Jump to content

Mtutun'un CX-5 Alip Tum Forumu Keklemesi


Onur
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ya ben de resmi ta geçen hafta gördüm ve "ya peki bu resim ne oluyor"  diye yazıp geçecektim, sonra nedense yazamadım.  Eski yazışma grubunda yeni gelişmeyi görünce;  "Murat'tan ters köşe" diye başlık açmak üzere şifremle giriş yaptım ki bu zaten düşünülmüş.  Gerçekten ilginç oldu.  Ben CX 5'i bu kadar ince deneyip, kullanıp baktıktan sonra seçmemende, satış vs. bir sorundan çok aracı yeteri kadar beğenmemiş olabileceğin hissi uyanmıştı.  Üzüldüm de üstelik, demek ki benim araç da yeteri kadar iyi değil demiştim.  Eh en azından bu bağlamda rahatlatıcı oldu.  Mı acaba?  Yeni bir ters köşe golü gelir mi diye çekiniyorum.  Bu işin aslı ne zaman çözülecek?  :)

Her daim mutlu, huzulu olsun, her iki araç da iyi seçim.  Skyactive'in çok üstün olduğunu düşünüyorum.  Bu hafta sonu için Evteks fuarında tanıştığım, zengin bir Mısır'lı ailenin oğlu, işin başındaki genç yönetici, "geçen akşam yemeğe giderken bindiğimiz araban Infiniti miydi?" diye konuşunca, kendi segmentinden bir üst sınıf sessizliği ve konforu olan aracımla gurur duyarak, hayır o bir Mazda,  Japon'ya da yılın arabası seçilmiş bir teknoloji harikasıdır dedim.  Hakikaten de CX 5'in dikizaynası üzerinde yola bakan bir sürü sensör var.  SCBS (Smart City Break Sys.), Uzun ve kısa far ayarları, yağmur silecek sensörü ve belki saymayı unuttuğum birşeyler daha.  Murat hepsini yakın zamanda test edip, bizleri aydınlatırsa çok iyi olur tabii.

Bakalım daha neler çıkacak?  BRZ vs. RX 8 kıyası çok mu acımazı oldu RX 8 için?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 136
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    16

  • domestos

    17

  • Onur

    22

  • mtutun

    43

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Teşekkür ederim Özgür. (bak artık Bey hitabını bıraktım. Sen de Mehmet veya Murat hitabını bıraksan diyorum. Çok resmi oluyor böyle, dostlarım bana Mustafa der)

Aksine aracı çok beğendim, hem de yeni değil, daha piyasaya çıkmadan çok beğeniyordum. Ama onunla daha fazla vakit geçirip, samimi oldukça hayranlığım artmaya başladı.

Bu arada tesadüfen bir forumda gördüm, açık olup, olmadığını bilmiyorum demişsin. Şehiriçi otomatik frenleme (yanılmıyorsam SCBS idi) yol bilgisayarı içinden açılıp, kapatılıyor. Info butonu ile yapılıyor yani... Yine yanlış değilsem DSC gibi, kaptsan bile, her yeniden motor çalıştırmada yeniden açılıyor...

BRZ ile kıyaslanmak çok mu acımasız oldu RX-8 için?... BRZ için ya da ikizi GT86 için kötü otomobiller demek haksızlık olur. Hele de bu maliyet savaşları ve anonim modeller döneminde firmaların özel bir araç üretme cesaretini takdir etmek lazım.

Ancak RX-8 ile kıyaslamak BRZ için acımasız bir kıyaslama olur. 10 kere daha bugünkü bilgim ile karar versem 10 kere daha RX-8 alırım. Üstelik 2012 BRZ'ye o fiyatı vereceğime, 1adet 2010, 2011 RX-8 alırım, 1adet de 2010,2011 MX-5 alırım!

BRZ iyi bir otomobil. Ancak kısaca; hem RX-8, hem de RX-8 tek başlarına daha iyi otomobiller.

Test ettiğim RX-8'in BRZ'ye tek dezavantajı tüketim olarak ifade edilebilir.

