Jump to content

Sis farı çerçevesi sökümü


ilhankocak91
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar  2010 modellerde ön sis farı çerçevesi sökümünü bilen varmı acaba?  beyaz ampul takıcam ama beceremedim tırnaklarını zorladım ama kırmaktan korktum illa tamponu mu sökmemiz gerekiyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sis farlarına beyaz ampul taktığınız zaman o farları sisli havalarda kullanmayı unutun.Beyaz ışık yolda oluşan sis bulutunu aynı duvar gibi gösterir ve faydasından ziyade görüşü kısıtladığı için kapatmak zorunda kalırsınız. Yalnız sizin için önemli olan görsellikse, o başka bir şey tabii.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Antalyada pek sis olmuyor görüşümü aydınlatması için değilde daha çok görsellik olsun diye düşünüyorum teşekkür ederim uyarı için :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konudaki şahsi fikrim sis farından görsellik olmaz. Sis farı otomobildeki güvenlik ekipmanlarından birisidir bence. Erdoğan'ında dediği gibi beyaz ışık sisi delemez. Sis farı sarı olup, sisi delmektedir. Böylelikle daha sağlıklı bir aydınlatma yapmaktadır.

Örneğin sisli havada uzun farlarınızı yakın, görüş mesafeniz bozulacaktır. Normalde sisli havaların haricinde kullanımı yasak olmasına rağmen, ülkemizde yaygınca kullanılmaktadır.

Bir de kaldı ki, kısa farkları kapatıp parkların eşliğinde sadece sis farlarıyla seyir eden araçlar varki. Görsel açıdan olsun, sürücünün ruh hali olsun anlamış değilim.

Sis farı kuvvetli ışık verdiğinden karşı taraftaki sürücünün gözünü yorar. Yine bir başka durum, sisleri açık vaziyette, xenonlarla arka tamponuna kadar yapışıp dikiz aynadan kör edenler var.

İthal edilerek ülkemize gelen bazı otomobillere, sırf Türk insanımız sis farını seviyor diye. Gelen otomobillerin bazılarına, burada sis farı takılıyor. Daha önce bir başka konuda da anlatmıştım. Sis farı yok diye otomobili almaktan vazgeçen müşteriler var.

İngiltere'de bile bizim kadar sis farı aranmıyordur her halde otomobillerde.

Son olarak bu dediklerimi üzerinize, kişisel olarak algılamayın. 19 yıldır otomobil kullanıyorum, sis farıyla ilgili deneyimlerimi, tecrübelerimi, gözlemlerimi ve düşüncelerimi paylaşıyorum.

Bu son söyleyeceğim cümle hayatta ki her şey için geçerli.

"Amacı dışında kullanılan her şeye karşıyım."

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan ile bu konudaki görüşlerimiz örtüşmekte... Yılda bir ya da iki gün sisli hava olacak ve senin bu ihtimal dahilinde araç kullanman gerekecek ve toplum olarak illa sis farı olacak diye direteceğiz...

Sadece kara mizah...

Not; genelleme yapıyorum, konu sahibi üzerine gereksiz yere alınmasın lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan ile bu konudaki görüşlerimiz örtüşmekte... Yılda bir ya da iki gün sisli hava olacak ve senin bu ihtimal dahilinde araç kullanman gerekecek ve toplum olarak illa sis farı olacak diye direteceğiz...

Sadece kara mizah...

Not; genelleme yapıyorum, konu sahibi üzerine gereksiz yere alınmasın lütfen.

Hangi İlhan'la abi ? :) Konuyu açan kardeşimde adaşım..:)

Bu arada Polis normal havada sis farı açık aracı durdurduğunda, trafik cezası yazabiliyor. Ve bu tutar 77 TL diye biliyorum, doğrumudur ? Seni yakalamışken bunu da sorayım dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

#dirensisfarı :)

Dediklerinize katılıyorum bende.

