi gerektiğini söylüyor.kafam çok karıştı.termostat değişmeden önce kalorifer peteğinde bir sorun yoktu.

size göre tam olarak ne yapmam gerekir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Termostat açık kalmıştır,bundan daha basit ne cevap olabilir.Bence sen önce o termostatı bir ddaha söktürt önce. Bana 1 kış boyunca arabada donarak araba kullandırttılar sonra bi baktık termostat açık kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

termostatın açık kalıp kalmadığınıda şöle deneyebilirsin ,

sabah araç soğuk iken il çalıştığında , hiç gaza basma ve rölantide 90 dereceye ne kadar sürede ulaştığına bak, eğer kısa sürede motor ısınıyosa termostat ta sorun yok demektir,

yooo çok geç ısınıyosa termostat açık kalıyor demektir hatta termostat açık kalmış ise motor çalışır çalışmaz radyatörde ısınmaya başlar çünkü su radytördende hemen geçmeye başlar, denemni yap ve sonucu yaz. geçmiş olsun.

ibrenin 90 ın az altında olması sorun değil normaldir,epey aşağıda kalırsa sorun var demek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşın dediği gibi fan erken devreye girerse suyu devamlı soğutur....Su soğuksa zaten kalofifer sıcak hava vermez... Senin sorunun büyük ihtimalle fan müşürü gibi görünüyor ama ilk iş iyi bir ustaya durumu anlat... Usta, zaten fan müşürünü ve hararet müşürünü sırasıyla değiştirir... Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...