Jump to content

Hidrojen Yakıt Tasarruf Cihazı


betelguz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hidrojen sistemi takılı araçlar muayeneden geçebilmektedir. Emisyona olumsuz bir tesiri olmadığından hatta emisyon değerlerinin dahada düşmesinden dolayı bu yönde bir sıkıntı yok. Hidrojen sistemleri Avrupada TÜV tarafından onaylanmıştır.Hatta bazı sigorta firmalarıda araçta hidrojen sistemi bulunuyorsa bu aracı garanti kapsamına almaktadırlar.Bu nedenle Tüv tarafından türkiyede bir problem çıkartılmamaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatta bazı sigorta firmalarıda araçta hidrojen sistemi bulunuyorsa bu aracı garanti kapsamına almaktadırlar.

??

Garanti kapsamına alınan nedir?

Araç mı? Hidrojen sistemi mi? Kapsamın içeriği nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan deneyeceğini söyleyince, şöyle bir ingilizce google'dan bakayım yurt dışı tecrübeleri ne? dedim. Bugün ilk defa baktım ve bence siz de bir araştırın. Üstelik tecrübeler otomobil üreticilerinden değil, tüketici derneklerinden bile var. Wikipedia bile bir özet yapmış. Hiç iyi görünmüyor vaziyet. Tabi Berkan Bey diyecek ki, ben zaten yurt dışındaki sistemlerin başarılı olmadığını ve o yüzden burada ürettiğimizi söylemistim. İyice okumanızı tavsiye ederim.Aşağıda linki de var;

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_fuel_enhancement

Oğuzhan testlerini çok büyük bir ciddiyet ve eşit şartlarda yapmalı ve sonuçlarını burada tam olarak yansıtmalısın. Cihazın ayarları her zaman kullanacağın şekilde yapılmalı, sadece test icin değil ve aracında güç artışı olmasa bile, güç kaybı da olmamalı. Güç kaybı ile gelen kazanc zaten her otomobilde elde edilebilir. Benim araçta bir düğme var, basıyorum daha az yakmaya başlıyor, cünkü alternatif ecu programına geçiyor mesela. Yapacağın test sonuçlarını burada binlerce kişi okuyacak, unutma...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sigorta şöyle. Aracınızın motoru diyelimki arıza yaptı ve bu arıza hidrojen sisteminden kaynaklı. Bu durumda sigorta şirketi masrafları ödüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karışmayayım diyorum ama öyle yanlış şeyler yazıyorsunuz ki! Hiçbir sigorta şirketi aracınıza monte ettirdiğiniz herhangi bir cihaz, sistem veya aksesuardan kaynaklı arıza ve hasarları kesinlikle ve kesinlikle ÖDEMEZ! Arızaların KASKO poliçeleri ile hiçbir ilgisi yoktur. Eğer aracınız garanti içerisindeyse, hiçbir üretici eklediğiniz sistemlerden kaynaklı arızaları garanti içerisinde DEĞERLENDİRMEZ! Motorunuzu komple garantiden çıkarma ihtimalleri dahi olabilir.

ABD ve Avrupa'da bazı sigorta şirketleri, bizim ülkemizdeki KASKO yani hasar, hırsızlık, yangın vb. hasarlarına karşı koruyan sigorta poliçelerinden farklı olarak, garantisi bitmiş araçlar için ekstra mekanik garanti poliçeleri satmaktadır. Ülkemizde de otomobil distribütörleriyle anlaşmalı olarak bazı sigorta şirketleri uzatılmış garanti adı altında bu uygulamaya başladılar. Burada sigorta şirketleri garanti değerlendirmelerini yetkili servislerin ekspertizine göre yapıyorlar. Yani orjinal olmayan, üreticiden onaylı olmayan hiçbir donanım ve bunlardan kaynaklı arızalar garantiye alınmıyor.

ABD ve Avrupa'da belki bu donanımı poliçeye yazdırarak garanti uygulamasına sokan bazı sigorta şirketleri olabilir. Buradaki arkadaşlar araçlarını ABD'de mi kullanacaklar? Türkiye'de kesinlikle olmayan bir şeyi burada yanlış anlaşılmaya müsait olarak yazıyorsunuz...

