Jump to content

İç Aks Kafası ve Kolu


aretias
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

İki konuda görüşünüzü merak ediyorum.

1. Boşluk yapan iç kafasının değişimi mümkün mü? Daha önce denemiştim fakat şanzıma giren kısımda yıpranmaya bağlı gevşeklik,  eski ve yeni parçanın şanzıman tarafının yıpranması nedeniyle parçanın tam oturmaması sorunu meydana gelmişti. Şanzımana giren kolu  değil de sadece iç aks kafası değişiminde de eski ve yeni parçanın uyumsuzluğu olabilir mi? Bazı ustalar tornada tekrar döküm önerdiler. Sizler ses yapan iç aks kafası problemini nasıl çözdünüz?

2. Malum soğuk kış günleri ve ön kapı kilidi sağa sola dönerken zorlanıyor hatta anahtar kırılacak gibi oluyor. Ne önerirsiniz? Tek kapı kilidi değişebiliyor mu?

Selamlar. İyi forumlar. (Mazda 626 91)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- bizim araçlarda sadece sol iç aks kafası şanzumana giriyor sağ taraf ara bağlayıcıya bağlanıyor. Benim aracımda bahsettiğiniz durum sağ iç aks kafasında minimal mevcut fakat ses yapmadığı için bir müdahalede bulunmadım. sol taraf için durum aynı değil ses sadece görünen problem olabilir eğer bu tarafta kafa yerinde sabit durmuyorsa keçe şanzuman yağını atıyor olabilir. Ses tam olarak nasıl bir ses?

2- Anahtar meselesi kolay. herhangi bir anahtarcı mevcut kilidinizi söküp tamir edebilir. eğer tamir edilemeyecek durumdaysa çıkması bulunur ve yine anahtarcı mevcut anahtarınıza bunu kodlayabilir.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanıt için çok teşekkürler. Benim sol iç aksda fazla sağda ise minimal var. Son haftalarda çok kilometre yaptım. Hızlanırken direksiyonda bir titreme başladı. Yaklaşık 100 km sonra direksiyonu çevirirken ön tekerden tık diye bir ses duydum ve sonrasında titreme geçti. Şu anda titreme yok. Fakat yolda hafif sağ ya da sol yapınca deyim yerindeyse ''gırç'' diye bir ses geliyor. Arabayı lifte kaldırdık. Dış aks ve iç aks körükleri sağlam. Tam tur etrafında dönmelerde en ufak bir ses yok. Ama yolda giderken düz veya hafif direksiyon kırılırken sanki yağsız kalmış bir parça varmışcasına arada bir gırç sesi. Soldaki boşuk için daha önce iç aks  kafası ve kolu almıştım. Fakat şanzıman tarafında parçalar arasında uyumsuzluk (Boşluk kaldı) olduğu için içine kalın yağ koyup devam etmiştik. Teşekkürler.

Not: Burayı Mazda severlerin bir hobi ve paylaşım ortamı olarak görüyorum. Amaç aracı tamir etmekten öte bilgimizi artırmak ve Mazdamıza daha özenli bakmak:) Herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Kaan Bey sanırım haklısınız. Bu sabah düz yolda birden direksiyon yalpalamaya başladı. Sanki tık tık elimin altında titreşiyor. Arabayı yavaşlatmaya başladım durmaya yakın elimden çıkmak ister gibi direksiyon kendi kendine çeyrek tur attı. Hemen en yakın ustaya çektim. Usta test etti. En ufak bir sorun bulamadı. Sonra tekrar yola çıktım 10 dakika sonra tekrar yalpalamaya başladı. Gazdan çekiyorum, boştayken sorun yok. Cevaplarınız bekliyorum. Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

benimde bu sabah işe giderken başıma geldi. (aracım 323 hb 94 model) direksiyon belirli zaman aralıklarıyla pıt pıt  pıt sola dönmek istiedi..çok aşırı bir güçte değil ama bıraksam inceden dönece yani ..tamda iş yerine yakın bir yerdeydi lastikle ilgili bir problem sandım.havası inerde sibop yere değdikçe pıt pıt direksiyonu çektiriyor sandım..indim baktım havasında bir sorun yok.neyse dedim işe başladım.akşam eve dönerken düz yolda aynısı yaptı.boşta veya debriyaja bastığımda bu sola dönme isteği yok oluyor.gaza pastığımda direksiyon yine herhandi bir ses çıkarmadan pıt pıt pıt diye sola dönme eğilimi içerisine giriyor.araç viteste iken rampa inerken normal.sanayide açık bir yer bulmaya çalıştım 10:30 da açık bir yer bulamadım.sonra giderken birden kayboldu.rampa çıkarken veya gaza bastığımda yapmadı.siz nasıl çözdünüz sorununuzu paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben arabayı ustama götürdüm. Beni direksiyoncuya götürdü. Usta hafif sağa sola çevirdi ve direksiyon kutusu arızalı dedi. Ben ses gelmediğini söyledim. Olsun bakımdan geçer dedi. Bu arada sağ rotilim ve her iki burç değişti. Direksiyon kutusu söküldü. Ustaya gitti. Usta bana bir mil gösterdi. Bunun boşluk yaptığını ve tornada düzelttiğini söyledi. Ama uzun yolda deneyince sorunun çözülüp çözülmediğinianlayacağım. Sonuç olarak arabam gercekten cok farklılaştı. Direksiyon biraz sertleşir gibi oldu ama tepkileri inanılmaz düzeldi. Yola yatısı, direksiion kontrolü çok farklı. Sanki çok farklı bir araba oldu ve sürüş zevki daha da arttı. Bu burç değişimine mi, rotil değişimine mi yoksa o aşınmış milin düzeltilmesine mi bağlı bilmiyorum. Umarım sorununuzu çözebilirsiniz. Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...