Jump to content

Mazda3 Sedanlarda, Kumanda İle Bagaj Kapağını Kaldırma


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hala tam bi gelisme yok galiba :(

İnsanlar senden bişeyler bekliyor olm sen de onlardan. Hadi göster maharetlerini :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnsanlar senden bişeyler bekliyor olm sen de onlardan. Hadi göster maharetlerini :)

Mayk aklima söyle güzel, icime sinecek orjinal birsey gelmiyor ki, var bi iki cözüm ama cok uyduruk durur, orjinal olmadigi belli olur siritir. Yapmisken yakisikli birsey olsun, onun icin fikir teatisi yapmaya calisiyorum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadasimin kuzeni bu sistemi eski astrasina yapti, acilip kapanan bir sekilde ustelik anahtarin ustunede tus koymayi becerdi. sanirsam hidrolik bir sistem ile yapti ama tam emin degilim bu islerden anlamadigim icin. keske fabrika cikisi koysalardi bu ozelligi.

Neyse ben bi ona ulasmaya calisiymda belki biraz daha bilgi alip bir cozum bulabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen aradigimiz oyle bisey, bide kapansa 10 numara olur.

Açılması bizim için yeterliydi zaten...

:D

Konu ilk açıldığında böyle bir düzenek aklımdan geçmişti, kapanması için ancak motorlu bir sistem şart...

Video için teşekkürler, bir çok girişimci üyeye fikir kaynağı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaslar sitenin birinde bir video gördüm hem bagaj hemde motor kaputu için lift yada amortisör kaput mandala basınca sonuna kadar acılıyordu bagajda aynı düğmeye basınca tamamen acılıyordu delme yapmadan yapılan bir montaj ama sadece ön sistemin fiyatı 120 euro yazıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vaay adamlar yapmis. Normalde bu olay icin keyless entry lazim ama kugalarda bu ozellik varmi yoksa onun yerine baska birsey mi dusunmusler?!?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araştırmalarıma rağmen sayısal ve elektronik bir bilgi ben bulamadım yani şöyle diyebilirim ancak : Anahtarsız giriş sistemi ile arabaya yaklaşınca kapılar açılıyor ayağınızı tamponun altında sallayınca tampon altındaki muhtemelen kapasitif bir sensör kullanılmıştır . Kapasitif sensör herşeyi algılar yani malzeme seçimi yapmaz algıladığında bagaja bağlı bir piston belki olabilir veya onun gibi bir şeye çıkış verir ve çalışır yanlız okuduğum kadarıyla şöyleki arabanın yanındasınız ve biriyle konuşuyorsunuz o esnada tamponun altından kedi vs köpek geçerse eğer bagaj açılmıyor onunda sebebi bagaj kapağının tam arkasında bir sensör varmış insan olup olmadığını algılıyormuş eğer insanı algıladığında çalışıyormuş çok uzattım :) yani şöyleki tampon altında bir sensör var sensör algılama yaptığında çıkış veriyor fakat if else gibi şart koşuyor bagajı kontrol et diye bi komut gönderiyor eğer sensör algılayıp çıkış verirse bagajı aç vermezse açma diye bir sistem var gibime geliyor :D daha çok kendi gördüğüm derslere doğru çektim aslında plc , mikroişlemcilerle yapılabilir mekatronik okumamdan dolayı az çok bişiler söyledim yani mantıklı mantıksız olabilir kızmayın abilerim :D aslında ben bunu yapmayı kafaya koydum ve en kısa zamanda yapmaya yelteneceğim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işle alakalı aklımda bir kaç fikir var bir ara paylaşıcam bakalım onlardan ilerleyerek bir yere varılabilir belki ama bu işler için vakit nakit ve bilgi lazım, üçünü birden aynı bünyede toplayacak birisi için yapılmayacak iş değil :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Sadece açma için aklımda basit bir düzenek var, sistem bir saniye veya daha kısa süre içerisinde uzaktan kumandanın kapı açma tuşuna iki kez basılmasıyla tetiklenecek. kapı kilit motorlarından alınacak sinyali değerlendiren bir devre bir saniyeden kısa sürede iki kez gelen sinyali bagaj açma düğmesine iletecek ve açma için elektriki sinyal üretilmiş olacak, buradan sonrası için bagaj kapağı pistonlarının güçlendirilmesi, pistonların önüne yay eklenmesi, kapak tamponlarına yay eklenmesi vb çözümlerle kapağın kilitten kurtulduktan sonra kendi kendini yukarı itmesini sağlayacağız. aklıma gelen en basit ve uygulanabilir çözüm bu.

kapatma olayına girince işin ?oku çıkıyor, hidrolik motoru lazım, çift hatlı piston lazım, bunları o kadarcık alana sığdırmak lazım, hesabını kitabını yapmak lazım... lazım da lazım yani, ha biri kafayı kırar yapacağum bu işi da derse yapar tabi ama kasar biraz. 

:hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Sadece açma için aklımda basit bir düzenek var, ... pistonların önüne yay eklenmesi, kapak tamponlarına yay eklenmesi vb çözümlerle kapağın kilitten kurtulduktan sonra kendi kendini yukarı itmesini sağlayacağız. aklıma gelen en basit ve uygulanabilir çözüm bu.

kapatma olayına girince işin ?oku çıkıyor, hidrolik motoru lazım, çift hatlı piston lazım, bunları o kadarcık alana sığdırmak lazım, hesabını kitabını yapmak lazım... lazım da lazım yani, ha biri kafayı kırar yapacağum bu işi da derse yapar tabi ama kasar biraz. 

:hi:

Bu sanırım en pratik çözüm. Hali hazırda zaten hesaplanmış ve pozisyonu belirlenmiş bir kuvvet vektörünün kuvvetini arttırmak.

Kapanma olayı için ise uğraşmaya değmez gibi geliyor. Menteşeye konulacak bir çift yönlü motor ile hem açma hem kapama olayı sağlanabilir aslında, ama sadece deneysel bir çalışma olabilir, fayda/maliyet oranı düşük.

Ön kaput içinse böyle birşey düşünülmemeli bile. Yolda seyrederken yanlışlıkla açma tuşuna basılması durumu, facia olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...