Jump to content

Mazda CX-5 mi Yeni Subaru Forester mı ?


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben de çift kişilik sendromu var da! Bazen kendime komşu olarak hitap ediyorum.

2-3 yıl önce eşimin eniştesi bize gelmişti. Otoparkta benim MX-5'i gördü (bilmiyor benim olduğunu) ve dedi ki; Mustafa kim biniyor yahu bu kurbağa gibi arabaya?

Ben de dedim ki; Enişte sen bi de sahibini görsen, adamın kendi de kurbağa gibi zaten!

Çok gülmüş ve tencere yuvarlanmış, kapağını bulmuş desene demişti. Eşim yıllarca yalvardı, o arabanın benim olduğunu söylemeyeyim diye. Halen de söylemedim...

Nası abi ya komşu aldı dememiş miydin onu? S80' i de gördük avatarında sonuç olarak:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 396
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    38

  • Fotifoti

    52

  • emregc

    41

  • mtutun

    125

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Evet emeklerin boşa gitmedi. Ancak yazının tamamını ve videolar ile de birlikte okudun mu? Bak bana bir şey olursa da sorumluluk sana aittir. CX-5, Forester'dan daha iyi, yok Forester ticari araç diye tutturdun! Gördün mü video'yu????

Abi CX-5 deki 1800 MPa ultra yüksek dayanımlı çeliğe güvenebilirsin :) yalnız tabiki gerisini Allah'a havale ediyoruz, Allah cümlemizi kazadan beladan korusun inş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O testten sonra 1800 Mega Pascal olsa ne olur? Pascal Nouma olsa ne olur????

Üstelik 1.800 Mpa çelik o kaza için yanlış adreste duruyor...

Abi CX-5 deki 1800 MPa ultra yüksek dayanımlı çeliğe güvenebilirsin :) yalnız tabiki gerisini Allah'a havale ediyoruz, Allah cümlemizi kazadan beladan korusun inş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Offset ne olursa olsun illa ki korur abi ... Ama istersen arazi tamponuda yaptırabiliriz sanayide  :) , o zaman bizim arazi Suzu'ları gibi çarpışan oto bile olur... Ben alta koruma yaptırdım mesela, 4mm sağlam alaşım aluminyum dan , artık  oturturmuyum aracı diye takmıyorum kafaya :)

Çaresi var yani abi, hem nitelikli sanayimizi de bu yönde yönlendirebilirsek, dünyaya fark atarız Güvenlik Modifikasyonu alanında  :)

Şimdiden  Ses İzolasyonunda baya bi mesafe aldı sanayimiz..

http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=10541

Mazda Motor Corporation, Sumitomo Metal Industries, Ltd. ve Aisin Takaoka Co., Ltd., işbirliğiyle 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelikten otomobil parçaları geliştirmeyi başaran ilk otomobil üreticisi oldu. Bu süper yüksek çekişli çelik, ilk olarak 2012’nin başlarında tüm dünyada piyasaya sürülecek olan yepyeni Mazda CX-5 kompakt SUV modelinde kullanılacak.

Mazda’nın yeni üretim teknolojisinde 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelik, ön ve arka tamponların içine yerleştirilerek çarpma anında darbeyi emen tampon kirişlerinde kullanıyor. Tampon kolları önceki versiyonlardan yüzde 20 daha güçlü ve 4,8 kilogram daha hafif olmakla birlikte Mazda’nın yeni nesil, hafif ve dayanıklı araç mimarisinin temel unsurunu oluşturuyor. Mazda’nın çığır açan SKYACTIV TECHNOLOGY programıyla geliştirilen yeni gövde mimarisi, yepyeni bir enerji emme mekanizmasına ve ağırlığı azaltmak için yüksek yüksek çekişli çeliğin daha yaygın kullanımına yer veriyor.

Yüksek çekişli çelik kullanımı sayesinde araç parçaları bir yandan incelirken öte yandan yüksek dayanıklılığını koruyabiliyor. Böylece araç ağırlığında önemli ölçüde azalma sağlanabiliyor. Tampon kirişlerinin ağırlığının azaltılması bilhassa önem taşıyor, çünkü gövdeye aracın ağırlık merkezine en uzak noktalarında dâhil olan bu parçalar dinamik performansı ve araç çevikliğini doğrudan etkiliyor. Elbette çarpışmalarda koruma sağlamak için bu parçaların aynı zamanda kuvvetli olması gerekiyor. Bu nedenlerden ötürü parçaların daha kuvvetli çelikten seri üretimi için uzun süredir çeşitli yöntemler aranmakta.

