Jump to content

Mazda RX-8 Hakkında Kafamı Karıştıran Sorular..


hukukcu07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim araçta da 3 hasar kaydı görünüyor ancak 3'ü de 500TL'nin altında yani ufak tefek şeyler. Belli ki önceki sahibi şehir içi trafikte ufak dokundurmuş, ön tampon ve farlar fabrika çıkışı bir tek sağ ufak sinyal değişmiş. ufak ta olsa ben bunları anlatırım.

Ancak buna rağmen ilandaki RX-8 ve satıcısı bende çok büyük bir güvensizlik uyandırmadı. 2000TL'lik hasar az bi soru işareti sadece ona bir bakmak lazım. Sonrasında bu fiyata 2006 RX-8 gerçekten uygun görünüyor.

Bu arada not: RX-8'de mantıktan çok duygular hakimdir. Dış ve iç görüntüsü, gidişi çok farklıdır. Eşdeğer Honda S2000'e göre 20% daha çok yakıt tüketir. Yani mantık arama bu araçta :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 106
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    13

  • Revivo73

    35

  • qwertykam

    9

  • samet34

    8

Benim araçta da 3 hasar kaydı görünüyor ancak 3'ü de 500TL'nin altında yani ufak tefek şeyler. Belli ki önceki sahibi şehir içi trafikte ufak dokundurmuş, ön tampon ve farlar fabrika çıkışı bir tek sağ ufak sinyal değişmiş. ufak ta olsa ben bunları anlatırım.

Ancak buna rağmen ilandaki RX-8 ve satıcısı bende çok büyük bir güvensizlik uyandırmadı. 2000TL'lik hasar az bi soru işareti sadece ona bir bakmak lazım. Sonrasında bu fiyata 2006 RX-8 gerçekten uygun görünüyor.

Bu arada not: RX-8'de mantıktan çok duygular hakimdir. Dış ve iç görüntüsü, gidişi çok farklıdır. Eşdeğer Honda S2000'e göre 20% daha çok yakıt tüketir. Yani mantık arama bu araçta :)

yakıt tuketımı sorun degıl hafta sonları kullanmayı dusunuyorum ancak aracın motorunu gosterecek bırı lazım bursada olmadı alternatıflerıde degerlendırmeye alacagım. Sız aracla alakalı bır problem oldugunda gosterdıgınız bır usta yok mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genelde araçla ilgili problem olduğunda önce problemin çözüm yolunu Internette ve Youtube videolarından bakıyorum sonra parça gerekliyse ya Türkiye'den ya da yurt dışından alıp ya tamircime talimat verip taktırıyorum ya da kendim takıyorum. Yani sorunun çözümünü önce kendim öğrenmeden hemen yetkili veya özel servise gitmiyorum. RX-8 biraz hobi olduğu için de böyle.

İngilizcen varsa New and Potential Owners START HERE! sayfasına göz atmanı öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kompresyon testi yapmadan motor sağlığı hakkında fikir edinmek için motoru sıcakken  çalıştırmayı dene. Aşağıda kompresyon değeri 5.0 'a düşmüş motorun sıcak çalışması görülüyor. Marş 3+ saniye bastıktan sonra çalışıyor.

Kompresyon değeri sağlıklı motorda 250rpm'de en az 7.0 ve yukarsı olmalı. Burdaki 250rpm marş motorunun verdiği döndürme hızı. Tam karşılaştırma için.

199480d1384536513-new-potential-owners-start-here-compression_chart-png

Kompresyon değeri düşmüş motorda güç kaybı yaşandığı gibi yakıt tüketimi artar ve revizyona girmediği taktirde motorun bozulma ihtimali yüksektir.

