Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Yakıt Tüketim Değerleri


Superas
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sert kullanım dediğiniz biraz sport kullanıyorsunuz sanıyorum bu da otomatiklerin pek işine gelmez zannediyorum zaten fazla yaktıkları söylenir otomatik araçların buna bir de sport kullanım eklenirse iyice coşuyo demekki :D 13,7 yüksek bir oran :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

sert kullanım dediğiniz biraz sport kullanıyorsunuz sanıyorum bu da otomatiklerin pek işine gelmez zannediyorum zaten fazla yaktıkları söylenir otomatik araçların buna bir de sport kullanım eklenirse iyice coşuyo demekki :D 13,7 yüksek bir oran :(

ben sürekli sert kullanıyorum hiç o rakamlara çıkmadı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araba 25 YTL LPG ile 150 km. yol aliyor. bende arabayi biraz sert kullaniyorum ama sanirim bu rakam ortalama bir rakam..

şehir içiyse az güzel bir rakam şehir dışıysa fazla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi siz ne diyorsunuz  Benimkisi şehir içi 230-240 yakıyor.  (Şu an vakumlular var. ) Uzun yol 165-170... Hoş özgürün evi uzun yol statüsünde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resmi distrübütör olan 2A Mühendislik güvencesinde takıldı. Fazla yakıyor die iletmem üzerine 2 kez kendileri gelip baktılar. Tüm parçaları söküp taktılar. Tüm ölçüm ve gaz ayarını hem stabil hem hareket halinde yaptılar. Bu arada Türkiyede henüz uygulamaya yeni geçilmiş son sürümü yüklediler. Sanırım Ankarada ve hatta Türkiyede bu kadar ince ayarlanmış başka araç yoktur. Araba benzin pompasından gelen verilere göre gazı ayarlıyor. O noktada sıkıntı yok. Sanırım benim yakıt ayarım yüksek. Birde aracın oksijen sensörü değerlerinin düzensiz olduğunu söylemişlerdi. Forumada yazmıştım.

Yalnız aklıma birşey takıldı.  Düz yolda giderken ayağımı gazdan çektiğimde aracım 40-45 km hızla kendini devam ettiriyor. Enes (swettsix) bu değerin fazla olduğunu aracımın değerlerinin yüksekte olduğunu söyledi. Bu doğrumudur ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resmi distrübütör olan 2A Mühendislik güvencesinde takıldı. Fazla yakıyor die iletmem üzerine 2 kez kendileri gelip baktılar. Tüm parçaları söküp taktılar. Tüm ölçüm ve gaz ayarını hem stabil hem hareket halinde yaptılar. Bu arada Türkiyede henüz uygulamaya yeni geçilmiş son sürümü yüklediler. Sanırım Ankarada ve hatta Türkiyede bu kadar ince ayarlanmış başka araç yoktur. Araba benzin pompasından gelen verilere göre gazı ayarlıyor. O noktada sıkıntı yok. Sanırım benim yakıt ayarım yüksek. Birde aracın oksijen sensörü değerlerinin düzensiz olduğunu söylemişlerdi. Forumada yazmıştım.

Yalnız aklıma birşey takıldı.  Düz yolda giderken ayağımı gazdan çektiğimde aracım 40-45 km hızla kendini devam ettiriyor. Enes (swettsix) bu değerin fazla olduğunu aracımın değerlerinin yüksekte olduğunu söyledi. Bu doğrumudur ?

Kafanı karıştırmak istemem ama seni oyalamışlar gibi geliyor bana, çünkü hiç bir araçta benzin basıncını ölçen bir alet yoktur durum böyle oluncada benzin pompasındaki hangi veriyi, nasıl beyine iletiyorlarmış pek şaşırdım doğrusu artı araç LPG deyken benzin pompasının çalışmaması gerekiyor en basitinden bir role ile devre dışı bırakılması gerekiyor.

Benzin pompası, enjektörler ve indüksiyon bobini beyinden sinyal alarak çalışır beyine sinyal göndermezler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bende benzin pompası çalışıyor. ama enjektörler devre dışı. benzin pompası benzini devir daim yaptırıyor. Benzinin çekiliş miktarına görede sistem gazı arttırıp azaltıyor. Bende BRC SeQ 24 var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki de kullanıma göre değişiyor karbratörlü ama 300 yakıyor şehir içi çok sıkıştırırsam 330 filan buluyo :(

Belki benzinle gitsem şehir içinde daha avantajlı olurum kanaatindeyim :)

Ama şehirdışında 180-190 anca!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bende benzin pompası çalışıyor. ama enjektörler devre dışı. benzin pompası benzini devir daim yaptırıyor. Benzinin çekiliş miktarına görede sistem gazı arttırıp azaltıyor. Bende BRC SeQ 24 var

  Sana anlatılana göre benzinde kullanırkende yakıt miktarını benzin pompasının ayarlaması gerekir ama sistem böyle çalışmaz.

  Benzin pompasının tek görevi istenilen yakıt basıncını enjektör kütüğüne göndermektir, kütük üzerinde bulunan basınç regületörüde benzinin basıncını dengeleyerek sistemin sağlıklı çalışmasını sağlar

  Yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlerin'' eksi '' ile tetiklenmesiyle çalışır.

    Benzin enjektörlerinden birer tane '' eksi'' kablo ucu alınır ve lpg beynine girilir, lpg beynide araç beyinden gelen tetiklemeleri algılayarak  lpg enjektörlerine sinyal olarak gönderir, böylece normal araç beyni kopyalanmış olur.

  Burada ideal ayarı tutturabilmek için dizüstü bilgisayarla yol şartlarında beyin programını lpg beynine kopyalamak garekir, ancak o zaman sağlıklı bir ayar yapılabilir.

  Bence biraz daha kaliteli bilgilendirme yapmalılar, bilgilendirme eksik ve yanlış yapılınca insanların kafası karışıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...