Sigorta şöyle. Aracınızın motoru diyelimki arıza yaptı ve bu arıza hidrojen sisteminden kaynaklı. Bu durumda sigorta şirketi masrafları ödüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önce wikipedia'dan orjinal metni aşağıda kopyalayalım;

Hydrogen fuel enhancement is the process of using a mixture of hydrogen and conventional hydrocarbon fuel in an internal combustion engine, typically in a car or truck, to improve fuel economy, power output, or both. While the term may be used to refer to different ways of implementing this concept, it more commonly refers to the controversial method of using hydrogen produced through an electrolysis system on board the vehicle. Scientifically accepted methods include storing hydrogen on the vehicle as a second fuel, or reforming conventional fuel into hydrogen with a catalyst.

There has been a great deal of research into fuel mixtures, such as gasoline and nitrous oxide injection. Mixtures of hydrogen and hydrocarbons are no exception.[1][2][3][4][5][6][7][8] These sources say that contamination from exhaust gases has been reduced in all cases, and they suggest that a small efficiency increases is sometimes possible.

Many of these sources also suggest that modifications to the engine's air-fuel ratio, ignition timing, emissions control systems, electronic control systems and possibly other design elements, might be required in order to obtain any significant results. A modified vehicle in this way may not pass mandatory anti-smog controls.[9] Due to the inherent complexity of these subsystems, a necessity of modern engine design and emissions standards, such claims made by proponents of hydrogen fuel enhancement are difficult to substantiate and always disputed.

To date, Hydrogen fuel enhancement products have not been specifically addressed by the United States Environmental Protection Agency, as no research devices or commercial products have reports available as per the "Motor Vehicle Aftermarket Retrofit Device Evaluation Program."[10] They do, however, point out that installation of such devices often involves illegally tampering with an automobile's emissions control system, which could result in signifi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sigorta şöyle. Aracınızın motoru diyelimki arıza yaptı ve bu arıza hidrojen sisteminden kaynaklı. Bu durumda sigorta şirketi masrafları ödüyor.

Ülkemizde lpg nin bile 20 yıllık geçmişi olmasına rağmen yeni yeni bazı markalar garantisi bozulmadan lpg montajına izin veriyor, bazı markalar da kendi kapsamında motoru garanti kapsamına alarak hizmet veriyor...

Ki; sizin sistemin yaygınlaşıp, kullanılabilir hale geldiğinde ancak ve ancak şirketin kendisi tarafından sigorta kapsamına alınabilir... Bunun için de uzun bir süre gerekli... Şu haliyle hiç bir araç markası ve sigorta şirketi bu sistemi kapsam içine almayı göze alamaz.

Neyse; biz küçük ayrıntılara takılıp, fotoğrafın geniş boyutunu ıskalamayalım, bekle gör taktiği her zaman işe yaramıştır...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi de size uzatmadan tercüme edeyim;

Hidrojen yakıt desteği, hidrojen ve geleneksel hidrokarbon yakıtlarının miks edilerek içten yanmalı otomobil, çekici vb. araç motorlarında yakıt ekonomisini ve motor gücünü iyileştirmek için kullanılır. Bu terim değişik metotlar için kullanılabilir ama genel olarak aracın kendi üzerinde elektroliz metoduyla üretilen hidrojen sistemi için kullanılmaktadır.BİLİMSEL OLARAK KABUL GÖREN METOTLAR; HİDROJEN'İN İKİNCİ BİR YAKIT OLARAK ARAÇTA DEPOLANMASI VEYA KULLANILAN GELENEKSEL YAKITIN KATALİZÖR YARDIMIYLA HİDROJENE ÇEVRİLMESİDİR.

Yakıt karışımları üzerine çok büyük araştırmalar var, benzin/nitrojen enjeksiyonu gibi. Hidrojen ve hidrokarbon (benzin veya dizel) karışımları da farklı değil. Üretici kaynaklar eksoz gazları kirliliğinin her şartta azaldığını, bazen küçük bir verimlilik artışının da mümkün olduğunu söylüyor.

Bu kaynakların çoğu, araçların motor hava/yakıt karışımı, ateşleme zamanlaması, emisyon kontrol sistemleri, elektronik kontrol (ECU) sistemleri ve diğer dizayn elemanlarında modifikasyonlar yapmanın, farkedilir sonuçlar elde etmek için gerekli olduğunu söylüyor. BU ŞEKİLDE MODİFİYE EDİLMİŞ BİR ARAÇ GEREKLİ EKSOZ DUMAN TESTİNDEN GEÇEMEYEBİLİR. MODERN BİR MOTOR VE EMİSYON STANDARDININ GEREĞİ OLAN BU KARMAŞIK YAN SİSTEMLER YÜZÜNDEN, HİDROJEN YAKIT DESTEĞİ SİSTEMİNİN TARAFTARLARININ İDDİALARINI KANITLAMAK ZORDUR VE SÜREKLİ TARTIŞMALIDIR.

