Jump to content

Mazda 626 Rolanti Sorunu


ersin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

       

Boğaz kelebeğinin bir kaç işlevi vardır, motor giren hava miktarını ayarlamak, enjektörlerden püskürtülen yakıt miktarını ayarlamak

beraberinde kelebeğin performansı açısıdan benzin çok önemlidir

Motora giren hava miktarını hava akışmetre, havaölçer ayarlar.

Enjektördeki yakıt püskürtme miktarını akışmetre ve lambda sensöründen gelen veriler ışığında ECU ayarlar.

Benzin kelebekten geçmez, hatta yakınından bile geçmez.

Komik olmayın lütfen, bilmiyorsanız biraz araştırın...

Boğaz kelebeğinin neredeyse bir aküyü şarj etmediği kalmış teallam... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sn sezar enjeksiyonlu motorlarda kara düzen lpg bağlandığında yakıt manifoldun önünden direk hava filtresi hortumundan emilen hava ile birlikte boğazdan geçmiyomu ??? hem eğerki havayla yakıtla alakası yok gaz bastğınızda nasıl gaz veriyor araç, yakacak yakıtı neye göre belirliyor.  Akışmetre bozuk olduğunda  nasıl çalışıyor peki araçlar, biraz düz mantıkla düşününce saydığınız ekipmanların elektronik parçalar olduğu aşikar asıl mekanik olan ve esas oyuncu bu sistemde kelebeğin kendisi, düşünceme göre, size göre diğer işlevleri elektronik parçalar yapıyor ve kelebek sadece gaz veriyor, benim saydığım ekipmanlarla alakası yok ise nasıl gez veriliyor arabada, ben diğer ekipmanları inkar etmiyorum lakin bu parçaların görevini yapmasını başlatan kelebektir, onu ifade etmeye çalıştım, hem siz zaten motor üzerinde iyisiniz, ben hepsinin bağlantılı ve birbirini etkilediğini , yakıt cinsininde bu parçaların stabil çalışma düzenine etki ettiğini anlatmaya çalıştım belki biraz özensiz yazmışım açıklamamı,  ezbere gibi gözükmüş ama anlatmak istediğim buydu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cok noktadan enjeksiyonlu araçlarda benzin yada lpg boğaz kelebeğinden geçmez ama bojaz kelebeği yine de pislenebilir. Pislenmesinin nedeni eksantrik kapağından boğaz kelebeği ile hava akış metre arasına uzanan bir boru vardır. O borudan yağ buharı üflemesi olabilir. Özellikle zayıf motorlarda daha sık olur. Yağ ile havadaki nem yada ufacık tozlar birleşir boğaza oturur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pislenmesine bişi diyemem normaldir de, yakıtın oradan geçtiği ve o pisliği temizler iddiası sağlam güldürdü...

:)

Takdiri sayın jüri üyelerine bırakıyorum...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

      Ya sen ne saygısız cins bir insansın , daha önce kaç defa polemiğe girdik boş yere kendime yakışmayan sözler sarfetmek durumunda kaldım senin yüzünden,  hala benim mesajlarıma yüzsüzce atıfta bulunup konuşabiliyosun işine bak bilader işine !!!! , anlatmışım yukarıda lpg kara düzen olunca durum değişir illa yakıtın boğaz kelebeğinden geçmesi gerekmiyor  kelebeğin etkilediği ve yakıtla direkt alakalı bir kaç nokta var ve onlarıda yazmışım hem farzedelim ki yanlış billiyorum veya yanlış ifade de bulundum bu size benim mesajıma böle lavabalice  şekilde atıfta bulunma hakkını vermez,  burada yüzlerce üye var , bir yanlışım varsa onlar düzletsin sen değil, bir daha sölüyorum benimle muhatabiyetin olmasın, bende sana gülüyorum başka bir tarafımla haberin olsun , sen zaten ark niyetli cinsin teki olmasan gülüyorum muhabbetlerini bırakıp eksik yazdığımız  bişey varsa onu paylaşırsın sen yapıcı değil bozguncu bir insansın,  benle işin olmasın bir daha daha,  ağır ifadeler kullanırım, umarım kafana girmiştir.  Ya Bilader sen niye benden patlıyosun ??? Kaale dahi almadığım bir insansın şahsen bu yazdıklkarıma bile yazığım geldi.