Ancak kuvvetli maddeler daha az esnek olduğundan çarpışma sırasında daha az enerji emer. Bunun üstesinden gelmek için Mazda, tampon kirişlerinin çarpışma sırasında nasıl deforme olduğuna dair kapsamlı araştırmalar gerçekleştirdi ve enerjiyi daha verimli biçimde emebilen yeni bir tasarım yarattı. Ayrıca CX-5 modelinde tamponların en yüksek kuvveti sağladığından emin olmak için Mazda, kaynaklama tekniklerini iyileştirmek ve güvenilir bir üretim süreci tesis etmek adına Futaba Kogyo Co., Ltd. ile iş birliği yaptı.

Tüm müşterilerine daha iyi bir sürüş keyfi sunarken çevreye ve güvenliğe verdiği önemi göstermek adına Mazda, gelecekte de yüksek düzeyde gövde sağlamlığı ve mükemmel çarpma direnci sağlarken araç ağırlığını azaltma ve dinamik performansı artırma hedeflerinden asla vazgeçmeyecek.

Haber Tarihi: 07.10.2011

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de çift kişilik sendromu var da! Bazen kendime komşu olarak hitap ediyorum.

2-3 yıl önce eşimin eniştesi bize gelmişti. Otoparkta benim MX-5'i gördü (bilmiyor benim olduğunu) ve dedi ki; Mustafa kim biniyor yahu bu kurbağa gibi arabaya?

Ben de dedim ki; Enişte sen bi de sahibini görsen, adamın kendi de kurbağa gibi zaten!

Çok gülmüş ve tencere yuvarlanmış, kapağını bulmuş desene demişti. Eşim yıllarca yalvardı, o arabanın benim olduğunu söylemeyeyim diye. Halen de söylemedim...

:D

Ne adamsın abi yaa...

Allah kaza bela, nazar vs. vermesin.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah iyiliğini versin, Emre! tereciye tere satıyorsun ya, bunu da anca sen yaparsın. Sonuçta bana da bir CX-5 sattın, hem de CX-5 aldığımı bir hafiye edasıyla keşfedip, foruma afişe ettin... Yalnız Recep bey'e ayıp oldu, birkaç yıl sonrası için rakip geldi. Ben bir iki yıla Mazda 6'ya geçmeyi planlıyorum. Ne dersin?

Offset ne olursa olsun illa ki korur abi ... Ama istersen arazi tamponuda yaptırabiliriz sanayide  :) , o zaman bizim arazi Suzu'ları gibi çarpışan oto bile olur... Ben alta koruma yaptırdım mesela, 4mm sağlam alaşım aluminyum dan , artık  oturturmuyum aracı diye takmıyorum kafaya :)

Çaresi var yani abi, hem nitelikli sanayimizi de bu yönde yönlendirebilirsek, dünyaya fark atarız Güvenlik Modifikasyonu alanında  :)

Şimdiden  Ses İzolasyonunda baya bi mesafe aldı sanayimiz..

http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=10541

Mazda Motor Corporation, Sumitomo Metal Industries, Ltd. ve Aisin Takaoka Co., Ltd., işbirliğiyle 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelikten otomobil parçaları geliştirmeyi başaran ilk otomobil üreticisi oldu. Bu süper yüksek çekişli çelik, ilk olarak 2012’nin başlarında tüm dünyada piyasaya sürülecek olan yepyeni Mazda CX-5 kompakt SUV modelinde kullanılacak.

Mazda’nın yeni üretim teknolojisinde 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelik, ön ve arka tamponların içine yerleştirilerek çarpma anında darbeyi emen tampon kirişlerinde kullanıyor. Tampon kolları önceki versiyonlardan yüzde 20 daha güçlü ve 4,8 kilogram daha hafif olmakla birlikte Mazda’nın yeni nesil, hafif ve dayanıklı araç mimarisinin temel unsurunu oluşturuyor. Mazda’nın çığır açan SKYACTIV TECHNOLOGY programıyla geliştirilen yeni gövde mimarisi, yepyeni bir enerji emme mekanizmasına ve ağırlığı azaltmak için yüksek yüksek çekişli çeliğin daha yaygın kullanımına yer veriyor.

