Jump to content

Mazda CX-5 mi Yeni Subaru Forester mı ?


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi yoğunluktan 2 gündür doğru dürüst yazamıyorum. Hayırlı olsun :) Artık bir ara bunu Frappuccino ile ıslatırız, havalar da ısınıyor yavaş yavaş :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 396
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    38

  • Fotifoti

    52

  • emregc

    41

  • mtutun

    125

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Ben de Ey Mustafa, nihayet karar verdin gibi almıştım...

Ben de tekrar teşekkür ediyorum, hep beraber güzel günler görelim önce inşallah! Ondan sonra da araçlarımızı o güzel günlerde kullanırız. (Biraz zor görünüyor ama...)

:D İnşallah ailecek sağlık ve mutluluk içinde kullanırsınız yeni aracınızı, selamlar  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin... 2020'yi bekleseydin keşke, volvo'nun yetkililerinden birisi; 2020 hedefimiz, volvo'nun içerisindeki hiçbir kişi, bir kaza anında yaralanmayacak, demişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, iyi bir seçim.  Bu aracı da artık Mazda 6 ile kıyaslamaya başlarız.  Dün Mahmutbey gişelere doğru gelen beyaz bir 6 gördüm, süzülüyordu.  Volvo vs. Mazda konusu açmak lazım da henüz grupta 6 sahibi yok galiba.  Istanbul koşullarında AWD çok da elzem bir özellik değil bence, şehrin dış semtlerinde ve kar buz tutan yükseklerinde değilseniz, eksikliğini çok zor hissedersiniz.  İyi günlerde, kazasız belasız kullanmak nasip olsun, hepimize.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Müdür olmak kolay değil, sorumluluk çok fazladır. Sıcak havada buzlu kahve iceriz artık. Dün Volvo'mu teslim aldım, şirkete dönerken akşam 5 civarı 29 derece gösteriyordu... Bir an dedim ki, İsveçliler yüksek sıcağa alışkın değil, şaşırmıştır ama bir arkadaşımın aracı da aynı değeri okumuş...

Abi yoğunluktan 2 gündür doğru dürüst yazamıyorum. Hayırlı olsun :) Artık bir ara bunu Frappuccino ile ıslatırız, havalar da ısınıyor yavaş yavaş :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim dostum.

Araçları insan da kullansa, bilgisayar da kullansa, mutlaka hata ve kaza olacaktır. Kullanılan bunca teknoloji, emniyet tedbiri, en ileri yedekli bilgisayar sistemi, otomatik pilot'a rağmen uçaklarda kaza oranı sifır'a indi mi? 2020 bu konu için daha çok erken. Eğer başarırlarsa, 2020'de değişiriz artık bu aracı...

Abi hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin... 2020'yi bekleseydin keşke, volvo'nun yetkililerinden birisi; 2020 hedefimiz, volvo'nun içerisindeki hiçbir kişi, bir kaza anında yaralanmayacak, demişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim, inşallah hepimiz dediğiniz gibi kazasız, belasız kullanalım.

Aslında Mazda 6 D sınifı, Volvo S80 ise E sınıfında yer alıyor. Yani bu anlamda 6'nın rakipleri Honda Accord, Toyota Avensis, Renault Latitude, Peugeot 508, Citroen C5 vb... Volvo S80'in rakipleri ise BMW 5 serisi, Mercedes E serisi, Honda Legend, Peugeot 607 vb...

Ancak Mazda yeni 6'yı öyle bir dizayn etmiş ki ve öyle boyutlar vermiş ki, sanki E sınıfına terfi etmiş araç...

Hayırlı olsun, iyi bir seçim.  Bu aracı da artık Mazda 6 ile kıyaslamaya başlarız.  Dün Mahmutbey gişelere doğru gelen beyaz bir 6 gördüm, süzülüyordu.  Volvo vs. Mazda konusu açmak lazım da henüz grupta 6 sahibi yok galiba.  Istanbul koşullarında AWD çok da elzem bir özellik değil bence, şehrin dış semtlerinde ve kar buz tutan yükseklerinde değilseniz, eksikliğini çok zor hissedersiniz.  İyi günlerde, kazasız belasız kullanmak nasip olsun, hepimize.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim, inşallah hepimiz dediğiniz gibi kazasız, belasız kullanalım.

Aslında Mazda 6 D sınifı, Volvo S80 ise E sınıfında yer alıyor. Yani bu anlamda 6'nın rakipleri Honda Accord, Toyota Avensis, Renault Latitude, Peugeot 508, Citroen C5 vb... Volvo S80'in rakipleri ise BMW 5 serisi, Mercedes E serisi, Honda Legend, Peugeot 607 vb...