Ya ben de resmi ta geçen hafta gördüm ve "ya peki bu resim ne oluyor"  diye yazıp geçecektim, sonra nedense yazamadım.  Eski yazışma grubunda yeni gelişmeyi görünce;  "Murat'tan ters köşe" diye başlık açmak üzere şifremle giriş yaptım ki bu zaten düşünülmüş.  Gerçekten ilginç oldu.  Ben CX 5'i bu kadar ince deneyip, kullanıp baktıktan sonra seçmemende, satış vs. bir sorundan çok aracı yeteri kadar beğenmemiş olabileceğin hissi uyanmıştı.  Üzüldüm de üstelik, demek ki benim araç da yeteri kadar iyi değil demiştim.  Eh en azından bu bağlamda rahatlatıcı oldu.  Mı acaba?  Yeni bir ters köşe golü gelir mi diye çekiniyorum.  Bu işin aslı ne zaman çözülecek?  :)

Her daim mutlu, huzulu olsun, her iki araç da iyi seçim.  Skyactive'in çok üstün olduğunu düşünüyorum.  Bu hafta sonu için Evteks fuarında tanıştığım, zengin bir Mısır'lı ailenin oğlu, işin başındaki genç yönetici, "geçen akşam yemeğe giderken bindiğimiz araban Infiniti miydi?" diye konuşunca, kendi segmentinden bir üst sınıf sessizliği ve konforu olan aracımla gurur duyarak, hayır o bir Mazda,  Japon'ya da yılın arabası seçilmiş bir teknoloji harikasıdır dedim.  Hakikaten de CX 5'in dikizaynası üzerinde yola bakan bir sürü sensör var.  SCBS (Smart City Break Sys.), Uzun ve kısa far ayarları, yağmur silecek sensörü ve belki saymayı unuttuğum birşeyler daha.  Murat hepsini yakın zamanda test edip, bizleri aydınlatırsa çok iyi olur tabii.

Bakalım daha neler çıkacak?  BRZ vs. RX 8 kıyası çok mu acımazı oldu RX 8 için?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa abi cx-5 hakkında bizleri biraz aydınlatabilir misin? Özellikle yakıt tüketimi nasıl? Yılda 50000 km yol yaptığım için yakıt önemli. %80 şehir dışı kullanımım olacak. Arvento sebebiylede 120 yi pek geçemiyoruz :)

Hafta içi büyük ihtimal araçlar alınacak. 1 adet honda crv, 1 adet de cx-5, yakıtını kabul ettirebilirsem. Crv ye Lpg atılacak fakat cx5 e atılma şansı yok.

İçi açık renk ve beyaz araç istiyorum şuan yok. Kırmızı, içi bej 1 adet var oda Barcelonada.

Erzurumda bi doktor abimizde var ortalama tüketimi 10.1 litre. Birde v6 taureg'i var hemen hemen aynı yakıyorlar dedi. 95 bine sana satarım diyor ama 105 verip sıfır almak daha mantıklı gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa Bey'in cevabı gelene kadar ben kendi tecrübemi paylaşayım.

Cx-5 model belirtmemişsiniz.

2.0 benzinli,awd,otomatik için kendi degerlerim:

Yaz lastikleriyle,uzun yolda,radar korkusu olmadan kullanımda  :) 7,5 litre, İstanbul'un bıktırıcı trafiğinde ve çoğunlukla kısa mesafede 11,5 litre. Sehir içi değer kışın 1 lt kadar fazla galiba ancak, teyid etme imkanım olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi için teşekkürler. Alacağımız araç cx5 awd power 2.0 benzinli.

Kışın dizelde çok sıkıntı yaşadığımız için benzinli şart. Az yakan benzinli olarak cx5 en ideali.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın tüketimi ile ilgili yorum yapmak istemiyorum. Yorum yerine bilgi vereyim, sana daha yararlı olacaktır. Neden yorum yapmak istemiyorum? Çünkü tüketim kişisel kullanım ve rotalara göre çok değişebiliyor ve herhangi bir tüketim rakamı birine göre çokken, diğerine göre az olabiliyor.