Günümüze kadar, hidrojen yakıt desteği ürünleri ABD Çevre Koruma Ofisi tarafından özellikle işaret edilmemiştir. Hiçbir araştırma cihazı ya da ticari ürün de, Motorlu Araçlar Aftermarket Yeniden Yapılandırma Değerlendirme Programı'na uygun olarak raporlara sahip değildir. Ancak vurgulanır ki; böyle bir ürünün montajı sıklıkla otomobilin 'emisyon kontrol sistemleriyle yasadışı oynanması' olarak değerlendirilebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi wikipedia'dan devamını aşağı kopyalıyalım;

Electrolysis

Hydrogen fuel enhancement from electrolysis (utilizing automotive alternators) has been promoted for use with gasoline-powered and diesel trucks,[13][14][15] although electrolysis-based designs have repeatedly failed efficiency tests and contradict widely accepted laws of thermodynamics (i.e. conservation of energy). Proponents, who sell the units (often called "HHO devices"), claim that the dynamics are often misconstrued, and due to the chemical properties of the resulting mixture, it is possible to gain efficiency increases in a manner that does not violate any scientific laws. Many tests by consumer watch groups have shown negative results. This technique may seem appealing to some at first because it is easy to overlook energy losses in the system as a whole. Those unfamiliar with electrodynamics may not realize that the electrolytic cell drains current from a car's electrical system causing an increase in mechanical resistance in the alternator that will always result in a net power reduction.[16][17][18] [19] Since it requires more energy to separate hydrogen from oxygen than would be gained from burning the hydrogen produced in this method, the concept of such a device is often stated to be in direct violation of the first and second laws of thermodynamics.[20][21][22][23][24][25] Monetary prizes have been offered to sellers or promoters of these devices to demonstrate their claims of increased fuel economy are true (see US$1,000 Water Car Challenge), with very few sellers taking the challenges and no device passing the challenges.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi de tercümesini yapalım;

Elektroliz

Elektroliz ile hidrojen yakıt desteği sistemi (aracın alternatöründen faydalanarak) özellikle benzinli ve dizel çekiciler için tanıtılmıştır, hem de elektroliz bazlı dizaynlar sürekli olarak verimlilik testlerinden geçemedikleri ve kabul edilmiş termodinamik kanunlarına geniş bir şekilde karşı durdukları halde...Bu üniteleri satan taraftarları (genellikle HHO cihazları olarak adlandırılır) bu dinamiklerin sıklıkla yanlış olduğunu söylerler ve kimyasallar eklenerek yapılan karışımlar ile bazı verimlilik artışlarının hiçbir bilimsel kuralı ihlal etmediğini söyler. BİRÇOK TÜKETİCİ İZLEME GRUBU TESTLERİ NEGATİF SONUÇLANMIŞTIR. Bu teknik bazılarına başlangıçta cazip gelebilir çünkü sistemdeki enerji kayıplarını bir bütün olarak görememek, ihmal etmek mümkündür.Elektrodinamiği bilmeyenler, elektrolitik hücrelerin aracın elektrik sisteminden akım çektiğini, bunun da alternatör içinde mekanik direnci arttırdığını ve sonuçta net güç düşüşünün ortaya çıktığının farkında olmayabilirler. Hidrojeni oksijenden ayırmak için harcanan enerji, bu metotla elde edilen hidrojeni yakmakla  kazanılandan daha fazladır. BÖYLE BİR CİHAZ KONSEPTİ SIKLIKLA TERMODİNAMİNİN İLK VE İKİNCİ KURALLARINA AYKIRI OLARAK DEĞERLENDİRİLİR. Bu tip cihazların satıcı ve tanıtıcılarına, yakıt ekonomisi ile ilgili iddialarını kanıtlamaları için para ödülü teklif edilmiştir. (USD 1.000 Sulu otomobil yarışması) çok az satıcı bu yarışmaya katılmış, hiçbirisi kazanamamıştır.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok fazla ingilizce kaynak var bu konu ile alakalı. Çoğu da çok negatif. Ben wikipedia'dan alıntı yapmayı tercih ettim, tarafsız olarak yazıyorlar diye. Piyasadaki bu konuyla ilgili genel görünümü, terminolojiyi ve olayların bir genel özetini yapmışlar. Ben de size ilk elden tercüme ettim yukarıda.

