Jump to content

Mazda Skyactiv vs Subaru Spaceactiv


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda bildiğimiz gibi, daha önce pek bulunmadığı orta boy SUV segmentine CX-5 ile yeni giriş yaptı. Bu modelin diğer bir önemi ise, yeni ve milyar dolar harcandığı iddia edilen Skyactiv teknolojisinin ilk uygulandığı model olmasıydı.

Subaru'nun yeni Forester modeli de Avrupa ve Türkiye'ye aynı anda giriş yapmak üzere. CX-5 ile aynı sınıfta birebir rakip olacaklar. Skyactiv'i karşılaştırmak için, bu markaların web sitelerinden tüketimle ilgili bilgilerini aldım ve aşağıda size sunuyorum. Her iki model de 2.0 litre atmosferik motorlu, otomatik, awd ve sınıflarının en donanımlıları;

                    Mazda CX-5          Subaru Forester

Şehiriçi              8.1 lt                      8.1 lt

Şehirdışı            5.8 lt                      5.5 lt

Ortalama          6.6 lt                      6.5 lt

Ortalama CO2    155 gr                  150 gr

salınımı

Ağırlık              1.455 kg              1.502 kg

Mazda Skyactiv üzerine ciddi reklam yaptı ve yapıyor. Subaru ise bu motor, şanzıman, şasi vb. kombinasyonu için özel bir isimlendirme ya da reklam yapmıyor bildiğim kadarıyla. Ama ben onlara iyilik ettim ve isim buldum;

Spaceactiv!

Not; Burada yazdıklarım Skyactiv'in başarısız olduğunu söylemiyor, aksine her ikisinin de çok başarılı olduğunu söylüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın verileri kadar gerçek, Mazda'nın verileri kadar hayal!

Yani bu verileri hiçbir üretici kafasından yazmıyor ya da kendi test sonuçları değil. ECE parkurunda aynı parkur ve şartlarda test edilip, sonuçları yazmalarına izin veriliyor. Bu yönüyle Mazda kadar gerçek!

Ancak ECE parkuru test koşulları hiçbir zaman bizim trafik, yakıt kalitesi vb. koşulları sağlayamayacağı için, her model bu verileri sağlamakta zorlanıyor. Bu yönüyle Mazda kadar hayal!

Sonuçta bizim için indikatif değerlerdir...

Hayal mi gerçek mi bu veriler Subaru için Mustafa Abi  :) ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ekteki karşılaştırmada da görüleceği üzere, subaru yakıt ekonomisi konusunda iyi çalışmış, bir önceki modelinden 100 milde 0.6 galon daha az yakıyor.

w96t6s.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru'nun global web sitesinden aldım, Emre. www.subaru-global.com. Ayrıca tam linkini de aşağıda verdim. Bu Mehmet Bey'in de yazdığı gibi, yeni Forester'a ait değerler. Bizde bir ay içinde piyasaya çıkacak.

http://www.subaru-global.com/13forester_spec.html

Orası öyle tabi de ben Subaru'nun sitesinde de göremedim bu değerleri , nerde yazıyor bu yeni Forester verileri abi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda dışındaki verilere güvenmiyorum :) Mercedes 5.6 lt yaktığını iddia ediyor , arkadas km'de 1 TL yakıyor :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İki firmayada bravo demek lazım co2 değerleri açısından. Benzer güçte 1.4tsi 160bg, üstelik manuel Tiguan'ın co2 değeri 178g/km! Ah vergi sistemi ahh.  2.0 daha efektikf bir motor yerine insanları 1.4'e mahkum ediyor.

Bu arada Mustafa abiyle vergi sistemindeki açığı biraz kullandık ama olsun napalım:) Biz aldık artık değişebilir sistem  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emre bu arada senin Grand Vitara 5 kapılı, 2.0 litre, yanılmıyorsam JLA donanımı vardı, o araç mı?