Aracım henüz 300 km'de. Halen ilk doldurduğum benzin ile çeyreğe düşmedi. Şu anda görülen ortalama tüketim 10,2 lt / 100 km. Daha önceki aracım olan 3.0 litre Subaru Outback aynı rotada yaklaşık 14,5 lt /100 km yapardı. Tabi o araç senin için örnek olamaz. Ama aynı rotada kullandığım araçların yaklaşık yakıt tüketimlerini sana aşağıda bildireyim;

Accord 2.4 otomatik 190 bg............... 12,5 lt

Honda CR-V 2.0 otomatik 150 bg........ 12 lt

BMW 5.25 otomatik 192 bg................ 12,5 lt

Peugeot 2.0 CC otomatik 138 bg......... 11,5 lt

Subaru Legacy 2.0 Otomatik 165 bg.... 12 lt

Subaru Outback 3.0 otomatik 245 bg... 14,5 lt

Subaru Forester 2.5 Turbo oto 230 bg.. 15,5 lt

Mazda MX-5 2.0 otomatik 160 bg........  9,5 lt

Mazda RX-8 düz 231 bg.....................  17-18 lt

CX-5 2.0 otomatik 160 bg .................. 10-10,5 lt (bu daha henüz rodaj tamamlanmadığı için çok sağlıklı değildir. İleride tekrar bilgi paylaşırım)

Son 8 yıldır aynı adreste oturup, aynı adreste çalıştığım dönemde aynı rotada kullandığım araçlar bunlar. genellikle iş ev arası 5 km mesafede çok kalabalık olmayan bir rotada, bir iki ışıkta durup beklemeli trafikte kullanım. Ancak mesafe kısa olduğundan motor normal çalışma ısısına genelde gelemiyor ve çok fazla düşük hızdan hızlanma ve yavaşlama var. Rotamın en az %50'si böyle. Kalan %50'si ise TEM veya E-5 üzerinde genelde haftasonları bazen akıcı ve hızlı trafikte, bazen de dur kalk trafikte ilerleme şeklinde.

Gördüğün gibi yukarıdakiler sadece yaşadığım tecrübeler. Bunlardan feyz alarak kendin karar verebilirsin tüketimin nasıl olduğuna?

Ancak genel olarak söyleyebilirim ki, CX-5 muadil sayılabilecek kullandığım otomobiller arasında, yani 2.0 atmosferik ve otomatik şanzımanlılar arasında en düşük tüketime sahip olanı. Hatta şaşırtıcı bir beklenti içindeyim. MX-5 ve CX-5 arasında şaşırtıcı bir benzerlikler var.

1- İkisi de 2.0 litre

2- İkisi de 160 bg

3- ikisi de atmosferik

4- ikisi de 6 ileri otomatik şanzımanlı

5- İkisi de Mazda

6- İkisinde de X ve 5 var.

7- İkisi de Jinba İttai felsefesini taşıyor...

Üstelik birisi kurbağa, diğeri ise çita'dan esinlenilerek dizayn edilmiş ve doğaya gönderme yapılmış...

Garip bir şekilde CX-5'in 2 teker eksik çeviren, yaklaşık 300 kg daha hafif olan ve daha düşük hava sürtünme katsayısına sahip olan MX-5 ile aynı yakıt tüketimine ulaşacağı beklentim var uzun vadede...

RX-8 ve CX-5'i ise tamamen farklı mantıkta sürüyorum. RX-8'de acaba en çok ne kadar yakabilir bu araba mantığı ile sürerken, CX-5'i ise nasıl tüketimi düşürürüm namtığı ile kullanıyorum. Doktor Jeykıll & Mr. Hyde vaziyetleri yani!

Nihai hedefim ise CX-5 tüketimini RX-8'in tam yarısı yaparak, 1.3 bir araç ile 2.0 lt bir aracın 2 katı tüketerek Guiness rekorlar kitabına girmek, en azından 2 tek Guiness atıp dostlarla 'vay nasıl yaptın usta?' muhabbeti açmak!......

Şimdi RX-8'i biraz daha yukarı ittirip 19'ları görebilirsem eğer, Cx-5'de de 9,5'ları zorlamam gerekecek...

İlginç; bu iki otomobil aynı markadan geliyor. Birisi kesin Jinba ittai, diğeri İttiani Comagi Hazırlerai!

Mutlu olmak nedir sonuçta? Ne istediğini bilmek, sunulanın isteklerini karşılayıp, karşılamadığını analiz edebilmek, verileni takdir edebilecek bilgi ve görgüye sahip olmak, takdir etmekten gocunmamak, küçük şeylerden mutluluk çıkarabilmek, mutluluğu isteklerini karşılayan ile paylaşmak, onu daha fazlası ve sonrası için motive etmek...