Yüksek çekişli çelik kullanımı sayesinde araç parçaları bir yandan incelirken öte yandan yüksek dayanıklılığını koruyabiliyor. Böylece araç ağırlığında önemli ölçüde azalma sağlanabiliyor. Tampon kirişlerinin ağırlığının azaltılması bilhassa önem taşıyor, çünkü gövdeye aracın ağırlık merkezine en uzak noktalarında dâhil olan bu parçalar dinamik performansı ve araç çevikliğini doğrudan etkiliyor. Elbette çarpışmalarda koruma sağlamak için bu parçaların aynı zamanda kuvvetli olması gerekiyor. Bu nedenlerden ötürü parçaların daha kuvvetli çelikten seri üretimi için uzun süredir çeşitli yöntemler aranmakta.

Ancak kuvvetli maddeler daha az esnek olduğundan çarpışma sırasında daha az enerji emer. Bunun üstesinden gelmek için Mazda, tampon kirişlerinin çarpışma sırasında nasıl deforme olduğuna dair kapsamlı araştırmalar gerçekleştirdi ve enerjiyi daha verimli biçimde emebilen yeni bir tasarım yarattı. Ayrıca CX-5 modelinde tamponların en yüksek kuvveti sağladığından emin olmak için Mazda, kaynaklama tekniklerini iyileştirmek ve güvenilir bir üretim süreci tesis etmek adına Futaba Kogyo Co., Ltd. ile iş birliği yaptı.

Tüm müşterilerine daha iyi bir sürüş keyfi sunarken çevreye ve güvenliğe verdiği önemi göstermek adına Mazda, gelecekte de yüksek düzeyde gövde sağlamlığı ve mükemmel çarpma direnci sağlarken araç ağırlığını azaltma ve dinamik performansı artırma hedeflerinden asla vazgeçmeyecek.

Haber Tarihi: 07.10.2011

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de şu 1.800 Mpa çeliğin araçtaki yerini tam olarak anlayamadım yazıdan. Şu aşağıdaki video'da bana göstersene neresinde o çelik bu CX-5'in????

Bu arada yüksek çekişli çelik değil, yüksek çekme dayanımlı çelik...

Offset ne olursa olsun illa ki korur abi ... Ama istersen arazi tamponuda yaptırabiliriz sanayide  :) , o zaman bizim arazi Suzu'ları gibi çarpışan oto bile olur... Ben alta koruma yaptırdım mesela, 4mm sağlam alaşım aluminyum dan , artık  oturturmuyum aracı diye takmıyorum kafaya :)

Çaresi var yani abi, hem nitelikli sanayimizi de bu yönde yönlendirebilirsek, dünyaya fark atarız Güvenlik Modifikasyonu alanında  :)

Şimdiden  Ses İzolasyonunda baya bi mesafe aldı sanayimiz..

http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=10541

Mazda Motor Corporation, Sumitomo Metal Industries, Ltd. ve Aisin Takaoka Co., Ltd., işbirliğiyle 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelikten otomobil parçaları geliştirmeyi başaran ilk otomobil üreticisi oldu. Bu süper yüksek çekişli çelik, ilk olarak 2012’nin başlarında tüm dünyada piyasaya sürülecek olan yepyeni Mazda CX-5 kompakt SUV modelinde kullanılacak.

Mazda’nın yeni üretim teknolojisinde 1.800 MPa ultra yüksek çekişli çelik, ön ve arka tamponların içine yerleştirilerek çarpma anında darbeyi emen tampon kirişlerinde kullanıyor. Tampon kolları önceki versiyonlardan yüzde 20 daha güçlü ve 4,8 kilogram daha hafif olmakla birlikte Mazda’nın yeni nesil, hafif ve dayanıklı araç mimarisinin temel unsurunu oluşturuyor. Mazda’nın çığır açan SKYACTIV TECHNOLOGY programıyla geliştirilen yeni gövde mimarisi, yepyeni bir enerji emme mekanizmasına ve ağırlığı azaltmak için yüksek yüksek çekişli çeliğin daha yaygın kullanımına yer veriyor.