Şöyle bir bakıyorum da, bizim burada sorduğumuz ve söylediğimiz şeylerden farklı birşey de yok. Demek ki, bu konuyu az bir şey anlayanlar aynı noktalara takılıyorlar. Otomobil firmalarının da bu kadar tartışmalı bir konuya yatırım yapmamasını da anlamak mümkün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın tütün internette bu sistemlerin işe yaramayacağını anlatan çok fazla yazı bulabilirsiniz.Bu benim açımdan bir önem arzetmiyor.Ben yaptığım işe bakarım.Ürünüme güveniyorumki geri alma garantisiyle veriyorum.

Sigorta olayı biraz yanlış anlaşılmış. Ben yazımda zaten AVRUPADA bazı sigorta şirketlerinin garanti kapsamına aldığını söylemiştim.Türkiye için geçerli değil bu durum.Sigortada nasıl oluyor. Örneğin bu sistemi üreten firma sigorta şirketi ile anlaşma yapıyor.Belli bir ücret ödüyor sigorta şirketine. Kullanıcı aracı arızalanıpda sorun hidrojen sisteminden kaynaklı diye iddia ederse anlaşmalı firma gidip aracı inceliyor. Bu incelemeninde bedeli 400 euro civarı.Eğer sorun hidrojenden ise 400 euroyu hidrojen firması ödüyor.Yok sorun başka bişeyden ise parayı kullanıcı ödüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese merhaba ,

aracı aldıgım ankara opan bayinde böyle bir şey deneniyordu. , en son gittgiimde istedigimiz performansı alamadık gibi bir sohbet geçmedi belki bu farklıdır. Tabi kötülemek istemem ama benzer bir şeydi diye hatırlıyorum

slmlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında atlanmaması gereken bir ayrıntı var. Hani şu elektroliz ile hidrojen üretmek için harcadığımız enerji, hidrojeni tüketerek elde ettiğimizden daha fazla oluyor ya, dolayısı ile fizik kanunlarına göre bu girişim tamamen anlamsız hale geliyor diyoruz. Bu doğru ancak bizi ilgilendiren kısmı enerji verimliliği değil zaten.  Ülkemizde elektrik enerjisi ile fosil yakıtlar arasındaki inanılmaz fiyat farkı bence bu yöntemi tamamen mantıklı hale getiriyor.

Daha önce de bahsettiğim gibi, bence tek sorun hareket halinde iken yeteri kadar hidrojen üretebilmek ve bu hidrojenin motora zarar vermeyecek şekilde tüketilmesini sağlamak. Zira hidrojen çok hızlı yandığı için alevin geri kaçma ve motora zarar verme ihtimali var.  Bu sorun başarılı bir şekilde çözüldüğünde bence gayet kullanılabilir bir yöntem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese merhaba ,

aracı aldıgım ankara opan bayinde böyle bir şey deneniyordu. , en son gittgiimde istedigimiz performansı alamadık gibi bir sohbet geçmedi belki bu farklıdır. Tabi kötülemek istemem ama benzer bir şeydi diye hatırlıyorum

