Jump to content

Mazda3 Spoiler Jant Yay Filtre Yapmak İstiyorum


ilhankocak91
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 132
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • honuuu

    18

  • EfeAksoy

    14

  • ilhankocak91

    34

  • murat2580

    13

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Honuu abi her jantın ET değeri yani jantın poryadan olan uzaklığı farklı olduğu için 215 veya 225 genişliteki lastik sürter demek yanlış olur tabiki efe abiyle benim jantlarımın genişlikleri yakın olduğundan dolayı biz öyle konuşmuştuk yoksa her jant için geçerli bir durum olamaz tabiki.

Kendi aracımdan örnek verebilirim önler 8.5 genişliğinde arkalar ise 9.5 genişliğinde benim jantlarımın fakat hepsinde 215 genişliğinden lastik var önler cuk diye jantın çerçevesine otururken arkalar alakasız derecede dışarıda kalıyor.

pntx2217.jpg

72323_10200941798094952_241414072_n.jpg

Ben 225 genişliğinde lastikte denedim fakat çamurluk direk lastiğin üzerine oturuyordu bu sebeple 215 i seçtim.

Sürtme konusuna gelicek olursam ön çamurlukların davlumbazları bende yok ve çamurluğun içini sürtmeyecek şekilde kestirdim yinede heryerde sürtüyor o ayrı mesele :D :D Arka çamurluklarıda eğer içine bakarsanız J harfinin şeklinde içe doğru kıvrıldığını görürsünüz (bilgisayar başında ancak harflerle anlatabildim :D ) o küçük kıvrımı ezdirdim ve bu şekilde sürtmemesini sağladım

Ve son olarakta büyük jant fazla yaktırır konusunda kendi gözlemlerimi paylaşmak istiyorum aracımın üstünde orjinal 17inç impressive jantları varkende 7.5-8.5 arası yakıyordum 100km de şuanda 19 inçler varkende aynı yakıyorum şuandaki jantlarım replikadır hafif jantta değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bahsettigin olay offset diye geciyor yanlis bilmiyorsam??? Dedigin gibi sürtme olayı offsettende kaynaklanabiliyor fakat forumda okuduklarimdan sonra 225 icin her halukarda sürter gibi bir kanı oluşmuştu bende onun icin bu arkadaşın uygulaması üzerine çok takıldım...

Öyleyse senden pay biçersek jantı alırken ön arka offset farkı olmayacak ve 8,5'u geçmeyecek.

Yakıt konusuna gelince benim de zaten şuan yakıtla alakalı bir takıntım yok bende replika vossen cv5 alacağım yoksa orjinaline vereceğim parayla zaten yapacağım yakıt tasarrufunuda uzuuun bir süreliğine direk cepten vermiş olacağim :D  bi de orjinali 20"ten başlıyordu bu şeker şeylerin :o

Tek üzüleceğim şey konfor olacak ona da zamanla alışacağız artık :)

Tesekkurler açıklamalar için :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Efe eylülde kısmetse 18" gunmetal cv5 jantları alıyorum, lastik olarak 225'e 40 planlıyordum görüntü olarak en hoşuma giden oran buydu. Araba tampon ve marşpiyel eklerle yeterince alçak görünüyor ama çamurluklarla lastiklerin arasında kalan boşlukları kapatmak için 30 mm eibach olayına girecektim.

Ama Son irlandalıyla sizin yazışmalarınızdan dolayı kararsız kalmıştım. bu arkadaş sürtmüyor dediği için heveslendim tekrar onun için sorayım dedim.

Bu sürtme nerede oluyor acaba tam olarak, ön tarafta tam direksiyon çevirince davlumbazda mı sürtüyor yoksa yüklüyken tümsek geçişlerinde arka davlumbaza mı, yoksa başka bir yere mi?? bir de bunun bi çözümü yok mu, davlumbazları biraz yükseltsek felan ???

Günaydın,

Senin jant & lastik tercihinin boyutları benimkiyle aynı. 225/40/18.

Bende sürtme şu şekilde oluyor: Aracın burnu yokuş aşağı konumdayken direksiyonu tam tur çevirdiğinde lastikler davlumbaza sürtüyor [davlumbazları biraz yükselttirip hatta bir kısmını da ezdirdiğim halde] Ayrıca hızlı giderken yolun biraz fazla olan esnemelerinde ön ya da arka davlumbaza sürtüyor. 4 kişide ise arka taraf davlumbaza harsh diye kesin sürtüyor, 3 kişide şansına kalmış :)

Fakat sen 3 lük Eibach yaydan bahsediyorsun, bende ise 4 lük Vogtland var.. Belki yayın marka ve 1 cm lik farkından kaynaklanıyor olabilir bendeki sürtme ve arkadaşımızdaki sürtmeme.

