Jump to content

Mazda CX-5 mi Yeni Subaru Forester mı ?


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mustafa abi al bi cx5'ya . Bir tur verirsin dimi :) Bülent Abi'den de mps'yi bir tur alayım diyorum ama inmem diye korkuyorum :)

Şaka bir yana durumum olsa 2.0 dizel alırım . Benim gibi gezegen adam için nimet olur :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 396
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    38

  • Fotifoti

    52

  • emregc

    41

  • mtutun

    125

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Lütfen konuyu saptırmayalım, ben alma demedim, sadece Subaru Outback'i satma dedim :D Hatta eğer gerçekten niyeti varsa eşinin arabasını satıp Mazda CX-5 al dedim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazdıklarımı okumadığın nasıl belli! Yengenin arabasını satarsam, zaten otomobil keyfi sürecek kadar uzun bir ömrüm olmayacağı çoktan ortaya çıktı!

Sana sorum çok net;

Sen olsan (tüketim ve MTV ihmal edilerek) Subaru Outback mi alırsın (benimkinden bahsediyorum) yoksa CX-5 2.0 Power mı?

Soru bu kadar basit, cevabı vermemek için bence sen konuyu dağıtıyorsun...

Lütfen konuyu saptırmayalım, ben alma demedim, sadece Subaru Outback'i satma dedim :D Hatta eğer gerçekten niyeti varsa eşinin arabasını satıp Mazda CX-5 al dedim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.0 dizel CX-5 mi? Motor hacmi de mi güncellendi?

Mustafa abi al bi cx5'ya . Bir tur verirsin dimi :) Bülent Abi'den de mps'yi bir tur alayım diyorum ama inmem diye korkuyorum :)

Şaka bir yana durumum olsa 2.0 dizel alırım . Benim gibi gezegen adam için nimet olur :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu dağıtmamak için özetleyecek olursak, Mustafa Abi'nin CX-5 almamak için 5 nedeni aşağıdakilerdi:

1- Yetersiz (Subaru'ya göre) awd sistemi.

(Aslında bu benim için önemli bir konu. Ama ne yazık ki üreticilerin durumu bu. Her güzel şeyi bir arada alamıyorsun. Ya müthiş dengeli ve ağırlık merkezi düşük boxer makina + gerçekten çok iyi awd sistemi ya da skyactiv teknoloji, harika şasi dinamiği ve müthiş bir otomatik şanzıman- bence BMW ve Mazda şu anda Dünya'nın en iyi otomatik şanzımanlarının sahipleridir. Eğer CX-5 200 bg ve üstü olsaydı awd'yi dert ederdim. Ama 160 bg için herhalde çok etmem. 1.67 boyunda ve yerden 210 mm yüksek araç ve 160 bg güç ile konforlu sürmek lazım)

2- Yetersiz yetkili servisler.

(Bu konuda sana güveniyorum, sen bana garanti verdin)

3- Yeni Forester'ın sahip olduğu bir iki yenilikçi donanım eksik. Örneğin elektrikli arka bagaj kapağı ve mesafe kontrol fonksiyonlu cruise control gibi.

(Bunun benim için zaten önemli olmadığını söylemiştim. Üstelik bizde zaten köpek var, elektrikli bagaj kapağı bizim için tehlikeli olabilir. Forester'ın fonksiyonunu kapalı kullanabiliriz zaten. Ama mahallede göstermek için iyi olabilir)

4- Performans zayıflığı.

(İşte en büyük dert bu. 192, 231, 218, 190, 150, 165, 245, 192, 160, 231)

5- Burak CX-5 alma dedi...