slmlar

Murat bey gerek yurtdışında gerek yurtiçinde biçok kişi ve firma bu hidrojen sistemlerini yaparak denemektedirler.Bu işi ilk kez yapan kişiler %70 başarılı bir sonuç alamazlar. Çünkü iş sadece bi miktar hidrojen üretip motora vermekle bitmiyor. Tasarruf sağlanabilmesi başka pekçok ince ayrıntıda yatıyor. Aracınız eski sensörsüz, turbosuz bir araç ise şansa tasarruf sağlama ihtimaliniz daha yüksektir. Ama biraz yeni bir araçta yapılması gereken ince ayarlamalar düzgün yapılmadığı takdirde tasarruf sağlamakta mümkün olmaz. Biz 3 yıldır uğraşıyoruz demiştim.3 yıl önce son model bir araçta tasarruf sağlamamız oldukça zor iken şuan 2013 model bir araçta dahi tasarruf sağlayabiliyoruz.Burada deneyim çok çok  önemli.Birilerinin ilk defa bir araçta deneyip başarısız olmaları sistemin işe yaramadığı anlamına taşımaz.Ayrıca piyasadaki sistemler birbirlerine benziyor olsada hepsi hho gazı üretiyor olsada aralarında büyük farklılıklar vardır.Sistemin verimliliği, kullanılan ampere oranla ürettiği gaz miktarı, yeterli, gaz üretip üretemediği gibi pek çok önemli unsurda sistemin tasarruf sağlamasında önemli etkenlerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında atlanmaması gereken bir ayrıntı var. Hani şu elektroliz ile hidrojen üretmek için harcadığımız enerji, hidrojeni tüketerek elde ettiğimizden daha fazla oluyor ya, dolayısı ile fizik kanunlarına göre bu girişim tamamen anlamsız hale geliyor diyoruz. Bu doğru ancak bizi ilgilendiren kısmı enerji verimliliği değil zaten.  Ülkemizde elektrik enerjisi ile fosil yakıtlar arasındaki inanılmaz fiyat farkı bence bu yöntemi tamamen mantıklı hale getiriyor.

Daha önce de bahsettiğim gibi, bence tek sorun hareket halinde iken yeteri kadar hidrojen üretebilmek ve bu hidrojenin motora zarar vermeyecek şekilde tüketilmesini sağlamak. Zira hidrojen çok hızlı yandığı için alevin geri kaçma ve motora zarar verme ihtimali var.  Bu sorun başarılı bir şekilde çözüldüğünde bence gayet kullanılabilir bir yöntem.

Sayın pikapika hidrojen üretmek için kullanılan elektrik enerjisi hidrojen yakılarak elde edilen güçten daha fazla olacağı normal koşullarda doğrudur.Aksini iddia edende yoktur sanırım.Sadece hidrojenle çalışan bir motor için bu doğrudur.Bu nedenlede suyu elektroliz edip sonrada çıkan gazı motorda yakıp hareket edecek  ve bunu sürekli olarak devridaim şeklinde yapabilecek bir sistem yapmak belirtilen nedenden dolayı mümkün değildir.Bunun sürekli yapılabilmesi için elektroliz dışında suyun plazma ignition ve benzeri bir yöntemle motor içinde yakılabilmesi gerekir.Böyle bir sistem ise mevcut motorlarda olabilecek bir durum değil. Mevcut motorlarda biçok önemli değişiklikler yapılması gerekir.

Bir motorun sadece hidrojenle 3000 devirde çalışması için saatte 30bin litre hidrojen Gazına ihtiyacı vardır.Bu kadar gazı araç üzerinde üretmek imkansız gibi bişeydir. Gereken elektrik miktarı saatte 100 kilowatt civarıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece elektroliz ile hidrojen üretmen ve bunu tek yakıt olarak kullanmak hiçbir koşulda mümkün değil zaten. Teknoloji gelişip mümkün hale geldiğinde ise verimli değil. HHO sistemler sadece mevcut fosil yakıtları destekleyici olarak mantıklı. Piyasadaki BMW, Mazda gibi içten yanmalı hidrojen yakıtlı otomobiller dışarıda elde edilmiş hidrojeni depolayarak kullanıyorlar. Ancak depolamak için çok ağır bir tank gerekiyor ve güvenliği konusunda sıkıntılar var. Bu sebeple sıvı hidrojenli araçlar yaygınlaşmıyor zaten. Buna hidrojen elde etmek için kullanılan enerjiyi, doğrudan otomobillerde kullanmak gibi bir tez de eklenince ilerleyemedi içten yanmalı hidrojen otomobiller. Oysaki tamamen temiz bir teknoloji.

Hikayenin asıl ilginç yanı ise bambaşka. Biz burada hidrojen elde etmek için elektrik tüketirken, başta Mercedes olmak üzere bazı üreticiler hidrojen kullanarak elektrik elde edip bunu aracı hareket ettirmek için çalışıyorlar. Yani araç yine hidrojenle çalışıyor ancak içten yanmalı değil, elektrik motoru ile. Önü açık hidrojen teknolojisi bu bence.  Aslında vidyolu harika bir anlatım vardı ama kaldırmışlar. http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/vans_world/sustainable_mobility/technologies/fuel_cell.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...