Mustafa abi cx-5 hakkında bizleri biraz aydınlatabilir misin? Özellikle yakıt tüketimi nasıl? Yılda 50000 km yol yaptığım için yakıt önemli. %80 şehir dışı kullanımım olacak. Arvento sebebiylede 120 yi pek geçemiyoruz :)

Hafta içi büyük ihtimal araçlar alınacak. 1 adet honda crv, 1 adet de cx-5, yakıtını kabul ettirebilirsem. Crv ye Lpg atılacak fakat cx5 e atılma şansı yok.

İçi açık renk ve beyaz araç istiyorum şuan yok. Kırmızı, içi bej 1 adet var oda Barcelonada.

Erzurumda bi doktor abimizde var ortalama tüketimi 10.1 litre. Birde v6 taureg'i var hemen hemen aynı yakıyorlar dedi. 95 bine sana satarım diyor ama 105 verip sıfır almak daha mantıklı gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın tüketimi ile ilgili yorum yapmak istemiyorum. Yorum yerine bilgi vereyim, sana daha yararlı olacaktır. Neden yorum yapmak istemiyorum? Çünkü tüketim kişisel kullanım ve rotalara göre çok değişebiliyor ve herhangi bir tüketim rakamı birine göre çokken, diğerine göre az olabiliyor.

Aracım henüz 300 km'de. Halen ilk doldurduğum benzin ile çeyreğe düşmedi. Şu anda görülen ortalama tüketim 10,2 lt / 100 km. Daha önceki aracım olan 3.0 litre Subaru Outback aynı rotada yaklaşık 14,5 lt /100 km yapardı. Tabi o araç senin için örnek olamaz. Ama aynı rotada kullandığım araçların yaklaşık yakıt tüketimlerini sana aşağıda bildireyim;

Accord 2.4 otomatik 190 bg............... 12,5 lt

Honda CR-V 2.0 otomatik 150 bg........ 12 lt

BMW 5.25 otomatik 192 bg................ 12,5 lt

Peugeot 2.0 CC otomatik 138 bg......... 11,5 lt

Subaru Legacy 2.0 Otomatik 165 bg.... 12 lt

Subaru Outback 3.0 otomatik 245 bg... 14,5 lt

Subaru Forester 2.5 Turbo oto 230 bg.. 15,5 lt

Mazda MX-5 2.0 otomatik 160 bg........  9,5 lt

Mazda RX-8 düz 231 bg.....................  17-18 lt

CX-5 2.0 otomatik 160 bg .................. 10-10,5 lt (bu daha henüz rodaj tamamlanmadığı için çok sağlıklı değildir. İleride tekrar bilgi paylaşırım)

Son 8 yıldır aynı adreste oturup, aynı adreste çalıştığım dönemde aynı rotada kullandığım araçlar bunlar. genellikle iş ev arası 5 km mesafede çok kalabalık olmayan bir rotada, bir iki ışıkta durup beklemeli trafikte kullanım. Ancak mesafe kısa olduğundan motor normal çalışma ısısına genelde gelemiyor ve çok fazla düşük hızdan hızlanma ve yavaşlama var. Rotamın en az %50'si böyle. Kalan %50'si ise TEM veya E-5 üzerinde genelde haftasonları bazen akıcı ve hızlı trafikte, bazen de dur kalk trafikte ilerleme şeklinde.

Gördüğün gibi yukarıdakiler sadece yaşadığım tecrübeler. Bunlardan feyz alarak kendin karar verebilirsin tüketimin nasıl olduğuna?

Ancak genel olarak söyleyebilirim ki, CX-5 muadil sayılabilecek kullandığım otomobiller arasında, yani 2.0 atmosferik ve otomatik şanzımanlılar arasında en düşük tüketime sahip olanı. Hatta şaşırtıcı bir beklenti içindeyim. MX-5 ve CX-5 arasında şaşırtıcı bir benzerlikler var.

1- İkisi de 2.0 litre

2- İkisi de 160 bg

3- ikisi de atmosferik

4- ikisi de 6 ileri otomatik şanzımanlı

5- İkisi de Mazda

6- İkisinde de X ve 5 var.

7- İkisi de Jinba İttai felsefesini taşıyor...

Üstelik birisi kurbağa, diğeri ise çita'dan esinlenilerek dizayn edilmiş ve doğaya gönderme yapılmış...

Garip bir şekilde CX-5'in 2 teker eksik çeviren, yaklaşık 300 kg daha hafif olan ve daha düşük hava sürtünme katsayısına sahip olan MX-5 ile aynı yakıt tüketimine ulaşacağı beklentim var uzun vadede...