Asıl soruya gelince sis farı çerçevesi dediğiniz siyah plastikten bahsediyoruz herhalde. Servise sormuştum ampul değişimi nasıl oluyor diye. Arka alt taraftan sökerek olduğunu söylemişti. Öndeki çerçeve sökülmüyor yani. Ön çerçeveyi sökmek için ise tırnakları olduğundan dolayı tamponu sökmek gerektiğini söyledi yetkili servis.

Benim bilgim bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi İlhan'la abi ? :) Konuyu açan kardeşimde adaşım..:)

Bu arada Polis normal havada sis farı açık aracı durdurduğunda, trafik cezası yazabiliyor. Ve bu tutar 77 TL diye biliyorum, doğrumudur ? Seni yakalamışken bunu da sorayım dedim.

İyi yakalamışsın ama İlhan'ları karıştırmadığım ortada :)

:tey:

Ceza tutarı her yıl değişmekte ama, sis olmayan havada sis farları açıksa; trafik polisinin ceza yazdığı çok çok doğru...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlarım abilerim :) niye böyle bi tepkiyle karşılaştım anlamadım ne kısaları kapatıp sislerle geziyorum nede piyasa yapıyorum :) hatta belirtmeliyim ki buna bende karşıyım. Sonuçta bu yaşıma kadar antalyada sis olduğunu ve sis farı yakmak zorunda kaldığımı da hatırlamıyorum.Kişisel olarak fotoğraf çekmeyi seven biriyim ki aracımıda çekiyorum ve çektiğimde de yeri geldimi sislerimi de yakıyorum yani ki xenon la da sarı ışık bir takım apaçilerin  yaptığı gibi gözüküyor.Bu yüzden kimseyi rahatsız etmediğim müddetçe bunu yapmakta da bi mahsur görmüyorum :)  yanlış anlaşılmak istemem :) dediğim gibi piyasada sadece sislerle gezen bir takım insanlara bende karşıyım yine de yorumlarınız için teşekkür ederim.Bu arada

#dirensisfarı :) 

Dediklerinize katılıyorum bende.

Asıl soruya gelince sis farı çerçevesi dediğiniz siyah plastikten bahsediyoruz herhalde. Servise sormuştum ampul değişimi nasıl oluyor diye. Arka alt taraftan sökerek olduğunu söylemişti. Öndeki çerçeve sökülmüyor yani. Ön çerçeveyi sökmek için ise tırnakları olduğundan dolayı tamponu sökmek gerektiğini söyledi yetkili servis.

Benim bilgim bu şekilde.

bilgileriniz için teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan ile bu konudaki görüşlerimiz örtüşmekte... Yılda bir ya da iki gün sisli hava olacak ve senin bu ihtimal dahilinde araç kullanman gerekecek ve toplum olarak illa sis farı olacak diye direteceğiz...

Sadece kara mizah...

Not; genelleme yapıyorum, konu sahibi üzerine gereksiz yere alınmasın lütfen.

Böyle bir uyarıyı en baştan yapmışım ve İlhan1977'ye durumu izah etmişim... Buna rağmen; Tepkiyi sana verdiğimi nereden çıkardın ??

8:)

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta olay baya dağılmış mı ne :D ama benim arabanın da aynı şekilde siler beyaz 8:) sislerin hizasında arabanın altında üç tane vida olcak onları acıkcaksın plastiği aşağı dogru egdır ve elını ıceri sok değiştir. tampon falan sakın ha amaa:D boyle yenı arabalarda artık komple tamponu sokelım derdı yok. herşey kolay  :egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tepki değil, naçizane tavsiye.Yanlış yapılacak bir uygulama için duyarsız kalıp görüş belirtmemek doğru olmaz diye düşünüyorum.Sen ceza yediğinde şuna emin ol bu durum bizimde hiç hoşumuza gitmez. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sis farı olmadığı halde aracındaki normal sarı renk farları xenon farla değiştirenler sisli havada kazaya davetiye çıkarıyor desenize  :-[ (Ben hem arka sis farını açıp hem de 4 lüleri yakıyorum böyle havalarda)

Bir de bu far işinin önemi bence çok büyük. Yakın bir arkadaşıma Ankara Konya yolunda sisli bir havada (ön-arka sis farı olmayan aracıyla giderken)  görüş mesafesi nedeniyle arkadan TIR çarptı ve 1 ay yoğun bakımda kaldı. Kafa kemikleri 9 yerden kırıldı ve beyin sıvısı burnundan akıyordu. 6 ayda zor toparladı. Sis farı da olsa kaza olabilirdi ancak ne kadar tedbir o kadar az kaza diyorum.