Onur'da [son İrlandalı] ise coilover var..

Yardımcı olabildim mi acaba :)

Edit: Onur'un yazdığını görmemişim.. Haklı ve dediği gibi ET değeri çok önemli. Bende BBS CH var arkalar 9.5, önler 8.5. Onur'daki TE37 lerde arka 9.5 ön 8.5..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günaydın,

Senin jant & lastik tercihinin boyutları benimkiyle aynı. 225/40/18.

Bende sürtme şu şekilde oluyor: Aracın burnu yokuş aşağı konumdayken direksiyonu tam tur çevirdiğinde lastikler davlumbaza sürtüyor [davlumbazları biraz yükselttirip hatta bir kısmını da ezdirdiğim halde] Ayrıca hızlı giderken yolun biraz fazla olan esnemelerinde ön ya da arka davlumbaza sürtüyor. 4 kişide ise arka taraf davlumbaza harsh diye kesin sürtüyor, 3 kişide şansına kalmış :)

Fakat sen 3 lük Eibach yaydan bahsediyorsun, bende ise 4 lük Vogtland var.. Belki yayın marka ve 1 cm lik farkından kaynaklanıyor olabilir bendeki sürtme ve arkadaşımızdaki sürtmeme.

Onur'da [son İrlandalı] ise coilover var..

Yardımcı olabildim mi acaba :)

Edit: Onur'un yazdığını görmemişim.. Haklı ve dediği gibi ET değeri çok önemli. Bende BBS CH var arkalar 9.5, önler 8.5. Onur'daki TE37 lerde arka 9.5 ön 8.5..

Tesekkurler Efe, en temizi deneyerek göreceğimiz olacak anlaşılan. Bakalım bende sonuç nasıl olacak. Şuan hala aklımdaki kombinasyonda ısrarcıyım, arka lastikler ve jant çamurluğun dışına taşmadığı sürece problem yok, davlumbazlar için sonradan da çözüm üretilebiliyor en azından ;)

???

Bu arada konig jantların ofseti kaçtı acaba  ilhan kardesim yazmamis ama???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 yeterli bi ölçü bence 225e e gerek yok, 3 cm eibach te alçaltmak için uygun son irlandalının araçta dedikleri gibi coilover var oldukça basık ona göre baz almayın kendinizi ama davlumbazları vb. ufak esnetmeleri yapmanız gerekebilir. Bu arada jant seçimi güzel birde fümeyse tadından yenmez :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tesekkurler Efe, en temizi deneyerek göreceğimiz olacak anlaşılan. Bakalım bende sonuç nasıl olacak. Şuan hala aklımdaki kombinasyonda ısrarcıyım, arka lastikler ve jant çamurluğun dışına taşmadığı sürece problem yok, davlumbazlar için sonradan da çözüm üretilebiliyor en azından ;)

???

Bu arada konig jantların ofseti kaçtı acaba  ilhan kardesim yazmamis ama???

Konig in hangi modeli ama?

Her jant markasının her modelinin offseti farklı oluyor, model varsa bakabilirsin ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 yeterli bi ölçü bence 225e e gerek yok, 3 cm eibach te alçaltmak için uygun son irlandalının araçta dedikleri gibi coilover var oldukça basık ona göre baz almayın kendinizi ama davlumbazları vb. ufak esnetmeleri yapmanız gerekebilir. Bu arada jant seçimi güzel birde fümeyse tadından yenmez :)

En dogru karari artik taktirirken vericegim gibi gorunuyor ama 215 yönündeki tavsiyeleri de tabii ki dikkate alacagim, bu arada jantlar desigin gibi füme/gunmetal diyor ecnebiler;) saol kardesim ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konig in hangi modeli ama?

Her jant markasının her modelinin offseti farklı oluyor, model varsa bakabilirsin ;)

Konusunu ziyan edip kaynattığım bi başlıktaki İlhan kardeşimin taktıgı konigledden bahsediyordum, kendisi görürde cevap yazarsa diye...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En dogru karari artik taktirirken vericegim gibi gorunuyor ama 215 yönündeki tavsiyeleri de tabii ki dikkate alacagim, bu arada jantlar desigin gibi füme/gunmetal diyor ecnebiler;) saol kardesim ;)

   

konig sk 28 modelim ama ofsetini tam olarak bilmiyorum ne yalan söyleyeyim  ama sorduğunuz  arabanın kasasından dısarı çıkmıyor jantlarım. İş yoğunluğu nedeniyle bi süredir giremedim foruma k bakmayın geç döndüm. Bu arada aracımı 6 kişi ve ort 70 -80 kilo ki 125 kiloluk biri daha vardı oyle gezdim hiçbir problem yaşamadım sadece  yüksek bi kasiste altını sürttüm oda düz girdiğim için oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son eklenen foto çok güzel olmuş maşallah simsiyah candır :tey: :tey: biraz daha basılsa tadından yenmez :) :)

