Jump to content

Mazda 626 Debriyaj Seti Değişimi


ramon85
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kocaeli mazda haldızlardan aldım evet servistede o fiyat zaten ama şu anda % 30 indirim olduğu için 100 liraya geldi fiyatı.

Tesekkurler en yakin servise gidip yedeklemek lazim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • Yanıt 51
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ekremsenturk

    5

  • domestos

    4

  • ramon85

    7

  • Cendel

    10

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Konu açılalı epey olmuş , ama ben yeni yaşadığım bir deneyimi paylaşmak istedim.

Servis kampanyası kapsamında, merser koşuyolu servisinde 260.000 km deki 2001 model 626 aracımı triger set ve baskı balata değişimi için servise soktum. 1580 tl tuttu. aracı teslim aldıktan sonra dik rampa kalkışlarında titreşim ve yüksek devir vites değişimlerinde , kavrama noktasında bir anlık bir uğultu olduğunu fark ettim. Servise geri gittim, ustayla tecrübeye çıktık ve macera böyle başladı.

Ben sorunun ne olduğunumzaten biliyordum, volan tornalanmamıştı. Ama servisteki usta , abi bizim tornamız yok, kusura bakma ,bırak arabayı, söküp tornalıyalım, senide boşuna zaman kaybına uğratmayalım, özür dileriz , demek yerine . Hayatımda duyduğum en büyük traşlardan birine başvurmayı tercih etti, şu şekilde; bunun balatayla alakası yok. Volan ileri geri hareket ediyor, gezi yatakları yıpranmış , biran evvel değişelim, inşallah çok yıpranmamıştır yoksa krank milininde değişmesi gerekir... dedi.

20 yıldır mazda kullanan 1, 5 milyon kilometrenin üzerinde yol gitmiş her arabasınıda 350 -400 bin kilometrelerde satmış olan şahsıma karşı söylenebilecek nadide yalanlardan biriydi bu.

Tamam gelirim ,gecikmem,  diyerek ayrıldım servisten. Ve mazda motor türkiyeyi aradım , şikayet etmek üzere.

1 hafta sonra mail yolu ile dönüş yaptılar. Ve ustamız haklıdır , kilometresi yüksek araçlarda bu sorun olur , devete icabet edinde ,sizi iyi bir kazıklasınlar .şeklinde cevap geldi.

Bende o esnada izmir'de idim. Önce bir tornacı ve tamirci buldum. Balatamı söktürdüm ,volanımı tornalattım ve geri taktırdım. Elbetteki ,doğal olarak sorunum hemen geçti.

Ve mazda'nın 20 yıldır severek kullandığım, yakın dostlarım ın bazılarının almasına sebep olduğum, ve her konu açıldığında ,, evladını savunan baba edasıyla savunduğum markanın, hiçte kurumsal olmayan hatta kendi hatasını, arabanın başka parçalarına kusur bularak geçiştirmeye çalışan bir usta müsvettesinin lafı ile hareket eden , bir marka olduğunu gördüm. Ve bir sonraki aracımın kesinlikle mazda olmayacağı kararını verdim.

Biraz uzun oldu ,ama özetlemek gerekirse ; servis herzaman, iyi bir işçilik ve servis sonrası oluşan hataların arkasında duran bir mercii değil. Kaliteli parçaları temin ederek , işini iyi bilen ustalara aracı teslim etmek , kullanıcılara ekonomik açıdan ve kullanım açısından çok daha faydalı olacaktır .iyi forum lar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi eline sağlık tecrübenin paylaştığın için...

Şimdiye kadar yetkili servise gidenlerden hiç olumlu bişey duymadım. Aksine hep olumsuz şeyler duydum.

Işinin ehli ustalardan şaşmamak lazım, zaten onlar parçanın kalitelisini bulup, takıyor...

Mobilden gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu açılalı epey olmuş , ama ben yeni yaşadığım bir deneyimi paylaşmak istedim.

Servis kampanyası kapsamında, merser koşuyolu servisinde 260.000 km deki 2001 model 626 aracımı triger set ve baskı balata değişimi için servise soktum. 1580 tl tuttu. aracı teslim aldıktan sonra dik rampa kalkışlarında titreşim ve yüksek devir vites değişimlerinde , kavrama noktasında bir anlık bir uğultu olduğunu fark ettim. Servise geri gittim, ustayla tecrübeye çıktık ve macera böyle başladı.

Ben sorunun ne olduğunumzaten biliyordum, volan tornalanmamıştı. Ama servisteki usta , abi bizim tornamız yok, kusura bakma ,bırak arabayı, söküp tornalıyalım, senide boşuna zaman kaybına uğratmayalım, özür dileriz , demek yerine . Hayatımda duyduğum en büyük traşlardan birine başvurmayı tercih etti, şu şekilde; bunun balatayla alakası yok. Volan ileri geri hareket ediyor, gezi yatakları yıpranmış , biran evvel değişelim, inşallah çok yıpranmamıştır yoksa krank milininde değişmesi gerekir... dedi.

20 yıldır mazda kullanan 1, 5 milyon kilometrenin üzerinde yol gitmiş her arabasınıda 350 -400 bin kilometrelerde satmış olan şahsıma karşı söylenebilecek nadide yalanlardan biriydi bu.