(Burak Subaru'nun daha iyi olduğunu düşünüyor sanırım. Bu sebeple Outback'i satmadan CX-5 al diye bir çözüm bulmuş. Sanki galeri işletiyorum burada. Bizim siteden dövecekler beni, eğer bir araba daha parkedersem)

Peki artık Mustafa Abi ne düşünüyorsun , almama nedenlerinin sayısında azalma varmı, yoksa yenileri oluştu mu ? yada kararını verdin mi tercihini yeni Forester dan mı , yoksa yılın arabası CX-5 den mi kullanacaksın ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün vakit olursa eğer, erken çıkıp Akyıldız'da CX-5'e, Daloğlu'nda da Yeni Forester'a tekrar bakacağım. Daha bir alıcı gözle bakmayı düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazdıklarımı okumadığın nasıl belli! Yengenin arabasını satarsam, zaten otomobil keyfi sürecek kadar uzun bir ömrüm olmayacağı çoktan ortaya çıktı!

Sana sorum çok net;

Sen olsan (tüketim ve MTV ihmal edilerek) Subaru Outback mi alırsın (benimkinden bahsediyorum) yoksa CX-5 2.0 Power mı?

Soru bu kadar basit, cevabı vermemek için bence sen konuyu dağıtıyorsun...

Ben alacak olursam elbette Mazda CX-5 derim. Bunun için de bir çok sebep sayabilirim ama burada mesele benim değil senin beklentilerin ve senin beklentilerinin karşılanmadığı durumda sorumlu olarak beni tutacak olduğunu söylemen :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili Burak,

Senin henüz anlamamış olduğun şey şu;

1- Eğer CX-5 alırsam ve olumsuz birşeyler olursa, bunun sorumlusu sensin. Direk sana gelirim. Eğer bu araçla çok mutlu olursam, bu tamamen benim seçimimin başarısıdır.

2- Eğer CX-5 almazsam bu kesinlikle senin çekimser tutumun yüzündendir. Onun yerine alacağım otomobilde yaşayacağım her türlü sorun ve mutsuzluğun kaynağı sen olursun. Eğer CX-5 yerine alacağım otomobilden çok mutlu olursam, bu tamamen benim verdiğim doğru karar sonucudur.

Bu sebeple rahat ol, fikrini açık açık söyle....

Ben alacak olursam elbette Mazda CX-5 derim. Bunun için de bir çok sebep sayabilirim ama burada mesele benim değil senin beklentilerin ve senin beklentilerinin karşılanmadığı durumda sorumlu olarak beni tutacak olduğunu söylemen :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlaşılan geriye bir tek motor gücü mevzusu kaldı. Mustafa Abi'nin önceki kullandığı araçların ortalama gücü 197 hp civarı olarak görünüyor, bu nedenle CX-5 in 160 hp lik gücü ona düşük gibi görünüyor.

Ancak CX-5 in emsallerine göre hafif yapıda bir araç olduğunu hatırlayacak olursak, Ağırlık/Güç  oranına bakmak karar aşamasında bize yardımcı olabilir

CX-5 4x4 1455 kg ve 160 hp,  Ağırlık/Güç oranı: 9,09 kg/hp yani beygir başına 9,09 kg düşüyor.

Mevcut Subaru Forester 1485 kg ve 150 hp , Ağırlık/Güç oranı: 9,9 kg/hp

Bu verilere şanzıman, aerodinami  vs farklılıklar eklenince ortaya çıkan sonuç

Forester'ın 0-100'ü 12,4 sn

CX-5 in      0-100'ü  9.6 sn

Aslında hiçde zayıf bir performansı yok değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O listedeki 150 bg araç Honda CR-V idi. Ve performanstan memnun kalmadım doğrusu. 160 bg araç ise Mazda MX-5'ti. Bu araçta 160 bg, normal bir sedanda 200 bg kullanmak gibiydi hafif kasa yapısından dolayı. Yani bu sayılmaz...

150 bg Forester benim hiçbir şekilde hedeflerim arasında yok. CX-5 ile karar vermeye çalıştığım model 2.0 XT, yani 240 bg ve 350 Nm olanı. 0-100  7.5 sn.