RX-8 ve CX-5'i ise tamamen farklı mantıkta sürüyorum. RX-8'de acaba en çok ne kadar yakabilir bu araba mantığı ile sürerken, CX-5'i ise nasıl tüketimi düşürürüm namtığı ile kullanıyorum. Doktor Jeykıll & Mr. Hyde vaziyetleri yani!

Nihai hedefim ise CX-5 tüketimini RX-8'in tam yarısı yaparak, 1.3 bir araç ile 2.0 lt bir aracın 2 katı tüketerek Guiness rekorlar kitabına girmek, en azından 2 tek Guiness atıp dostlarla 'vay nasıl yaptın usta?' muhabbeti açmak!......

Şimdi RX-8'i biraz daha yukarı ittirip 19'ları görebilirsem eğer, Cx-5'de de 9,5'ları zorlamam gerekecek...

İlginç; bu iki otomobil aynı markadan geliyor. Birisi kesin Jinba ittai, diğeri İttiani Comagi Hazırlerai!

Mutlu olmak nedir sonuçta? Ne istediğini bilmek, sunulanın isteklerini karşılayıp, karşılamadığını analiz edebilmek, verileni takdir edebilecek bilgi ve görgüye sahip olmak, takdir etmekten gocunmamak, küçük şeylerden mutluluk çıkarabilmek, mutluluğu isteklerini karşılayan ile paylaşmak, onu daha fazlası ve sonrası için motive etmek...

Bilgi için çok teşekkürler Mustafa abi... Yazdığın yorumları zevkle,severek ve bilgilenerek okuyorum.

Benim beklentim;

%80 şehir dışı olacağı için ve hız sabitlemeyi 120' e alıp gidip geleceğim için 7.5-8 litre olması. Daha aşağıları da görebilirim.

2.5 motor (136 bg dizel) L200 ile ortalama tüketimim 8.5 litre civarı.

Ford focus (1.6 90 bg dizel) ile 5.7-5.8 litre.

Kullandığım araçlarda hızım hep aynı 120 km/h. ( Acil bir durum veya arıza olmazsa)

CX-5'in geri görüş kamerasına tav oldum desem yeridir. Direksiyonu çevirdikçe çizgiler sağa sola dönüyor. Japonlar çalışıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim Özgür. (bak artık Bey hitabını bıraktım. Sen de Mehmet veya Murat hitabını bıraksan diyorum. Çok resmi oluyor böyle, dostlarım bana Mustafa der)

Mustafa çok çok özür dilerim.  Nasıl böyle bir hata yaptım bilmem.  Baktım yazıyı geceyarısı 01:14 gibi yazmışım, sanırım son zamanlarda biraz dikkatsizim, tekrar özür dilerim. 

Cevaplar için teşekkürler,  RX 8 hakkında benim ilk aldığım dönemde yaşadığım bir sorun oldu ve hatta bunu Mazda merkeze kadar yazdım.  Malum Çekmeköy'den de geçen Şile yolu çok kıvrımlı ve tehlikeli bir yoldur.  İlk zamanlar bu yolda her kavşakta duvara yapışmış bir veya iki araç görmek kötü bir rüya gibiydi ki bir keresinde de ben böyle bir olay yaşadım.  RX 8'in burnu kavşak çıkışına döndüğü için olanca hızımla kavşatan çıktım ve allah korudu ki 3-4m daha farklı bir rotaya dönmüş olsam hayatımın en sıkı ve belki de son kazasını yapacaktım.  Bu olay esnasında sola (sert diyemiyorum çünkü değildi bence) bir viraja 100km +/- 10 civarı bir hızla girerken eski alışkanlık ile önce gaz kesip sonra da motor freni devreye alacak şekilde vites küçülttüm (tabi bu esnada hangi vitesten düştüğümü hatırlamıyorum ama eski alışkanlık derken bunu demek istiyorum, eski araçlarımdan biri ile aynı şeyi yaşamazdım anlamında) ve bu esnada arka lastiklerim tamamen kitlenerek yolda sol, sağ yalpalamaya başladım.  İlk soldan sonra kontra sağ direksiyon hamlesi zaten gayrı-ihtiyari yaptığım bir hamle idi ve allahtan araç bu yönde kavşak çıkışına yönlendi ve çok büyük tesadüf sağımda üç şerit boş olduğu için hiçbir sorun yaşanmadan olay bitti.  Ama ben RX 8 kitapçığında motor fren konusunda bir uyarı göremedim ki o zaman kullanım kitapçığını çok iyi okumuştum.  Sonra serviste rotary motor için zaten motor frenin anlamı olmadığını da konuştuk ama bence bu kullanıcıya belirtilmeliydi diye düşünmüş ve Mazda'ya yazmıştım.  Tabii araç zaten imalattan kalkmış bir anlamı yok denilebilir ama bu kümüle bilgi ileride işlerine yarar diye düşündüm.  Sen ne dersin?  Neden böyle bir sorun yaşadım?  Bir de not,  olay yaşandığında yaz başı olduğundan yolun biraz tozlu olması ihtimali var.  Bir uzman sorusu daha.  Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 ve CX-5'i ise tamamen farklı mantıkta sürüyorum. RX-8'de acaba en çok ne kadar yakabilir bu araba mantığı ile sürerken, CX-5'i ise nasıl tüketimi düşürürüm namtığı ile kullanıyorum. Doktor Jeykıll & Mr. Hyde vaziyetleri yani!