Yüksek çekişli çelik kullanımı sayesinde araç parçaları bir yandan incelirken öte yandan yüksek dayanıklılığını koruyabiliyor. Böylece araç ağırlığında önemli ölçüde azalma sağlanabiliyor. Tampon kirişlerinin ağırlığının azaltılması bilhassa önem taşıyor, çünkü gövdeye aracın ağırlık merkezine en uzak noktalarında dâhil olan bu parçalar dinamik performansı ve araç çevikliğini doğrudan etkiliyor. Elbette çarpışmalarda koruma sağlamak için bu parçaların aynı zamanda kuvvetli olması gerekiyor. Bu nedenlerden ötürü parçaların daha kuvvetli çelikten seri üretimi için uzun süredir çeşitli yöntemler aranmakta.

Ancak kuvvetli maddeler daha az esnek olduğundan çarpışma sırasında daha az enerji emer. Bunun üstesinden gelmek için Mazda, tampon kirişlerinin çarpışma sırasında nasıl deforme olduğuna dair kapsamlı araştırmalar gerçekleştirdi ve enerjiyi daha verimli biçimde emebilen yeni bir tasarım yarattı. Ayrıca CX-5 modelinde tamponların en yüksek kuvveti sağladığından emin olmak için Mazda, kaynaklama tekniklerini iyileştirmek ve güvenilir bir üretim süreci tesis etmek adına Futaba Kogyo Co., Ltd. ile iş birliği yaptı.

Tüm müşterilerine daha iyi bir sürüş keyfi sunarken çevreye ve güvenliğe verdiği önemi göstermek adına Mazda, gelecekte de yüksek düzeyde gövde sağlamlığı ve mükemmel çarpma direnci sağlarken araç ağırlığını azaltma ve dinamik performansı artırma hedeflerinden asla vazgeçmeyecek.

Haber Tarihi: 07.10.2011

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Benim araç ile kıyaslarsam, benimkinin performansı daha iyi ama Forester 100 km'de en az 5 lt daha az yakıyor. Bagajı daha büyük, içi de daha geniş, bir de altı daha yüksek. Benim aracın yol tutuşu ve direksiyon tepkileri daha iyi. Üstelik benim aracın en büyük artısı benim olması...

şok markete mi girdin dayı :D güzel gibi duruyor forıstır dışardan ama bilmiyoruz. cx5 ile kıyaslarsak ne diyorsun dayı ? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç ile kıyaslarsam, benimkinin performansı daha iyi ama Forester 100 km'de en az 5 lt daha az yakıyor. Bagajı daha büyük, içi de daha geniş, bir de altı daha yüksek. Benim aracın yol tutuşu ve direksiyon tepkileri daha iyi. Üstelik benim aracın en büyük artısı benim olması...

100 km de 5 litre nasıl az yakıyor dayı ? Zaten senin araca laf söyleyemez kimse de merak ettim :) ici geniş, altı yüksek hiç bana hitap etmiyor :) yüzölçümüm itibarıyla hiç hiç gerek yok :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç ile kıyaslarsam, benimkinin performansı daha iyi ama Forester 100 km'de en az 5 lt daha az yakıyor. Bagajı daha büyük, içi de daha geniş, bir de altı daha yüksek. Benim aracın yol tutuşu ve direksiyon tepkileri daha iyi. Üstelik benim aracın en büyük artısı benim olması...

Sahip olabildiğin en iyisidir diye söylerim hep...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kayınbirader geçen sene CX-5 aldı, yeni çıkmıştı çok beğenmişti, şimdi satıp Forester almak istiyor, iki gerekçesi de altının yeterince yüksek olmaması ve çakma stepne... Gerçekten dağ-bayır gezen bir vatandaştır o bakımdan, haklı mı Mustafa? Ben bir şey söyleyemedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç ile kıyaslarsam, benimkinin performansı daha iyi ama Forester 100 km'de en az 5 lt daha az yakıyor.

Bu 100km'de 5lt az yakması nasıl bir olay ki Mustafa Abi? Lafın gelişi mi öyle söyledin? Sizin araç ne kadar yakıyor ki 100km'de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç ile kıyas ederken, avatarımda yer alan araçtan bahsediyordum. Bu açıdan bakarsanız çok objektif bir değerlendirme olduğunu gõreceksiniz.

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...