Teşekkür ederim :) Yaylar daha düşer zamanla dediler biraz düstü ama ne kadar daha düşer bilmiyorum araçta 2 kişi gezerken güzel oluyo yere basıyor daha da.Ama park edince yüksek duruyo :) biraz daha geçsin zaman olmazsa pres fln bakarız :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada yunus bey sayesinde açık hava filtremi de taktırdım ve bi süredir kullanıyorum çok memnunum  sesin yanında performansın da arttığını hissediyorum baya baya. Tüm gün sanayi de takıldım egzozcuları gezdim tam monza slincerli bisi taktırıyordum adam takarım ama tampondan bi karış aşağıda durur dedi baştan söyleyeyim sonra kızma dedi iptal ettim bende şasiye ait bi çıkıntı varmış ondan dolayı sığmıyormuş fln bu konu hakkında bilgisi olan varmı ? Bide ön tampon lipler görüyorum sizce nasıl durur yapan arkadaşlarımız varmı önerilerinizi bekliyorum.

http://www.ebay.com/itm/10-11-Mazda-3-4-5dr-K-Style-Front-Bumper-Lip-ABS-/370573275698?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5647e37232&vxp=mtr 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aciklama icin tesekkurler kardesim. Egzoz konusunda hicbir fikrim yok ama lip konusunda ben ön arka ve yan lipleri getirttim yurtdisindan cok guzel oldu ama malzeme geldiginde pek iyi durumda degildi servis biz bunu takamayiz olmaz bunlar dediler, kendim biraz ugrasarak sicak hava tabancasiyla seklini düzelterek taktim. Yani almadan önca satıcıyla konuş bi montajlanmamis halinin fotolarini yollasin, paketlenmis halinin fotolarini yollasin, egri bügrü gelmemesi icin aklina gelen baska seyler varsa onlari da yap :) ya da montaj icin bahsettigim imkanlara ve sabra sahip degilsen nazını çekecek bir usta arayışına başlayabilirsin ;)

Benim kit Mz Style'dı, maaceranın tamamı için tıklayabilirsin ;)

http://www.mazdaclubtr.com/29017/mz-style-komle-kit/msg476816/topicseen/#msg476816

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O meşhur maceranı da hortlatmamı istermisin fotinin aşkısı...

:D

Boşver abi hortlatma, ebayden gelen parçalarla alakalı ne zaman bi başlığım hortllasa gelen mesajlarsan mütevellit yurtdışından alışverişle alakalı rehber başlık açmaya niyet ediyorum :) bir kaç kişi yorum yapmış güzel demiş yeter ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O meşhur maceranı da hortlatmamı istermisin fotinin aşkısı...

:D

neymiş, neymiş? Hele hortlat hele Veli abi :D merak ettim :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada yunus bey sayesinde açık hava filtremi de taktırdım ve bi süredir kullanıyorum çok memnunum  sesin yanında performansın da arttığını hissediyorum baya baya. Tüm gün sanayi de takıldım egzozcuları gezdim tam monza slincerli bisi taktırıyordum adam takarım ama tampondan bi karış aşağıda durur dedi baştan söyleyeyim sonra kızma dedi iptal ettim bende şasiye ait bi çıkıntı varmış ondan dolayı sığmıyormuş fln bu konu hakkında bilgisi olan varmı ? Bide ön tampon lipler görüyorum sizce nasıl durur yapan arkadaşlarımız varmı önerilerinizi bekliyorum.

http://www.ebay.com/itm/10-11-Mazda-3-4-5dr-K-Style-Front-Bumper-Lip-ABS-/370573275698?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5647e37232&vxp=mtr 

honuuu yazmış gerçi önerisini ama ben lip konusunda EZ Lip taraftarıyım. USA firması.

Neden derseniz bir kere esnek, kapı fitiline benzeyen bir malzemenin daha sertini ve daha esneğini düşünün. Ayrıca side skirt ve arka tampon lipi olarakta ürünleri mevcut.

http://ezlip.com/'dan bakabilirsiniz. USA fiyatı 30 USD. Shipping i kendiniz de halledebilirsiniz, oradan gelecek tanıdık varsa çantasına bile atsa olur, kıvrılabiliyor esnek olduğu için.

Mazda için örneklere de buradan bakabilirsiniz fakat BL kasa için uygulama yok, BK 4ever diyerek ayrımcılık yapıyım ki Onur Demirel de buraya gelsin :)http://ezlip.com/mazda.html

Umarım faydalı olmuşumdur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...