Bu arada benim motorda bu kışa girerken soğuk çalıştırma sorunu vardı, soğuk çalıştırmada motor 10-20 sn kadar biraz düzensiz çalışıyordu. Sebebini araştırdığımızda eksantrik şaft sensörünün (ESS) kirlenmiş olduğu ve kullanılan bujilerin sıcak buji (RE7C) olduğu ortaya çıktı. ESS'yi temizledim (motorun dışında bir parça) ve RE7C bujileri çıkarıp RE8C (soğuk buji) takınca sorun düzeldi. 4 derece soğukta çalışma anı:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım cok tesekkurler. ancak ınsan yınede ıkılemde kalıyor. aracın bıraz farklı olması ve turkıyede cok olmamasından usta bulmak zor, anlayan ustayı bulmak dahada zor. elektrıgıne, motoruna bakan bırını bulmadan aracı gormeye bıle gıtmeye gonlum el vermıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bursa'da RX-8 yapan Orhan Usta var, ona danışabilirsin. wankelracing.com'da tel no'su var. Benim RX zaten Bursa'daydı bakmak sorun olmadı. Başka şehirde olsaydı sıkıntı olabilirdi.

Sağol revivo abi, güzel bilgiler. rx-7 ile 8 arasında ne kadar fark var biliyor musun ? 2001 kasa rx7 alasım var. Bulursam tabi.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bursa'da RX-8 yapan Orhan Usta var, ona danışabilirsin. wankelracing.com'da tel no'su var. Benim RX zaten Bursa'daydı bakmak sorun olmadı. Başka şehirde olsaydı sıkıntı olabilirdi.

cok tesekkurler umarım derdıme derman olur :) bu arada revıvo73 usenmeden yardımcı olmaya calıstın bana cok tesekkurler tekrardan tum yardımların ıcın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-7 orjinal olarak Türkiye'de yok. Olanların tamamına yakını pistonlu motor takılmış yani temel özelliği yok edilmiş halde.

Ancak RX-8 dururken RX-7 ile ilgilenilmez bence. RX-7'den düşük yakıt tüketimi bile yeter. Ayrıca RX-7 2 kişilik, RX-8 ise 2  kişilik görünümlü 4 kişilik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-7 orjinal olarak Türkiye'de yok. Olanların tamamına yakını pistonlu motor takılmış yani temel özelliği yok edilmiş halde.

Ancak RX-8 dururken RX-7 ile ilgilenilmez bence. RX-7'den düşük yakıt tüketimi bile yeter. Ayrıca RX-7 2 kişilik, RX-8 ise 2  kişilik görünümlü 4 kişilik.

Yakıt önemli değil. Kasaya hastayım ve projem başka :) bahsettiğin rx7'ler eski. 2001 ve sonrası olanlar wankel. Ama piyasada göremedim . Ya dediğiniz gibi hiç yok, yada denk gelmedi. rx8 alırsam r3 almak lazım, o da biraz tuzlu geliyor şuan.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sahibinden'de RX-7'lere bakınca tamamı 15-25binTL arasında ve motor hacimleri 2500cc güçleri de 175HP civarı. Yani belli ki hepsine başka pistonlu motor takılmış. RX'in görüntüsü var kendisi yok. Sadece RX görüntüse yeter diyorsan o başka :)

R3 derken RX-8 Series II (makyajlı kasa) kast ediyorsan onların da temizliğine çok güvenme. Soğutma sıvısından küçük bir kaçak, zamanında fark edilmeyen bir hararet (ibrenin ortadan sağa doğru ilerlemiş olması) motorun işini bitirmeye yeter. Ya da yetersiz ateşleme sonucu katalizörün aşırı ısınmasının motorun contalarını bozması işini bitirir. Bu tür durumlara karşı Series II'de ekstra bir önlem yok. Series II'de en çok  yağlama olayı daha iyi ki o sayede yan contalar ve şaft yatakları daha sağlam kalıyor. Onun dışındaki çoğu farklılık şasi ve aksesuarlarda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sahibinden'de RX-7'lere bakınca tamamı 15-25binTL arasında ve motor hacimleri 2500cc güçleri de 175HP civarı. Yani belli ki hepsine başka pistonlu motor takılmış. RX'in görüntüsü var kendisi yok. Sadece RX görüntüse yeter diyorsan o başka :)