Ruhsatta JLX yazıyor, Motor no J20A... Yol bilgisayarı şehir içi kullanımda 7.4 AVG gösteriyordu, otobanda gazladım baya git gel şimdi 8.4 AVG gösteriyor, kendim ölçmedim tüketimi yalnız depo hemen bitiyor ordan pek inanamıyorum bu değerlere...Mesela trafikte beklerken 100km de tüketim düşüyor bu araçda Mazdalarda ise artıyordu haklı olarak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru'nun global web sitesinden aldım, Emre. www.subaru-global.com. Ayrıca tam linkini de aşağıda verdim. Bu Mehmet Bey'in de yazdığı gibi, yeni Forester'a ait değerler. Bizde bir ay içinde piyasaya çıkacak.

http://www.subaru-global.com/13forester_spec.html

Subaru Lineartronic dediği sanırım CVT şanzıman ondan az yakıyor bu araç ancak sürüş keyfi bir trene eş değer olsa gerek bu CVT ile ... 0-100 karşılaştırırsak CX-5 9.6 sn Forester 11.8 sn..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında CVT şanzıman, Mazda'nın kullandığı klasik tork konvertörlüden daha kayıpsız güç aktarır. Hele ki, Subaru ve Toyota çelik kayış kullanıyor. Tüketimin düşüklüğü ve beygir gücünün azlığına rağmen son süratinin daha yüksek olması bunun kanıtı. Kullanımı daha zevksizdir o doğru. Hızlanmanın üstün olmasının sebebi bence daha yüksek tork, sürekli awd olmaması, kilo hafifliği. Ancak size bir de üzücü haberim var. Ben CX5 kullandım, 9,6 sn lik bir otomobil değil. Kullanımda, 2,0 Forester'dan farkı hissedilmiyor, belki çok az... Peş peşe kullansanız, büyük ihtimal Mazda yarım saniye hızlı olabilir dersiniz...

Subaru Lineartronic dediği sanırım CVT şanzıman ondan az yakıyor bu araç ancak sürüş keyfi bir trene eş değer olsa gerek bu CVT ile ... 0-100 karşılaştırırsak CX-5 9.6 sn Forester 11.8 sn..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 yılında satıcı kıllık yapmasa hem kendime, hem de babama alıyordum bir tane! Satıcı son anda saçmaladı, ben de aynı gün 2 tane Honda CR-V aldım. Petformans haricinde, tüm özellikleriyle çok çok iyi bir otomobildir. Donanım, güvenlik, awd kabiliyeti, japon sorunsuzluğu herşey var. Türkiye'de bir zamanlar arazi denince akla gelen ilk 2 araçtan biri.

Nedense son 6-7 yılda çok haksızca ihmal ediliyor, Grand Vitara.

Ruhsatta JLX yazıyor, Motor no J20A... Yol bilgisayarı şehir içi kullanımda 7.4 AVG gösteriyordu, otobanda gazladım baya git gel şimdi 8.4 AVG gösteriyor, kendim ölçmedim tüketimi yalnız depo hemen bitiyor ordan pek inanamıyorum bu değerlere...Mesela trafikte beklerken 100km de tüketim düşüyor bu araçda Mazdalarda ise artıyordu haklı olarak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biraz kullandık mı? Suyunu bile çıkardık, Özkan! Benim 3.0 litre 245 bg aracımdan %10-20 arası fazla yakıyor RX, ama vergisi 600 küsür TL galiba, 3.0 olanın ise 4 bin TL üzerinde...

Aynı durum Tiguan için de var. Tiguan'ın vergisinin düşük olmasına rağmen tüketiminin yüksek olması Honda ve Toyota'ya haksızlık.

İki firmayada bravo demek lazım co2 değerleri açısından. Benzer güçte 1.4tsi 160bg, üstelik manuel Tiguan'ın co2 değeri 178g/km! Ah vergi sistemi ahh.  2.0 daha efektikf bir motor yerine insanları 1.4'e mahkum ediyor.

Bu arada Mustafa abiyle vergi sistemindeki açığı biraz kullandık ama olsun napalım:) Biz aldık artık değişebilir sistem  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tahminimce bu CVT şanzıman Subaru'ya baya bir puan gaybettirebilir çünkü tarihte hangi CVT li araç başarılı oldu ki... Lancer'in 1.8 CVT sinin performansı 1.5 At sinden farklı olmadı, sonuçta 1.8 CVT alanlar performans bulamadığından bin pişman , forumlarda okuyoruz..

Bende 3 yıl CVT şanzımanlı Honda HRV kullandım, o hissiyatı bilirim öyle  tren gibi dümdüz giderdim yolda, gaza basayım sollama yapayım vs bunlar uzun işler olduğundan hiç girmezdim o konulara...HRV için iyi yorumlar pek azdır...