Yalnız 2.0 litre atmosferik makina ile CX-5'in 0-100'ünün 9,6 sn ve 2.0 litre naturel bir motorla Forester'ın ise 11.8 sn olması gerçekten inanılmaz bir başarı. Skyactiv teknolojisinin başarısını burada kabullenmek lazım. Sadece kasa hafifliğindeki de değil, şanzıman ve motordaki teknolojiler de önemli bu fark için.

Daha önce kullandığım Honda Accord 2.4 190 bg aracın 0-100'ünün 9,0 sn olduğunu düşünürseniz, O araçtan 70 kg daha ağır ve awd 160 bg CX-5'in 9,6 sn değeri çok başarılı olarak karşımıza çıkar...

Anlaşılan geriye bir tek motor gücü mevzusu kaldı. Mustafa Abi'nin önceki kullandığı araçların ortalama gücü 197 hp civarı olarak görünüyor, bu nedenle CX-5 in 160 hp lik gücü ona düşük gibi görünüyor.

Ancak CX-5 in emsallerine göre hafif yapıda bir araç olduğunu hatırlayacak olursak, Ağırlık/Güç  oranına bakmak karar aşamasında bize yardımcı olabilir

CX-5 4x4 1455 kg ve 160 hp,  Ağırlık/Güç oranı: 9,09 kg/hp yani beygir başına 9,09 kg düşüyor.

Mevcut Subaru Forester 1485 kg ve 150 hp , Ağırlık/Güç oranı: 9,9 kg/hp

Bu verilere şanzıman, aerodinami  vs farklılıklar eklenince ortaya çıkan sonuç

Forester'ın 0-100'ü 12,4 sn

CX-5 in      0-100'ü  9.6 sn

Aslında hiçde zayıf bir performansı yok değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün vakit olursa eğer, erken çıkıp Akyıldız'da CX-5'e, Daloğlu'nda da Yeni Forester'a tekrar bakacağım. Daha bir alıcı gözle bakmayı düşünüyorum...

Hadi bismillah...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar.

Tüm 4 sayfayı da okuyamadım ama. Amerika'da foresterin 2.0 turbolu veriyosun çıkacak. Çıktı hatta.

İşte burada.

Özellikleri de bu ve çıkacak olan foresterdan daha güzel bir ön tamponu var.

2.0-liter DOHC turbocharged engine

Power: 250 hp @ 5600 rpm

Torque: 258 lb-ft @ 2000 - 4800 rpm (yaklaşık 350 nm yapıyo)

Lineartronic® CVT with low mode (2.5i models) or 6- and 8-speed manual shift modes and paddle shifters (2.0XT models) (8 vites, aboou)

Also Standard on: 2.5i Limited, 2.5i Touring, 2.0XT Touring

Fuel economy** 2.0XT w/ CVT (city/hwy): 23/28 MPG (3,5 litre ile 23 mil. 37 km eder. yaklaşık 9,5 litre 100 km de Ş. içi; ş dışı da 7.8 civarı sanrım)

Tabi Türkiye ye gelir mi bilemem. gelse de alamam o ayrı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazışmaları okumakta gecikmişim, konu kapandıktan sonra da fikir beyan etmek abes olacak ama CX5 sahibi olarak araçtan çok memnun olduğumu söylemeliyim.  Ancak bu tip seçimlerde tavsiyede bulunmak çok zor, hele ki konuları bu kadar iyi bilen birine.  Ben sadece kozmetik şeylerden bahsedebilirim, bu da fazlası ile sübjektif olur.  Çok kilometre yaptığım, geniş iç mekanı tercih ettiğim  ve de iç mekan olarak da Mazda'yı beğendiğim için daha da önemlisi ben aracı alırken Subaru alternatifi piyasada olmadığı için seçim sorunu yaşamamıştım. 

Sonuçta neye karar verdiğinizi merakla bekliyoruz.  Bana Subaru'ya daha yakınmışsınız gibi geldi.  Her halde hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ilgi gösteren ve foruma katılan herkese öncelikle teşekkür ederim.

