Jump to content

Mazda Skyactiv vs Subaru Spaceactiv


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

CVT ler artık bakım gerektirmiyor mu ,  ben HRV nin her 20.000 de bir CVT sıvısını değiştiriyordum (100 tl )  ve şanzıman 90 binlerdeyekn deviri düşürüp yükseltmeye başlamıştı kendi kendine, tipik sorunuymuş ve CVT ler 100.000 km ömürlü diyorlardı, yeniside 15.000 tl civarı...

O nedenle CVT duydum mu, sağladığı yakıt ekonomisini başka türlü amorti eden , klasik manuellere göre hassas olan bir şanzıman olarak biliyorum... Sıvısını 20.000 de bir değiştirmedin mi şanzıman bozulur diyorlardı...

Benim eski aracım 2006 Model Honda Jazz , Cvt 7 ileri vitesli idi. 40 bin ve katlarında şanzıman yağı değişiyordu. Manuel modda direksiyondaki mandallarla vites arttırıp, küçültebiliyordum. Sarsıntısız ve konforlu bir şanzımandı. Şu anki guzumda aradığım en çok özelliklerden biriside otomatik şanzıman.

Otomatik viteste iken, manuel moda göre kesinlikle ve kesinlikle daha az yakıt sarfiyatı vardı. Uzun yolda 33-34 Litre yakıtla 700.-Km yol yapmışlığım var. Jazz güzeldi hoştu ama, en büyük eksikliği hiç ama hiç güven vermiyordu bana. Fakat o sınıfta alınabilecek en iyilerden birisi Jazz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Jazz emniyetli bir otomobildi, ancak direksiyonu fazla elektrik takviyeli ve çok hissiz olduğu için, hafif ve her an uçacakmış hissi veriyordu. Çoğu elektrik takviyeli direksiyon ne yazık ki, böyle bir his veriyor. Bu sebeple sportif otomobillere genellikle halen klasik hidrolik takviye koyuyorlar. Mazda elektirik takviyeli direksiyonu en iyi yapanlardan biri...

Benim eski aracım 2006 Model Honda Jazz , Cvt 7 ileri vitesli idi. 40 bin ve katlarında şanzıman yağı değişiyordu. Manuel modda direksiyondaki mandallarla vites arttırıp, küçültebiliyordum. Sarsıntısız ve konforlu bir şanzımandı. Şu anki guzumda aradığım en çok özelliklerden biriside otomatik şanzıman.

Otomatik viteste iken, manuel moda göre kesinlikle ve kesinlikle daha az yakıt sarfiyatı vardı. Uzun yolda 33-34 Litre yakıtla 700.-Km yol yapmışlığım var. Jazz güzeldi hoştu ama, en büyük eksikliği hiç ama hiç güven vermiyordu bana. Fakat o sınıfta alınabilecek en iyilerden birisi Jazz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru fabrika değerlerini genelde fazla sapma yapmadan yakalar. Mercedesi bilemem.

banane ben Mazda'dan başkasına inanmam :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CVT şanzımanın yapısında tork konvertörü gibi hareket edebilmesi için bir miktr kaydırma vardır. Bu kaydırma, motor daha erken devirleneceği için, motor devrine ayak uydurana kadar gereklidir. Yoksa mekanik stres kaldırılamaz. Bu her şanzıman için aynıdır. Düz, otomatikleştiilmiş manuel gibi debriyajlı sistemlerde bu kaydırma debriyaj üzerinde, tork konvertörlülerde de hidrolik üzerinde olur. Normal kayışlı eski CVT şanzımanlarda bu kaydırma esnasında ortaya çıkan aşırı ısı hem kayış hem de yağ ömrünü azaltıyordu. Bu sebeple sık yağ değişimi tavsiye ediliyordu. Ancak CVT şanzımanın ömrünün de 100 bin olduğunu söylemek mümkün değil. Zaten öyle olsa, bu şanzımanı kullanmak inanılmaz mantıksız hale gelir, kimse kullanmazdı. CVT yeni jenerasyonlar işe çelik örgü kayış ile ve çok daha gelişmiş bir programlama ile üretiliyor. Bu durum ısının kayışiçin eskisi kadr problem olmasının önüne geçtiği gibi, çok daha yüksek torklara da uygulanabilmesini sağladı. Hill holder gibi bazı elektronik yardımcılar sayesinde kalkış anındaki aşırı kaydırmaların (özellikle yokus yukarı dur kalklar) önüne geçildi. Pratikte ve teknik anlamda CVT en başarılı altarma gibi görünüyor ve aslında en uzun ömürlü şanzıman tipi...

Ancak sportif sürüş zevkinde ben yine de diğerlerinin yerini tutacağını sanmıyorum.