Ancak Mazda yeni 6'yı öyle bir dizayn etmiş ki ve öyle boyutlar vermiş ki, sanki E sınıfına terfi etmiş araç...

aynen oyle abi yani bence D-E arası bir araç mazda 6 ama

senin S80 tam E

hayırlısı ugurlusu olsun kazasız belasız guzel gunlerde insallah....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni E kasa Merso 4879mm , Mazda 6 4870mm :) 9mm için mi 6'yı E sınıfına sokmuyoruz :P Ne eksiği var 6'nın . Hemide 60bin ucuz :P O da baz fiyat. Donanım koyunca ne kadar koyuyolar bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi benim elimde olsa alayım E sınıfına, ama yapacak birşey yok, sınıf dolu, yer yok! Geçenlerde Mazda 6'yı detaylıca inceledim. Aralarında 10 kere karar vermem gerekse Mazda 6 ile Volvo S80'in, her seferinde Mazda 6'yı seçerdim. O kadar muhteşem bir dizayn ve kalitede araç olmuş. BMW yeni 5 serisini gerçkten çok iyi yaptı. Ancak Mazda 6'nın güncel E serisi ve Volvo S80'den daha kalitesiz bir otomoil olduğunu düşünmeyin. Mutlaka güncellenen versiyonlarının altında kalacaktır. Ancak bugünkü eskimiş güncel versiyonlarla arasında belki ufak detaylrda fark var sadece. Dizayn olaraksa çok çekici, hem de hepsinden...

Yeni E kasa Merso 4879mm , Mazda 6 4870mm :) 9mm için mi 6'yı E sınıfına sokmuyoruz :P Ne eksiği var 6'nın . Hemide 60bin ucuz :P O da baz fiyat. Donanım koyunca ne kadar koyuyolar bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi benim elimde olsa alayım E sınıfına, ama yapacak birşey yok, sınıf dolu, yer yok! Geçenlerde Mazda 6'yı detaylıca inceledim. Aralarında 10 kere karar vermem gerekse Mazda 6 ile Volvo S80'in, her seferinde Mazda 6'yı seçerdim. O kadar muhteşem bir dizayn ve kalitede araç olmuş. BMW yeni 5 serisini gerçkten çok iyi yaptı. Ancak Mazda 6'nın güncel E serisi ve Volvo S80'den daha kalitesiz bir otomoil olduğunu düşünmeyin. Mutlaka güncellenen versiyonlarının altında kalacaktır. Ancak bugünkü eskimiş güncel versiyonlarla arasında belki ufak detaylrda fark var sadece. Dizayn olaraksa çok çekici, hem de hepsinden...

Ah bu eğitim sistemi :D biz de 50 kişi bi sınıfta okuduk :P

Bu arada yeni kasa E merso da güzel olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bu durumu tahmin etmeme rağmen öyle yazdım ki bir çekişme olsun.  Mazda gibi üreticilerin çok akıllıca tercihler yapmak zorunda olduğu kesin.  6'nın, aşağıda adı sayılan segmente ve araçlara bir gönderme olduğu kesin.  Kendi segmenti ile kıyaslayınca pek de rakibi yok bence.  Yani peki Accord'da diyecek yok, Avensis çirkin, kaba, Latitude ayrışmıyor, sıkıcı bir üst düzey müdür tipi var, 508 çıt kırıldım, C 5 kaba saba ile kıyaslanınca bu segmentin üstünde gözüküyor. 

Aslında Mazda 6 D sınifı, Volvo S80 ise E sınıfında yer alıyor. Yani bu anlamda 6'nın rakipleri Honda Accord, Toyota Avensis, Renault Latitude, Peugeot 508, Citroen C5 vb... Volvo S80'in rakipleri ise BMW 5 serisi, Mercedes E serisi, Honda Legend, Peugeot 607 vb...

Ancak Mazda yeni 6'yı öyle bir dizayn etmiş ki ve öyle boyutlar vermiş ki, sanki E sınıfına terfi etmiş araç...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Özgür Bey, benim iş yerimin hemen yanı Mercedes bayisi. Orada 2012 model 6.500 km'de çiziksiz, neredeyse kullanılmamış bir E serisi buldum. E 250 CGI model, 1.8 turbo motor, 204 bg, 7 ileri çift kavramalı şanzıman. Ben hayatım boyunca logosu için otomobil almayı başaramadım. Markanın küçük/büyük olması ya da Premium/orta sınıf olması v.b. benim için hiçbir şey ifade etmedi.

Lütfen bu yazdıklarım forum üyeleri tarafından yanlış anlaşılmasın. Her tercihe de saygı duyan ve piyasada her talebe uygun ürün bulunması gerektiğini düşünen bir insanım. Ancak benim yapım ve beğenilerim böyle. Bugüne kadar kullandığım tek Premium marka BMW oldu ve tüm araçlarım sıralı 6 silindirli atmosferik makinalılardı. Benim kafamda BMW'nin en önemli değeri olarak gördüğüm için.

Hakeza yine mühendislik düzturu ve marka karakteri olarak sediğim Subaru'ları önden çekişli ve dizel olarak kabullenemeyişim gibi. Benim örümcek ağlı bakış açıma göre Subaru'yu Subaru yapan boxer benzinli makine ve symmetrical awd!

