Jump to content

Dünyada Lpg Kullanımı - Önemli Bilgi


muratyildiz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi malesef kullanıyoruz tasfiye edemiyoruz :) hesap kitabıma benzin daha uyuyo çünkü bunlara takılan kit 5 bin tl den aşağı değil :) zaten iş için sağa sola gittiğimde yakıt fazlasıyla karşılanacak :) o yüzden gerek yok gibi bana :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hesaba kitaba uyduktan sonra zaten sorun yok... Bazen uymuyor olmalı ki; benzinli araçların bir bölümü lpg illetinin kucağına kendisini atıyor, ben dahil... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, 29 adet mesaj temizledim hakaret içerikli. Konunun özüne dönersek, gerçekten faydalı bilgiler var LPG ile ilgili. Haydi LPG'den bahsedelim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence lpg araca zarar vermiyor demek çok objektif gelmiyor.

Bende öncelikli olarak fiyat açısından sonrada çevre için lpg kullanıyorum, yakıt ücretimi şirket ödediğinde bile lpg yi tercih ediyorum çevre için.

Ama asıl konuya dönersek LPG kaliteli veya kalitesi olsun önemli değil sonuçta araç benzin kullanımı için tasarlanıyor. Dizel bir araca benzin daha kaliteli diye benzinle gidemeyiz sonuçta.

Üretilen gücün, ısının, çıkan güç sonucunda konan şanzımanın, aracın beyninin, yol bilgisayarına kadar birçok noktada ileri mühendislik ve hesaplar araştırmalar varken 2 bin liralık bir kitle bunların hepsini çözmek bana çok gerçekci gelmiyor.

Ama kar zarar dengesini kurudğumuzda Hybrid veya Elektrikli araçlar yaygınlaşana kadar bence en iyi alternatif LPG veya doğalgaz.

Tabi gönül isterki kaliteli, hızlı ve ucuz bir toplu taşıma ama şuan için elektrikli araçtan bile daha uzak :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Arkadaşlar bu lpg ve de cng ile ilgili bir kaç makale okudum , öğrendiğim kadarıyla CNG yani doğal gazın yanma ısısı lpg den daha yüksek, lpg pertol türevi bir yakıt CNG ise bildiğimiz metandan oluşan ve de doğanın kendisinin ürettiği bir yakıt, tabii CNG nin sıvılaştırılması daha zor bir işlev, daha çok basınç ve sıkıştırmaya ihtiyaç duyuyor lakin doğal bir yakıt türü olduğundan çevre açısından daha olumlu sonuçları oluyor,

      Normalde metan gazı atmosfere salındığında gezegenin ısısını yükselterek küresel ısınmaya sebep olan gazların başındadır, işte biz lpg değil bu gazı yakarak gezegenin ısınmasını iki taraflı önleyebiliriz, geçenlerde İlhan arkadaşımız Mazda 3 ün CNG ve Hybrit konsept araçlarının fotosunu paylaşmıştı, diyeceğim şu artık yönetimlerin daha fazla vergi geliri etmek uğruna petrol türevi yakıtlarda ısrar etmeyip daha çevreci yakıtları desteklemesi gerekir,

          Biz lpg nin yanma ısısının Mazdalarımıza zarar verdiğini konuşurken mazda çok daha fazla ısıyla yanan CNG li araçlar üretiyor, ülkemize bu tür araçların getirilmesi hem yakıt maliyeti hemde çevre açısından büyük fayda sağlayacaktır.

        Bu büyük bir olaydır bana göre,  tabii  CNG tüketiminin desteklenmesi vede alt yapının oluştulması hususunda hem devlete hemde özel sektöre büyük görevler düşmektedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cng de depolama epey sıkıntılı oluyor otobüslerden gördüğüm kadar. Kayseride bmc otobüslerin tavanında port bagaj gibi koca koca cng depoları var ve şöförlerin söylemine göre 200-220 km civarı anca yapıyormuş. otomobillerde 500 km yapmak için bagajın tamamen cng deposuna ayrılması gerekir sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cng de depolama epey sıkıntılı oluyor otobüslerden gördüğüm kadar. Kayseride bmc otobüslerin tavanında port bagaj gibi koca koca cng depoları var ve şöförlerin söylemine göre 200-220 km civarı anca yapıyormuş. otomobillerde 500 km yapmak için bagajın tamamen cng deposuna ayrılması gerekir sanırım.

ama o gördüğünüz otobüslerin 100 km deki ortalama tüketimi 50-60 litre civarında ;D yani bir aracın ortalama tüketimini 10 lt alırsak, otobüsün tepesindeki tank ile 1000-1200 km yol yapar bir otomobil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30-35 lt civarı mazot yakıyorlar. cng ne kadar yakarlar bilmiyorum. şehiriçinde 11 lt benzin yakıyor zaten bizim araçlar. cng de 13-14 lt yaksa 800 km civarı yapar. ama o otobüsün üstündeki depo bizim arabanın arka koltuk + bagaj kadar.