Bu forumu başlatmaktaki maksadımdan biraz bahsetmek istiyorum. Öncelikli olarak şunu ifade edeyim ki, bu forumu başlatmadan önce Mazda CX-5 araç almaya ve hatta dış rengine, iç rengine, hangi bayiden alacağıma kadar karar vermiş bir durumdaydım. Fiyat olarak bile anlaşmış durumdaydım. Kendi aracımı CX-5 ile değişeceğim gibi, iş ortağımın Accord aracını da CX-5 ile değişmeye uzun uğraşlar sonucunda razı etmiştim. Bu ikinciden bayinin dahi haberi yoktu. Eşimin aracını da değiştirmek için kendisini ikna etmeye çalışıyordum. Bu 3. garanti değildi.

Ben karar vermek için çok uzun düşünen ya da başka birisine soran bir yapıda değilim. Eşim bile aracımı değiştirdiğimi otoparkda görünce öğrenir. Burada böyle bir forum açmamdaki sebep ise, foruma biraz hareket ve şenlik getirmek, düşünsel metaforlar ve teknik konularda beyin fırtınaları yaratmak, bu vesile ile ve arkadaşların katkıları ile CX-5'i oluşturan Skyactiv teknolojilerini konuşmak, detaylarına inmekti esasen. Bunun daha fazla ilgi çekmesi için de, kışkırtıcı bir başlık ile açmak gerektiğini düşündüm. Mazda forumunda 'CX-5 satın almak için 5 sebep' adlı bir başlık çok sıradan ve sadece birkaç kişinin 'Hayırlı olsun' demeye uğrayacağı bir başlık olacaktı. Ancak 'adamın köpeği ısırmasının' haber değeri, aldığı hit sayısı ve vuruculuğunun yüksekliği gibi, 'Mazda CX-5 almamak için 5 sebep' başlığını kullanırsam, çok daha ilgi çekici, kışkırtıcı, Mazda severleri internette araştırmaya, buraya CX-5'in teknolojilerinin üstünlüğünü yazmaya, savunmaya iteceğini (ki sağolsun bunu en iyi Emre, emregc dostumuz yapmaya başlamıştı) ve karşılıklı tatlı bir diyalog ortamında en iyi alternatifin CX-5 olacağına hep beraber karar verip, forumu pozitif bir şekilde sonlandırmayı hedefliyordum. Üstelik ben CX-5'i teslim aldıktan sonra da bir süre almamış rolüyle forumdaki dinamizmi ve paylaşmacılığı devam ettirmek, sonunda da tansiyonun yükseldiği noktada da Mazda adına zaferle sonlandırmak niyetindeydim.

Bunu yapmak için de, CX-5'in piyasaya en son sürülen rakiplerinden olan ve kendisi gibi üstün teknolojiler taşımakta da en yakın rakibi olduğuna inandığım Forester'ı katalizör olarak kullanmaya çalıştım.

Pazartesi günü işe normalden erken geldim. Çünkü çok yoğun bir programım vardı ve Salı gününü CX-5'lerin işini bitirmeye ayırmak istiyordum. Yoğun bir çalışma ile de bitirdim. Salı günü öğleden sonra için planlamam, Mazda bayisine eşim ile birlikte gitmek 2 adet CX-5'i sipariş etmek ve eşimi oradaki uzun süredir tanıdığım muhabbetli dostumuz, satış sorumlusu ile çay'lı, kahve'li ortamda ikna etmeye çalışmaktı. (pek umudum olmasa bile) Bu arada sanırım bazılarınızın tahmin ettiği gibi, yukarıda forumun eğlencesi artsın diye yazdığım eşim ile diyaloglar, komşu ile diyalogların hiçbirisi gerçek değil, sadece benim tarafımdan kurgulanmış esprilerdir.