Abi bırak muhatap olma şunla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Konu kapanmış gitmiş zaten ,  aslında buradan rica ediyorum, gereksiz mesajları silerse mod arkadaşlar iyi olur, boşuna duruyor konuda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

araç ısındığında 900    1000 seviseyinde rölanti ve stop etmiyor. şu kış günlerinde soğuktan sanırım aracı çalıştırıyorum rölanti 200 300 araba çok fazla sarsılıyor. ısındığında normal rölantisine geldiğinde duruyor. tabi bunu yapmak için aracı 2 3 dakika çalıştırıyorum. bu durum diğer arkadaşlaerda da böyle mi. yoksa bu sıkıntıyı sadece ben mi çekiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç ısındığında 900 1000 seviseyinde rölanti ve stop etmiyor. şu kış günlerinde soğuktan sanırım aracı çalıştırıyorum rölanti 200 300 araba çok fazla sarsılıyor. ısındığında normal rölantisine geldiğinde duruyor. tabi bunu yapmak için aracı 2 3 dakika çalıştırıyorum. bu durum diğer arkadaşlaerda da böyle mi. yoksa bu sıkıntıyı sadece ben mi çekiyorum

Araç lpg li ise normal hocam jikle cekilmezse cok düşük olur rolanti jikleyi cekin [emoji106] tertibat calismisyorsa hafif gaz popalayip ısının artmasiyla düzelir sistem
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç soğukken jigleyi çekmezsem doğrudan stop ediyor :D Normali de bu. Jigle sabah kullanılmak zorunda olan bir şey. Bizim araçları üretenler ne hikmetse otomatik jigle koymamış ama jigle araç ısınınca otomatik atıyor. Bu otomatik jigleden daha zor bir düzenek :D

Hikmete gelince Türkiyeye gelen 626 GD ler yani bizim kasalar (mermerler sağolsun) bir alt kasanın motoruyla (temelde aynıdır FE ve F6 blok) geldi ve karburatörlü olarak geldi. Ve tabiki jigleli olarak aynı kasanın avrupadaki modellerinde enjeksiyonlu olduğu için jigle falan yok. 

Sonuç olarak jigle her araçta vardır ve soğukta kullanılmak zorundadır. Enjeksiyonlu ve bazı karburatörlü modellerde otomatiktir. 

Bu arada soğukta stop etmiyorsa (LPG için) muhtemelen hava girişi bantlıdır ve düşük devirlerde zengin karışım oluyordur. Bu iyi bir şey değil ama bu tamamen  benim görüşüm LPG ustalarına sorarsanız da o doğrudur. Bu konuda forumda bi ton yazı yazdım. Araştırabilirsiniz.

iyi forumlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç soğukken jigleyi çekmezsem doğrudan stop ediyor :D Normali de bu. Jigle sabah kullanılmak zorunda olan bir şey. Bizim araçları üretenler ne hikmetse otomatik jigle koymamış ama jigle araç ısınınca otomatik atıyor. Bu otomatik jigleden daha zor bir düzenek :D

Hikmete gelince Türkiyeye gelen 626 GD ler yani bizim kasalar (mermerler sağolsun) bir alt kasanın motoruyla (temelde aynıdır FE ve F6 blok) geldi ve karburatörlü olarak geldi. Ve tabiki jigleli olarak aynı kasanın avrupadaki modellerinde enjeksiyonlu olduğu için jigle falan yok.

Sonuç olarak jigle her araçta vardır ve soğukta kullanılmak zorundadır. Enjeksiyonlu ve bazı karburatörlü modellerde otomatiktir.

Bu arada soğukta stop etmiyorsa (LPG için) muhtemelen hava girişi bantlıdır ve düşük devirlerde zengin karışım oluyordur. Bu iyi bir şey değil ama bu tamamen benim görüşüm LPG ustalarına sorarsanız da o doğrudur. Bu konuda forumda bi ton yazı yazdım. Araştırabilirsiniz.

iyi forumlar...

Hocam jiglenin isininca otomatik kapandigini bilmiyordum :) ben motor ısı çubuğunun kipirdamasiyla kendim kapatıyordum :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün motor ustama konuyu açtım. Karburatorcuye bakim yaptırdım. Fakat araç yine sabahlari belli bi miktar 200 300 devirde sarsintili çalışıyor dedim. Usta dedi normalde Karburator bakimi yapilmissa araba soğuk havalarda devrini alana kadar 1400 1500 gibi çalışır dedi. Tekrar Karburato cuye götür dedi. Yarin topkapida ateş Karburator var oraya tekrar gidecem. Bu arada bugun benzin otomatigi yağ kaciriyordu değiştirdik. Malzeme 60 tl işçilik 20 lira.

Mazdam devamli masraf çıkarıyor. Zorla kendini sattiracak.

Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün motor ustama konuyu açtım. Karburatorcuye bakim yaptırdım. Fakat araç yine sabahlari belli bi miktar 200 300 devirde sarsintili çalışıyor dedim. Usta dedi normalde Karburator bakimi yapilmissa araba soğuk havalarda devrini alana kadar 1400 1500 gibi çalışır dedi. Tekrar Karburato cuye götür dedi. Yarin topkapida ateş Karburator var oraya tekrar gidecem. Bu arada bugun benzin otomatigi yağ kaciriyordu değiştirdik. Malzeme 60 tl işçilik 20 lira.

Mazdam devamli masraf çıkarıyor. Zorla kendini sattiracak.