yani 500 km için bagajı komple depoya ayırmak gerekiyor yine aşağı yukarı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30-35 lt civarı mazot yakıyorlar. cng ne kadar yakarlar bilmiyorum. şehiriçinde 11 lt benzin yakıyor zaten bizim araçlar. cng de 13-14 lt yaksa 800 km civarı yapar. ama o otobüsün üstündeki depo bizim arabanın arka koltuk + bagaj kadar.

yani 500 km için bagajı komple depoya ayırmak gerekiyor yine aşağı yukarı.

Neden düz mantıkla otobüs deposunu araca zorla monte etmeye çalışıyorsun ki?? :D

Araçlara uygun cng depoları vardır elbet...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşünmeyin bunları aslan besliyorsanız yemini vereceksiniz kasmaya gerek yok bu kadar. Benim gözümde eksileri artıları göz önüne alındığında normal bir kullanıcı için benzin lpg dizel hepsi aynı kapıya çıkıyor.

Korkarım evlenince bu düşüncelerim değişebilir :D

Belli bir noktaya kadar değişir... Genel anlamda mantık hep aynı kalır... Şimdi arabaya (atıyorum) 8 lira harcıyorsan, o zaman aynı kalitede yaşayıp 5 lira harcamasını öğreniyorsun o kadar...

Tecrübeyle sabit... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30-35 lt civarı mazot yakıyorlar. cng ne kadar yakarlar bilmiyorum. şehiriçinde 11 lt benzin yakıyor zaten bizim araçlar. cng de 13-14 lt yaksa 800 km civarı yapar. ama o otobüsün üstündeki depo bizim arabanın arka koltuk + bagaj kadar.

yani 500 km için bagajı komple depoya ayırmak gerekiyor yine aşağı yukarı.

ankaradaki euro5 motorlu mercedes connectolar 50-60 lt arası mazot yakıyor. otobüse her binişimde bakıyorum yol bilgisayarına. genellikle 52-56 lt li rakamları görüyorum. ki benim kullandığım hatta da öyle ahım şahım trafik yok ve dümdüz yol. 23 km yolun 5 km si zaten bayır aşağı iniş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cng de depolama epey sıkıntılı oluyor otobüslerden gördüğüm kadar. Kayseride bmc otobüslerin tavanında port bagaj gibi koca koca cng depoları var ve şöförlerin söylemine göre 200-220 km civarı anca yapıyormuş. otomobillerde 500 km yapmak için bagajın tamamen cng deposuna ayrılması gerekir sanırım.

    Mazda'nın konsept 3 ündeki depo kaplamanın içine monte edilmiş şekilde ve de gözükmüyor bile, bahsi geçen deponun büyük olması normal hem otobüs hemde sonuçta dışarıya bırakıldığı için öle gözüküyor normla standar yakıt deposu da ondan aşağı kalmaz otobüslerde, bide şu sorun var CNG nin sıvılaşması için çok yüksek basıç vede sıkıştırma oranı gerekiyor buda bir nevi teknolojik bir konu yani bahsi geçen depo küçülebilirde , büyüyebilirde.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neden düz mantıkla otobüs deposunu araca zorla monte etmeye çalışıyorsun ki?? :D

Araçlara uygun cng depoları vardır elbet...

araçlara uygun vardır tabikide dediğim gibi 500 km menzil için deponun hacmi 200 litre olur herhalde.

Ayrıca Oğuzhan'a katılıyorum. motorin, lpg yada cng fark etmez. Devlet hangisi ucuzsa ona fazladan vergi koyar yine aynı kapıya çıkarır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçlara uygun vardır tabikide dediğim gibi 500 km menzil için deponun hacmi 200 litre olur herhalde.

Ayrıca Oğuzhan'a katılıyorum. motorin, lpg yada cng fark etmez. Devlet hangisi ucuzsa ona fazladan vergi koyar yine aynı kapıya çıkarır

Bu yüzden konuya ilk yorumum bu yöndeydi ya !!

CNG diyerek büyük başları uyandırmayalım, sonra "hani ucuzdu bu" diye dert yanarız... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçlara uygun vardır tabikide dediğim gibi 500 km menzil için deponun hacmi 200 litre olur herhalde.

Ayrıca Oğuzhan'a katılıyorum. motorin, lpg yada cng fark etmez. Devlet hangisi ucuzsa ona fazladan vergi koyar yine aynı kapıya çıkarır

    motorin ve lpg yandığında dünyamız zehirleniyor, CNG ise yanmadığında zehirliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...