Evet, niyetim dün satınalmayı bitirmek ama gittiği yere kadar da uzatmaktı. Sonuç olarak da eğlenceli yazılardan, Skyactiv teknolojinin, sürüş dinamiklerine kazandırdıkları konulu bir teknik makale kaleme almayı düşünüyordum.  Skyactiv'in genellikle tüketim ağırlıklı avantajlarına odaklanıldığı için, diğer avantajlarını da konuşuruz hep beraber diye umut ediyordum. Aynen 'Renesis Rotary Motoru' başlıklı forumda süspansiyon sistemleri, şasi ve çekiş sistemleri dizaynlarının, araç dinamizmine getirdikleri konusunda detaylı konuştuklarımız gibi...

Dün artık şirketten CX-5 onayını vermek için çıkmak üzereyken meydana gelen bir hadise sonucunda CX-5 satın alma kararımı iptal etmeye ve bu forumu sonlandırmaya, artık bu başlık altına yazmamaya karar verdim.

Dün sonlandırma yazısını yazdım ama, benden sonra yazan arkadaşlar da oldu. Özgür Bey sağolsun, sınırlı vaktiyle girebildiğine inandığım forumda vakit ayırıp bana çok kibar bir cevap yazdı, iyi dileklerini sundu, iltifat etti. Diğer tüm arkadaşlarımla birlikte kendisine de teşekkür ediyorum. Veli yine saf ve temiz kalbiyle yorumunu yapmış. Ve onların yazdığı yazılardan sanki bir otomobile karar verdiğim gibi sonuçlar çıkarıldığını ve kararımı açıklamamın beklendiği gibi bir durum olduğunu gördüm. Ve doğal olarak da bir açıklama yapmak, bu foruma önem veren, yazan arkadaşlarımıza bir saygı borcumuz olarak ortaya çıktı. Hiçbir şey söylememek onlara saygısızlık olacaktı çünkü...

Öncelikle şunu tekrar açıklamak isterim ki, karar verdiğim otomobil bir başka marka değil, CX-5'di. CX-5'in sahip olduğu teknolojiler ile satın alınmayı çok hak eden ve sınıfının bence en iyi otomobillerinden biri olduğunu düşünüyorum. Benim kararımı iptal etmemin CX-5 ile hiçbir ilgisi yoktur.

Bu foruma yazan, görüşleriyle katkıda bulunan veya sadece okuyan herkese teşekkür ederim. Oğuzhan kapanma demiş, neden kapanayım Oğuzhan?

Duygular, tutku ve takdir edenler olmazsa, otomobiller boyalı birer metal parçasıdır!

Otomobilleri otomobil yapan, onlara harcanan emek ve mühendislik değil, bunları takdir edenlerin varlığıdır!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neler oluyor anlayan biri açık açık yazabilir mi? Son zamanlarda en çok zevk aldığım başlıklardandı, bilgi desen bilgi var geyik desen gani gani:) Abi araçlar gelir geçer dediğin gibi, işimiz şurda yarı geyik yarı ciddi araçlar üzerine sohbet, ben olayı anlamadım gerçekten, umarım bi dargınlık kırgınlık yoktur, olmamalı da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa Abi,

Frappuccino içmeye giderken Subaru Outback değil de Mazda CX-5 in sağ da olsa koltuğuna oturma şansımı kaybettiğim için gerçekten üzüldüm. Mazda gibi fiyat değil bilgi ile satılabilecek bir araba hakkında senin gibi bilgi düzeyi yüksek , sektörden birisinin içeriden vereceği bilgilerin bu siteye ve Mazda CX-5 e katabileceklerini düşününce üzüntüm daha da arttı.

Umarım ileride seni bu kararından döndürecek gelişmeler olur, biz de mahrum kaldığımız bu bilgilere kaldığımız yerden devam ederiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ahmedinejad'ın Uzaya Çıkan İlk İranlı olmak istiyorum beyanı, Suriyedeki İç Savaş ve Chavez'in Vefatı'nın  etkilediği Mazda'nın 2013 satışlarına bir darbe de Mustafa Abi'den geldi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...