Unutulmamasi gereken tork konvertörlü şanzımanlarda aslında mekanik iletim hidroliği kullanıyoruz, tabi ki yağlama ve soğutma fonksiyonu da var. CVT de işe yağlama ve soğutma maksatlı yağ kullanılıyor. Yani tork konvertörlüdeki üzerinde mekanik ve ısı yükü daha fazla. Bu sebeple de üreticiler belli km aralıklarında değişimini öngörüyor.

CVT için Subaru Legacy nin bakım tablosuna bakmıştım. 100 bin km ye kadar, yağın kontrolü ve gerekiyorsa eklenmesi yazıyordu. Ancak ben kullananlara, zaman zman değişiminin yararlı olacağını söylemiştim, halen de aynı görüşteyim. Bu tabi ki her CVT şanzımn icin aynı değil. Sonuçta üreticinin bakım tavsiyesine uymak lazım...

CVT ler artık bakım gerektirmiyor mu ,  ben HRV nin her 20.000 de bir CVT sıvısını değiştiriyordum (100 tl )  ve şanzıman 90 binlerdeyekn deviri düşürüp yükseltmeye başlamıştı kendi kendine, tipik sorunuymuş ve CVT ler 100.000 km ömürlü diyorlardı, yeniside 15.000 tl civarı...

O nedenle CVT duydum mu, sağladığı yakıt ekonomisini başka türlü amorti eden , klasik manuellere göre hassas olan bir şanzıman olarak biliyorum... Sıvısını 20.000 de bir değiştirmedin mi şanzıman bozulur diyorlardı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Jazz emniyetli bir otomobildi, ancak direksiyonu fazla elektrik takviyeli ve çok hissiz olduğu için, hafif ve her an uçacakmış hissi veriyordu. Çoğu elektrik takviyeli direksiyon ne yazık ki, böyle bir his veriyor. Bu sebeple sportif otomobillere genellikle halen klasik hidrolik takviye koyuyorlar. Mazda elektirik takviyeli direksiyonu en iyi yapanlardan biri...

Abi çok güzel ifade etmişsin aynen bu hisse kapılıyordum. :)  Birde süratliyken 100-120 Km'de, ani sert frenlerde araç şeridini korumakta zorlanıyordu. Ama yinede çok keyifli bir otomobildi Jazz, eski göz ağrım. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Jazz, eski göz ağrım. :)

işte başka arabalar ve Mazda farkı . Digerleri göz ağrıtır , Mazda gözünüze Nur katar :)

Sıkıldım ben, çok sıktı Kasko muhabbeti :( kaybolmayan Kasko istiyoruz .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amerika'da yayımlanan meşhur "consumer reports" dergisi bu iki markayı ve Toyota'nın lüks segmenti Lexus'u ödüllendirdi geçtiğimiz günlerde, dergiye göre Lexus 79 puanla Amerika'da Consumer Reports tarafından test edilen, alınabilecek en kaliteli araç seçilirken, Mazda ve Subaru da 76 puanla 2. ve 3.lüğü paylaştılar.

Dergiye göre Acura ve Toyota 74'er puanla, 4. ve 5.liği hak ettiler, ilk 7 sıra Japon markalarından oluşurken, Avrupa'dan ithal edilen ve Amerika'da üretilen araçların başarısızlığına dikkat çekilmiş.

http://www.autoblog.com/2013/02/26/lexus-mazda-and-subaru-top-consumer-reports-brand-report/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Consumer Reports : "kar amaci gutmeyen, muşteriyi en kapsamli ve tarafsiz analizlerle bilgilendirmeyi hedefleyen bir kuruluş. dergi cikarttiklari gibi bu bilgilerini web'den de paylaşirlar. ozellikle araba testleri cok takdire şayandır. adamlar tarafsiz olmak için arabalari ureticiden odunc almak yerine anonim olarak dealer'dan satin alirlar. kendi geliştirdikleri acayip testleri vardir (ıslak yolda durma testi gibi). 0-60 ve mpg degerlerini kendileri ölçerler."

"tüketici raporları (customer reports), amerikan tüketici birliği tarafından amerika’da aylık olarak yayınlanan bir dergidir. yayınlar, ürünler hakkında, kendilerinin yaptıkları test sonuçlarına göre, okuyucularına yorum ve karşılaştırmalar sunar.

derginin yaklaşık 4 milyon abonesi ve yıllık 21.000.000 $ civarında test bütçesi bulunmaktadır ve böylesi bir güce sahip olan dergi, okuyuculara detaylı yorumlar sunar."

http://www.consumerreports.org/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru puanları  spor modeli BRZ ile toplamış, Mazda ise araçlarının genel özelliği olan verimlilik, pratiklik ve sportiflik harmanından almış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...