Bence Mazda'da biliyordu araçlarına CVT koymayı ama araçlar o zaman Zoom Zoom olmaktan çıkacağı için Manuel hissiyatı da olan bir AT şanzıman yaptılar... Ben CX-5 i test ederken AT den Manuel moda aldım ve araç performansını işte o zaman gösterdi , her vites atışımda aracın öne atılışı müthiş keyifliydi...

Tasarımda asıl  olay bu performans/tüketim/sürüş keyfi kriterlerinde optimumu yakalamak ki bu bağlamda CX-5 , Forester'a göre daha iyi konumda...

Bakalım bu CVT kararı Subarucuları memnun edecek mi bu sene...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmişte Honda HR-V sahibi olmuş birisi olarak CVT şanzımanlara ben de çok sempatik bakmıyorum. Ancak daha sonra eşime aldığımız Honda Jazz otomobilde ise şanzımana hayran kalmıştım. HR-V'dekine göre çok ciddi iyileştirilmiş bir şanzımandı. Daha sonra 2010 Subaru Legacy ve 2012 Subaru XV'de de bu şanzımanı uzun ve detaylı test etme imkanım oldu. Kesinlikle eskisi gibi değiller, ancak halen sportif lezzetleri az. Bence 1.6 ve altı gibi ekonomik modellere teknik mantık olarak çok yakışıyor. Ancak performanslı modellere, sportif mantık olarak ters... Yine de bazı avantajları var. Her geçen yıl çevre ve eksoz emisyon normları sertleşiyor.  Dünya'da otomatik şanzımanlı araçların sayısı ise sürekli artıyor. Bu durum üreticileri gerçekten zorluyor.

1- Klasik tork konvertörlü şanzımanlarda %10 civarı şanzıman hidroliği üzerinde ısıya dönüşerek kaybedilen güç, çevre normlarını yakalamayı çok güçleştiriyor. Halbuki bu şanzıman tipi, çok oturmuş, konforlu ve uzun ömürlü bir model. Ancak güç ve tüketim kayıpları çok fazla...

2- Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların da (DSG gibi) bazı konfor zafiyetleri var. Özellikle düşük vites değiştirmelerde ve yokuş yukarı dur kalklarda. Ayrıca temelde düz şanzıman oldukları için, debriyaj, baskı, volan yıpranma ve değişme risk ve maliyetleri aynen devam. Yani üretimleri de, bakımları da pahalı şanzımanlar. Yoksa düz vites kadar güç iletiminde de, tüketimde de başarılılar aslında. Bir de bu şanzımanlar yoğun trafiğe, sürekli dur kalk olayına e özellikle de eğimli yerlerde kullanmaya ve pahalı sorunlar çıkarmaya çok müsaitler...

3- CVT şanzımanlar, özellikle de çelik örgü kayışlılar neredeyse otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar kadar başarılı güç iletiminde. Tüketimi düşürmede de çok başarılılar. Bakım gerektirmeyen yapıları da kullanırken çok iyi. Üretim maliyetleri en düşük olan şanzıman tipi.(otomatikler arasında) Yani mühendislik olarak bakarsanız, tartışmasız piyasadaki en iyi örnek bu. Eski klasik bazı sorunlarını artık herkes çözdüğü için bahsetmeyeceğim. Şu andaki tek sıkıntıları sportif his eksikliği ve performansı olduğundan düşük hissettiren önce motorun devirlenip, aracın daha sonra hızlanma hissiyatı. Daha önce Jazz'da test ettiğim gibi (Jazz'ın 7 ileri manuel kullanım modu vardı) Subaru Forester'a 8 ileri manuel mod koymuş. Bu modda kullanınca, bu hissiyat ciddi derecede düşecektir. Tam olarak yorum yapmak için kullanmak lazım.

Piyasadaki en iyi tork konvertörlü şanzımanlar ise öncelikle ve kesinlikle Alman ZF yapımı 8 ileri BMW şanzımanıdır. Daha sonra 2. sıraya ise Japon Jatco yapımı 6 ileri Mazda şanzımanını koyarım. Daha önce bu şanzımanı MX-5 aracımda uzun uzun kullandım ve çok beğendim. Ancak CX-5'de aynı sonuca ve beğeniye ulaşabildiğimi söyleyemem.