R3 derken RX-8 Series II (makyajlı kasa) kast ediyorsan onların da temizliğine çok güvenme. Soğutma sıvısından küçük bir kaçak, zamanında fark edilmeyen bir hararet (ibrenin ortadan sağa doğru ilerlemiş olması) motorun işini bitirmeye yeter. Ya da yetersiz ateşleme sonucu katalizörün aşırı ısınmasının motorun contalarını bozması işini bitirir. Bu tür durumlara karşı Series II'de ekstra bir önlem yok. Series II'de en çok  yağlama olayı daha iyi ki o sayede yan contalar ve şaft yatakları daha sağlam kalıyor. Onun dışındaki çoğu farklılık şasi ve aksesuarlarda.

Abı yarın bursaya aracı gormeye gıdıyorum.  Arastırdım bask araclarıda yıne tramerı temız dıgerlerıne gore. Umarım adamın anlattıgı gıbıdır arac. Aslında araca baktırıdıgımda ok derlerse sızede gostermek ısterım aracı. Bır rx 8 kullanıcısı olarak sızde bakıp ok versenız benım ıcın cok ıyı olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

n'oldu, aracı gördün mü?

evet abı gıdıp gorduk.. bıraz yıpranmıs gıbıydı arac. sonra tanıdık bırkac ustaya gosterdık... motor yakın zamanda sorun cıkarabılıur dedı. bızde vazgectık. bıraz daha bekleyıp yenı kasaya yonele bılırım sanırım. ancak ekonomık krız olabılır dıyolar. beklemedeyım suan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O paraya sıfır motorlu, herşeyi bakımlı bir araç mı bekliyordu? Yani ben o paraya RX-8 bakmaya gitsem bazı şeylerin biraz eksik olduğunu peşinen kabullenerek giderdim. €3 olmadan önceki normal dönemde sıfırı en az 80bin TL'lik araç bu.

Ekonomik kriz çıkabilir mi? Zaten € 3'ü geçmiş, sıcak para malı götürmüş bir çeşit kriz zaten vardı ki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

motor onemlıydı abı benım ıcın onunda onayını alamadık ustadan. compresyon testı yapabılseydık guzel olurdu belkı ustada net cevap verememıstır, ama arac yıpranmıstı bıraz. kabul ona bısı demıyorum ama motor saglam olsaydı kabulumuzdu... aldıktan sonrada hemen motor degıstırmek ıstemem acıkcası. boyle yapacagıma 45 50 bınn cıvarı araclara yonelırdım. neyse hayırlısı olsun. yardımlarınız ıcın tekrardan cok tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor onemlıydı abı benım ıcın onunda onayını alamadık ustadan. compresyon testı yapabılseydık guzel olurdu belkı ustada net cevap verememıstır, ama arac yıpranmıstı bıraz. kabul ona bısı demıyorum ama motor saglam olsaydı kabulumuzdu... aldıktan sonrada hemen motor degıstırmek ıstemem acıkcası. boyle yapacagıma 45 50 bınn cıvarı araclara yonelırdım. neyse hayırlısı olsun. yardımlarınız ıcın tekrardan cok tesekkurler.

kardeşim biz bu arabayı zamanında sordurduk bu araba sana gelmez hatta kimseye gelmez keşke konuyu daha önce görmüş olsaydım boşu boşuna sende yorulmazdın eğer istersen sana önerebileceğim şuanda üzerinde ikinci motoru %70-80 seviyelerde olan yürürü 80binde bir rx8 var ancak istanbul'da olurda kafana yatarsa bence gel al derim ben yürürü az km bir araç aradığım için bu arabayı almaya niyetlenmedim haberin olsun. Bu arada İstanbul'da ki çoğu aracı araştırdım olur da danışmak istediğin bir rx8 olur pm atman yeterli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...