Şimdi diyeceksiniz ki, bunları niye anlatıyorsun? Otomobilimi değiştirme çabalarım esnasında bir iki markadan gösterilen ilgisizlik ve biraz da saygı eksikliği diyelim (saygısızlık kelimesini kullanmamak için) beni çok sinirlendirince, al bir Premium araç değişiklik olsun dedim kendime. Ve bahsettiğim E serisine bakmaya gittim. Bu aracın müşterisi için araç inanılmaz güzel, temiz bir otomobildi. Satıcının dediği gibi, showroom'a koyun sıfır deyin satarsınız...

Fiyat konusuna gelirsek, bizim ülkede çarpık vergi sistemi sayesinde biz zaten orta sınıf 2.0 motorlu veya üstü motorlu araçlara Premium sınıf araç fiyatı vermeye alışkınız. Bu sebeple bir Mercedes C serisini Mazda 6 veya CX-5 fiyatına alıyorsunuz. Bahsettiğim E serisini ise, bir Mazda 6'nın üzerine az bir şey ekleyerek alıyorsunuz. Eğer hesabı aracı satmak durumuna göre yaparsanız, E serisi çok az kaybı ve Mazda 6 ise çok yüksek kaybı ile durumu şu noktaya getiriyor; Mazda 6 kullanıcısının daha zengin, yani otomobiline daha fazla bütçe ayıran bir kişi olması gerekiyor.

E serisini gerçekten kafama taktım ve üst üste 3 gün Mercedes bayisine gittim. İlk gün kendim, ikinci gün eşimle birlikte ve üçüncü gün ortağımla birlikte... Onlardan hep, çok güzel Mustafa al şunu demesini bekledim. Çünkü araç sınıfının çok özel bir otomobili olmasına rağmen, nedense ben de hiç sahip olma hissi uyandırmadı. Benim gibi bir otomobil teknoloji bağımlısına sorduğunuzda, nedir bu kasanın altında yatan? diye, ne anlatacağımı bir türlü bulamadım! Satıcılar da bulamadı ki, bana anlatmadılar... Çok iyi bir firma, çok iyi insanlar, çok iyi bir marka, çok iyi bir model, ama sanırım benim için yeterince iyi değildi...

Sonra, sadece 1 gün sonra Merser'de yeni Mazda 6'yı gördüm. Hem beyazını, hem de siyahını. Boyutlar tamamen E sınıfına ulaşmış, her yönüyle, uzunluk, genişlik, dingil mesafesi vs... Dizayn ise E sınıfında görülemeyecek kadar genç ve sportif! Bu sınıfın en sportif ve benim en beğendiğim aracı 5 serisi bile Mazda 6 kadar ilgi çekiçi bir dizayn değil. (tabii dizaynın göreceli olduğunu kabul ederek söylüyorum) Donanım, güvenlik, mühendislik tutkusu, prensipleri herşey Mazda'dan yana.

İsveç'li bir dostumun söylediği doğru olsa da;' Mazda 6'ya ödeyeceğin parayla ben İsveç'te E serisi alırım ve hatta S serisinin giriş modelini bile alırım! '

Bugün bir E serisi ile Mazda 6 arasında kalsam, herhalde 6'yı tercih ederdim. Evet E serisi daha fazla prestij sağlar, evet E serisi daha az 2. elde kaybettirir, başka ne verir???? bilemiyorum ama benim için açıkça Mazda 6 daha fazla otomobildir...

Evet bu durumu tahmin etmeme rağmen öyle yazdım ki bir çekişme olsun.  Mazda gibi üreticilerin çok akıllıca tercihler yapmak zorunda olduğu kesin.  6'nın, aşağıda adı sayılan segmente ve araçlara bir gönderme olduğu kesin.  Kendi segmenti ile kıyaslayınca pek de rakibi yok bence.  Yani peki Accord'da diyecek yok, Avensis çirkin, kaba, Latitude ayrışmıyor, sıkıcı bir üst düzey müdür tipi var, 508 çıt kırıldım, C 5 kaba saba ile kıyaslanınca bu segmentin üstünde gözüküyor. 

Aslında Mazda 6 D sınifı, Volvo S80 ise E sınıfında yer alıyor. Yani bu anlamda 6'nın rakipleri Honda Accord, Toyota Avensis, Renault Latitude, Peugeot 508, Citroen C5 vb... Volvo S80'in rakipleri ise BMW 5 serisi, Mercedes E serisi, Honda Legend, Peugeot 607 vb...

Ancak Mazda yeni 6'yı öyle bir dizayn etmiş ki ve öyle boyutlar vermiş ki, sanki E sınıfına terfi etmiş araç...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zum zum ruhu var ya zum zum ruhu :D valla kataloğuna bakmak bile heyecanlandırıyor beni. Çok güzel olmuş 6. Yeni kasa E serisine baktın mı abi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Förstli, o yeni kasa değil, makyajlı.

Sekındli, evet yan showroom'da ikisi yan yana duruyor. Makyajsızın ön farları daha çok hoşuma gidiyor.

O zum zum ruhu var ya zum zum ruhu :D valla kataloğuna bakmak bile heyecanlandırıyor beni. Çok güzel olmuş 6. Yeni kasa E serisine baktın mı abi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...