Nihai hedefim ise CX-5 tüketimini RX-8'in tam yarısı yaparak, 1.3 bir araç ile 2.0 lt bir aracın 2 katı tüketerek Guiness rekorlar kitabına girmek, en azından 2 tek Guiness atıp dostlarla 'vay nasıl yaptın usta?' muhabbeti açmak!......

Şimdi RX-8'i biraz daha yukarı ittirip 19'ları görebilirsem eğer, Cx-5'de de 9,5'ları zorlamam gerekecek...

İlginç; bu iki otomobil aynı markadan geliyor. Birisi kesin Jinba ittai, diğeri İttiani Comagi Hazırlerai!

ben Elazığ turnesinde oldugum için uzun uzun okuyamamistim :) yıktın yine dayı :D rx'e yakıt konusunda yardım gerekirse ben de yardımcı olmak isterim :D uzun yolda Lpg ile 40 kuruş görmüş adamım :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Özgür. Büyük tehlike atlatmışsın. Ancak bu senin o olaydan sonra RX-8'i daha güvenle kullanmana sebep olmuştur eminim. Yani iyi bir olaya da vesile olmuştur...

Arkadan itişli araçlar performans altında virajlarda arka tarafını viraj dışına doğru açmaya meyillidir. Eğer konu RX-8 gibi spor, hafif ve direk şanzımana sahip otomobillerse, bu eğilim daha fazladır. Çünkü arka tekerleklerin yere uyguladığı ağırlık ne kadar düşükse, kaldırabilecekleri motor gücü de, yani yere aktarabilecekleri motor gücü de o kadar azalıyor.

Lastikler, evet bu tip araçlarda lastikler çok önemli. Sanırım halen orijinal lastiğindesin. Aracının üzerinde gelen orijinal lastikler, ısındıktan sonra çok iyi yol tutuş ve direksiyon tepkileriyle meşhur ve birçok üreticinin standart olarak kullandığı lastiklerdir. Ancak ben aracı alır almaz bunları değiştirdim. Çünkü bu lastikler tutuşları ve dayanıklılıkları ile meşhur oldukları kadar, çok geç ısınmaları ve sertlikleri ile de bilinirler. Bizim gibi aracını pistte ya da özel rotalarda değil de, şehir içinde işe ya da alış verişe giderken kullanıp, bu anlarda biraz keyif almak isteyenlere, biraz daha çabuk ısınan lastikler daha iyidir. RX-8'de arka lastiklere binen ağırlığın azlığı ve şanzımanın gücü birden ve direk ileten spor yapısı, lastiklere daha fazla yük bindiriyor.