Kasasız ve mutlu günler dileklerimle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşınız için çok üzüldüm, geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.Sislere xenon takmak herhalde dünyada sadece bizim ülkemizde yapılan bir uygulama, başka bir ülkede (Uganda,Papua Yeni Gine, Nijer v.s. ülkeler haricinde)kullanımı yoktur diye düşünüyorum.Sizin bahsettiğiniz Kısa farlara Xenon uygulamasına gelince burada farklı bir durum ortaya çıkıyor.Belli şartlar sağlandığında kısa farlara Xenon uygulaması yapılabilir elbette.Nitekim üst sınıf otomobillerde Xenon neredeyse standart donanım paketindedir.Bu farlar dizayn olarak tamamen bu sisteme göre üretilmiş, mercekli,otomatik yükseklik ayarlı, yıkamalı v.s. komple bir donanımdır.Tam bu noktada çok önemli bir kriter devreye giriyor, kullanılan Xenon ampullerin ışık spektrumundaki yeri. Orjinal Xenon donanımlı otomobillerde ampüllerin spektrum değeri bildiğim kadarıyla 4300-5000 kelvin seviyelerinde tutuluyor. Günışığı spektrum değeri 6000 kelvin civarında olduğu düşünülerek, standart donanım Xenonların beyaz gibi görünmesine rağmen aslında  günışığı renginin sıcak tarafında(sarıya dönük)olduğu sonucu ortaya çıkar.Bundan ötürü bu tip farlar yağmur ve siste rahatlıkla kullanılır.

  Ülkemizde 4300 kelvin sıcaklığında ışık veren Xenonlar rağbet görmez, nedeni yukarıda bahsettiğim şekilde renklerinin yeterince beyaz olmamasından kaynaklıdır, bunun yerine spektrumdaki yeri daha yukarıda olan soğuk renkler mesela 7000k, 9000k değerleri kullanılır.Yanlış far dizaynına uygulanmış bu tip Xenon ampullerinin bulunduğu araçlara trafikte mutlaka denk gelmişsinizdir. Sonuç hem kendisi için hemde çevresindeki diğer sürücüler için kazaya davetiye çıkarmaktır.Bir örnek vermek gerekirse eğer, AB ülkelerinde veya ABD'de bu tip Xenonlar satılamaz,yasal değildir,  kutu üzerinde zaten bununla ilgili ibare vardır.Bizim ülkemizde millet 10000k'lık Xenon bile takıyor.Trafikte tamponuma kadar gelip 10000k lık Xenonlarıyla benden yol isteyen çok saygıdeğer arkadaşlar!!! , oluşan kulak çınlamasını gidermek için herhalde kulak damlası kullanıyorlardır.

    Yazdıklarımı lütfen başka yerlere çekmeyin,Xenon uygulamasını samimi olarak söylüyorum gerçekten doğru şekilde yapıldığı taktirde bende beğeniyorum.Diğer yandan doğru şekilde yapılmayan ve güvenlik kriterlerini nokta kadarda olsa değiştirecek her uygulamayı tasvip etmem mümkün değil.

    Konu her ne kadar farklı yerlere gitmiş gibi görünsede önemli olduğu için buraya yazma ihtiyacı hissettim.Forum dostluğu olarak gördüğüm bu durumda bir kişiye bile faydam dokunursa eğer ne mutlu bana.

  Sağlıcakla kalın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...