Tamam gelirim ,gecikmem,  diyerek ayrıldım servisten. Ve mazda motor türkiyeyi aradım , şikayet etmek üzere.

1 hafta sonra mail yolu ile dönüş yaptılar. Ve ustamız haklıdır , kilometresi yüksek araçlarda bu sorun olur , devete icabet edinde ,sizi iyi bir kazıklasınlar .şeklinde cevap geldi.

Bende o esnada izmir'de idim. Önce bir tornacı ve tamirci buldum. Balatamı söktürdüm ,volanımı tornalattım ve geri taktırdım. Elbetteki ,doğal olarak sorunum hemen geçti.

Ve mazda'nın 20 yıldır severek kullandığım, yakın dostlarım ın bazılarının almasına sebep olduğum, ve her konu açıldığında ,, evladını savunan baba edasıyla savunduğum markanın, hiçte kurumsal olmayan hatta kendi hatasını, arabanın başka parçalarına kusur bularak geçiştirmeye çalışan bir usta müsvettesinin lafı ile hareket eden , bir marka olduğunu gördüm. Ve bir sonraki aracımın kesinlikle mazda olmayacağı kararını verdim.

Biraz uzun oldu ,ama özetlemek gerekirse ; servis herzaman, iyi bir işçilik ve servis sonrası oluşan hataların arkasında duran bir mercii değil. Kaliteli parçaları temin ederek , işini iyi bilen ustalara aracı teslim etmek , kullanıcılara ekonomik açıdan ve kullanım açısından çok daha faydalı olacaktır .iyi forum lar...

Maalesef yurdumuzdaki her marka için yetkili servislerimizin durumu genellikle bu

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beni esas şaşırtan mazda motor'un tavrı oldu.başka bir servise yönlendirip sorunumun telafisini sağlamaları gerekirken , ustadan pardon usta müsvettesinden yana tavır aldılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beni esas şaşırtan mazda motor'un tavrı oldu.başka bir servise yönlendirip sorunumun telafisini sağlamaları gerekirken , ustadan pardon usta müsvettesinden yana tavır aldılar..

O ustayı tekrar bindirip kendisi için yeni bir tecrübe yaşamak lazımdı aslında  ama ne gerek var polemiğe şimdi sorununuz hallolmuş buna sevindim güle güle kullanın aracınızı bizde sizinle bir şey daha öğrenmiş olduk  dikkatli olacağız  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben olsaydım tecrübe sürüşünde ustanın o teşhisinden sonra hızlanıp en yakın sağ viraja aşırı süratle girerek (korkmayın, mazda döner ;)) ustanın el freni civarına doğru kaymasını sağlar, sonrada ustam bana bir canlandırma yapar mısın volan ileri geri nasıl hareket ediyormuş bir gösterir misin diyerek o adamın aklını alırdım :)

Ne adamlar var ya.. İyi senin bujiler ateşlemiyor ondan yapıyor dememiş salatalık.

Yetkili servis ustasıymış, servislerinde standart olmazsa olacağı budur, bu yüzden Mazda bu ülkede hep yerinde sayar... Hoş ülke de yerinde sayıyor orası ayrı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

dün itibarıyla sertleşip beton gibi olan debriyajımı degiştirdim arabamda bende keyfimde yerine geldi.valeo marka debriyaj setimi 240 tl ye aldım ustama sabah 10:00 da gittim. 12:30 da işim bitti.ustamda 150 tl aldı.sadece bi küçük bilya vardı oda bozulmaya yüz tutmuş onuda 10 liraya aldım.toplamda 400 tl ye iş bitti.pedal yumaşacık oldu keyifle kullanmaya başladım arabamı.debriyaj pedalı sert olan arkadaşlar darısı başınıza :) ne diyeyim daha :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki kaya gibi olmasada hidrolik debriyaja göre sert ama kavramasında hiç sıkıntı yok. Sen valeodan memnun kaldın mı ? bazı yerlerde valeonun tam uyum sağlamadığı titreşimler olduğu gibi yazılar okumuştum. exeddy ile arasında 150 tl var malum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla ben arabama çok düşkün biri olarak söylüyorum sıkıntı olsa hemen tekrardan degiştirirdim.ama benim araba on numara oldu ancak keyif aldım arabadan.başka arabalarda kullanıyorum onların debriyajı düne kadar çok güzel geliyordu bana ama artık benim debriyaj onlardan daha güzel oldu.keşke daha önce degiştirseydim.zaten arabanın üzerindende valeo marka çıktı ondada kaçırma falan yoktu sadece sertti.şimdi süper.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

selamlar 

98 model 626 ma baskı balata değişimi yapmam lazım.debriyaj sertleştiği gibi bilyem kuşlar gibi ötmeye başladı :)

konuyu forumdan okudum.çıkardığım sonuç exedy orjinal (nette ararken daiken exedy geçiyo tam anlamadım) parça mümkünse bu alınmalı olmazsa valeo tercih edilebilir..doğru mudur..

ancak exedy i nette bulamıyorum bulsam da 92-97 model aralığında çıkıyor..bu ürünü en uygun nereden tedarik edebilirim.(forum kuralları izin vermiyorsa özelden de yazabilirsiniz )

tesekkurler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...