Diğer önemli konu, sen de söylemişsin ama viraj içinde performanslı kullanımda asla vites değiştirilmez. Diğer tüm arkadaşlara yaptığım bir tavsiye var. Bilmediğimiz ve viraj içini tamamen göremediğimiz virajlarda limitlerde sürmek çok tehlikeli. Muhakkak viraja giriş hızımızı çok iyi tayin etmemiz, viraja girmeden uygun vitese küçülmemiz, fren uygulayacaksak giriş hızı için viraja girmeden freni sonlandırmamız lazım. Virajda da kesinlikle vites değiştirmemek, gaz bırakmamak, fren yapmamak ve mümkünse çizgimizi değiştirmemek lazım. Eğer gaz veya sürat fazla geldiyse ve araç arkadan kontrollü viraj dışına açmaya başladıysa, sadece az bir şey gazdan geri çekilmek (asla bırakmadan) ve çok hafif direksiyondan kontra vererek müdahale etmek lazım. Viraj girişinde veya viraj içinde hızlanmaya çalışmak çok tehlikelidir. Bunun yerine viraja uygun süratle girmeli ve sürati arttırmak zorunda kalmamalıyız. Gereğinden yavaş mı girdin? Yüksek viteste mi kaldın? Olsun ne olur ki? Bırak bir sonrakinde doğru yaparsın, oynama... Sürücülük eğitimi ya da yeteneğine göre, virajda hızlanma ancak viraj çıkışında yapılabilir. Burada bile ancak virajdan tam çıkıldığında vites büyütecek gibi ayarlamak lazım. Yani öyle bir vites ile viraja girmek lazım ki, viraj çıkışında aynı vitesle hızlanmaya biraz daha toleransı kalmış olsun.

Virajlarda aracın devri ne olursa olsun, gazın tam dipte ya da çok az basılmış olması doğru değildir. Gaz pedalı biraz orta seviyelerde olacak ki, viraj çıkışı o viteste hızlanabilesin veya hız fazla geldi arkadan açılıyorsan az bir şey gazdan çekilerek aracını gaz ile kontrol edebilesin. Bir virajda mutlaka her iki gözün önde, her iki elin direksiyonda olması şart!

Ben bilmediğim virajlarda, için tam göremediğim virajlarda veya kalabalık yollarda genellikle hiç zorlamıyorum. Çok konsantre olmama rağmen doğru formülü bulamadan girdiğim virajlarda da hiç zorlamıyorum. Sonuçta bizler profesyonel sürücüler değiliz.

Performanslı kullanımda ben de sert motor frenini tavsiye etmem. Birşeyi unutmamak lazım. Bizim araçlarda mekanik (torsen) LSD var. Limitli kilitli diferansiyeller, size viraj çıkışlarında hızlanmak için inanılmaz bir tutunma verir. Ancak yanlış kullanımda da arkanın gereğinden çok daha kolay kopmasına sebep de olabilir.

RX-8'in spor bir araç olmasından dolayı DSC ayarlarının da spor yapıldığını, yani olabildiğince geç müdahale etmeye yönelik ayarlı olduğunu unutmamalıyız. Birçok aile aracında kayma başlamadan yapılan müdahale, bizim araçlarda bilgisayar artık sürücünün yapabileceği bir şey kalmadığında veya doğruyu yapmadığında gelir. Ancak unutmamalıyız, kayma başladıktan sonra düzeltmeyi yapabilmek fizik kurallarının daha fazla sınırına yaklaşılması anlamına gelir. Yani daha zordur... Bu sebeple hep derler ya, spor araçların kullanımı daha fazla sorumluluk ister... RX-8 sürüşü öyle keyifli bir araç ki, o sorumluluk ile, sivrilen dişlerim arasında sıkıştığım çok oluyor doğrusu...

Bu araçlarda kayma ile kopma'yı birbirinden ayırmalıyız. Bu araçlar dizayn edilirken doğru kullanımlarda arkadan kontrol edilebilir bir kayma yaşaması düşünülerek dizayn edilir. Bu kontrollü kayma aracın viraj çizgisini daraltır, sürücüye direksiyona gazla destek olmanın keyfini yaşatır. Bu kayma fazla geldiğinde küçük gaz hareketi ve direksiyon kontralarıyla düzeltilebilir ve sportif sürüş keyfi verir. Ancak ve ancak yukarıda saydıklarım doğru yapılmazsa, aracın arkasının kontrol edilemez şekilde ani kaymasını ise kopma olarak adlandırırız. Bu gibi durumlar genellikle spin atma veya yol kenarı bariyerlerinde, kaldırım üstlerinde sonuçlanır. Aracı ne kadar performanslı kullanırsak tüm kumandaları giderek daha hassas bir şekilde kullanmalıyız.

Aracın tepkilerini tanımak, lastiklerin tepkilerini tanımak, kullandığınız yol ve viraj limitlerini bilmek ve hırsa kapılmadan, keyiften kör olmadan ısrarla doğru sürüş tekniğini uygulamak çok önemli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...