Selamlar

Hocam manuel jiglede siz cekersiniz rolanti yükselir otomatik jiglede de kendi isinana kadar yüksek tutar kisacasi aracınızda abartilacak bir sorun yok 1 kac hafta idare edin [emoji4] hemen mazdaya kızmayın o size karşılığını elbet verir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karburatorcuye gittim. Dedi bizim yaptigimiz işte problem yok. Jikleyi kontrol etti. Bozulmuş. Jikleyi çektiğimiz de hemen ativeriyor. Normalde araba isindikca kademe kademe kendisi düşermis bizimki bozuk olduğu için çeker çekmez kendini bırakıyor. Usta dedi zaten cikle bulamazssin böyle idare edicen soğuk havalarda 5 dakika arabayi ısıtip yola çıkmami söyledi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karburatorcuye gittim. Dedi bizim yaptigimiz işte problem yok. Jikleyi kontrol etti. Bozulmuş. Jikleyi çektiğimiz de hemen ativeriyor. Normalde araba isindikca kademe kademe kendisi düşermis bizimki bozuk olduğu için çeker çekmez kendini bırakıyor. Usta dedi zaten cikle bulamazssin böyle idare edicen soğuk havalarda 5 dakika arabayi ısıtip yola çıkmami söyledi.

Sizin aracınız 626 değil mi ? Manuel jingle yok mu ? Ben anlamadım cok sacma geldi cvplari,manuel jigleyi cektiginizde rolanti yukseliyorsa arasına birşey uydurarak birkac dk lık zamanda onunla idare edebilirsiniz, ayrica benzinde stop etmemesi lazim soğuk havada, gazda da çalıştıktan sonra birkac kez gaz verince yeteri vakum olustuktan sonra ayarlanan rolantide kalır araç
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 626 90 model jikle hakikaten bozuk cekiyorsunuz hemen atiyor. Ama sizin dediginiz mantikli bi çözüm jikleyi cekip arasina birseyler sıkıştırıp 2 3 dakika öyle kullansam sanırım sorun kalmaz. Bu arada yarin mazda ile ilk uzun yolumu yapicam 700 km amasyaya gidecegiz. Allah mazda ile yüzümüzü kara cikarmaz ins.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 626 90 model jikle hakikaten bozuk cekiyorsunuz hemen atiyor. Ama sizin dediginiz mantikli bi çözüm jikleyi cekip arasina birseyler sıkıştırıp 2 3 dakika öyle kullansam sanırım sorun kalmaz. Bu arada yarin mazda ile ilk uzun yolumu yapicam 700 km amasyaya gidecegiz. Allah mazda ile yüzümüzü kara cikarmaz ins.

Hocam arasina bişi koyarsiniz deviri 1.2-1.3 arasinda tutan sonrasinda cekersiniz idarelik.700 km yol inanin cok zevkli olucak mazdanizla benzin bulundurmussaniz, ateslemeniz ve ayarlarınız guzelse bagajiniza yarim litre yag ve bi litre de su ativerin ne olur ne olmaz[emoji4] şimdiden hayırlı yolculuklar
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sistem şöyle çalışıyor. jigle kolunun hemen ardında elektromanyetik bir tutucu var. elektrik gelince tutuyor. gidince bırakıyor elektriği de emiş manifoldunun altındaki bir parça kontrol ediyor. parça manifoldun su kanalına bağlı. yani aracın soğutma suyu ısınınca devreyi açıyor geri soğuyunca kapatıyor. Çok fazla kompleks ve maliyetli bir sistem daha basit bir otomatik jigle sistemi yapılabilirdi :D yine de çok karizmatik. araç ısınınca "şak" diye bırakıyor. Parça sanayide ısı müşiri olarak biliniyor.

iki gün önce aracımın silindir kapağını açtım. parçanın soketini altta olduğu için görmemişiz yolmuşuz sökünce farkettim. Parçayı kırmızı daire içine aldım. BEGWED.jpg

Hurdacıda yeni dağıtılan bir mazda 626 dan müşürün çalışanını aldım. yeni gibiydi sanırım araç dağılmadan önce yeni değişmiş. buradan ustamla birlikte piyasada yenisi de var herhalde dedik. Ben bulamamıştım. Çok da aramadım doğrusu gerek kalmadı. 

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Selam arkadaşlar benim sorunum şu aracım gaza yuklenince tekleme yapıyordu bende buji buji kablosu dinamo distribitor kapağı bobin değişimi orjinalleri ile deiştirildi problem ortadan kalktı şimdiki sıkıntım araç ilk çalıştırdıgımda sıkıntı yok gaz geçişleri çok hafif rolanti kaybı ile oluyor araç rolantisi sabit duruyor dreksyonu çevirdigim zaman rolanti dusuyor araba silkeleniyor distiribitoru çıkarıp deiştirmişti parçaları geri takarken 5. Vitese alıp bujinin birini sokup ole takmıstı avas ayarı yaptı oladı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...