Hatta hatırlarsan Emre, yaptığım detaylı CX-5 testinde şanzıman programını ve çalışma karakterini beğenmediğimi ve kısa zamanda bir software update'i beklediğimi yazmıştım. Skyactiv sonuçlarına ulaşabilmek için çok fazla sınırlamalar olduğunu ve bunun da sıkıcı boyutlarda olduğunu hissettim. Halen hatırlıyorum, çok dik bir yokuşta sağa doğru dönerek ilerliyorum, araç neredeyse duracak, arkadaki korna çalıyor, şanzıman bir türlü bir alt vitese geçmiyordu. Yanımdaki Mazda görevlisine bu araçta arıza mı var? diye sorarken tam dip gaz yaptım ve geçti. Daha sonra tamamen manuel kullandım. Performans biraz arttı ama ancak 4.000, 4.500 devir ve üstlerinde.

Yani peşin hüküm vermeden bir kullanmak lazım...

Tahminimce bu CVT şanzıman Subaru'ya baya bir puan gaybettirebilir çünkü tarihte hangi CVT li araç başarılı oldu ki... Lancer'in 1.8 CVT sinin performansı 1.5 At sinden farklı olmadı, sonuçta 1.8 CVT alanlar performans bulamadığından bin pişman , forumlarda okuyoruz..

Bende 3 yıl CVT şanzımanlı Honda HRV kullandım, o hissiyatı bilirim öyle  tren gibi dümdüz giderdim yolda, gaza basayım sollama yapayım vs bunlar uzun işler olduğundan hiç girmezdim o konulara...HRV için iyi yorumlar pek azdır...

Bence Mazda'da biliyordu araçlarına CVT koymayı ama araçlar o zaman Zoom Zoom olmaktan çıkacağı için Manuel hissiyatı da olan bir AT şanzıman yaptılar... Ben CX-5 i test ederken AT den Manuel moda aldım ve araç performansını işte o zaman gösterdi , her vites atışımda aracın öne atılışı müthiş keyifliydi...

Tasarımda asıl  olay bu performans/tüketim/sürüş keyfi kriterlerinde optimumu yakalamak ki bu bağlamda CX-5 , Forester'a göre daha iyi konumda...

Bakalım bu CVT kararı Subarucuları memnun edecek mi bu sene...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CVT ler artık bakım gerektirmiyor mu ,  ben HRV nin her 20.000 de bir CVT sıvısını değiştiriyordum (100 tl )  ve şanzıman 90 binlerdeyekn deviri düşürüp yükseltmeye başlamıştı kendi kendine, tipik sorunuymuş ve CVT ler 100.000 km ömürlü diyorlardı, yeniside 15.000 tl civarı...

O nedenle CVT duydum mu, sağladığı yakıt ekonomisini başka türlü amorti eden , klasik manuellere göre hassas olan bir şanzıman olarak biliyorum... Sıvısını 20.000 de bir değiştirmedin mi şanzıman bozulur diyorlardı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Piyasadaki en iyi tork konvertörlü şanzımanlar ise öncelikle ve kesinlikle Alman ZF yapımı 8 ileri BMW şanzımanıdır. Daha sonra 2. sıraya ise Japon Jatco yapımı 6 ileri Mazda şanzımanını koyarım. Daha önce bu şanzımanı MX-5 aracımda uzun uzun kullandım ve çok beğendim. Ancak CX-5'de aynı sonuca ve beğeniye ulaşabildiğimi söyleyemem.

Abi Cx-9 testine çıkmıştım, hani bir ara rx-8,cx-9,mps,mx-5 tüm ülkeyi gezdiriyordu mazda:) Şanzıman 6 ileriydi, mx-5 le aynı olduğunu sanmıyorum ama müthiş birşeydi. O koca kütleyi en ufak sarsıntı,gürültü  patırtı olmadan kaldırıp hızlı bir şekilde vites değişimlerini yapıyordu. Dip gazda zınk diye vitesi düşürüp üstüne 6 silindirde kükreyince bayağı etkilenmiştim:) Sessizlik ve konforuda cabasıydı ama 3.7 motor yüzünden tabiki tutmadı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda dışındaki verilere güvenmiyorum :) Mercedes 5.6 lt yaktığını iddia ediyor , arkadas km'de 1 TL yakıyor :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Subaru fabrika değerlerini genelde fazla sapma yapmadan yakalar. Mercedesi bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...